[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:58

En of, dat die hindernis een reputatie heeft. Ik woon 80 km verderop en ik herkende hem ook meteen. Te gek voor woorden eigenlijk.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:58

Klopt Nickel, daar miste ik ook de uitleg.

Scum

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:59

TG; ik heb je nog op het water gezien. TG twijfelde daar even maar jij drukte hem knap door ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:10

Thanks Scum, ja klopt, hij is nog een beetje twijfelachtig op het water. Filmpje staat op blz 8 onderaan geloof ik.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:13

Talida schreef:
Sas, er wordt niks verbrand he daar, pas erop! :D Ik denk dat sommige mensen zich bij voorbaat al druk gaan maken over een reputatie die de hindernis heeft en daardoor fouten maken (bedoel niemand in het bijzonder O:) )

Ik weet niet of dat het is, de mensen uit de regio kennen hem en de reputatie (en rijden er dus extra op of niet) en de mensen niet uit de regio die van niets weten zitten zich af te vragen waarom ze plots een stop hebben terwijl ze dat nooit hebben :? . Ik zag dat ook wel tijdens het springparcours en dat zie je ook wel een beetje in dit topic terug (totdat dus blijkt dat het 'de' hindernis is, er is gewoon iets met dat ding :)) , misschien combinatie van schuine vlakken en kleuren).

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:15

Ik heb makkelijk banketstaaf natuurlijk want Tal kijkt er niet eens naar :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:17

Maar normaal een starthok uitkomen kunnen we niet, zo heeft iedereen zijn uitdaging :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:17

Kev stopt er ook niet op, maar ik weet niet zeker of dat komt omdat Kev er niet op stopt of omdat hij uit voorzorg al een klap op zn kont krijgt 2 galopsprongen voor die hindernis :=

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:20

Denk dat Tal dan juist accuut stopt: Waarom slaat u mij????

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:21

het is wat, dat zo'n hindernis zo'n reputatie heeft!

Ik vond de BB trouwens wel een verbetering tov de oude terreinrit! Al is het heel zuur voor de (vele) ruiters die het springparcours niet doorkwamen, het crossparcours zag er veel beter uit!! Geen kluiten van 10 ruiters die bij het water stonden of ruiters die maar 4 van de 20 hindernissen springen. Dus ik vind het toch een verbetering!
Nu zijn er wel een aantal mensen doorgeden die mischien eigenlijk iets teveel weigeringen hadden maar dat vond ik niet zo heel erg, het beeld zag er gewoon beter uit!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:23

Citaat:
@SGWuppie: Ik heb stond al een hele tijd naar je mooie schimmel te loeren, toen ik op eens hoorde: "KOOOOEKKK!" En toen wist ik opeens wie je was . Je hebt een erg mooi paard!!

Dank je, ik vind hem zelf ook erg leuk :o

Deed jij niet mee aan de oefencross met Wolin?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:26

MJ_ schreef:

Ik vond de BB trouwens wel een verbetering tov de oude terreinrit! Al is het heel zuur voor de (vele) ruiters die het springparcours niet doorkwamen, het crossparcours zag er veel beter uit!! Geen kluiten van 10 ruiters die bij het water stonden of ruiters die maar 4 van de 20 hindernissen springen. Dus ik vind het toch een verbetering!
Nu zijn er wel een aantal mensen doorgeden die mischien eigenlijk iets teveel weigeringen hadden maar dat vond ik niet zo heel erg, het beeld zag er gewoon beter uit!

helemaal mee eens! :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:30

Ik heb een paar combi's gezien in het springparcours en 5 op een rij hadden een weigering op 9a. Terwijl ik er niks vreemds aan zag.
Het viel me wel op dat sommige ruiters in het parcours (uit voorzorg?) heel hard van 8 naar 9 begonnen te jekkeren. Met als gevolg dat het paard dus ook heel hard in de ankers ging.

Ik verwachtte van Oro geen problemen maar ook uit voorzorg heb ik hem van 8 naar 9 juist wat gesloten en zijn hoofdje goed erop gehouden. Was eigenlijk niet nodig want Oro ging er gretig overheen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:32

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:33

HoofdJE Scum? :D
Nogmaals gefeliciteerd met je 2de plek!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:35

Heb me er van te voren wel wat druk om gemaakt dat je na 3 weigeringen ook bij de BB de cross uit moest. Ik vond dat nu juist het voordeel van BB rijden. Als je paard dan even dichtslaat bij 1 hindernis kun je wel weer verder en misschien nog met een goed gevoel de cross uitrijden. (denkt aan Helden waar ik ook te veel weigeringen had maar verder de cross prima uit gereden heb)
Aan de andere kant snap ik ook wel dat het niet echt handig is als je op die manier erg veel deelnemers in de cross hebt rondhangen. Ik had er waarschijnlijk ook niet echt om kunnen lachen als ik overal hoopjes paarden was tegengekomen.

