[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:56

ach Roos, als goedmakertje dus een beetje Leedvermaak.....

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:02

@ roos Zo zie je maar weer hoe mensen/ouder denken over hun eigen/kind kunnen. Net als texelse dus een beetje leedvermaak ;) hoe gemeen het ook kan zijn :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:03

Ik neem aan dat jullie ook bij sommige combi's jullie hart vast gehouden hebben? Althans, dat had ik al bij het cross verkennen!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:04

Dat heb ik zeker en dan later boos zijn over een onvoldoende ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:09

Je was ook wel heel erg streng hoor ;)
Tijdens Lisse had ik bij beide hindernisjury's wat problemen op de sprong, maar ook dan zou je gewoon een voldoende moeten halen (althans, dat is mijn mening). Anders moet ik maar beter rijden :D

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:11

Ik vond de organisatie netjes, geen problemen gehad. Ze hebben veel voor hun kiezen gehad en dat ze er nog zin hebben voor volgend jaar vind ik bewonderswaardig!
Chapeau!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:41

@mootje volgens mij was ik minder streng dan de andere jury ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:43

Bij mij niet, hoor! Jullie hadden bij mij identieke gepunt, met verschillend commentaar omdat jij geen afsprong te beoordelen had. Ik kan alleen de naam niet lezen van de andere jury, jou had ik gisteren al even gegoogled :o

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:44

hahah dat mag wel hoor :p hopelijk wel goede dingen gevonden :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:45

Ik kon jou niet voor de geest halen, maar je paard zijn naam kwam mij wel bekend voor :D

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:49

Kan ben niet altijd de opvallenste. Toen je langs kwam had ik wel het idee. O volgens mij komt zij van bokt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:53

Paarden zijn inderdaad veelal beter te herkennen dan personen. Zeker als je ze van foto's op het paard met cap op kent :D

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:02

Bij jou herkende ik idd ook eerder paard/combinatie Mootje, zou je denk ik zonder paard ook niet zomaar herkennen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:06

Haha, inderdaad. Sommige mensen zijn zonder paard ook heel herkenbaar, maar bijvoorbeeld Sim_ had ik niet herkend totdat zij mij herkende aan mijn t-shirt met boktnaam :o Zaterdag heeft Sussie85 mij voorgelezen en gelukkig gokte ik goed wie ze was!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:49

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:59

Van mij drie foto's, maar de leukste is helaas overbelicht door het zonnetje :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:22

Van ons iig een erg leuke serie. Mss ga ik er nog wel eentje bestellen, ik vind vooral die laatste erg leuk!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:03

Aan: leden, vrijwilligers, medewerkers, officials,
sponsors, deelnemers, landeigenaren en overige
betrokkenen bij SGW Princenhage 2010

Datum: 18 oktober 2010
Onderwerp: Fataal ongeval tijdens SGW-wedstrijd Princenhage 2010.

Geachte heer, mevrouw,

Zoals u wellicht al heeft gehoord of gelezen, of misschien was u wel op het wedstrijdterrein aanwezig, is het paard Romeo de l’Eaugrenée van de Belgische ruiter Patrick Bogaert gisteren tijdens de door onze vereniging georganiseerde SGW-wedstrijd verongelukt.

De combinatie kwam op de laatste hindernis ten val. Dit resulteerde in dusdanig letsel dat de dienstdoend dierenarts het paard ter plaatse moest laten inslapen.

Bijna vierhonderd combinaties hebben deze zelfde hindernis zonder een enkel probleem weten te springen. Juist omdat het de laatste hindernis in de cross was wordt op die plaats echt niet het uiterste meer van de paarden gevraagd. Er stond een mooie, iets oplopende hindernis, waardoor een paard juist met een goed gevoel aan de cross kan terugdenken.

