[SGW] voorbespreking SGW Princenhage 15 en 16 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mamabird

Re: voorbespreking SGW Princenhage 15 en 16 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:32

fatal_flower: dank je wel! Dat proberen we ook zeker te doen. Ik denk ook dat de vermoeidheid begint toe te slaan en dan raken sommige opmerkingen even een gevoelige snaar... We hoeven echt niet alleen maar veren in onze ..... We werken zo hard met maar een klein groepje mensen die op alle fronten helpen en meer kunnen we gewoonweg niet....

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:35

daarbij komt het op bokt ook vaak botter over dan de bedoeling is,mamabird. Niet te druk over maken!
Ik denk dat iedereen wel ziet dat jullie hard je best doen. Een dagje eerder de startlijsten had beter geweest misschien, want in het vraagprogramma stond 10 oktober. Maarja, 'n een dag later stond alles er op, wat mij betreft prima hoor. Een lijst die nog helemaal omgegooid wordt heb je ook niets aan!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:37

@mamabird:
Lochisch dat je het je aantrekt!
Ik heb toch ook wat aan te merken ;)
Via startlijsten doet de link naar de site het niet(staat geen .nl achter. Ter info.

Tot zondag ik heb er reuze veel zin in. bijna gelijke tijden als Freggle Edge en dat ik handig want dan kunnen we lekker samen lopen, smorgens vroeg,,,,

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:39

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:39

Jammer dat ik je niet tref, FF. Maar alvast heel veel succes zaterdag!
Mamabird, je uitleg is prima! En tot het plaatsen van de startlijst is wel de deelnemerslijst goed up to date gehouden, dat is in elk geval superprettig :)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:46

het idee van de deelnemerslijsten was een tip vorig jaar van een aantal bokkers uit het voor/nabesprekingstopic!

@Beli: ga ik gelijk ff doorgeven, want dat is niet handig! Thanks!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:18

Vanuit hier ook complimenten voor de organisatie.
Ik houd er bij een SGW gewoon een heel weekend rekening mee. Dan kan het alleen maar meevallen ;)

Ik ga nog even mn tijden doorsturen naar Nickeltje :P

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:18

FF heel veel succes zaterdag idd. Ook namens mij!!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:45

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:50

Dank je CD en Venga!! Ik heb er zin+vertrouwen in! Afgelopen weekend zijn we ergens een parcours gaan springen en dat ging heel simpel foutloos. Net springles gehad, pakte ook weer lekker aan. Dus wat ze in Y'steyn had....ik weet het ook niet :?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:04

mamabird schreef:
AnneMieKe_89 schreef:
Ik geloof ook zeer zeker dat ze heel hard hun best doen om de lijsten zo snel mogelijk op internet te krijgen. En ik weet ook een beetje hoe onwijs veel werk het is omdat we zelf elk jaar een heel groot concours organiseren. Maar die lijsten staan er zelfs 10 dagen van te voren op.

Dit is voor een SGW wel gewoon heel erg laat..

Het is het één of het ander: ruim van te voren startlijsten die nog tig keer gewijzigd worden omdat de ene deelnemer dit wil veranderen, de ander dat enz enz. Of wat later en hij blijft nagenoeg hetzelde. Een startlijst voor een SGW is wel even andere koek dan die van 'gewone' wedstrijden. Alleen al de deelnemers met 2 of meer paarden (en soms zelfs in één klasse). Qua tijdschema moet dat wel kloppen, je zit met ombouw tijden in de cross en het springparcours... Wij zijn zo felxibel om nog een aantal deelnemers die in Toldijk hadden willen rijden er tussen te plaatsen. Daarbij komt ook nog eens dat de dames van het secretariaat overdag ook in het terrein aan het werk zijn (en geloof me, dat iz een bak werk!) Jammer dat daar geen begrip voor is.... Wij doen ons best meer kunnen we niet doen. En voor diegene die denken dat ze het beter, sneller en efficienter kunnen? Iedereen is welkom om te komen helpen!
Bovenstaande is niet verkeerd bedoelt, dus vat het aub op de juiste manier op. Maar als o.a. ik 70 uur in de week SGW draai (inmiddels al 4 weken aan een stuk) met 2 kleine kinderen en een pensionstal dan wordt ik een beetje fel als ik zulke opmerkingen lees.

Ik kan me jouw reactie helemaal voorstelllen en mijn opmerking is ook echt niet zeikerig of vervelend bedoelt. Jullie zijn inderdaad zeker altijd erg meedenkend en flexibel dus daar zeker complimenten en begrip voor!! Het is ook gemakkelijk om als buitenstaander een opmerking te plaatsen..

