[SGW] SGW Lisse - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: SGW Lisse - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:17

Het is (deels) jammer dat er die dag ook wandelfamillie dag is. Maakt het natuurlijk wel extra gezellig maar ook extra druk. Anders zou je dat lange pad aan de zijkant in de breedte kunnne halveren en dat als ingaloppeerpad doen ofzo, maar ben bang dat het dan net te smal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:24

Hé das best een goed idee als het past. (tent in bak zetten)

Overigens vindt ik die opmerking over een wc hokje in het bos nou net zo een goed voorbeeld dat je als organisatie vaak niet bij dingen stil staat tot iemand er wat over meldt.
In Wieringerwerf zag ik zo hokje midden in het bos staan en zag in mijn verbeelding afstappende crossers die even snel gingen plassen, haha ik zou dus als organisator zelf ook niet zo snel stil staan bij noodzakelijk wc bezoekjes van de posters is dus wel een heel goed punt.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:33

wat een goed plan om de tent in de zandbak te plaatsen! Dat zou voor het inspringen wel heel fijn zijn. Ik zat al te denken om het pad langs de springtuin "op te offeren" zodat er op die manier ruimte gecreëerd zou kunnen worden om op het gras in te springen.

En vrouwen en wc-tjes, tja, daar moet je een beetje rekening mee houden. Mannen lossen dat altijd eenvoudig op, maar wij dames, ja, altijd overal maar op je hurken tussen de bomen is ook niet alles.

De inspringboom voor de start vond ik ook een gemis, volgens mij was daar in een aansluitend pad wel ruimte voor, dus mooi als dat meegenomen wordt in de evaluatie.

Hopelijk komen de uitslagen snel online. Amber gefeliciteerd!!
Met de dressuurpunten van 175 en 8 strafpunten in het springen zou je niet direct verwachten dat iemand hoog in het klassement eindigt, maar waarschijnlijk ben je een van de weinigen die een supercross gereden heeft. De rest die je voor stonden in het klassement zullen daar dan wel wat strafpunten opgelopen hebben.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:34

We hebben in W"werf hele mooie dikke bomen waar je ook heel goed achter kan plassen.....

Het is wel handig als er iets meer wc's zijn. Ik ben ook achter mij auto gedoken.

Tal kunnen jullie het weiland naast de "vip"parkeerplaats niet gebruiken. Naast de scouting zeg maar.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:37

texelse schreef:
Hopelijk komen de uitslagen snel online. Amber gefeliciteerd!!
Met de dressuurpunten van 175 en 8 strafpunten in het springen zou je niet direct verwachten dat iemand hoog in het klassement eindigt, maar waarschijnlijk ben je een van de weinigen die een supercross gereden heeft. De rest die je voor stonden in het klassement zullen daar dan wel wat strafpunten opgelopen hebben.

Jaaa Dank je haha ! Ben nog steeds trots,
Waren idd heel weinig foutloze rondes in de cross, en Fjordje ging voor Foutloos ! Boven verwachting :+
Dus ben wel beetje trots hoor :D Daardoor zijn we flink omhoog gekrabbelt!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:39

gr_roos schreef:
We hebben in W"werf hele mooie dikke bomen waar je ook heel goed achter kan plassen.....

Het is wel handig als er iets meer wc's zijn. Ik ben ook achter mij auto gedoken.

Tal kunnen jullie het weiland naast de "vip"parkeerplaats niet gebruiken. Naast de scouting zeg maar.

oh was er een Vip plaats haha. Ik had mn fiets in de achterbak gegooid en auto ergens lang een weg laten staan.

Geen idee, zal wel net een weiland zijn van iemand die er niet aan wil/kan meewerken ofzo, of ligt teveel uit de slinger?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:43

Misschien moet die springbaan wel vrij blijven voor gebruik van de manege klanten, dat is dan wel weer jammer in het kader van de nieuwe indelingsplannen haha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:45

Ik vond Lisse dit jaar echt prima geregeld :-)

Goede vondst om de ingang niet via de manege te doen en om de tent ook op het weiland te zetten. Zo waren de stroom paarden/publiek beter gescheiden.

De bodem voor de inspringbak was zaterdagochtend nog prima en het bos was zaterdag op sommige plekken gewoon hard te noemen. Zondag zag het er inderdaad heel anders uit (maar goed, dat is na 200 paarden).

Enige punt is dat het parkeren soms wat ver lopen is (en ondanks de hekken en waarschuwingsborden toch nog heel veel onnodig verkeer langs de deelnemers).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:48

vandaar mn fietsie 8-)
Jammer dat ze daarvoor niet zo'n bollenveld mogen gebruiken he

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:53

Ik stond op een pleintje waar de dierenarts ook stond, was ook de ingang van de scouting. Dus niet zo heel ver van het hoofdterrein af.

