[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:28

jullie hebben mij voorbij zien lopen bepenleo... Ik kwam met een bruine merrie aan de hand voorbij en riep nog dat me dag toch al goed was na een fijne dressuur proef... B paarden

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:39

Zeker weten complimenten voor de organisatie! Liep echt allemaal op rolletjes volgens mij!

bepenleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:01

Ik heb je natuurlijk gezien en onthouden luxket. Ik vond je zo geweldig positief!
En inderdaad: als iedereen er foutloos overheen gaat is het een beetje saai om jurylid, hoewel ik me altijd wel vermaak. Het is zo mooi om te zien hoe iedereen de hindernis op zijn manier overwint!
Gelukkig is de hele organistatie op rolletjes verlopen (op enkele hele kleine dingetjes na, maar dat hoort erbij!) waarbij de weergoden ook zeker een rol gespeeld hebben!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:09

Jullie zaten wel bij de mooiste sprong, vond de eendjestrakehner echt mooi. Yoer sprong er ook gigantisch over, zat geen fotograaf bij ofwel?

Complimenten idd, vond de cross alweer een stuk beter als vorig jaar! Bij de waterbak was het ook een stuk mooier geworden!

Zepjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:17

Die sprong was idd ook heel mooi :)
Organisatie was ook heel goed :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:23

Heksenoog-sloper startnr. 100 meldt zich. :o

Complimenten en respect voor de organisatie, allereerst. +:)+ Felicitaties voor de prijswinnaars en de goede resultaten. Voor de vallers en de minder goede resultaten, hopelijk volgende keer beter.

Enerverend crossdebuut gehad...
Dressuur was ik tevreden over, we zijn als M1 combinatie nog winstpuntwaardig in een B-proef, 189 punten. :P

Springen blijft mijn achilleshiel... mijn grootste angst was uitgebeld te worden. Met twee weigeringen en een balk gelukkig over de finish gekomen. Echter, volgens de jury mocht ik niet in de cross starten omdat ik naast die 16 strafpunten ook 16 tijdfouten had. Dankzij een oplettende ReesKees kreeg ik mijn startnummer terug en mocht ik toch crossen.

De eerste hindernissen gingen wat twijfelachtig, maar na H3 viel 't kwartje. Zelfs de waterbak ging nagenoeg vloeiend.
Bij het heksenoog had ik waarschijnlijk een niet passende afstand, waardoor mijn paard 'm geraakt heeft... :=
Toen de laatste hindernis, ze trok er fijn op aan waardoor ik waarschijnlijk iets te makkelijk bleef wachten. Op het allerlaatste moment trok ze weg naar rechts, waardoor ik aan de linkerteugel trok, en zo gleden we keurig bij H17 langs.

Desalniettemin dik tevreden over het resultaat. Springen gaan we hard op oefenen deze zomer. En dan in W'werf maar weer kijken.

Dank aan Lappie_Lap voor het groomen en ReesKees voor haar alertheid en de hulp bij het inspringen. +:)+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:42

Springen blijft mijn achilleshiel... mijn grootste angst was uitgebeld te worden. Met twee weigeringen en een balk gelukkig over de finish gekomen. Echter, volgens de jury mocht ik niet in de cross starten omdat ik naast die 16 strafpunten ook 16 tijdfouten had. Dankzij een oplettende ReesKees kreeg ik mijn startnummer terug en mocht ik toch crossen.

Onbegrijpelijk!!!! Dat een jury zulke vergissingen kan maken!! 8)7 _-:( Nou moet je als deelnemer ook wel op de hoogte zijn van de regels, maar een official!!!! Zelf kijk ik nog heel regelmatig in de regelementen voor ik moet jureren, gewoon puur om de dingen weer op te frissen.
Als je als springjury gevraagd wordt voor het beoordelen van een springparcours bij een sgw dan kijk je de regels toch na!! Ik snap hier helemaal niets van.

Maar gelukkig was daar idd reeskees +:)+ .

Fijn dat je zo blij tevreden bent over je debuut Puera!!
Laatst bijgewerkt door texelse op 12-04-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:47

Voor mij natuurlijk ook een wijze les om de reglementen goed door te lezen. :D Dat komt nu op mijn to do-lijstje.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:48

lezen is 1, onthouden is 2..... :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:55

:)) Daar zeg je wat.

