[SGW] SGW Neede verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: SGW Neede verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:29

Ja ik vind het ook wel een beetje jammer, normaal gesproken kom je om in de foto's en nu helemaal niets. Ik heb wel iemand gezien die een foto van mij en Gin maakte bij het strodak en daarna in de bosjes weg moest duiken Haha!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:53

Ik heb wel meerdere mensen gezien onderweg die bij een hindernis een foto maakten. (waar je allemaal wel niet op let Knipoog)

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 08:57

Ja ik ook wel, maar dat waren wrs geen 'echte' fotograven!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:40

Ik weet niet hoeveel die CD kost.. als dat nou een paar euro is, heb ik het er wel voor over. Er stonden wel veel mensen te fotograferen. Dus dan zal er toch misschien een goede bij zitten!
Maar als de CD wat meer kost zo ik hem indd niet blindelings kopen..

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:05

Er waren zo uit mijn hoofd 3 mensen van onze vereniging die foto's hebben gemaakt. De bedoeling is dat ze de foto's bijelkaar voegen en dan van elk startnummer een schijfje maken. Ik weet alleen niet of alle startnummers erop staan. Eentje zei dat hij op de zaterdag alleen al ruim 600 foto's had.

De kosten weet ik zo niet, maar ze hoeven er niet rijk van te worden. Althans dat is wat ik ervan begrepen heb.

@jipje_niekje: Ik was de schrijfster in jouw ring. Ze heeft niet zo heel hoog gejureerd. Ik kon haar ook niet altijd volgen. Hoewel als je schrijft je niet alles goed meekrijgt... Fijn dat de cross toch nog soepel is verlopen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:06

Tientjeh, ik herkende je aan je crosskleur Knipoog Anders weet ik niet of ik je had herkent. Bloos

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:09

Dat is dan wel heel leuk Egnie! Ik ben benieuwd!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:12

Goh is er geschreven dan Knipoog ? Op mijn dressuurcoupon stonden alleen cijfers, geen verdere opmerkingen. Dit was op zaterdag in ring 4.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:14

Clown Heb weinig coupons gezien waarop veel was geschreven, Bij mij stond er 1 enkel ding op.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:27

Nou ik hoefde ook niet veel te schrijven. Was bij veel ruiters ook hetzelfde dus....

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:31

Klinkt wel goed Egnie Lachen

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:25

egnie schreef:
Nou ik hoefde ook niet veel te schrijven. Was bij veel ruiters ook hetzelfde dus....

Ik vind dat er sowieso veel minder wordt geschreven (aan commentaar/tips) bij de SGW

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:28

bij mij in ring 2 (zaterdag) stond ook maar 1 ding op mijn coupon

@ Martine_ denk dat je me dan wel gezien hebt.. want ik moest na irene rijden ik was nr. 49

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:32

@xxitsmexx
Dan heb ik jouw ook gezien. Ik was namelijk nr 50!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:51

haha jammer dat ik dat niet wist

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:03

mnicky schreef:
Hoi,

Weet niet of jullie het inmiddels in de gaten hebben, maar ik was niet degene die gevallen is (gelukkig voor mij Pling ), was waarschijnlijk degene waarmee ik van startnummer geruild had...

Dus lijkt me handig dat je de volgende keer pas dit soort dingen typt als je weet waarover je praat...

Groetjes Monique

er is helemaal niets negatiefs over je gezegd, het was puur om te weten te komen of alles goed was met de gene die gevallen was. dus je laatste zin snap ik niet helemaal.. Lachen
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 30-09-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:07

Ik wist al dat het Monique niet was, die heb ik nl haar paard zien laden dat ik naar het losspringen stapte.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:40

Hebben jullie dit al gezien?

In de stentor- lochem- neede

Geen overvloedige 'bling bling' in Noordijk
maandag 29 september 2008 | 08:19 | Laatst bijgewerkt op: maandag 29 september 2008 | 08:26

Tekstgrootte

De waterbak is steevast een spectaculair onderdeel van de cross. Ook gisteren tijdens de Bollert Brons leverde de hindernis mooie beelden op. foto Rikkert Harink

NOORDIJK - In het weiland een de Elsmansdijk oogt het wagenpark wat minder imposant. Het loopt er niet over van de vips en bedienend personeel in 'uniform' valt al helemaal niet te bespeuren. En toch vertoont de 50e editie van het hippisch evenement Bollert Brons in Noordijk dit keer een overeenkomst met de military van Boekelo: er is een heus strodorp opgericht.

