[SGW] SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:25

misschien kunnen jullie er een mailtje aan wagen aan het secretariaat waar ook de opgaves e.d heen gaan.

Ik heb ook geen idee of je daar na de sgw nog kan trainen. Zal in ieder geval niet zo lang meer kunnen neem ik aan, aangezien ze dan de omheining van het land wel weer netjes in orde zullen maken.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:45

Ik ben zondag nog heel even wezen kijken. Een leuke cross, al vond ik hem niet heel bijzonder. De wiebertjes waren wel weer erg leuk.
En de bodem voor zo'n heel weekend gewoon super. Als Hattem komend weekend net zo goed blijft dan zou dat héél mooi zijn.

Ook nog een paar foto's gemaakt, al is het niet veel. Die vind je hier

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:49

Tody schreef:
Ik ben zondag nog heel even wezen kijken. Een leuke cross, al vond ik hem niet heel bijzonder. De wiebertjes waren wel weer erg leuk.

Niet heel bijzonder? Geloof dat je dan de uitzondering op de regel bent. Barchem is 1 van de mooiste crossen die er zijn!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:00

Ik moet ook eerlijk zeggen dat de cross qua aankleding op een enkele hindernis na niet bijzonder is. Voor het publiek zijn crossen als Neede en Diepenheim veel leuker omdat deze hindernissen veel mooier zijn aangekleed :j

Qua technisch en uitdaging is Barchem weer heel bijzonder, al vond ik Diepenheim dit jaar ook niet kinderachtig :)

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:02

@Tody
Ja niet alleen een van de mooiste maar ook een van de moeilijkste!!
Kijk maar eens bij het aantal uitvallers bij de B paarden en L ponies.
Kan er over mee praten |(
In Diepenheim kwam ik fluitend rond, eitje vergeleken bij Barchem. ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:06

Ik doel ook op de technische kant van de cross, malloesje. Maar met de aankleding van de hindernissen in Barchem is, vind ik persoonlijk, niks mis. Sommige crossen maken er meer werk van door om de hindernis heen nog het eea in de bomen te hangen, maar de aankleding in Barchem was wel gewoon af.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:08

De cross was absoluut een mooie cross!! Leuk aangekleed, uitdagende sprongen etc.
Ga er trouwens maar van uit dat de waterbak niet toegankelijk is, na de sgw wedstrijd. Maar evt een mailtje eraan wagen zou altijd kunnen

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:15

Sim; uiteraard, de technische kant is gewoon heel sterk daar. En ook ik vind de hindernissen prima zoals ze er staan. Maar als je meer niet-paardgerelateerd publiek zou willen trekken is een extra inkleding toch ook erg leuk.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:23

malloesje schreef:
Ik moet ook eerlijk zeggen dat de cross qua aankleding op een enkele hindernis na niet bijzonder is. Voor het publiek zijn crossen als Neede en Diepenheim veel leuker omdat deze hindernissen veel mooier zijn aangekleed :j

Qua technisch en uitdaging is Barchem weer heel bijzonder, al vond ik Diepenheim dit jaar ook niet kinderachtig :)

Dat vind ik dus precies andersom! Ik persoonlijk (en als crossbouwer) vind dat het in de cross moet gaan om de hindernissen, deze moeten goed staan en goed en mooi zijn afgewerkt. Bloemen erbij en bv brood ed op een picknicktafel vind ik leuk. Persoonlijk vind ik die spinnewebjes in bv Neede echt to much en helemaal niks met de cross te maken hebben!
Sim, dezxe keer ben ik het dus volkomen met je eens ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:34

billy1 schreef:
Sim, dezxe keer ben ik het dus volkomen met je eens ;)

:D
Precies! Het gaat tenslotte om de hindernissen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 14:36

Billy, Helemaal met je eens :j Een cross kan nog zo mooi aangekleed zijn, als alles k*t gebouwd staat is het geen fijne/mooie cross voor de ruiters (en hiermee ook de omstanders en organisatie).

Voor degene die Lion afgelopen weekend niet gezien hebben, de cross was (minimaal) maar kloppend aangekleed, en ondanks de regen waren er massa's publiek!

