[SGW] crossclinics @Moordrecht-Alle niveaus-Nieuwe data op p19!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:03

Ik heb me net ingeschreven voor 10 december, hoop dat ik nog mee kan doen. Het word voor mij dan de tweede keer. Vond het zo leuk, eerst wel doodeng toen ik de boomstammen zag :+(terwijl ik nooit iets eng vind) Maar met losrijden was dat gelijk weer weg en paard deed het ook geweldig. Het kan een verschrikkelijke pismerrie zijn , maar ze vind het erg leuk.

Nu nog hopen dat ik m'n stalgenootje eindelijk mee krijg.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:05

Karimh; Nee maar er staat wel een vinkje bij dat die verzonden is
Lousje: gezellig!! Welke groep zit je?

MaritB

Re: crossclinics @Moordrecht-Alle niveaus-Nieuwe data op p8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:11

Hoi,

Ik heb een vraag, ik stap en draaf alleen nog maar met mijn pony. (ze raakt nog snel wat gestrest tijdens de galop) Kan ik dan wel mee doen?

En is been bescherming verplicht?
Mag je rijden zonder bit?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:12

Zo betaald, en als stalgenootje haar dienst kan ruilen gaat ze ook mee :D Zijn er best veel dan voor de 10de?

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:15

@ golddigger, het is de tweede keer dus puppy neem ik aan. Heb wel altijd gesprongen, maar het paard wat ik nu heb is 7 en had nog nooit gesprongen toen ik haar kreeg. Spring nu maand of 4 met d'r. Weet niet of er groot verschil is tussen puppy en beginner.

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:20

@Maritje, beenbescherming is verplicht en bodyprotector ook geloof ik. (staat in de openingspost op pagina 1)

De rest weet ik niet. wij reden in de puppy les wel vanuit galop ook sprongen, deze waren ook vanuit draf te doen evt.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:21

Lousje22 schreef:
@Maritje, beenbescherming is verplicht en bodyprotector ook geloof ik. (staat in de openingspost op pagina 1)

De rest weet ik niet. wij reden in de puppy les wel vanuit galop ook sprongen, deze waren ook vanuit draf te doen evt.

O dank je wel, ik had de OP niet gelezen.. :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:23

Maritje1991 schreef:
Hoi,

Ik heb een vraag, ik stap en draaf alleen nog maar met mijn pony. (ze raakt nog snel wat gestrest tijdens de galop) Kan ik dan wel mee doen?

En is been bescherming verplicht?
Mag je rijden zonder bit?

juist een goede oefening, onder begeleiding trainen en leren met de stress om te gaan en dit goed om te zetten in werk. gaat helemaal goedkomen! mijn 4-jarige met een verleden kon nog niet echt "los" galoperen (zonder longe) en deed dit ook super onder Richard's begeleiding :j

beenbescherming EN bodyprotector zijn verplicht

uiteraard mag je zonder bit rijden, mits je je paard goed onder controle hebt (maar dat zijn jullie vast gewent)

Mizsz_Kitty schreef:
Zo betaald, en als stalgenootje haar dienst kan ruilen gaat ze ook mee :D Zijn er best veel dan voor de 10de?

leuk Kitty als we zo door gaan moet er nog een groepje bij komen *\o/*

Lousje22 schreef:
@ golddigger, het is de tweede keer dus puppy neem ik aan. Heb wel altijd gesprongen, maar het paard wat ik nu heb is 7 en had nog nooit gesprongen toen ik haar kreeg. Spring nu maand of 4 met d'r. Weet niet of er groot verschil is tussen puppy en beginner.

beginners doen al wat moeilijkere dingen, wat hoger en meer lijnen. dus als jullie de vorige keer alles sprongen zonder twijfel en met een lekker gevoel en als het "te makkelijk" was kan je uit de puppygroep. de een is hier sneller aan toe dan de ander. uiteraard eerlijk zijn want je kunt beter de beste zijn in de groep dan dat je in een verder groepje meerijdt en de boel ophoudt.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:32

Heb er wel echt zin in! Hoop dat het weer wat meewerkt :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:38

Daarbij heb ik nog wel een vraag.

Wij trainen op de Parelli natural horsemanship methode en daarbij ga je dus op een andere manier om met stress dan de meesten mensen doen die ik ken, wordt dit wel geaccepteerd.

Ik zal dus mijn paard niet over een hindernis heen drijven oid. wanneer zou niet durft, doen we het niet.

