dat huisje is heel simpel te springen, maar met die twee opsrongen ervoor heb je natuurlijk wat minder stuur. dus goed teugels bij je houden en paard tussen de benen rijden. dan moet het wel lukken.
Nescio kijkt er wel enorm naar tijdens de sprong
skippy
Geplaatst: 29-09-10 15:43
Kijk dat bedoel ik dat is wel een pittige dus, mar staat deze in de cross ook aangeleund met boompjes? Maar anders is er gelukkig altijd een alternatief
rowo
Geplaatst: 29-09-10 15:43
Hier staan er nog 2 boompjes naast, das met de cross meestal niet zo.
Nee dat had ik al wel een beetje verwacht, maar als er een alternatief bijzit moet het altijd goed komen. Heb nog niet echt smalletjes in de cross zelf gehad, thuis oefen ik ze wel eens en dan is het meestal niet zo'n succes Maar paard heeft wel een superkarakter in de cross wel letterlijk overal overheen dus wat dat betreft moet het wel goedkomen
Irene2
Geplaatst: 29-09-10 15:47
Volgens mij niet skippy. Deze foto is van mij gemaakt tijdens de oefencross, vandaar.
de dubbele opsprong is trouwens wel vrij simpel te rijden! Twee jaar geleden mocht de B die ook doen en heb ik hem maar gewoon aangereden. recht en voorwaarts houden en klaar is kees
Opsprongen zijn eigenlijk ook nooit een probleem. Heb in Gorssel laatst mijn debuut gereden en daar waren er mooi wat. Heb ze daar dus nog even goed kunnen oefenen. Het enige waar ik me een beetje druk om maak, zijn smalletjes en hele diepe trackeners zonder alternatief.
Die heb ik daar niet gedaan, paard maakte 2 passen van te voren een beste glijder door de bocht, dus heb het alternatief genomen.
Waarschijnlijk zie ik alleen maar weer apen en beren. Bij het cross lopen vraag ik me altijd standaard af waar ik in vredesnaam weer aan begonnen ben. Maar heb in al mijn crossen maar 1 keer een langsloper gehad ( niet eens een stop ) en in Gorssel voor het eerst een alternatief genomen.
Ach als het erop neer komt en het fluitje gaat wil ik alleen maar zo goed mogelijk presteren. Dat is combi met een paard wat in de cross geen angst kent en alleen maar alles wil springen wat in een straal van 20 meter komt. Het komt allemaal wel weer goed
Nu alleen nog hopen dat ik vervoer kan krijgen die dag.
Dat is dan inderdaad wel fijn! Mijn tijdenprobleem is nu wel opgelost maar weet alleen nog niet wanneer ik dan de cross ga lopen. Misschien kan ik zaterdag wel even een leuk dagje uit naar Diepenheim
lekker relaxt! Kan je mooi bij alle hindernissen even kijken hoe de rest er over gaat! Het lijkt mij wel een leuk uitstapje, helemaal omdat de andere klassen dan ook rijden. Ga je in elk geval niet alleen heen om parcours te lopen!
Dat is ook wel weer zo hoor! De L en de M is bezig dan, dat is wel leuk om te zien
Sannnn
Geplaatst: 29-09-10 17:20
Heb ik ook Dandriaan, ik heb er 5 uur tussen. Je moet ook zaterdag in het B?
Ik had het niet eens echt door dat het een trakhener was...
Ben benieuwd hoe Vero heksenoog doet. Als ik gewoon rij wel goed denk ik. Al moest ik wel lachen om d'r in Neede toen ze door het huisje moest. Ze stak ineens kop naar beneden.
Wiso doet ook heel debiel als er ergens een dakje oid boven zit, ze klapt zelfs haar oren in! Ik denk dat het wel een voordeel is dat het het een natuurlijk materiaal is. Wiso bukt immers in het bos ook niet als er een tak boven de sprong zit
Ja ik ga ook zaterdag in de B! Ik heb nog nooit een heksenoog gesprongen met hem, maar als we eenmaal in de rit zitten springt hij vrijwel alles
celine14
Geplaatst: 29-09-10 17:56
een paar vraagjes op een rijtje 1. is er iemand die dichtbij woont die volgende week foto´s gaat maken? 2. zijn er ook smalletjes in de BE Pony's? 3. hebben jullie nog tips voor diepenheim?
haha dat was het wel zo'n beetje! ik heb dr in iedergeval zin in!! en ga nu de dag van tevoren met iemand mee die zaterdag rijd, het is niet de bedoeling dat ik weer verkeerd parcours rijd!!
riannhuh
Geplaatst: 29-09-10 18:24
Fijn dat aan de voorkant van de B 'trakhener' het gat niet te zien is, die van mij vindt greppels & gaten namelijk niet zo fijn en als er ook nog eens water in staat vindt ie ze verschrikkelijk maar als het gat niet te zien is, moet het goedkomen