[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:12

ik ben wel heel erg benieuwd of er iemand zaterdag bij de coffin foto's heeft gemaakt, ik wil mijn stunt met Raimaer wel terug zien.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:19

Zijn er hier nog mensen of weten jullie toevallig nog mensen die contact opnemen/hebben opgenomen met de knhs over de hindernis waarbij meerdere mensen zijn uitgesloten wegens het foutief passeren? (mexicaanse hoed geloof ik?, waarbij geen duidelijke schets hing) Mag per PB!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:26

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:32

TeeGee van welke dag zijn die foto's? De zaterdag of zondag?
Of beide?

edit: Gezien zijn van de zaterdag ;) Gave plaatjes!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:43

Zijn er nog meer foto's gemaakt behalve evenementenfoto en oypo?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:43

Ik heb meteen ook even de foto's gekeken, bij mij zijn de foto's van evenementenfoto genomen op de afsprong - uitsprong, je kunt zien dat Velvet heel netjes van de afsprong af springt en daarna enorm groot over de uitsprong waardoor ik m'n teugels en alles kwijt ben :')

Foto's zijn niet helemaal boktproof :D:
Afsprong ging wel goed: Afbeelding Afbeelding
Uitsprong ging Velvet iets te enthousiast af en ik had nog lange teugels, dan krijg je dus dit:
http://www.evenementenfoto.com/contents ... 626245.jpg (volgende foto's zijn ook wel grappig om te bekijken :+)
Laatst bijgewerkt door _Jitske_ op 28-06-10 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:46

@Urose contact opnemen met KNHS heeft geen zin meer na afloop van de wedstrijd, ik weet niet welke hindernis je precies bedoeld (ben alleen zondag geweest met de pony's) maar als er een probleem is tijdens de wedstrijd moet je voor het eind van de wedstrijd contact opnemen met de KNHS vertegenwoordiger als je dat niet hebt gedaan kun je achteraf niets meer doen. Volgende keer bij een probleem dus direct ter plaatse de knhs vertegenwoordiger zoeken en het probleem uitleggen hij/zij is de enige die wat voor je kan betekenen. Anders moet je direct voor het eind van de wedstrijd (geloof zelfs schriftelijk) protest aantekenen.
Conclusie: hopen dat je toch lekker hebt gereden en je paard fijn te bewerken was de rest snel vergeten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:48

Mmm, in de uitslagen staat dat ik ben uitgesloten op de punt (hindernis 8) dat klopt dus echt niet, maar goed. Kan er nu niks meer aan veranderen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:54

Vervelend van je verkeerde afslag Astrid, maar verder netjes
Netjes Savan
Super hoor KarinL. Ik heb je gezien met losrijden voor het springen, maar verder heb ik niet zo opgelet.
Gaaf van Toot hoor Amber. Ik heb je niet zien gaan in het springen en crossen, toen was ik alweer aan het losrijden en mijn parcoursje aan het rijden.
Fijn dat je lekker gereden hebt Whitewoman
Lielle, ik zat op hindernis 5, het haagje. Zag je ook nog over de bulfin en de vaten gaan! Nogmaals super van Uk! En gave foto's van Raimaer
Gave foto Noor!
Leuke serie Jitske :=

_Noor schreef:
Ik denk dat de conclusie van dit weekend sowieso moet zijn dat Corien een supergroom/hulp bij het aantrekken van chaps/motivator en paardenvanger is!
Helemaal mee eens!!

@ Talida, wat Texelse zegt bedoel ik idd ook. Soms zijn er momenten dat er misschien wat te weinig in de richting van de ruiter mee gedacht wordt, en wat te veel naar de regels. Ik snap dat ze niet voor iedereen uitzonderingen kunnen maken, maar als ruiter kun je straks gewoon niets meer. Als alle oefencrossen BB worden, kan ik dus voortaan wel thuisblijven. De BB is en blijft een oefenklasse, maar dat kun je er niet meer aan afzien. Ik vind ook dat je hindernissen zou moeten kunnen overslaan in de cross. Al die mensen die in de cross op 1 na drie weigeringen de baan kunnen verlaten, is dat nou eerlijk?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:55

@ _Noor: Dan heb je die dus ook foutief gepasseerd zoals heel veel. Het gaat niet om mijzelf maar iemand anders die ik ken en dus met 3 paarden is uitgesloten omdat ze met alle paarden die hindernissen op dezelfde manier heeft genomen, en dus foutief. Ze is zaterdag na afloop meteen naar de organisatie etc gegaan maar die hielden hun poot stijf en wilden er niks aan doen. Het is gewoon vervelend omdat ze nu met alle paarden -2 heeft. Ze was benieuwd of er nog meer mensen naar de federatievertegenwoordiger izjn geweest.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:57

Urose: ik hoorde iemand met eenzelfde probleem, en die kreeg geen gelijk van de federatievertegenwoordiger maar zou ook geen verliespunten toegekend krijgen of iets dergelijks. Hoorde ik via Scum geloof ik, zou je haar eens moeten vragen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:58

Snoekiej, Misschien kunnen we de spelregels van de BB aanhalen wanneer er aan 't einde van het seizoen een samenvatting wordt gemaakt van o.a. het reglementen/agenda topic (door Simmie).

