[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 15:08

Ik ben zo blij met mijn binnenbaan :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:10

Ik ben vandaag aardig bezig geweest op stal! Eerst uitmesten. Vorstin staat nu op de hoekbox waar het meeste frisse lucht is en op zaagsel, dat vond ze niet leuk :(:) Ik heb haar weer even gereden, en ze had er weer aardig zin in!
Daarna heb ik mijn hele kast uitgesopt en alles wat er in zit. Alles wat ik niet meer gebruik heb ik meegenomen, dat zet ik vanavond even op Bokt. Ik ga nu even naar Divoza, shoppennnn :D

Wat betreft Veluwe-meeting: Ik wil ook mee :D Alleen ff wachten tot Vorstin weer 100% is en ik mijn E heb.
En de strandmeeting wil ik ook mee :D Ik stem voor Meyendel (bos, duinen en strand) en daarna pannekoeken bij de pannenkoekenboerderij van Meyendel :D

Leuk dat je een Enjoy the Ride gaat doen Sannn
Beterschap voor Wolin Lotte :(:)
:(:) voor je baaldag van gisteren Noor
Wat een geluk met die bon Corien! Wel een rare regel
Gefeliciteerd met het selectie-veulen Marjan! Bij ons op stal is er ook eentje door naar de veiling in Brabant. Waren er maar 8 van de ong 100 gekozen tijdens die selectie :=
Balen van Rabette's mond Roos
Veel plezier met groomen Mirthe
Nogmaals gave foto's Jetske!
Heel veel plezier in Rome TG
Heerlijk zo'n buitenrit op de Veluwe Simmie!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:31

mistid schreef:
kimdepim schreef:
Ik wil eigenlijk zo 2 paarden rijden, maar het regent.. En ik moet vanavond nog weg. Dus ik denk dat ik zo toch de regen maar in moet :=.

Ik heb het regenprobleem ook helaas.

Kom op meiden, daar smelten jullie niet van hoor (spreek uit ervaring) :p.
Hier is het wel goed weer! Gister gewoon nog lekker in t-shirtje gereden 's avonds!!!

Leuk, twee buitenrit-meetings mèt voedsel. Wat willen we nog meer?!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:26

@ Mistid. als je 2x Z ben geweest mag je doorstarten met de andere. Zowiezo mag jij alles al doorstarten naar de M.
@ TG Veel plezier in Rome.

Ik had toen de E pony werd gewogen (toen was zij nog in sportconditie) of die weegschaal wel klopte. Helaas dat was wel het geval. Wil niet weten hoe zwaar zij nu is. Vet en drachtig. Ik heb vanmiddag de KNHS ook gebeld om mijn sportstanden op te vragen met de E pony. Ik was zowiezo al M startgerechtigd in het springen en L1 dres met wp. Ga lekker in de L1 beginnen als zij goed is en na het veulen een paar BB parcoursjes. Zij was met mijn zusje ZZ bij de pony's en Z bij de paarden dus dat moet een eitje voor haar zijn. Zal wel erg wennen zijn want het is een heethoofd.
Ik ga naar huis snel rijden. lees straks weer bij...

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:25

Mootje schreef:
.....

Binnenkort komt waarschijnlijk http://www.paardenweegschaal.nl/index.html langs om paarden te wegen. Ik heb mij al opgegeven. Het is maar 3 euro duurder dan bij de Irado en nu kan het gewoon op stal gebeuren!

Leuk !!! Ook al een idee wanneer ik kom ? Dan kan ik daar rekening mee houden :D :D :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:25

Ik moest net door die regen fietsen (ruim een half uur) ^) Nou ik zag eruit aksof ik in de sloot gevallen was. En koud dat ik heb had/heb :+
Ik ben nu alweer een beetje aan het bijkomen.

Mooi dat jullie buitenritje leuk was san & Simmie!
Mirthe, netjes van je zusje. Met wie heeft ze gereden? (Of heb ik daar overheen gelezen?)

Succes iedereen die nog wil gaan rijden, hopelijk voor jullie wordt het nog droog :(:)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:33

Alweer een nieuw topic, dat gaat lekker snel!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:46

Ik ben ook in voor strand en/of veluweritten, plaats maakt me niet zoveel uit... :D waar we eten maakt me ook niet ALS we maar lekker kunnen snaaien.. :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:02

Leuk dat je de E pony straks weer gaat starten Caroline
Zusje had Yoeri mee Jets :)

Ik ben niet gesmolten, miezerde wel wat. Ul liep lekker. Daarna Ul gewassen en onder het solarium gezet. Mam had de stal al uitgemest :P . Toen z'n zadel gepoetst voor morgen, en mam ging Meno zijn stal toen even mesten. Handig zo'n mama :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 19:36

Paard zijn ijzer lag eraf... Heb niets gedaan, want hij heeft al drama-voeten! Morgen komt de hoefsmid (was al de planning). Hij heeft nu met moeite 5 weken met zijn ijzers gedaan :oo Paard staat de hele dag in de sloot, omdat hij de sprietjes aan de overkant van de sloot en het riet in de sloot zo lekker vind. Modder staat elke dag tot zijn knieën. Wat dat betreft hoop ik op de winter!

