Ik weet niet of dat landelijk is of gemiddeld... Hoorde het net op het nieuws op de radio... Tv nieuws is misschien uitgebreider, maar ik ben online aan het studeren (farmacologie) dus ik ga niet meer naar de tv vanavond... Koud wordt het in elk geval wel...
Jeempie, dit is echt niet meer bij te houden zeg! Moet nog een hele berg bijlezen om weer op de hoogte te zijn. Zijn er nog spannende dingen gebeurd?
Maaruh hieronder ff een hele belangrijke mededeling voor de SGW-ers uit het noorden des lands (of verder weg mag ook, kom ook es in Friesland... het is echt niet zover weg als je denkt )
De inschrijving voor de Noordelijke SGW trainingen is geopend. We beginnen op paasmaandag 9 april in Oenkerk ism PSV Trynwalden. Na afloop organiseert PSV Trynwalden nog een (indoor)oefencross. Hier mogen ook combinaties aan deelnemen die niet aan de training hebben deelgenomen, mits ze wel springervaring hebben.
De rest van de trainingen zullen op buitenterreinen plaatsvinden zoals: Franeker (bij de familie Hoekstra = geheel nieuw terrein), Biddinghuizen en waarschijnlijk Westerbork. Voor meer informatie en inschrijven kijk op: www.noordelijk-sgw.nl viewtopic.php?f=96&t=715929&start=0&st=0&sk=t&sd=d
Ik ben er ook weer van de les.. Ging redelijk, maar na het tweede paard had ik last van mijn nek Ze hing zo in mijn hand. Vorige week liep ze super maar heeft nu weer ff een dipje.
Toen ik toen straks met de auto terug reed (kw over 9) was het hier al -6.. T zal dus nog wel wat kouder worden vannacht. Ik ga zo slapen, ben dood op!
Mijn les ging ook goed. Was zelf alleen wel 2x zo uitgeput als Lipso. Maarja hij probeert echt vanalles om eronder uit te komen en ik moet nu echt even doorpakken. Ging al wel weer een stuk beter dan vorige week. Verder op gesprek geweest met het bestuur. Ze waren blij dat ik lid werd en nog meer standaard dingen. Formulier mee en dan ben ik officieel lid. Er wordt straks alleen wel gerommeld met de lesindeling. Hoop zo dat ik bij deze instructeur kan blijven, maar er werd al heel veel geklaagd dat er opeens nieuwe mensen in een dus blijkbaar populaire les waren gekomen.. Dus ben erg benieuwd
Spring zo nog even onder de douche en dan morgen om 5.00 uur op om naar Winterberg te gaan!!
Nou iedereen ligt blijkbaar al in zijn nestje! Weltruste dan maar
Rowo: Balen dat je tweede knollie niet meer zo lekker liep Kim: Misschien een kruik mee naar bed nemen ofzo Reeskees: Dan maar bij de bejaarden meelezen!
Deze kreeg ik per mail. Persoonlijk vind ik het erg herkenbaar.