Bezoekers van de samengestelde wedstrijd treffen dit weekeinde een beetje Boekelo in het klein aan. In het teken van de 50e editie had de sponsorcommissie van de organiserende Pasruiters de stoute schoenen aangetrokken en ondernemers benaderd om met een stand in het strodorp te gaan staan.

Waar in Boekelo de decadentie heerst, is het in Noordijk vooral heel gezellig en gemoedelijk. Geen overvloedige 'bling bling', of het moet in de stand van Kirsten Reith zijn, die met haar 'bijou' Bon Concept vooral de dames aanspreekt. Haar moeder Carla en tante Ans nemen de honneurs op zaterdag waar. "Leuk hoor, zo'n strodorp. En we hebben heerlijk weer", genieten de dames.

De buurvrouw van de mobiele juwelier steekt nog wat bloemen in een oase en het schikwerkje is af. " We hebben een hoveniersbedrijf en geven workshops bloemschikken", vertelt de Diepenheimse Zwaantje Geerdink, die met bijna het hele gezin lid is van De Pasruiters. "Als ondernemer moet je natuurlijk in het strodorp van je eigen club staan", lacht ze. "En het is hartstikke leuk hoor." Dochter Marijke is overigens het creatieve brein achter de versierselen op de hindernissen van de cross in het bos achter het hoofdterrein. "In het licht van de 50e editie wilden we ook de hindernissen extra feestelijk aankleden", leggen voorzitter Evelien Lokerse en secretaris Anita Rupert van de sponsorcommissie uit. "We krijgen daar heel leuke reacties op."

Een paar stands verder in het strodorp tilt barbecuekok Ralf de Kok de deksel nog eens op. Het haantje dat met de 'kont' op een blikje bier is geplaatst moet nog even doorroken. "We hebben in december onze zaak BBC Paleis in Neede geopend" , legt Lianne de Kok uit, terwijl ze opgewarmde appeltjes met een karamelsausje serveert. "Hier in dit strodorp dragen we ons bestaan uit. " En nee, net zomin als manlief heeft ze iets met paarden. "Maar ik zou dolgraag eens op zo'n heel groot paard zitten", lacht de ondernemersvrouw.

Terwijl de spreekstalmeester de volgende amazone in de ring achter het strodorp oproept, waakt Monique Floors van het gelijknamige landbouwmechanisatiebedrijf Kolkman-Floors over haar grasmaaiers. "We maken hier reclame. En we komen uit Noordijk, dan mag je niet ontbreken op de Bollert Brons." Dat is ook Ron van Kessel van mening, die er met zijn volièrebouw staat. "Dit is de eerste keer dat ik op een paardenevenement sta. En tot nog toe is het heel gezellig."

De bezoekers trekken langs de stands, precies zoals het bedoeld is. In de grote tent kunnen ze eten en drinken. "Met de Bollert Brons trekken we ook altijd veel publiek dat niets met paarden heeft", weet opperhoofd Lokerse van het strodorp. "Op deze wijze bied je die mensen wat extra vertier. In het verleden hadden we wel een paar stands. Maar alleen auto's, dat spreekt de vrouw niet aan. In een strodorp kun je voor elk wat wils opnemen."

Afgaand op de geluiden zal het strodorp geen eenmalige aangelegenheid zijn. "Het geeft een extra dimensie aan het evenement. Dit is beslist voor herhaling vatbaar."

Lizette Hinrichs uit Apeldoorn met Larissa en Nienke van Roekel uit Ede met Parcival heben afgelopen weekend het Bollert Brons gewonnen. Lizette Hinrichs schreef de wedstrijd in de klasse Z bij de pony's op haar naam en Annemieke Kwast won de klasse M voor paarden.

Lizette Hinrichs uit Apeldoorn met Larissa en Nienke van Roekel uit Ede met Parcival heben afgelopen weekend het Bollert Brons gewonnen. Lizette Hinrichs schreef de wedstrijd in de klasse Z bij de pony's op haar naam en Annemieke Kwast won de klasse M voor paarden. Maar ook lokale ruiters waren succesvol. Hieronder enkele uitslagen.

Paarden: Klasse B (ring 1): 4. Yvonne te Vaanholdt op Omar Shariff (Neede). Klasse B (ring 4): 1. Willem Stel op Pembla (Neede), 2. Carolien Kroekenstoel op Wonder T (Rekken).