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:06

Ik vond het prima geregeld, rekening mee gehouden dat het bos eigenlijk voor paarden niet toegankelijk is. En dat de hindernissen meen ik dezelfde avond weer weg moeten zijn. De inspringbak was inderdaad erg zwaar en onregelmatig maar vorig jaar in WW was het ook onmogelijk om los te springen gezien de gesteldheid van de bodem (gras en erg modderig). Het heeft natuurlijk ook bijna niet geregend, beter voor de springtuin en voor sommige delen in het bos maar blijkbaar dus killing voor de inspringbak.

Vond de wc'tjes ook iets aan de minder schone kant maar blijkbaar vind iedereen daar wel een oplossing voor ;)

Verder was het prima geregeld van de parkeerwachters tot de posters tot de vrijwilligers die na het hele gebeuren de troep van een ander op mag ruimen. Naast mijn trailer lag het toiletpapier en de tape van de vorige dag nog, dat vind ik dus echt niet kunnen :( we kunnen ook met z'n allen genoeg kritiek geven op kritiekgevende deelnemers. Ga er maar eens aan staan om dit te organiseren. Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd prima. Wellicht dat er inderdaad sommige punten ontschoten zijn bij de organisatie.

Overigens zag ik zaterdag een tuinslang bij de bewuste waterplaats, maar als dat er is zie ik dat ook meer als luxe.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:19

gr_roos schreef:
Ik stond op een pleintje waar de dierenarts ook stond, was ook de ingang van de scouting. Dus niet zo heel ver van het hoofdterrein af.

Dat moet ik je gezien hebben dit keer ?
Mijn trailer stond net voor DA haha

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:36

Nee helaas Amber, zondag was ik in V'veld :+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:37

Muahaha oh ja, dat snap ik wel Vveld :))

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:49

gr_roos schreef:

Dus de VIP plaats :D

@ Amber alsnog gefeliciteerd met je 2e plek, had je niet verwacht zeker ondanks je foutloze cross :9 Je hebt je dus voor niks druk gemaakt. Toen ik je had zien springen over hindernis 8 (in het parcours) die toch wel aardig aan de maat stond dacht ik al...die pakt ie zo mooi ruim (en die techniek daar kan menig springpaard jaloers op zijn) ;) dan moet die cross ook lukken!

Dan ook maar even een verslagje van mezelf. Best wel lekker gereden op mijn dressuur van zaterdag na dan; daar was naar mijn gevoel echt geen stap goed gegaan en ik had mijn handen vol om hem er niet van tussen te laten gaan! }> Kortom hij was helemaal de weg kwijt.

Door omstandigheden ( zal details maar weglaten :( :D ) na het crosslopen ietwat vervroegd weer gezadeld en naar de springring gegaan wat rondgestapt geprobeerd de rust erin te krijgen wat redelijk lukte, wat losgereden op het gras ernaast en toen een sprongetje gemaakt. Weer mijn handen vol en tamelijk onbestuurbaar.
De ring in en....als een blad aan een boom, keurig geheel gecontroleerd nul rondje!
Op naar de cross, nou geduld was ver te zoeken (o ja tussendoor nog even naar de DA, weet niet eens de hartslag meer maar hij was iig hoger dan na de cross en zeker wel goed!) ik zat al half in het struikgewas maar had een gelukkig een shirt met LANGE mouwen aan 8-) want stilstaan lukte echt niet en eindelijk mocht ik starten...en tot mijn grote verbazing....zonder aarzelen van start héél even gekeken naar no. 2 maar verder, volledig bestuurbaar slingerend door het bos, 1 mooi ritme (ging dus zeker niet voor de tijd maar degenen die mijn paard kennen snappen dat wel denk ik) Bochtje links, linker galop Bochtje rechts, rechter galop, het voelde super totaal geen moeite met het geslinger ondanks zijn erg ruime galop!
Bij de bollenmanden kwam ik niet echt te hard in maar hij dacht rechtdoor te gaan maar ik wilde links aanhouden, dat is het enige punt waar ik iets uit balans raakte maar hij ging lekker door, heb dus gewoon FOUTLOOS gecrossd. Helaas maar 5,8 voor de stijl !? Maar Ravel is dus een echte boscrosser! Uiteindelijk was ik toch nog 8ste (er waren 7 prijzen |( )

Ik heb hem zaterdag trouwens lekker kunnen afspoelen want toen was er wel een slang aanwezig, het was toen best "blubberig" op dat stukje, dus ik denk dat ze die slang vanwege de vele wandelaars zondag hebben weggehaald!

