[SGW] Sgw Gorssel Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:16

Wat goed Bianca! Mooie foto's weer ook!!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:29

Bianca: ik heb jou dat na de cross horen zeggen. Ik was toen aan het wachten tussen het springen en de cross. En heb extra op het gat gelet en die van mij keek niet maar ik merkte het wel tijdens het springen. Gave foto's!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:30

Lielle dat is ook wel zo over die molenwiek maar op princehage mocht het dus wel! Anders had ik het anders gedaan ;)
Ja ga zeker een foto bestellen!
Ik moest bc. Starten omdat ik niet wist of ik neede ph en hattem L mocht dus moest ik wel hc ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:37

CoriienRN schreef:
Lielle dat is ook wel zo over die molenwiek maar op princehage mocht het dus wel! Anders had ik het anders gedaan ;)

Een TA MAG er voor kiezen om een volte te laten rijden/eigen lijn te laten kruisen, dus dit was dan in PH het geval denk ik.

De TA kan bij een hindernis, die bestaat uit meer elementen, besluiten dat het is
toegestaan dat de deelnemer tussen de afzonderlijke elementen zijn eigen lijn
kruist. Dit dient bekend te zijn bij het vrijgeven van het parcours.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:45

Kylyco schreef:
Bianca: ik heb jou dat na de cross horen zeggen. Ik was toen aan het wachten tussen het springen en de cross. En heb extra op het gat gelet en die van mij keek niet maar ik merkte het wel tijdens het springen. Gave foto's!

dan heb ik met jou dus gekletst... :D wist al niet welke bokker het was... :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:53

Sim oké vond het ook best verwarrend :o zonder uitleg

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:02

Goed ik ben weer bijgekomen en de blaren zijn doorgeprikt.
Om 5 uur thuis weg gereden. Om 8.15 dressuur gereden.
Ik was tevreden over mijn proef. Ik ben bezig om mijn paard met meer lengte in de hals te rijden, dit voelt voor mezelf soms nog wat onwennig waardoor ik bang was dat de verbinding soms wat weg was en dat hij soms wat los van de teugel kwam. Pap zei meteen dat hij het goed vond. Gelukkig vond de jury dat ook want ik stond 1e met 210 punten. (Thanx tientje :D )
Toen op het hoofdterrein afgestapt om de cross te lopen, niet slim om met laarzen en sporen te lopen want ik had daarna flinke blaren. Ik vond de cross er tov vorig jaar flink op vooruit gegaan. Alleen de molenwiek vnd ik niet echt een fijne sprng voor het L.
Meteen na het lopen klaargemaakt en gaan springen. Ondanks een prutsactie van mij op hindernis 8 toch foutloos.
En ook de cross ging heerlijk. Zodiack pakte heerlijk aan en trok voor het eerst lekker gretig door. Ik was 15 seconden te langzaam. Hij heeft dus weer punten gescoord en mijn hoop dat het toch een crosspaardje wordt is weer gegroeid.
Uiteindelijk 2e prijs.
Daarna mijn zus met 'good old Jupiter' geholpen. Die heeft ook leker gereden. Dressuur 189, springen 2 balken en cross foutloos op de ideale tijd. Was uiteindelijk 9e.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:10

PIEIEIEP...
Had ook heel sociaal voor iedereen iets persoonlijks getypt.
Druk opbackspace om iets te veranderen....alles weg. GRRRRR
Maar kort samengevat:
Voor iedereen die fijn heeft gereden *\o/*
vor iedereen waar het minder ging -O-

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:18

sabine, ik vond trouwens dat jupiter er goed uit zag!! ik had hem nog even in een flits gezien op de parkeerplaats

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:32

madelene schreef:
sabine, ik vond trouwens dat jupiter er goed uit zag!! ik had hem nog even in een flits gezien op de parkeerplaats

Heb je hem na de dressuur gezien? Liep te dansen als een jong paardje nadat hij op de terugweg de crossende paarden voorbij zag komen, zo blij was hij dat hij weer mee mocht naar een cross.
Of bedoel je de kilo's?? zitten er idd wat teveel aan

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:37

Gefeliciteerd Sabine!!

Immetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:37

@ sabine: proficiat!!! *\o/*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:45

Bianca: Bull begint het spelletje wel door te krijgen zo te lezen, is hij ook al wat minder kijkerig op het publiek?
Sfranken: Topprestatie dus! Sterkte met de blaren :(:) .

Als ik al die verslagen zo lees mag ik geloof ik blij zijn dat we de mountainbike meer hadden, ben eigenlijk overal te paard of te fiets heen gegaan :o alleen de cross 1x gelopen (en nog 1x gefietst) en zo vielen de afstanden wel mee.

