[SGW] Voorbespreking Westerbork 16-17 april

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Voorbespreking Westerbork 16-17 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:14

Beetje jammer dat mijn paard de planning al weer in de war gooit.
Vorig jaar in WW zaten we met een prikweitje in de berm met paard lief.
Paaltjes zijn eigenlijk voor schapen dus beetje laag. Maar ze bleef braaf staan.
Helaas springt ze tegenwoordig uit de paddocks op stal. En die zijn gewoon 1,10 hoog.
Dus prikweitje zal hem niet worden denk ik!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:47

Ik denk dat die van mij nog geen minuut in zo'n prikweitje blijft staan hahahah

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 17:53

Afbeelding
Vorig jaar zaten we dus zo. Moet wel zeggen dat ik haar niet alleen heb gelaten hoor! Maar ze was heel braaf, maar of ze dat nu ook nog doet?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:09

Als je er toch bij blijft zitten kun je haar toch net zo goed aan een touw vast houden? Als ze 1 keer schrikt is ze weg. straks rent ze ervandoor met een draad om der been. Denk dat dit bij geen van onze paarden zou werken.
Overigens niet naar bedoeld maar ben een beetje verbaasd. :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:12

Tja het is net hoe je paard is natuurlijk he! Die van mij schrikt niet zo maar. En als er te eten staat is ze gauw tevreden!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:16

dat is waar. Is ook net hoe de baas is... en ik ben een stress kip :+

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:18

ik heb me opgegeven voor de B springen, me debuut

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:25

muts_marijke schreef:
dat is waar. Is ook net hoe de baas is... en ik ben een stress kip :+

Dat wilde ik niet zeggen. Maar soms is dat wel zo ja! hahahaha! Ach als je jezelf en je paard maar kent toch. Dan weet je ook wat je wel en niet kan doen toch?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:27

muts_marijke schreef:
Als je er toch bij blijft zitten kun je haar toch net zo goed aan een touw vast houden? Als ze 1 keer schrikt is ze weg. straks rent ze ervandoor met een draad om der been. Denk dat dit bij geen van onze paarden zou werken.
Overigens niet naar bedoeld maar ben een beetje verbaasd. :)

Ik heb een stuk hogere palen en dubbel lint (onder boven), maar heb Bull in Diepenheim gerust alleen gelaten hoor, die vreet wel door...... :D is voor het beest lekkerder dan een trailer.
Dan zou hij nu ook uit een wei kunnen ontsnappen en daar blijven we ook niet bij.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:29

Ik moet ook even andere paaltjes regelen. Want deze zijn een krijgertje en daar wil ik haar niet alleen mee laten. Heb je voor bull ook een klok of staat hij zonder stroom?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:32

Hmm, ik zou die van mij ook niet alleen laten. Thuis in de wei is toch anders dan zo'n klein afgezet stukje op wedstrijd waar een hoop gebeurt en constant paarden langs komen etc.
Heb Sim vorig jaar in C'ray achter prikpalen gezet (wel hoge) en dat gaat prima, maar ik zal haar nooit alleen laten!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 20:36

Ik heb mij met zoeff afgemeld (dus debuut wordt weer uitgesteld)
En heb ook bevestiging dat inderdaad de L paarden op de zaterdag zou worden gereden. Maar door veel deelname hebben ze de L paarden verzet naar de zondag omdat ze daar anders weinig ruiters zouden hebben.
Dus ik ben er nu alleen in de L paarden

2x op en neer rijden wordt me gewoon iets te gek.
dus zoeff maar opgegeven voor een dressuurwedstrijd die dag.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:49

wij hebben ook altijd prikpaaltjes mee :D maar wel van die hoge (1,50 ofzo?) en dan dubbel draad dus 1 boven en 1 halverwege en er blijft iemand bij zitten.
Werkt heel goed Beat wordt anders erg onrustig op de trailer.
Itsme: wat jammer zeg!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:52

Die van mij springt thuis al uit de wei als zij schrikt. Die mag even aan een touw gras eten op cc. In westerbork wordt zij na de cross of opgehaald door mijn vader of ik breng haar zelf naar huis. Het is maar een half uurtje rijden. Heerlijk om 1x per jaar zo dichtbij te mogen crossen :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:04

Mocht het nou zo zijn dat het meer als tweeenhalf uur duurt voor de prijsuitreiking dan breng ik haar ook eerst weg. Maar moet zeggen dat ik dat in WW ook niet heb gedaan Dus moet maar even kijken wat ik prettig vindt! Kijk een half uur is ook best te doen natuurlijk.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:22

ponyparadijs schreef:
Ik moet ook even andere paaltjes regelen. Want deze zijn een krijgertje en daar wil ik haar niet alleen mee laten. Heb je voor bull ook een klok of staat hij zonder stroom?