Zondag ben ik met Max gestart, dressuur 2e in mijn ring. 1 balk met springen, maar voor Max' doen sprong hij super netjes! en na een wat aarzelend begin bij 1, 2 en 3 een foutloze cross iets buiten de tijd maar toch een 4e plek en een VOLDOENDE voor mijn stijl!

Ach en commentaar is er altijd, tuurlijk was de bak zwaar (zaterdag ook al) en was er geen boom met inspringen voor de cross. En vond ik het jammer voor mijn paard dat ik hem niet afkon spoelen maar met een emmer en spons lukt dat ook wel. Maar ik vind de organisatie echt wel goed en de mensen heel aardig en meewerkend en dat is toch ook heel wat waard!

Helaas geen foto's van zaterdag en van zondag wacht ik af !
:wave:

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:58

Ja echt super gaaf met Max !
Ik zag het pas later op de lijst haha.. Gefeliciteerd ! Springen ging echt super !
En Ravel, gewoon gaaf dat hij zo zijn rondje liep :)) !

Ik had zeker niet verwacht 2de te zijn haha.. Dacht misschien 6de ofzo ? :P
Wat leuk :D Dank je wel.. :)) Dus moet me niet meer zo druk maken haha ?
Hij heeft me wel heel vaak gered, dus heb woensdag maar weer is springles !

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:48

texelse schreef:
Een aantal hindernissen vond ik pittig. Zoals de tafel bij de L-paarden, en de afsprong gevolgd door een smalletje op 3 galopsprongen door het mulle zand, die waren niet misselijk.
De bollenmanden was een technische hindernis waar je heel rustig op in moest komen. Maar het traject zelf is zo bochtig dat het voor paarden met een van nature ruime galop moelijk is om in het ritme te komen. In de L de laatste 2 hindernissen voor de finish waren niet moelijk, maar wel verradelijk, want als je met teveel gang over de eerste kwam, was de bocht naar de 2e niet meer te halen, maar dat is een kwestie van goed parcours lopen en goed inschatten.

Wat grappig hoe je het omschrijft, zo heb ik met lopen ook precies de keuze gemaakt om mijn cross te rijden. Dit terwijl sommige daar wel anders over dachten. En mijn resultaat was ook een foutloze cross, voor mijn eerste L cross. Vond het voor mezelf wel een prettige bevestiging. Ik heb bewuste keuzes gemaakt waarvan ik dacht dat ze voor mijn paard en mij het prettigst waren en die het paard aan kon. En blijkbaar zat ik hier goed mee :D

En tsja wat betreft discussie punten omtrent de wedstrijd. Ik heb genoten van de dag.
Inrijden voor springen, ja nou ja helaas, dan maar iets minder losspringen als anders.
Ik moest een aardig eindje rijden voor deze wedstrijd, maar het was de moeite waard en als het kan ben ik er volgend jaar gewoon weer bij hoor!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:23

jipje_niekje schreef:
Verder ben ik aardig wat bokkers tegengekomen vandaag wat erg gezellig was. En Corien, Nadua en Nelis bedankt voor jullie support en hulp!!!

Graag gedaan en nu op naar Neede! Wanneer ga jij dan cross lopen? 's ochtends al heeeel vroeg na je dressuur? Want jij moet dressuur na mij, dus ook al vroeg :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:49

Netjes gereden Nelis! Verder ben ik het wel met je eens. Al vond ik de hindernissen mooier en proffesioneler dan de voorgaande jaren!
Gefeliciteerd met je 2 foutloze crossen Cobrst! Goed weekend gehad :D

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:15

Afbeelding
2e plaats BB pony's *\o/* *\o/*
Afbeelding
3e plaats L pony's *\o/* *\o/* *\o/*

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:21

Ben het met veel dingen eens hier boven :D

Vond het top geregeld :D

Er zijn altijd dingen die mee ziten en niet, maar goed daar leer je van :D

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:30

Ik heb nog steeds zo'n "joehoe" gevoel, hoe lang blijft dat??? :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:32

Luuxje schreef:
Ik heb nog steeds zo'n "joehoe" gevoel, hoe lang blijft dat??? :D

Ik stuiter ook nog mee ! *D

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:35

:):)
Dan stuiteren we gewoon nog even door.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:44

Goed zo, Nelis :)!
Lekker gereden met Max +:(+!
magicsanne, wat ga jij ongelofelijk snel :oo! Gefeliciteerd met je prijzen :j.