Het springparcours van te voren was wel erg goed. Als je daar niet zonder kleerscheuren uit kwam was het terecht dat je niet de cross in mocht. Dat stond heel schappelijk gebouwd.

Uiteindelijk voor niets zorgen gemaakt maar had het wel zuur gevonden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:42

SGWuppie schreef:
Citaat:
@SGWuppie: Ik heb stond al een hele tijd naar je mooie schimmel te loeren, toen ik op eens hoorde: "KOOOOEKKK!" En toen wist ik opeens wie je was . Je hebt een erg mooi paard!!

Dank je, ik vind hem zelf ook erg leuk :o

Deed jij niet mee aan de oefencross met Wolin?

Nee, Wolin heeft haar kogeltje verdraaid en ik denk dat het ook net even te vroeg voor ons zou zijn geweest op de Vlietlanden.. Wolin is nog niet heel veel gewend en wil haar niet echt zo een oefencross in sturen := , gaat voor mij en Wolin niet werken ben ik bang ;) .

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:44

Ik heb met verbazing naar de uitslag gekeken. Ideale tijd was 4.47. En ik heb met 2 weigeringen en een alternatief 4.07 gereden In mijn ogen is dat bijna onmogelijk, maar daardoor heb ik ook nog 6.8 tijdfouten. Wat een giller, terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet zo hard ging.

Gefeliciteerd Scum!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:51

Ik kijk op de lijst, ik had 6,67 voor stijl *\o/* Het 1 na hoogste van de B pony's :P

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:54

WolinLotte schreef:
Nee, Wolin heeft haar kogeltje verdraaid en ik denk dat het ook net even te vroeg voor ons zou zijn geweest op de Vlietlanden.. Wolin is nog niet heel veel gewend en wil haar niet echt zo een oefencross in sturen := , gaat voor mij en Wolin niet werken ben ik bang ;) .

Dat werkte voor mij en Koek vorig jaar inderdaad ook niet. In een jaar tijd heeft hij toch best veel bijgeleerd.
Hopen dat ze snel geen last meer heeft van de kogel dan!

Nielsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:24

SplashIsLief schreef:
Ik heb met verbazing naar de uitslag gekeken. Ideale tijd was 4.47. En ik heb met 2 weigeringen en een alternatief 4.07 gereden In mijn ogen is dat bijna onmogelijk, maar daardoor heb ik ook nog 6.8 tijdfouten. Wat een giller, terwijl ik voor mijn gevoel helemaal niet zo hard ging.

Gefeliciteerd Scum!

Een vriendin had precies op de seconde de ideale tijd, wat verder niemand had in de BB pony's.
Was alleen jammer dat ze 1 weigering had bij de opsprong, waardoor ze toch 6e is geworden.

Savan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:18

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Ik heb gister ook meegedaan aan de BB Pony 's.
Springen was ik foutloos. En in de cross een weigering op 2. Hij vindt het raar als die bij de andere paarden weg moet. Maar toen we de bocht voorbij waren ging het super. Ook nog een weigering op het water en toen gelijk alternatief genomen. Voor de rest allemaal in 1 keer.
Ik heb echt super genoten en vond het allemaal goed georganiseerd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:00

Nou, ik ben toch wel tevreden met mijn rit :) En heel misschien (zou zo fijn zijn!) kan ik nog in Maarsbergen starten, dus dan heb ik mijn revanche ~~}>
Die hindernis heb ik gelukkig geen problemen mee, maar ik begrijp het wel dat het steeds een obstakel is als je paard hem eng vindt. Je komt hem echt overal tegen! In Lisse met springen altijd, en met de cross in Lisse ook! Gelukkig kijkt Vorstin er totaal niet naar. Volgens mij ligt het aan de kleuren, zwart en blauw zien ze als één kleur dus ze zien er weinig diepte op of iets in die richting. Vorstin kijkt verder zowiezo niet naar hekjes ofzo. Met het jonge paard wat ik vorige week oefenparcours gereden heb was het weer heel anders! Die kijkt wel een beetje naar hekjes, maar vooral heel erg naar de omgeving. Daar zou ik niet het parcoursje in de Vlietlanden mee willen rijden, met alle vlaggen, touwtjes, mensen, jurywagen, langscrossende paarden enz..
Enne, ook al mijn lof voor de organisatie! Alles was weer super geregeld en ik vond de cross voor alle klassen echt ontzettend mooi!