De ruiter was zeer geëmotioneerd en staat voor een raadsel hoe hem en zijn paard dit ongeluk kon overkomen. Volgens Bogaert was het paard goed voorbereid en maakte hij tijdens de cross een zeer fitte en attente indruk. Ook bij de veterinaire keuring voorafgaand aan zijn start in de cross was het paard fit verklaard door de dierenarts. De bodem ter plaatse en ook de hindernis zelf vormden geen extra moeilijkheidsfactor.

De wedstrijd is na het ongeluk onmiddellijk afgelast. De organisatie heeft de ruiter zo goed mogelijk begeleid en bijgestaan na het ongeval. Zij wenst hem heel veel sterkte in het verwerken van dit verlies.

Wat een prachtig einde had moeten worden van twee dagen vol sport, sportiviteit en plezier, is geëindigd in een deceptie voor alle betrokkenen. Vanaf deze plaats bedankt het Bestuur van P&PSV Princenhage desalniettemin alle vrijwilligers, medewerkers, officials, sponsors, deelnemers, landeigenaren en overige betrokkenen bij deze wedstrijd voor hun inzet en betrokkenheid.

Hoogachtend,
Namens het Bestuur van P&PSV Princenhage,

Joyce Bokhoven
wnd. voorzitter

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:13

leuke foto´s jetske!

@aaike: je hebt mij anders prima te woord gestaan zaterdag hoor ;)

over eht wel en wee van de stijljury's: vragen staat imo vrij, maar het moet inderdaad geen discussie worden n.a.v prestatiedrang (niet zozeer van t kind, denk dan altijd avn de ouders e.d?) tuurlijk, het is niet altijd leuk als je erg lage punten krijgt terwijl je zelf vond dat het best netjes ging, maar wat verwacht je dan dat er nog gaat gebeuren? dat de 5 opeens een 8 wordt?
*heeft zelf dit jaar nog 156 punten op wedstrijd gereden, pony stond de jury blijkbaar niet aan.. die zat vliegen te meppen, deuren open en dicht te gooien maar wist wel overal onvoldoendes te noteren zonder enig commentaar erbij :+

tuurlijk, het is en blijft een momentopname.. hopelijk volgende keer beter toch? in de tussentijd lekker blijven lessen en oefenen denk ik altijd maar :)

*genoeg afgedwaalt*

;(
ik ben dit jaar niet herkend volgens mij, in tegenstelling tot voorgaande jaren. ik denk dat ik ook een shirt met boktnaam nodig heb :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:14

Brenda :oo ik heb je herkent!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:15

Flutterby, achteraf vragen staat vrij, maar je gaat toch ook niet voor je je dressuur proef start aan de jury vragen hoe zij wil dat je paard loopt :? Echt een absurd iets imo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:21

Flutterby, Mijn boktnaam polo was naar aanleiding van het KNHS kamp ;)
Roos, Zeer zeker niet :n Daar heb je in mijn ogen je instructeur voor!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:34

__Marloes schreef:
Brenda :oo ik heb je herkent!

:oo das waar!
maar dat was ook niet zo heel moeilijk he :') ?

@gr-roos: dat bedoel ik dus met prestatiegericht, dan ben je alleen bezig met 'hoe kom ik aan mijn punten' ipv lekker rijden op de manier die je zelf fijn vind en ook bij jouw paard past - toch? (want ook niet ieder paard is hetzelfde, er zijn meerdere wegen naar rome etc ;) is leuk dat je dan totaal naar het idee van 1 persoon gaat rijden, maar dan vraag ik me af waar je mee bezig bent?! basis moet toch goed zitten lijkt mij, daar kan een opmerking van een jury verder weinig aan veranderen..
overigens, dit achteraf vragen kan nuttig zijn, maar soms ook totáál overbodig als je je coupon even goed bekijkt en ook een kritische blik op jezelf werpt.. toch?!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:20

Zo zie je eruit als je net in de waterbak hebt gelegen :=
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:21

Er charmant ;)

Ik was ook in volle concentratie
Afbeelding