[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:21

Vasse hebben ze mijn paard toen ook getemperatuurt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:23

nee, geen shirt erover, alleen een rugnummerdrager over een shirt.
Het mooie is dat het op de foto staat, maar het valt eerst niet eens op, omdat je het gewoonweg niet verwacht.

edit; bij de smw worden de paarden wel altijd getemperatuurd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:24

Temperaturen hebben ze bij Uk al eens willen proberen tussen het springen en de cross. Is niet bepaald gelukt, Uk had ineens losse achterbenen. Terwijl hij normaal nooit slaat. Maar hij is zo ontzettend gespannen als hij de cross in moet. Dan zit er geen rust meer in en haal hij rustig een harslag van dik 80. Na de cross vaak rond de 70.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:26

je moet er toch ook niet aan denken,dat er op zo'n moment een thermometer tussen je billen gestopt wordt!! Ik zou ook gaan springen en meppen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:26

Temperaturen heb ik nog nooit meegemaakt. Wel controleerden ze vorige week in Neede simpel of het paard voldoende water had gehad, door wat vel te pakken.

@ Texelse: ben wel benieuwd naar de foto. Raar dat zo iemand gewoon heeft mogen starten :?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:30

rowo, link heb ik je via pb gestuurd

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:31

Mandy, dat was ook al zoiets lastigs. Uk drinkt niet op wedstrijd, ondanks de hitte. Hij drinkt en plast gewoon niet. Was ook wel te zien aan zijn velletje dat hij die dag nog niet had gedronken. Maarja, heb alles al geprobeerd en kan het ook niet helpen. Als hij giga dorst heeft, zou je denken dat hij toch wel een keer gaat drinken.

Was vorig jaar in Barchem met zusje. Ik zou er ook niet van gediend zijn. En Uk kan al geen sec stilstaan voordat de cross voorbij is. Pas op het moment dat je na de cross weer bij de trailer bent, word hij rustig. Hij denkt volgens mij dat hij altijd nog een 2e rondje moet, hoe hij daar nu bij komt? Is um nog nooit overkomen :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:33

Zetje wou toen tussen dressuur en springen ook niet drinken, terwijl het normaal een grote drinker is. En met opzadelen voor het springen krijgt ze niet meer wat, omdat ze anders met en volle maag loopt. Tja en toen bleef Zetje's velletje ook wel staan. Na de cross dronk ze wel goed...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:35

Na de crossen hier in de buurt nemen mijn ouders vaak Uk al mee naar huis. En blijf ik met de gewone auto. ( waar hun mee zijn gekomen om te kijken). Zodat hij natijd wel zo vlot mogelijk thuis kan drinken en plassen.

Ik ga ervandoor. Moet met Sem naar de huisarts. Voor de 2e keer in 3 dagen. Zaterdagavond ook al geweest. Heeft al 3 dagen boven de 40 graden koorts. Arm mannetje!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:36

ik geef sinds neede waar Ukkie ook te weinig gedronken had, weer een schepje zout door het eten de dag ervoor, dan drinken ze wel beter. Turgor was bij haar dit weekend ook alweer een stuk beter.

Naar huis brengen is voor mij zelden een optie, daarvoor zijn de crossen allemaal te ver weg.

agossie, arme Sem.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:42

Tientjeh, beterschap voor Sem!
Lielle, lekker weekend gehad dus! Nog meer crossen op de planning?
Ik had twee jaar terug in MB ook grote moeite Jer weer een beetje op temp te krijgen.. het is niet zomaar wat crossen met zulk weer! Zeker niet nu de meesten toch ook alweer een vachtje beginnen te kweken :j .

Zit je al in Norway, Mootje? Lekker warm jassie! :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:50

Mijn schimmel heeft gisteren voor het eerst 1,5 emmer water opgedroken op een CC. Bij de trailer is zij tegenwoordig rustig dan spaart zij haar energie. Als ik erop zit is het wel eens anders. Zij uit dat niet door te bokken of andere rare acties te doen maar je ziet het aan haar spaanse pas. Hoe langer en vaker zij het doet hoe drukker het is. Ik was heel blij dat ik haar hard geschoren maar ze zweette wel heel erg. Je kon haar uitwringen..

@ Tientjeh hopelijk knapt hij snel weer op!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:50

yup, ik rijd nog met Ojee in Hattem en Barchem (heb mijn punten :+: ) en mss met Ukkie Bathmen, als ik van de wachtlijst kom.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 10:52

Jammer dat ik vanavond de enige ben die in een felblauw jassie loop _O-
Ik heb nooit last gehad van niet-drinkende paarden. Moest er eerder op letten dat ze niet meteen te veel in 1x dronken!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:31

Lielle schreef:
yup, ik rijd nog met Ojee in Hattem en Barchem (heb mijn punten :+: ) en mss met Ukkie Bathmen, als ik van de wachtlijst kom.

Heb je je al vroeg opgegeven? Hoorde gisteren van mn moeder dat de wachtlijst inmiddels net zo lang is als de deelnemerslijst.... :o

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:34

Ik sta in bathmen ook op de wachtlijst. Ik stond nadat ik mij opgaf nr 20 in het L. Ben benieuwd waar ik nu sta..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:35

Ik heb me een poosje terug weer afgemeld voor Bathmen. Na Hatten en Barchem vind ik het mooi geweest voor dit seizoen (en anders moeten 3 x in 4 weken tijd naar de achterhoek tuffen) voor ons.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:36

Vorig jaar was ik eind sept nummer 25 op de wachtlijst en kon alsnog starten. Beetje zuur dat het toen niet doorging :\

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:37

Billy, een tijdje geleden. Ik stond ik meen 27e in het B en 13e in het L, maar die L wachtplek ga ik iig afmelden. Ze pakt echt super aan, maar ik wil nog niet naar het L met haar, volgend jaar is vroeg genoeg.

Ik ga je moeder wel even mailen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:39

_Noor schreef:
Ik heb me een poosje terug weer afgemeld voor Bathmen. Na Hatten en Barchem vind ik het mooi geweest voor dit seizoen (en anders moeten 3 x in 4 weken tijd naar de achterhoek tuffen) voor ons.

Bathmen is geen achterhoek he!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:41

En ook Hattem is geen achterhoek ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:42

Tientjeh, beterschap met Sem :(:) .
Giga wil eigenlijk ook nooit drinken op concours, maar onlangs in Neede wel. Misschien begint het langzaam te wennen?

Ik heb geen idee of we op tijd waren voor Bathmen. Is het ergens te zien of je op de startlijst of op de wachtlijst staat?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:43

Billy & Rowo: Het einde van de wereld dan ;) :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:43

billy1 schreef:
_Noor schreef:

Bathmen is geen achterhoek he!

Oké oké, maar het is wel heul ver voor ons ;)

Mootje schreef:

Dat zeg ik :P

Overigens, is er iets veranderd in de HK-regels? In de zin dat ik gelijk geplaatste berichten te zien krijg, voor ik mijn eigen bericht kan plaatsen?
Laatst bijgewerkt door _Noor op 03-10-11 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:44

Mootje schreef:

:j