Fijn dat het zo goed ging Sas! Voor de tweede keer netjes toch :)
Gefeliciteerd met de winstpunten en prijs Mark!
Jammer dat je de cross niet hebt kunnen uitrijden Ingrid. Misschien kom jij dit keer in de krant met je waterfoto's :+
Onwijs balen dat je niet de cross mocht rijden Shanty-Muis. Kan me je gevoel helemaal voorstellen.
Gave filmpjes TG :D Hij gaat echt fijn door zeg!
Balen Sammy :(:) Hopelijk is hij snel niet kreupel meer!
Klinkt super Polo! Gefeliciteerd met je fijne rit!
Ik heb je zien springen Sjorsias, onder luide aanmoediging :P Fijn dat je het gehaald hebt!
Fijn dat je lekker gereden hebt Goodwin
Jammer van je stopjes, maar verder super dus :D Misschien volgende keer toch maar L :D
Jammer van de stop op 1 Jetske, maar verder netjes hoor :D Ook met Lasko (tot de waterbak dan)
Balen dat je uitgebeld bent Luxtet! Die hindernis zorgde voor veel stops en vallen!
Gefeliciteerd met je winstpunten Amber! Fijn dat het zo lekker ging :)
Gefeliciteerd met je winstpunten Danique!
Jammer van je verkeerde parcours Marije, maar verder lekker gereden dus :)
Fijn dat het lekker ging Savan!

MJ_ schreef:
Snoekiej, hou je eigen gevoel vast en bedenk dat de hindernisposters ook van bepaalde instructies uitgaan en de situatie gewoon anders "uitgelezen hebben". Zoals al gezegd, dat gebeurd je gewoon een keer, niet te lang bij stilstaan en lekker genieten van je rit!!

Dat begrijp ik ook wel hoor MJ :j Ik vond het alleen wel jammer dat ze totaal niet hebben opgelet wat ik deed, ik heb helemaal niet recht naar de haag toegereden en ook niet naar rechts gestuurd ofzo. Maar Vorstin keek wel naar de hindernis, tsja :+
Maar het gevoel houden we vast, en volgend jaar gaan we voor de herkansing!
Talida schreef:
Even over die 5 met zn alternatief, er stonden links van de sprong een wit en rood vlaggetje, wij dachten dat je daardoorheen moest als je het alternatief ging nemen, maar zagen prompt iemand rechts van de hindernis gaan en die was goed verder. Was dat poortje daar niet voor bedoeld?

Dat dacht ik dus ook! Ik dacht dat ik er niet door hoefde, maar voor de zekerheid ben ik er toch doorheen gegaan. Zou het zo stom vinden als je door zoiets wordt uitgebeld dacht ik nog van tevoren..
MJ_ schreef:

Daar ben ik het echt 100% mee eens!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:05

Ik vond de BB ook een vooruitgang :-) de combinaties die er echt niets te zoeken hadden werden er wel zo uitgefilterd. Volgens mij zag je dat ook al terug in de aanmeldingen, de combi's die eruit zagen alsof ze voor de gelegenheid het eerste het beste peerd uit het weiland hadden geplukt zag je al niet aan de start verschijnen.

Vond trouwens het springparcours voor sommige van de BB pony's wel aan de maat staan. Er was een jongetje op een kleine pony die zn pony onder luide aanmoediging over elke hindernis heeft gekregen, voor die pony was het echt een stevig parcours.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:12

De jury's zouden toch wel op de hoogte zijn geweest van dat een 6 een voldoende is, ipv een 5,5 gemiddeld? In de B paarden en pony's zijn in totaal 22 mensen die een onvoldoende voor stijl hebben. Dat vind ik echt ontzettend veel. Jammer dat je gelijk geen winstpunten krijgt als je niet (lang genoeg?) verlicht zit. Voor de hindernis ga ik 20m van tevoren ongeveer zitten, en daarna gelijk weer in verlichte zit verder. Dacht dat dat prima zou zijn, maar helaas :?