Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar wel hooi van topkwaliteit want zitten aan de bron. Kwalitatief krachtvoer. Jaar rond weidegang. Enkel bij slecht weer blijven ze binnen. Buitenpiste met goede bodem die regelmatig wordt gesleept, veel hindernismateriaal, familiale sfeer, paarden worden er goed verzorgd, ...
. Toen ik in de manege stond was dat 325 dan had je 2 binnenpisten, buitenpiste, geregeld wedstrijden, weide gang voor de paarden van maart tot oktober, daarna mochten ze in de paddock,... nu dit is ook al 10 jaar geleden. zal inderdaad al veel veranderd zijn ondertussen. Wij hebben onze paarden thuis staan en kunnen ook bijna alles zelf doen zoals hooien en stro. Enige nadeel is dat wij altijd op verplaatsing moeten om te rijden. Longeren kunnen we bij onze buurman doen en wandelen zitten we heel goed. maar om echt te rijden moeten we altijd op verplaatsing. Alles heeft zijn voor en nadelen zeker.
? Hij is er toch niet de helft van de tijd
Laurievc schreef:Ja dat zal wel.. Hier wordt er ook nogal doorgevraagd in de buurt haha. Hoorde dat mijn vorige stalbaas ook was opgeslagen...
Het is dat ik hier nu verhuur, want ik heb er al ZOVEEL vraag naar gekregen, abnormaal...
Succes Nana, naar waar ga je? de VOR?
Overal is het duurder geworden.
ik sta nu bij iemand prive en help daar om zo wat te besparen..
Genoeg over gehoord. Uiteraard zijn er wel uitzonderingen. Vnl door aanhoudende droogte. Tweede snee veel minder pakken dan normaal bvb.
Allez 't zou ook niet zo leuk zijn voor Luxor. Hij heeft graag aandacht maar gillende kinderen is een brug te ver.
Vorige stal was ook een privéstal maar kwam te druk en soms ook veel lawaai door de jeugd. Naar stal gaan is een rustig moment voor mij.
't Is nu een kleinschalige stal bij iemand thuis. Maar moest dit ineens niet bestaan, dan lijkt HippoCa*ni ook wel interessant. Zelfde reistijd. Wel groot maar hoor er wel heel goede dingen over en tis geen manege ofzo. Maar zal ook een stuk duurder zijn. De accomodatie en de service is er wel naar.
Genoeg meegemaakt.
denk dat wij toch nog 20 pakken kunnen verkopen hebben ofzo. Wij hebben eigenlijk altijd te veel hooi voor het aantal paarden we maar hebben. We hooien elke jaar een hectare 2 a 3 keer naar gelang het mogelijk is.
bij ons kosten ze nu een paar zakken korrels per maand en een goede regeling met onze buurman
en ik zou het nooit meer anders willen ondanks het lijstje hierboven
Jessol schreef:Al een tijdje niet gepost, ik lees wel mee, maar reageren schiet er vaak vantussen. Maar wel een interessant onderwerp aangezien ik volgende maand naar een weide in eigen beheer ga. Ik had al gepost dat ik op zoek was naar iets anders en ik heb nu, zeker voor de zomermaanden iets gevonden. Omdat ik met Shadow ook niet veel meer kan doen is accomodatie voor mij niet zo belangrijk meer en aangezien ik ook financieel wat zou willen besparen is dit op het moment de juiste oplossing! Ik ga dit samen doen met een ander meisje die al wat ervaring heeft met alles doen in eigen beheer dus ik ben benieuwd.
In de winter is het stuk eigenlijk iets te klein om het begaanbaar te houden dus ik zal wel ergens moeten overwinteren en ik ben nu ook al wat aan het uitkijken. Ben echt op zoek naar iets basics voor in de winter, als ik maar in het weekend mooi kan wandelen en wil zeker een heleboel zelf doen!
Wij gaan nu trouwens naar de omgeving Munte, het ziet er daar super mooi uit om te wandelen. Als er mensen van de omgeving zijn en mij eens willen rondleiden?
Wil die dit jaar of volgend jaar ook halen.
(tenzij dat de diagnose van de kliniek de oorzaak was.
Zou wel straf zijn. Maar voor een deel zit het sowieso tussen de oren van Luxor.
Hij maakt snel drama van dingen. ) Deze zomer wss geen jumpings voor mij en oefenen oefenen oefenen... Andere terreinen enzo.
) Dressuur ga ik er ook niet zo veel doen denk ik. Heb vooral zin om veel verschillende dingen te doen met Luxor.
Hij was vrij braaf! Ook voor het eerst weer op het harde gegaan gewoon in stap en blijft goed stappen.
Binnenkort eens testen in draf. En als dat goed gaat, dan is het 'probleem' opgelost.
(sort of, hij liep niet 100% correct op het harde in de kliniek)