Is hier ruimte voor in de zin van, wordt dit dus geaccepteerd?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:47

wij drijven ook niet, dat doen border collies (sorry flauw grapje)

je doet nooit dingen die je niet wilt of je paard niet kunt, uiteraard wordt hier altijd rekening mee gehouden. geef dit ook aan aan Richard als je iets niet wilt of vertrouwd, heb ik ook gedaan toen ik een paard van een vriendin reed net voor mijn bruiloft. wil nooit vallen, maar zeker niet net voor mijn bruiloft en heb toen ook eea niet gesprongen.

het is de bedoeling dat je als combinatie vertrouwen en plezier in het crossen krijgt en dit gebeurd niet als er druk achter komt.

gaat helemaal goedkomen dus ;)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:56

@ Karrimh, dan blijf ik nog even in de puppy groep. Ze sprong het een wel zonder te twijfelen en het ander moest ze echt even doorhebben (daar kwam de zeikmerrie even naar boven). De hogeren boomstammen (die vier achter elkaar) gingen wel super. Maar spring dan liever ook nog even tot het te 'makkelijk' word dan dat ik het overhaast met haar.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:55

Karrimh schreef:

je doet nooit dingen die je niet wilt of je paard niet kunt, uiteraard wordt hier altijd rekening mee gehouden. geef dit ook aan aan Richard als je iets niet wilt of vertrouwd, heb ik ook gedaan toen ik een paard van een vriendin reed net voor mijn bruiloft. wil nooit vallen, maar zeker niet net voor mijn bruiloft en heb toen ook eea niet gesprongen.

het is de bedoeling dat je als combinatie vertrouwen en plezier in het crossen krijgt en dit gebeurd niet als er druk achter komt.

Helaas zie ik wel eens anders :=

Oke, ik zal het in overweging nemen.
Al is alleen maar om op een ander terrein te zijn.

Eerst maar eens beenbescherming en een bodyprotector aanschaffen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 15:01

Maritje1991 schreef:
Karrimh schreef:

Helaas zie ik wel eens anders :=

Oke, ik zal het in overweging nemen.
Al is alleen maar om op een ander terrein te zijn.

Eerst maar eens beenbescherming en een bodyprotector aanschaffen.

helaas zie ik het ook wel eens anders, maar waar ik ben en wat ik organiseer wordt niet zo gewerkt :j

Ik neem mijn jonkies ook regelmatig mee naar vreemd terrein, al is het maar voor de ervaring. Hierdoor raken ze ook minder in de stress en gaat het elke keer weer wat beter *\o/*

Beenbescherming en bodyprotector zijn eventueel ook bij mij te huur, voor slechts €7,50 p/st. Kan je het eerst gewoon uitproberen zonder dat je gelijk wat hogere kosten hebt door nieuwe materiaal aan te schaffen ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:18

Aaah, Oke bedankt voor de info! :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 19:14

Lousje22 schreef:
@ Karrimh, dan blijf ik nog even in de puppy groep. Ze sprong het een wel zonder te twijfelen en het ander moest ze echt even doorhebben (daar kwam de zeikmerrie even naar boven). De hogeren boomstammen (die vier achter elkaar) gingen wel super. Maar spring dan liever ook nog even tot het te 'makkelijk' word dan dat ik het overhaast met haar.

prima, staat genoteerd. gaat helemaal goedkomen *\o/*

Maritje1991 schreef:
Aaah, Oke bedankt voor de info! :)

you're welcome ;)

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:09

Karimh: moet ik je nogg eens mailen voor 22 jan??

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:10

Karrimh, ik had je een mail teruggestuurd, maar mijn gmail doet raar dus ik weet niet of je die ontvangen heb? Mijn vriendin wil ook meerijden in de puppy groep.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:27

Is er iemand die toevallig een keertje een plekje over heeft in de trailer en auto? Want dat is nu mijn grootste probleem :P

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:04

Heb er verstandig aangedaan om me niet meteen in te schrijven voor kort na de verhuizing. Ze heeft er aardig stress van. Dus wij wachten tot het nieuwe jaar. :))

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:59

golddigger08 schreef:
Karimh: moet ik je nogg eens mailen voor 22 jan??

nee hoor, staat genoteerd ;)

Lousje22 schreef:
Karrimh, ik had je een mail teruggestuurd, maar mijn gmail doet raar dus ik weet niet of je die ontvangen heb? Mijn vriendin wil ook meerijden in de puppy groep.

als zij zelf ook een mail wil sturen graag, dan kan ik haar zelf ook bereiken (inschrijfgeld moet ze wel even nog snel overmaken)

Maritje1991 schreef:
Is er iemand die toevallig een keertje een plekje over heeft in de trailer en auto? Want dat is nu mijn grootste probleem :P

ik kom vanaf de andere kant dus helaas :(:)

Sansje schreef:
Heb er verstandig aangedaan om me niet meteen in te schrijven voor kort na de verhuizing. Ze heeft er aardig stress van. Dus wij wachten tot het nieuwe jaar. :))

wijs en sterkte met haar, gaat vast goedkomen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:32

Aaah balen :P

Je kan toch heen en weer rijden :Y)

Haha

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:38

Trailer huren? Wij mogen dik 100 km rijden :P Is er eigenlijk groot parkeerterrein bij?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:38

En een auto en een chauffeur.

Beetje te veel om allemaal te regelen!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:39

Trailer is simpel te regelen.

Maar een wij hebben geen auto die de trailer kan trekken, ook geen famillie lid.