Als ik maar weet met welke voorwaarden ik mag starten, en wat te doen bij diskwalificatie dan kom ik al een heel eind. Denk ik. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:28

Ik ben zelf springjury en ik cross. Ik weet wel de regels maar ik vind wel dat als je een springjury vraagt, als organisator, dat je wel kan doorgeven aan de jury dat er andere regels gelden. Bij je jurycursus krijg je echt niet te horen dat jureren op een SGW anders is dan bij een gewone springwedstrijd.
Als jurylid kun je uit eigen iniatief zo'n boekje bestellen of doorlezen maar het blijft een feit dat er juryleden zijn die dat niet doen of simpelweg niet weten dat er andere regels zijn :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:44

Even om misverstanden te voorkomen: mijn verslag is verder niet als sneer naar de springjury bedoeld. := Ik kende de regels niet goed genoeg, dus ik had me er al bij neergelegd dat ik niet mocht starten in de cross.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:52

gelukkig heb je wel kunnen starten Mattie!
nu nog even oefenen met springen, voor de jury is een foutloos rondje misschien wel makkelijker :P

De eendjes hindernis was echt super mooi!
Vrijdag met parcourslopen was hij extra speciaal, naast eendjes en een reiger stond onze hond er toen ook in

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:52

@ puera was niet naar jou bedoeld maar meer in het algemeen en misschien een tip naar organiserende verenigingen als zij jury's vragen die geen affiniteit hebben met SGW

De eendjes hindernis vond ik de gaafste hindernis die erbij stond. Super bedacht!

edit typo en toevoeging

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:55

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:00

mooie foto noor!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:13

die van mij kan ook heel fotogeniek zijn :D
Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:15

gave foto! Je kijkt zelf ook erg leuk :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:18

Bij leuk op de foto heb ik een hele charmant paard die een ezel nadoet. Oren op zij en een blik alsof je stoned bent :( .
Zoals gewoonlijk staan wij bij hun niet leuk op de foto. Heb wel leuke op mijn hyves van evenementenfoto :D

@noor leuke foto :D
@ riannuh volgens mij was de hindernis in zicht haha

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:20

Ik heb helemaal geen foto. |o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:31

Arme Margriet :(:)

Rianne en Noor: Wat een mooie foto's zeg! *D

Er was ook iemand die van ons een foto ging maken, maar ik keek heel charmant de andere kant op :+ Geen idee wie dat was en waar die geplaatst is (ik hoop nergens haha)

Puera: Dus jij was degene die de hindernis gesloopt had }> Was niet alleen jou schuld hoor, het heksenoog was sowieso al de pineut. Heel veel paarden klapten er keihard tegenaan. Het viel me nog mee dat het zolang duurde voor ie het begaf. Het viel me ook op dat veel paarden heel erg vermoeid oogden, plus dat de aanrijroute heel zwaar was en de paarden hierdoor niet meer fijn konden springen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:55

Ik heb ook niet voluit gereden, vond de bodem op sommige plekken behoorlijk zwaar. Heksenoog gingen we gewoon met een grote galopsprong doorheen volgens mij haha.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:20

Puera schreef:
Heksenoog-sloper startnr. 100 meldt zich. :o

Complimenten en respect voor de organisatie, allereerst. +:)+ Felicitaties voor de prijswinnaars en de goede resultaten. Voor de vallers en de minder goede resultaten, hopelijk volgende keer beter.

Enerverend crossdebuut gehad...
Dressuur was ik tevreden over, we zijn als M1 combinatie nog winstpuntwaardig in een B-proef, 189 punten. :P

De eerste hindernissen gingen wat twijfelachtig, maar na H3 viel 't kwartje. Zelfs de waterbak ging nagenoeg vloeiend.
Bij het heksenoog had ik waarschijnlijk een niet passende afstand, waardoor mijn paard 'm geraakt heeft... :=
Toen de laatste hindernis, ze trok er fijn op aan waardoor ik waarschijnlijk iets te makkelijk bleef wachten. Op het allerlaatste moment trok ze weg naar rechts, waardoor ik aan de linkerteugel trok, en zo gleden we keurig bij H17 langs.

Desalniettemin dik tevreden over het resultaat. Springen gaan we hard op oefenen deze zomer. En dan in W'werf maar weer kijken.

Dank aan Lappie_Lap voor het groomen en ReesKees voor haar alertheid en de hulp bij het inspringen. +:)+

Ik heb je val op de foto :(:)

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:22

minnie_muis schreef:
Ik heb helemaal geen foto. |o

Als mijn foto's zijn upgeload wel :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:24

Ow ja??? Dat zou echt super zijn! :)