Morgen naar het afstudeerpraatje van een meisje wat op de zaak afstudeerde. Geen zin om dan nog voor 1 uur te moeten werken, dus daarna vrij genomen om richting mijn instructeur te gaan om te lessen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:49

@ mootje Balen van je ijzers. Mijn ruin is de laatste keer door een andere smid thuis gedaan. Paard moest vd wek naar zijn eigen smid en die kreeg de ijzers er met moeite onderweg zo vast zaten ze. De merrie was door eigen smid gedaan en die ijzers zaten los.. Wat een maf paard dat hij in de sloot staat haha
@ Mistid ik hoop dat de merrie weer goed is. Zal wel wennen worden want het is een enorme heethoofd en wil nooit stilstaan. Heb met dressuur vaak met mijn rug naar de jury gestaan met groeten :D
@ Noor heb je toegevoegd op hyves :D

Net mijn ruin in de zon gereden. Kreeg ook nog een tip om een keer met lage neusriem te rijden en zonder martingaal. Binnen 10 minuten tong eruit daarna wel fijn te rijden ook met het springen. Ga dit maar eens proberen. Misschien vindt hij de martingaal ook wel niet fijn terwijl die niet strak zit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:53

Ai dat is balen Mo!

Mijn moeder had net mijn kleine zusje (8) opgehaald bij een vriendje weg. Heeft ze daar een verhaal over mij lopen te vertellen :oo . "Mirthe is naar de kapper geweest, en ze is zo lelijk dat de kapper er dood bij neer is gevallen" :\ .
Verhaal steekt iets anders in elkaar. Ik ben naar de kapper geweest, en een week later is de beste man overleden (van horen zeggen is het een tumor in het hoofd geweest, heeft 4 of 5 dagen geduurd, ik was op zaterdag geknipt, hij op de volgende zaterdag overleden. Apart idee is dat, dat je een van de laatsten was die door hem is geknipt...)
Zusje begroet me ook altijd met "Hee Mirt. Je bent lelijk." vind het nou wel genoeg geweest. Iemand nog een treffende opmerking om terug te maken? Ik kom niet verder dan "Komt omdat ik op jou lijk"

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 19:56

Jeetje Mirthe :oo Lekker zusje heb je, maar niet heus. Wat zeggen je ouders hier van?
Caro, Rijd jij standaard met martingaal?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:58

Balen zeg Mootje, dat zijn ijzers eraf lagen.

Wat rottig, Mirthe. Gewoon negeren lijkt me beste, ze al het uiteindelijk toch wel zat worden?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:01

Nouja eigenlijk vind ik het wel stiekem een beetje grappig, maar stel dat die mensen nou familie van die kapper waren ofzo, dat is toch kwetsend? Ik ben het inmiddels wel gewend, zo wordt ik elke ochtend begroet := . Mam die moppert al steeds op haar, mijn vader vind het stiekem hilarisch :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:04

Hmm, als jouw zusje mijn dochter was.... Als een driejarige verhalen zo verdraait OK, maar een achtjarige :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:08

Wat een aparte Mirthe. Hoe komt zij erop.
@ mootje met springen heb ik er normaal altijd een martingaal aan omdat hij altijd zo klooit. Ben nu maar van alles aan het uitproberen. Het grootste probleem is het pullen linksom. Meneer weigert links te landen. Dat vindt hij moeilijk en steekt dan zijn kop naar de grond in de bochten. Alsof het dan makkelijker wordt.. Vandaag ging hij wel fijn maar morgen kan het weer helemaal anders zijn :D wat dat betreft is het nooit saai met hem :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:24

Leuk zusje Mirthe :P

Net een andere smid bij de paarden gehad. Wat een opluchting. Allemaal staan ze nu een maatje groter en dat was hard nodig. Had dit idee zelf ook al een tijdje maar dat zou onzin zijn. Niet dus.

Pony is net goedgekeurd en weggegaan.