Als er veel verandert is het ook lastig indd.. Maar toch denk ik dat het voor mensen die van ver moeten komen wel fijn is vast een idee te hebben. Het is toch altijd even een planning maken zo'n dag en eventueel besluiten de dag van te voren vast te lopen of niet. Maar ik wil wel op de eerste plaats zeggen dat ik echt wel veel begrip en respect heb voor de organisatie!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:08

Nu staat wel alles op startlijsten trouwens :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:59

Ik ben ook van de partij als groom voor twee paarden in de M op zondag :). Benieuwd of het ook zo een mooie cross is en goed aan de maat zoals in Ysselsteyn!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:08

@Anne_Mieke89: Dank je wel! (ik heb inmiddels weer wat uurtjes geslapen en voel me inneens weer een stuk beter!)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:29

H1
Afbeelding

H2 (hoogte wordt aangepast per klasse)
Afbeelding

H4 BBpo BBpa en Bpo Sprookjesboom
Afbeelding

H4 grote Sprookjesboom Lpo, Bpa, Lpa, Mpo, Mpa
Afbeelding

H6 Afsprong 2 Lpa, Mpo, Mpa
Afbeelding

H7 Fazantenhuisjes Lpa, Mpo en Mpa
Afbeelding

H8 Mpa Baan op (breekboom ontbreekt nog op achterste poeren)
Afbeelding

H 11 Passage de route Mpa, wordt sloot met hoge haag aan kant landing
Afbeelding

Perenboom BBpo, BBpa, Bpo, Bpa, Lpo, Mpo
Afbeelding

Boomstronk Mpa
Afbeelding

Verzakking (komt nog water in te staan) BB V.D., Bpo, Lpo, Bpa als hindernis
Afbeelding

Waterbak
Afbeelding

Val Lpa, Mpo en Mpa
Afbeelding

Wilgen Lpo, Bpa, Lpa, Mpo en Mpa
Afbeelding

H 11 Grasdak BBpo, BBpa, alt. voor Slootsprong Bpa en Bpo/Lpo
Afbeelding

Slootsprong Bpa, Bpo/Lpo
Afbeelding

Slootsprong Lpa, Mpo en Mpa
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:36

oeh! krijg er helemaal zin in!
Leuk ook dat er weer wat nieuwe sprongen zijn.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:38

Met dank aan onze nieuwe parcoursbouwer!

Het hele spul moet nog flink aangekleed worden hoor, maar vanwege het zeikweer ben ik nu thuis aan het opdrogen, dus dat gaat morgen gebeuren... Vanavond krijg ik nog een paar foto's die nu nog ontbreken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:40

Ziet er erg goed uit! Leuk!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:45

super mamabird!! Heel fijn, die foto's :)
Vandaag is de laatste dag regen voorlopig, volgens het weermannetje van de radio. Heb je nu niets aan natuurlijk, je bent al nat, maar voor komend weekend is het wel fijn!

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:48

ben bijna droog!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:50

Gave foto's! Geen afsprong voor Bpa dan? Ik vind de wilgen mooi ogen en ik heb nu al besloten dat het toch echt de sloot wordt ipv het grasdak, want ik vind het alternatief veel kijkerig. Slootje is mooi zo, kijken ze ook niet echt in zo. Moet wel te doen zijn denk ik :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:52

voor de B als het goed is een lagere afsprong.
Ik denk ook dat mijn paard dat grasdak veel enger vindt dan de sloot. De sloot moet ik gewoon goed aanrijden, dan springt ze wel. Ik moet niet gaan lopen mutsen want dan heb ik een stop aan mn broek.

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 14:56

Super gave sprongen! Wordt vast en zeker een erg mooie cross... Hopelijk zit het weer ook een beetje mee!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:00

Wauw wat super gaaf die foto's!! Top mamabird!
Ziet er heel goed uit.. Leuk dat er wat nieuwe dingen inzitten.
Die sloot is redelijk pittig voor de L/M paarden.. Maar ik moet niet miepen want mijn mops doet de sloten goed op zich.

Ook mooie tijden zondag! Helemaal blij mee.
NU nog een grote zonnedans doen! Weg met die zeikregen!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:02

Ik denk dat ze eerlijk gezegd niet eens zien dat er een sloot ligt en volgens mij komen ze qua landen ook niet zo snelbij het "schuine" stuk neer, moeten ze makkelijk kunnen. H1 t/m H4 zien er in ieder geval rustig uit... Tot ongeveer hindernis 4 moet paard altijd even aan het idee winnen en dan springt hij alles wel.