Klasse L (ring 1): 1. Florinoor Hoogland op Chilly Willy (Laren), 2. Brigitte Spaak op Cadero Z (Laren), 3. Sandra Jeuken op Orlando (De Mortel).

Klasse L (ring 2): 1. Jeanet te Brummelstroet op Shifra (Winterswijk), 2. Benthe Vermeulen op Jip (Wapenveld), 3. Pien Ullings op Roosbers Unforgettable (Breda).

Klasse L (ring 3): 1. Henrieke Boonzaayer op Vitall (Otterlo), 2. Bas Bolder op Sir John (Beek), 3. Gerdien Klein Brinke op Claus 24 (Barchem).

Klasse L (ring 4): 1. Gé Derks op Taladina (Horst), 2. Loes van Gils op Inner Circle (Rijsbergen), 3. Christel-Ann Koek op De Fransman (Utrecht).

Klasse M (ring 6): 1. Nienke van Roekel op Parcival (De Klomp), 2. Monique Hazeleger op Ricardo (Harskamp), 3. Quirin Kalkman op Corland (Rijsbergen).

Klasse M (ring 7): 1. Annemieke Kwast op O'Neill (Markelo), 2. Monique Hazeleger op Toussaint (Harskamp), 3. Madeleine Brugman op Edino (Ambt Delden).

Pony's: Klasse B (ring 6): 1. Eline Oude Hassink op Miep (Rossum), 4. Fleur Kleyn Winkel op Jennie (Winterswijk) 5. Daniel Lokerse op Tertius (Neede).

Klasse B (ring 7): 1. Anne Lieke Amelink op Monkey (De Lutte), 2. Wouter Hermelink op Bono (Neede).

Klasse B (ring 8): 1. Maud Woestenburg o Summerlee (Schoorl), 2. Timon Schurink op S'il vous plait (Groenlo).

Klasse L : 6. Joyce Dreierink op Pride (Neede) Klasse M: 1. Wouter Hermelink op Amigo's Miracle (Neede), Klasse Z: 1. Lizette Hinrichs op Larissa (Empe), 2. Robin Breunis op Black Dancer (Hattem), 3. Amber van Zwambagt op Farassi Z (Bergharen).

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:04

ja had het gelezen caatje, vindt het wel beetje overdreven haha.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:24

Ik vond het commentaar op de coupons ook een beetje raar.
Ik had bij de 1e jury 3x een 5 met tips: Netjes achter een ander aangereden! en verder niks ?

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:36

ladyzwien schreef:
ja had het gelezen caatje, vindt het wel beetje overdreven haha.

Je he hahahaha Haha!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:17

Vind het wel een grappig stukje, alleen jammer dat ze niet iets meer over de wedstrijd zelf schrijven..

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:29

Stal eigenaar heeft ook veel foto's gemaakt (bijde dagen, VEEL! )
Deze komen waarschijnlijk ook wel op de cd......

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:30

Ik heb een heerlijke wedstrijd gehad, met wat rare punten. Wat me vooral opvalt is dat niemand wat zegt over het knollenveld van de dressuur. Terwijl je op het voorterrein iedereen daar over hoorde klagen. Ik vind het te belachelijk voor woorden dat we daar onze paardenbenen op kapot moeten rijden. Bij een gewone dressuurwedstrijd, zou het afgekeurd worden en heel veel klachten opleveren. We rijden op dezelfde paarden met dressuur en SGW wedstrijden. Waarom maakt het voor de bodem dan zo'n groot verschil. Verder klopte er volgens mij ook iets niet met de tijd, want ik zou 1 minuut over de tijd heen zijn gegaan... Maar ik had dat ook in Maarsbergen, terwijl ik dat logisch vond omdat ik zoveel had gedraafd bij moeilijke hindernissen. Maar bij Neede heb ik heerlijk doorgereden, dus ik zag geen probleem, maar ja... Het viel me op dat de laatste in mijn ring allemaal veel tijdfouten hadden, erg opmerkelijk....

Ik wil niet alleen als klager over komen, maar deze zaken vind ik niet leuk. Volgend jaar gaat het weer op het zelfde (dressuur)terrein gereden worden, ik kom dan niet.

Karin met Kyvonne, nr 86

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:37

Och, die "knollenvelden" kom je wel vaker tegen op SGW's hoor. Vaak zijn het maisvelden waar je op dressuurt. De ene organisatie doet er veel aan om de bodem netjes te krijgen met rollers e.d. de andere organisatie plaatst alleen de bordjes en voila!
Maar feit blijft dat zulke dressuurringen niet fijn zijn.