[SGW] Voorbesprekingstopic 02+03 April SGW Markelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:09

@landiamo

volgens mij starten er altijd wel wat jongeren. ik rij sinds mijn 17e bij de paarden sgw en zie toch iedere keer weer mensen rond de zelfde leeftijd. (ben nu 19)

lrm

Re: Voorbesprekingstopic 02+03 April SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:16

ag er rijden rond die tijd ook wel veel pony´s. dus gesprekpartners genoeg.
ik heb even gebeld met het secretariaat en heb replay en breezer even omgeruild.
replay is toch iets sneller klaar en dan hoef ik met breezer niet zo te haasten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:40

xSiep schreef:
Ik ben ook al zenuwachtig, voor de dressuur := Springen en crossen zie ik geen probleem. Maar dat dressuurproefje bezorgt me bijna slapeloze nachten :o Wat als ie dit doet of wat als er dit ... Rij je helemaal naar Markelo met een paard wat je niet eens binnen een paar bordjes kan houden :=

Achjoh, ik ben er vorig jaar geweest voor een flut dressuurproef en een half springparcours := 2 dagen heen en weer...

Ik had vandaag 179 voor een waardeloze L1 proef (ik moest verplicht en ik laat me niets verplichten dus het was gewoon een simpele suberbrave proef) dus ik verwacht wel dat ik boven de 165 haal volgende week

Ik klets ook wel op crossen maar alleen maar met bekenden, of ik sppreek bokkers even aan. Tijdens het losrijden ga ik ook echt losrijden en niet 'omdoedelen' zoals mijn pa dat zo mooi verwoord :+

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:51

landiamo schreef:
@Linda
Jaaa daarom! :D
Ik maak me daar geen zorgen om... me paard is M springen en M dressuur geweest!
Het is vooral een kwestie van vertrouwen bij me lieve ruintje! Nu doet die echt alles voor me dus ik maak me daar geen zorgen over. :):) Alleen de dressuur is soms heel erg aanpoten, maar dat komt helemaal goed ik voel het gewoon +:)+ Wanneer doe jij eigenlijk mee??

Ik hoop dat ik niet tegen alleen maar volwassenen hoef te rijden........ :\ Dat vind ik namelijk nooit leuk want ik heb altijd wel behoefte aan een ''kletsmaatje'' tijdens het rijden *\o/*

ik start zaterdag, in de B - cat C,
wat start jij?

als ik je zie kom ik wel even kletsen haha :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:07

ik ben eigenlijk ook altijd in om te kletsen, vind het tussen het springen en crossen ook altijd fijn om te kletsen zodat de tijd wat sneller gaat!

Simone hopen dat het volgende week mee valt en dat je minimaal 165 punten hebt! Je hebt in elk geval wel goed geoefend dus komt vast goed ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:29

In mijn geval betreft het alleen maar voor de dressuur. Vorig jaar in Vasse hebben ik, Caroline, Jitske en Kelly volgens mij wel een uur gekletst tussen het springen en de cross in, ze hadden het springen nogal wat eerder laten beginnen dus hadden alle tijd.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:30

bianca1980 schreef:
hey carmen, wat balen zeg... :(:) heeft ze zich in stal geblesseerd. Als het een snee is, is het met goed schoonhouden en stappen misschien zo weer over?? als de kreupelheid dan veroorzaakt word door de wond.

Thnx voor de tip! Ik weet niet wat ze gedaan heeft, maar het is inderdaad wel in de stal gebeurd. Kan nergens iets scherps vinden, dus het is een raadsel. Maar het is gelukkig wel netjes dicht, stap veel met haar en iederen keer weer spuiten met koud water en daarna een beetje uierzalf om de korst soepel te houden. Heb het idee dat het de goede kant op gaat. Vanavond kijken of ik haar een beetje kan longeren.

Hoop wel dat ik zaterdag kan starten!