Voor een strand/bosrit ben ik ook in. Zeker in de winter. Dan kunnen de spekrandjes er alweer langzaam af worden getraind voor het nieuwe seizoen. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:29

Even een scheervraagje :D :
Ik zit nu al een beetje te stressen voor de herfst. Mijn paard moet voor 99% zekerheid 2x geschoren worden in de winter, maar hij gaat helemaaal uit zijn stekker van het geluid van de machines....
Vriendinnetje heeft net als TG in Amerika gereden en heeft van die pompoenen voor in de oren thuis liggen. Denken jullie dat dit icm tranquigel voldoende is om mijn 'o zo geluidsgevoelige' paardje te scheren? Of zal hij toch in de ader verdoofd moeten worden?

PB, Fijn dat hij is goedgekeurd!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:32

Simmie schreef:
Maar hier is ook heerlijk te rijden (eventueel met tussenstop bij Boshuis Drie, paarden in het weitje of aan een halster vast en zelf even een broodje en drankje doen!)

Bij Boshuis Drie hadden ze altijd heerlijke pannenkoeken :~

Leuk zusje heb je Mirthe. :P

Baalen dat de ijzer er af lag Mootje. Fijn dat je smid morgen gelijk komt! Vriendin van mij heeft het ook zo geprobeerd en toen lukte het niet. Die heeft haar paard alsnog verdoofd. Maar die ging ook gericht trappen.

Onweerde hier net best hard! :oo
Vero staat gewassen op stal! Hopelijk houdt ze d'r benen nou 1 keertje wit. Vlechten doe ik morgen ochtend wel, hoef pas om kwart voor 8 weg. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:34

Die van mij gaat hangen en staat te trillen als een rietje.... Ik mag wel met de machine overal komen, totdat hij aan staat ;(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:35

Zo, ik heb de eindsprint en het begin van dit topic gemist, even kijken of ik watgoed kan makenv ;) .

Mrjan: Gefeliciteerd met de selectie van het veulen!
WL: Beterschap voor Wolin, en succes met het wassen van je (b)engeltje :P .
Caro: 550 kg voor een e-pony :oo, die heeft wel hele zware botten dan :Y) .
Mootje: Paardenweegschaal is bij ons ook geweest, erg leuk en wist je dat je ook gelijk je paard met een laserstraal (dus niet met een stok waarop sommige paarden onwijs inkrimpen) kan laten opmeten, ik ben benieuwd of jouw reus boven Bandido 604 kg (1.73) uitkomt kwa gewicht.
Mirthe: Dat vind ook ook wel aparte uitspraken voor een 8jarige, een keer zou ik om kunnen lachen maar als je elke dag zo begroet wordt zou ik toch wel flink boos worden .
Ik lees allemaal wilde plannen voor buiten/strand-ritten, ik meld me hiervoor ook aan, hier in de buurt heb je niet echt plekken waar je fijn kan galopperen en om nou in je eentje ergens naar toe te gaan waar je de weg niet kent...

Ik ben de afgelopen dagen een beetje brak, dinsdagavond om half 12 gebeld door wat vriendinnen van school of ik mee ging naar de stad, we hebben wat cafétjes en skihut e.d. afgestruind maar daar was niet zoveel aan, behoorlijk ziek geworden van de miezerregen waar we in liepen buiten. gisteren al ziekjes, toch gaan lessen met Bam, s'avonds tapas eten met stalgenootje, errug gezellig maar toen ik eenmaal weer thuiskwam nog zieker vanwege kou van buiten nog wat drinken. Echt een rotacht gehad, vandaag het paard aan mijn moeder toevertrouwd en heel de dag braaf in bed, morgenochtend ff langs de dokter, komt allemaal niet zo goed uit wan ik heb vanaf morgen 3 dagen wedstrijd :+ .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:38

Evie, doe je mee met de kampioenschappen of ga je ergens anders heen?
Het gewicht van Bandido gaat hij denk ik niet redden. Bandido is veel meer uitgedijt met spieren dan mijn slungel ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:38

Ik heb vanavond weer een deel uitslagen van Bull gehad.
lever en witte bloedcellen en ontstekingscellen zijn 2,5 maal hoger dan de normale waarde. Zij halen er een ernstig bacterieele infectie van de huid uit ??? (vreemd...want bij emmeloord kwam dat er allemaal niet uit, maar Nijkerk zei wel dat met huid bio opten het weleens moeilijk kan zijn wat je er IN aan kunt treffen en soms idd niet alles vind). De vraag is nu waardoor dit veroorzaakt is of word ??

De allergie testen laten nog wel even op zich wachten, maar hij krijgt medicijnen (die gelukkig niet op de Dope lijst staan) en ik mag hem alleen nog maar wassen met betadine.
Dan ben ik heel benieuwd wat de oorzaak is

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:40

Bianca, Ik heb in 21 jaar paardrijden nog nooit een paard gewassen met shampoo, doe jij dat wel dan? Betadine droogt volgens mijn DA de huid heel erg uit.