Als ik rondloop op een cross zie ik liever combinaties die mooi rond rijden dan mooi aangeklede hindernissen!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:36

Tody schreef:
Ook nog een paar foto's gemaakt, al is het niet veel. Die vind je hier

Ik spot mezelf nog, super leuke foto's, dankjewel! :D

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:38

Ik vond vooral kwa hindernissen Barchem er weer enorm bovenuit steken.
De wiebers, water dat over hindernissen heenloopt, een houtschuur, een bril, en dan nog het pony-schaap gedeelte. Schitterend om te kunnen rijden. Bovendien vond ik deze cross veel logischer dan bijv neede. daar zaten veel simpele hindernissen in en ineens dikke uitschieters. Ook over manieren van aanrijden en lijnen was duidelijk nagedacht :j

de aankleding is mischien weleens meer geweest in barchem maar was nu ook mooi. :)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:15

Ik vind de aankleding zoals het nu was juiste echt super! Mooie bloemen bij de sprongen en goed afgewerkte hinderissen. De schaapskooi was ook een heeel erg leuk idee.

In Boekelo zie je net als in Lion ook geen vlinders of spinnen in de bomen hangen, maar daar zijn alle hindernissen wel top! En dat vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 15:16

In Lion had je wel een spinnenhindernis, waar je over het lijfje sprong tussen de 8 poten door :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:18

Mootje schreef:
In Lion had je wel een spinnenhindernis, waar je over het lijfje sprong tussen de 8 poten door :D

:)* Dat is dan wel weer leuk!

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:19

Moderatoropmerking:
Fotomelding verwijderd. Daar is het centrale fotografen topic voor.

& dan nu mijn verslagje;
In de B- C zaterdag;
slechte dressuurproef gereden. stond volgensmij onderaan :S
en springen twee balken.
en cross foutloos binnen de tijd (heb voor het eerst met klokje gereden)
en en en 7.7 voor cross stijl :D

super tevreden, hij ging als een speer!!

prijswinnaars gefeliciteerd!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:26

@ Sim: Barchem heeft zeker een mooi terrein. Maar ik heb in het parcours dit jaar niets gezien wat ik graag had willen proberen. En ik doel dus ook echt op de hindernissen.

@xSiep: Meende al dat jij het was. Leuk paard, heb je!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:30

Tody schreef:
@ Sim: Barchem heeft zeker een mooi terrein. Maar ik heb in het parcours dit jaar niets gezien wat ik graag had willen proberen. En ik doel dus ook echt op de hindernissen.

Niet?!
Welke hindernis van welke cross had je dan wel graag willen proberen/is naar jouw idee moeilijk/een uitdaging?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:42

Heeft iemand ook foto's van de hindernissen dit jaar? Zo te lezen hadden zij dit jaar nieuwe sprongen..

Ik vind persoonlijk Barchem altijd de mooiste en meest technische cross van het jaar. Ik start normaal oa w'bork, gorssel, neede en Vasse. Het gaat mij het meeste om de sprongen zelf. Aankleding zie ik onderweg niet. Is vooral leuk voor het publiek.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:48

Wat ik een uitdaging vond dit jaar is bijvoorbeeld in Diepenheim, bult af en dan het huisje/hondehok, of de twee V's achter op het veld.

Kan er ook prima aan liggen dat ik de B-cross gezien heb hoor. Maar wat ik op het filmpje zag was de L niet echt veel meer. Maar vertel: wat vond jij de leukste sprongen?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:08

Tody dankjewel! Heb mijzelf terug gevonden bij je foto's! Echt superleuk. Nu heb ik bewijs dat we over het wiebertje heen zijn gegaan! :D Deze dus!
Afbeelding
Afbeelding

Diepenheim ben ik ook mooi rond gekomen en hier niet. Vind het ook belangrijker dat de hindernissen mooi en verfrissend zijn.
Laatst bijgewerkt door Margriet_ op 25-10-10 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:12

Ik heb ook zaterdag gereden. Dressuur voor mijn gevoel ging goed. Ik had 171 en 175. Springen voelde erg goed ik was foutloos. Toen de cross, we gingen even slingerend van start naar de eerste hindernis. Daarna ging het heel goed. De eerste waterbak ging helemaal goed. Toen kwamen we bij de tweede waterbak. Helaas ging dat niet goed. We stonden met vitalis zijn voorbenen over de hindernis voor de waterbak. Toen zijn we er achteruit weer afgegaan helaas. Dus ik moest op nieuw aanrijden. Toen ging het gelukkig wel goed en ook in 1 keer in de waterbak. Helaas 12 seconden buiten de tijd.
Ik baal echt ontzettend van mezelf dat we die weigering hadden want het was echt niet nodig geweest. Echt mijn schuld, helaas, maar volgende keer beter. We zijn nog wel tweede geworden van de B-ponys van utrecht :)

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen!

Dit was na hindernis 4
Afbeelding

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:00

Zo Kim op de 1e foto van Lindadegreef kun je goed zien hoe zofietje de punt nam! :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:14

Leuk Linda!! Nou kan ik de wieber ook van de voorkant zien :D .

De foto's op de houtstapel zijn ook gaaf.