Bam vond van de hele dag niet de cross maar het pad naar de springring het spannendst :Y) , als Bandido dan in de verte een paard steeds de bocht om ziet gaan begint hij te stuiteren en wil ernaartoe, er is echt geen houden aan en hij loopt dan een soort piaffe en wanneer ik mijn been ook maar een mm verschuif veranderd dat in een galop op de plaats, ik hoopte dat hij er wel overheen zou groeien maar vrees dat het blijvend is :+ .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:00

Bianca, wat super van je jonkie!!! Hij doet het maar mooi!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:12

@ Lielle die van mij stond een paar meter voor de 1e wiek al stil. Er was iets heel engs volgens haar aan dat ding. Normaal alzij iets eng vind dan extra been erbij en dan gaat zij wel. Na een paar keer op de 1e te hebben gestopt nam zij een panieksprong en zo ging na de 2e poging ook over de 2e. Denk dat zij het echt niet vetrouwde. Zij heeft wel al moeilijkere sprongen in training gedaan.
@xxmexx gelukkig is het goed met je afgelopen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:53

Bianca: Stoere foto's! Super van Bull :). Ik had ook bij de oxer het bos uit (voor de molenwiek) afgesneden. Zo kon je mooi in 1 rechte lijn op de oxer aanrijden. + dat je niet door het vertrapte stuk hoefde. Sofie kwam er nu super bij :D. Was veel fijnere lijn vond ik zelf.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:54

ze hadden dat groene doek erafgehaald bij de B zag ik toen ik m aanreed, was dat om al die weigeringen?

jee heb hele verhalen gelezen en mooie foto's gezien, nog wat bokkers gezien/gesproken, Dienke, Marijke, Simmie, Irene :D (nu weet ik weer wie je bent, was al lang geleden ahaha, super dat je zo fijn gereden hebt, leuk joh!) en Lielle volgens mij toen ik op de boom bij het water aan het kijken was, je had een schattig meisje bij je :D, maar ik wist niet helemaal zeker of jij het wel was (dus maar niks gezegd haha schijtert he) en nog een paar andere bokkers

Nou mijn korte verslagje (met spierpijn aan het schrijven hahaah) heb nu zelfs spierpijn in mn kont, dat is nieuw, meestal kuiten/benen.

Dressuur ging best fijn, (met mijn grote dank aan Geert de voorlezer! Marijke bedankt voor het lenen!), 197 punten, springen foutloos, en de cross ook foutloos en exact op de ideale tijd binnen. Stijl 7.5, harstlag etc allemaal goed, dus was helemaal blij, topdagje ondanks alle regen.
Omdat mijn paard van april tot juli geblesseerd was was ik best wel een beetje bang of een cross wel kon, maar hij vond het volgens mij echt super, had echt continue met springen de oortjes naar voren :D
Maar wat ver lopen!!!!!!!! mijn moeder is ook niet wezen kijken bij het springen, die loopt ook moeilijk en kan niet zolang staan.

Vond het een erg leuke wedstrijd en een hele vooruitgang met vorig jaar,.. de 1e sprongen waren veel vriendelijker gebouwd, jammer idd van de ontbrekende briefjes bij de sprongen

Het was een lange dag maar wel een leuke dag ondanks de regen.

Oh ja,.. en we waren uiteindelijk 1e *\o/*
paard nog een zak brokken, die ook blij hahaha

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:00

Ik had ook een leuke dag gisteren ondanks de regen!
Dressuur 197 punten
Springen 1 balk
cross foutloos en binnen de tijd
Uiteindelijk 8e prijs gehaald in ring 14.

Ze hingen een uitslagenlijst op waar ring 13 en 14 in startvolgorde nog opstonden. na alles te tellen stond ik daar 12e, dus wij naar huis gegaan ervanuit gaande dat ik toch geen prijs had. Nu zag ik net op startlijst dat ik 8e prijs had. Degene die eigenlijk 2e stond staat er nu ineens op als gediskwalificeerd en nog andere ineens onder me. Had ik nooit verwacht, heb dus maar even mail gestuurd of ze mn prijs niet op willen sturen.
Of hoe gaat dat normaal in zijn werk als je je prijs niet ophaalt?
Heb nog nooit meegemaakt dat je ineens nog zoveel stijgt, wel dalen omdat andere protest hebben dat ze teveel strafpunten hebben gekregen ipv te weinig zoals in dit geval.