2-daagse CURSUS VOOR MANNEN
Alleen toegankelijk voor mannen! Let op: vanwege de complexiteit en moeilijkheidsgraad van de lessen, zal elke cursus maximaal 8 cursisten accepteren. De cursus is verdeeld over 2 dagen en zal de volgende onderwerpen omvatten:
DAG 1
HOE GEEF IK DE PLANTEN WATER Stappenplan en diavoorstelling
TOILETROLLEN- GROEIEN ZE ZELF WEER AAN? Groepsdiscussie
VERSCHILLEN TUSSEN DE WASMAND EN DE VLOER Oefenen met verschillende soorten wasmanden (visualisatietraining)
IS HET GENETISCH GEZIEN MOGELIJK STIL TE ZITTEN ALS ZIJ FILEPARKEERT? Rij-simulator
DE AFSTANDSBEDIENING De afstandsbediening loslaten: telefonische hulplijn en diverse praatgroepen
HOE KUN JE DINGEN VINDEN Training in het zoeken op de goede plek in plaats van schreeuwend het hele huis overhoop te halen. Open forum
DAG 2
LEGE MELKPAKKEN: KOELKAST OF PRULLENBAK? Groepsdiscussie en rollenspel
BLOEMEN MEEBRENGEN VOOR HAAR IS NIET SCHADELIJK VOOR JE PowerPoint presentatie
ECHTE MANNEN VRAGEN DE WEG ALS ZE VERDWAALD ZIJN Waargebeurd verhaal van de man die het eens probeerde
DE VAAT/ SERVIESGOED: VLIEGEN ZE ZELF NAAR HET AANRECHT/ AFWASMACHINE? Debat met enkele experts
BASISVERSCHILLEN TUSSEN JE MOEDER EN JE PARTNER Praktijkles en rollenspel
HET IDEALE WINKELMAATJE ZIJN Ontspanningsoefeningen, meditatie en ademhalingstechnieken
BELANGRIJKE DATA ONTHOUDEN & BELLEN ALS JE LATER THUIS KOMT Neem agenda/ PDA mee naar de cursus
LOSLATEN: ERMEE LEREN LEVEN DAT JE TOCH NOOIT GELIJK HEBT Persoonlijke begeleiding mogelijk
Stuur dit zo snel mogelijk door, des te sneller kunnen we starten!
Ik ga ook maar eens slapen, kwart over zes weer op morgenochtend Presentatie is wel zo goed als af, morgen nog even nakijken met artikel erna en de conclusie even formuleren en dan geloof ik het wel Ik ga het gewoon redden om een half uur aan het woord te zijn ben ik bang
Loes, wat fijn dat Joery nu beter loopt onder een ander zadel!! Kan je eindelijk echt gaan trainen voor de crossen!!
LadyZwien, mooie foto's heb je gemaakt van de paarden!!
Wat zijn jullie allemaal koukleumen zeg Ik had gisteravond les, in de buitenbak. Die was mooi losgetrokken zodat we gewoon konden rijden. Hij begon alleen in de bovenlaag iets op te vriezen. Maar ik vond het heerlijk weer om te rijden!! In het gegin galopperen op balken en kruisjes en er een galopsprong extra tussen rijden. Ik had Os niet heel fijn dus dat lukte mij niet 1-2-3. Gelukkig uiteindelijk wel en later nog een rondje, hadden we een fijn ritme!
Het is hier nu wel wit buiten, dat vind ik niet echt handig....
Gisteravons springles gehad, en toen ik afstapte was ik echt helemaal bevroren. En thuis lachten ze me uit omdat ik mn elektrische deken aan had staan....
Ik ben benieuwd hoe koud het was vannacht. MOet zeggen dat het lijkt alsof het nu een stuk minder koud is. Ga zo ff snel knollie rijden. Moet maar over de weg en dan wat trainen. Om 12 uur een vergadering van een half uurtje en dan pas om half 4 weer een gesprek op school. Hoe kunnen ze het zo plannen. Ik ga maar op en neer met de auto
En ook van mij gefeliciteerd IndianSummer! Gisteren een heel fijn parcours gesprongen. Wij hebben op stal nu om de week oefenparcours. Heel lekker om zo vaak een parcours te kunnen oefenen!
IS: proficiat!!!!! Loes: Wel een opluchting dat het aan het zadel ligt en er niet iets anders aan de hand is! Vief: Moest je dan van vereniging veranderen bij overgang naar een paard???
Ik heb vanacht echt een vreselijke nachtmerrie gehad. Ik werd echt in paniek wakker en moest mezelf even geruststellen dat ik toch echt in mijn eigen kamer was en dat die wél veilig is.. Ik ben er nog steeds een beetje overdonderd van.
Zo meteen maar weer eens aan de studie en vanmiddag naar een symposium over diervoeding. Voor het onderdeel paard hebben ze een spreekster uit Engeland. Ze gaat het hebben over voeding bij renpaarden en over voeding bij tying-up! Zeer interessant dus!