Dressuur moet ik nog wel eventjes de proef oefenen :-) Als ik maar 165 haal, dan is het voor deze ene keer wel ok. Na het springen heb ik dan tijd om te kletsen ;-) Vind het altijd wel belangrijk voor dressuur en springen echt serieus los te rijden. Voor de cross spring ik hooguit 2x over de "losrij-crosshindernis" en vlak voordat ik moet starten een keertje flink galopperen om zodat ze de longen goed open heeft. Verder vooral gezellig kletsen en stappen tot het zover is dat ik naar de startbox mag!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:05

carmen @ beetje kleien kan ook weleens helpen ?? goed voor de doorbloeding en helpt de wondjes ook wel genezen.
Ik heb voorheen ook weleens met een wondje en wat dik been de Staysound klei gebruikt ( sterker nog met Bull zijn castratie heeft het ook uitstekend werk gedaan)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:09

Carmen, hopelijk valt het mee. Klei is inderaad wel fijn.

Overnachting voor paard is geregeld, ga zelf met vriendje bij mn ouders overnachten :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:47

Ik heb net een mail gestuurd om af te zeggen.. :o nu ik Chaam heb kunnen rijden mag ik of Markelo of EL niet rijden. Ik kies dan voor Markelo niet....kan ik ook even twee weken zelf kalm aan doen, mijn knie laten helen... :D en weer wat aan de dressuur werken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:03

Jammer maar een goede reden Bianc! Iemand op de wachtlijst ook weer blij toch :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:15

Karen: Komen jullie nog bij ons buurten????

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:19

Als het veulen er is wel :P

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:24

Helemaal goed :)!! Ben benieuwd..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:40

TeeGee schreef:
Jammer maar een goede reden Bianc! Iemand op de wachtlijst ook weer blij toch :)

Zo is dat.. ;) Nu ik Chaam kon rijden mag ik helemaal niet klagen en kan ik nu 3 van de 4 crossen rijden van het voorseizoen ipv 2.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:08

Volgens het weerbericht wordt het zaterdag super mooi weer, zon en 21 graden! (weer.nl)
Heb er helemaal zin in! :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:16

Ja mijn zus (groom) zei ook al dat de korte broek wel aan kon! :D Toppie!

Als de dressuur niet nog meer vervroegd wordt, kunnen wij om 5 uur weg!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:26

21 graden, klinkt goed :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:42

Dat klinkt zeker lekker!!! Hopelijk is het gewoon droog. Dan maakt temperatuur niet super veel uit. Moet ook niet vriezen maar dat lijkt me wel heel raar in april.

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:34

aaah ik hou van lekker weer, en helemaal met cross! heerlijk :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:44

Morgen komen mijn monsters weer (rondom) op ijzers, Ul is nu bloot en Vos heeft alleen voor. Helaas moet hij wel weer om 07.30 komen := leuk op je vrije dag :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:47

dat is balen Mirthe.... Ik moet morgen weer van 8 tot 5 naar school, dat is ook niet alles.
Hier staat meneer al rondom met gaatjes en al. 4 weken geleden moest hij en toen hebben we meteen maar laten doen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:51

De Vos heeft de hele winter propgaten gekregen op speciaal verzoek van mij. Als ik nog een keer ging trainen had ik het echt wel nodig. Gevolg: ik ga zaterdag op crosstraining en Vos sprong heel fijn en hoorde elke keer een zachte metalen tik, was ik heel vergeten dat hij ijzers onder had... Dus ook zonder proppen. Verstrooid? Neeeeeeeeeeeeeh!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:52

Jeej!

We hebben gemail of we nog voor het M mee konden doen.
Kon nog wel.
M pony's! :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:17

mistid schreef:
De Vos heeft de hele winter propgaten gekregen op speciaal verzoek van mij. Als ik nog een keer ging trainen had ik het echt wel nodig. Gevolg: ik ga zaterdag op crosstraining en Vos sprong heel fijn en hoorde elke keer een zachte metalen tik, was ik heel vergeten dat hij ijzers onder had... Dus ook zonder proppen. Verstrooid? Neeeeeeeeeeeeeh!

zo tilde ik wiso hoef na de cross in vasse op, "oh oliebol twee stoten verloren!" Volgende hoef wéér leeg, "eh ik geloof dat ik iets ben vergeten..." :+

Maar morgen gaan ook wiso en frits weer op de ijzers