Ik heb er geen stroom op, volgens mij zijn mijn palen ook 1.30 hoog of zo. Ik heb grote kunststof witte. Als Bull kan vreten dan kan je er een bom naast afgooien volgens mij...... :+ niets is bij hem belangrijker dan vreten.... Ik kijk een situatie wel per keer aan of ik hem alleen laat. Maar bij Diepenhiem stond hij op zo mooi stuk naast de auto en een andere, geen drukte etc dat ik ben gaan rondlopen. Mijn vorige paard stond weleens aan de trailer en was dan ook ineens weg, ook al was ik erbij, kheb hard mogen lopen... :D zij beet de knopen door. Later dus aan een ketting. ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:23

Als het net gaat zoals het normaal gaat op de noordelijke kampioenschappen, wat ik toch niet hoop, dan is de prijsuitreiking rond 1800/1900 uur is mijn ervaring :( .

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:24

En dat is voor alle combinaties dan? Want dan kan het voor mij ook nog wel gunstig zijn om haar terug te brengen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:28

ponyparadijs schreef:
En dat is voor alle combinaties dan? Want dan kan het voor mij ook nog wel gunstig zijn om haar terug te brengen!

luxe hoor je paard terug kunnen brengen, dat gaat mij helaas nooit lukken, daarvoor zit ik altijd wel te ver.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:30

Ik zit er in WB een uur vandaan. Eigenlijk is Oudkarspel het dichtste bij stal denk ik. Dan zou ik haar zeker nog terug kunnen brengen. Nu zit ik op een logeer adres, een uur vandaan. Maar als we nou rond 3 uur al klaar zijn en dan nog tot 6 of 7 moeten wachten rij ik misschien wel heen en weer.

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:43

Margriet_ schreef:
Het was vorig jaar niet in de bak, maar op het kleine weilandje naast de bak voor de manege. Voor het springen dan. Caro niet door mij hoop ik?

echt?
geheh dasn is mijn geheugen echt een zeef xD
maar het was wel heel mul he, of heb ik dat ook fout xD

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:04

Het lijkt mij ook zoooo fijn om m'n paard in zo'n prikweitje te zetten.
De paarden laten we altijd zo veel mogelijk aan de trailer vast staan, op wedstrijden. Ipv op de trailer, met altijd 1 iemand die achterblijft. Maar meneer is op SGW's nogal druk en draaikonterig, ook als die al heeft gelopen :o
Ik weet niet of ie wel op een wedstrijdterrein achter de draadjes blijft. Eruit springen doet ie niet, hijs meer de buldozer zeg maar :=
Hoe hebben jullie dat met aanwennen gedaan? Eerst nog wel aan het touw in het weitje?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 07:32

ai_luf_u schreef:
Margriet_ schreef:
Het was vorig jaar niet in de bak, maar op het kleine weilandje naast de bak voor de manege. Voor het springen dan. Caro niet door mij hoop ik?

echt?
geheh dasn is mijn geheugen echt een zeef xD
maar het was wel heel mul he, of heb ik dat ook fout xD

Ja, ik vond het ook heel mul :j
Daarom had ik vorig jaar ook niet zoveel losgesprongen..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 10:17

Lappie_Lap schreef:
Het lijkt mij ook zoooo fijn om m'n paard in zo'n prikweitje te zetten.
Hoe hebben jullie dat met aanwennen gedaan? Eerst nog wel aan het touw in het weitje?
Mijn vorige paard kon heel goed los op de trailer dus dat deed ik ook vaak asl een weitje niet mogelijk was, maar Bull wil gaan liggen om te rollen dus dat bleek niet zo'n strak plan. Ik heb hem gewoon in een weitje gezet en aangekeken op afstand.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:16

Ik doe ook mee in de B paarden.
Vorig jaar lag ik er 2 keer naast, dus we gaan nu voor een rondje dat ik erop blijf zitten :D