Alle prijswinnaars gefeliciteerd! En de rest, volgende keer beter!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:20

_Yvonne_ --> Dat was dus het gevaar van een tussenuitslag ophangen.... Er kwamen zoveel ruiters vragen naar de uitslag van ring 13 en 14 dat we maar een tussenuitslag hadden opgehangen. Echter op die uitslag was maar de helft van de spring en cross resultaten verwerkt. Ook stonden ring 13 en 14 daar nog door elkaar.
Volgend jaar moet iedereen toch maar weer wat langer geduld hebben tot de complete uitslag er is!
Overigens vond ik dat we best snel waren met de uitslag.... :D

Normaal gesproken vervallen niet opgehaalde prijzen aan de organiserende vereniging.....
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 13-09-10 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:21

Lielle: Top!
Susy: Goed van je cross!
Irene: Jammer van je 'weigering', maar wel fijn dat je er zo'n fijn gevoel aan over gehouden hebt.
Redflame: gefeliciteerd met je goede debuut!
BV: mooi dat je tevreden was.
Sann: Wat goed! Gefeliciteerd :D !
Madelene: Net resultaat! Zonde van je omweggetje..
Ruud: :(:)
Dyon: Netjes! Goed ook dat je binnen de tijd was, bijna alweer te snel :P !
Kim: Gefeliciteerd :D !
Eef: Netjes! Zonde van je stijlpunten.
Mendy: :oo ! Beterschap :(:)
Kylyco: Gefeliciteerd!
Patsmu: Gefeliciteerd! Mooi rentree.
TG: gave foto's!
Bianca: Top zeg :D Foto's zijn ook erg gaaf!
Sabine: Gefeliciteerd!
Juvuntus: Gefeliciteerd!
Yvonne: Net resultaat!

TeeGee schreef:
@Jetske, mooi debuut!!!! Ik stond naast jullie, heb Corien wel gesproken maar jou steeds gemist geloof ik?

Ik heb je wel vaag gezien, maar ik was vast te druk met mezelf :Y)

lielle schreef:
jetske knap gedaan voor de eerste keer M. Ze ziet er vrolijk uit in het water.

Ze, ze? ... }:0 _O- Haha, ja hij is altijd érg vrolijk in de waterbakken [ zie bijv. hier in Wieringerwerf ] , dat vind hij erg leuk :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:33

ik heb jullie gezien op de wagen en dubbel
(leuke combi zijn jullie!)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:36

Natas, gefeliciteerd! Hele mooie comeback!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:36

EVIE @ ik moet zeggen dat Gorssel voor mij iets beter was in de cross dan WW (bij WW kwam ik echt ineens het bos uit recht op het publiek af naar de finish, denk dat dat hem iets teveel verraste).
Ik had alleen even wat moeite bij de manege toen ik langs iedereen moest lopen met een paraplu of hond. Ook het pad naar de dressuur begon hij een paar keer te blazen, maar bleef dan wel bij me. Tijdens de dressuur was hij niet helemaal geconcentreerd wat dan resulteert in commentaar als storing en tegen de hand.
SABINE @ netjes hoor, geslaagde dag zo te horen.
JUVENTUS @ die brok heeft je paard verdiend ;)
SJAAN @ ik vond die tussenuitslag en het zo snel hebben van de protocollen ook voor styl uitmuntend !!!!! ik wist met 1 weigering en 3 balken dat ik toch nooit zo enorm zou stijgen en dressuur was matig. Wellicht de volgende keer een dik beklad papier erbij en daarop zetten dat NIET alles verwerkt is en dat het tussenuitslagen zijn. Ik wist het nl wel, omdat bij mij het springen nog op nul stond, wat ik dus niet had.. :D

Ik heb vanmiddag maar ff 3 wassen gedraaid van vieze natte kleding.. ;) . Mijn auto uitgesopt en gezogen dus alles is weer schoon, alleen morgen nog even naar de wasstraat want de buitenkant van de auto ziet er ook niet uit, alhoewel ik mijn Renault wel de blubber uit kreeg.. :D :D tov een hoop 4 weeldrives die al de trekker nodig hadden. Maar ik had Bull er gewoon ff uit gehaald.. ;) en zo hop vol gas in 1 ruk door de weg op. (had paard ook niet leuk gevonden.. :o )

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:40

Goede uitslagen iedereen!

Zo je jonkie doet het dus top Bianca :) Leuk hoor :j

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:02

Dag allemaal, leuk om jullie verhalen te lezen (al is het soms alleen koppen snellend :Y) ). @ Sim: samen een hindernis bij het NK bemensen? Ik ga daar ook hand- en spandiensten verlenen.

Ik was er gisteren in de nattigheid als vervoerder en groom van een vriendin die daar in de B startte. Oude bekenden gezien, nieuwe bekenden gemaakt, Ruud in levende lijve ontmoet (volgende keer met :9k of iets sterkers). Na afloop heb ik mijn busje ongehinderd en zonder hulp van een trekker van het gras afgekregen ... rustig naar huis gereden.