Het lijkt mij in eerste instantie iets voor de KNHS en niet voor de vereniging! Lunteren heeft hier 'geen last' van, omdat zij geen officiele wedstrijden organiseren en niet onder auspicien van de KNHS de oefencross uitschrijven.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:59

Het is wel jammer dat er zaterdag zoveel mensen fout gegaan zijn bij de punt. Een toelichting bij de hindernis is altijd fijn. Maar toch stond de hindernis wel goed uitgevlagd en ik snap niet helemaal dat er zoveel mensen zijn die dan denken dat een hekje voldoende is om te springen, dan mis je toch de tweede witte vlag??

Er zijn ook mensen geweest die even kwamen vragen hoe die hindernis nou moest, dat kan natuurlijk ook als je het niet duidelijk vindt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:00

Urose schreef:
@ _Noor: Dan heb je die dus ook foutief gepasseerd zoals heel veel. Het gaat niet om mijzelf maar iemand anders die ik ken en dus met 3 paarden is uitgesloten omdat ze met alle paarden die hindernissen op dezelfde manier heeft genomen, en dus foutief. Ze is zaterdag na afloop meteen naar de organisatie etc gegaan maar die hielden hun poot stijf en wilden er niks aan doen. Het is gewoon vervelend omdat ze nu met alle paarden -2 heeft. Ze was benieuwd of er nog meer mensen naar de federatievertegenwoordiger izjn geweest.

Mmm, dat is het dus. Ik ben niet verkeerd gepasseerd. Rode vlag rechts en de witte links. Tijdens het verkennen heb ik de opties met dhr. V/D Marel uitvoerig besproken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:01

En je hebt beide steiltjes gesprongen Noor?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:03

Snoekiej, Jij had die hindernis vrijdag toch al gewoon door?
TG, Inderdaad een leuke waterbak serie. Ik had je wederom niet herkend ;( Net als in Renswoude kwam ik er thuis pas achter!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:04

@urose, de vlaggen op die sprong zijn volgens mij duidelijk. Je moet alle vlaggen altijd correct passeren. De verwarring komt denk ik omdat de steiltjes in elkaars verlengde stonden, daardoor leek het een soort alternatief te zijn, maar dat was het dus niet. In feite was het gewoon een V:

Code
W
  \
   \
    \R
    /
  /
/
W

die dus helemaal recht stond, met een klein puntje in die rechte lijn:
Code
W
|
|
|
\R
/
|
|
|
W

Snoekiej, daar ging Ukkie ook erg lekker. (eigenlijk overal wel behalve op 1).

MJ, dat bedoel ik dus idd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:06

In de L hoefde je er maar 1 te springen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:07

Lielle nog maals gefeliciteerd!!! top ukkie ene zuinig op zijn! ;)
Erg mooi bijgelezen! :)

Ga ook maar even spieken op evenementenfoto :)

Bij de hoed was er idd een mooie uitleg van meneer van de marel! heb er ook gelijk wat geleerd :)

_Noor schreef:
Ik denk dat de conclusie van dit weekend sowieso moet zijn dat Corien een supergroom/hulp bij het aantrekken van chaps/motivator en paardenvanger is!

Nou nou nou :o :o :o Heb echt een super weekend gehad!! hoop dat de mensen dat ook allemaal hebben ervaart!

Hoop mensen gezien gesproken en/of geholpen :)

Op naar volgend jaar :D

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:07

_Noor schreef:

Maar 1 punt inderdaad, of dus twee steiltjes als je de punt niet sprong.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:10

Ik heb bij de punt gelijk even gevraagd aan de crossbouwers hoe hij moest. Ik had ook al het vermoeden dat je over allebei de steiltjes moest, anders zou de keuze wel heel makkelijk zijn gemaakt en zou bijna iedereen het steiltje wel nemen.

Lielle

_Noor schreef:

absoluut niet! je moest maar 1 puntje springen, maar wel beide steiltjes. Zie mijn tekening hiervoor.

_Noor

Welk steiltje nog meer dan?
Volgens dhr v/d Marel alleen die links van de punt en dan er zo omheen. Dat kost dus meer tijd, maar is makkelijker. Had ik ook nog "terug" moesten springen?

Edit: dan heb ik dat dus verkeerd begrepen.
Balen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:11

Idd. Dus het steiltje voor en na de punt, anders passeer je de tweede witte vlag niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:12

Blonde actie dan.
Dat wordt dan brief nr. 2 van de KHNS := Zou dat consequenties hebben?