[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:28

Hier kan het voor 350 echt enorm verschillen. Op plek A hier vlakbij sta je voor dat geld enorm luxe, en bij andere plekken is dat maar gewoon basic.
Volpension is hier meestal voeren en uitmesten. Binnen- en/of buitenantenne varieert en dekens wisselen doen ze volgens mij nergens.

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:44

Waar Luxor staat is het ook 340 hoor. ;) Maar wel hooi van topkwaliteit want zitten aan de bron. Kwalitatief krachtvoer. Jaar rond weidegang. Enkel bij slecht weer blijven ze binnen. Buitenpiste met goede bodem die regelmatig wordt gesleept, veel hindernismateriaal, familiale sfeer, paarden worden er goed verzorgd, ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:16

Wij hebben wel balken op stal maar slechts 3 palen en 6 cavakettiblokken en geen dressuurletters :')
Ik sta doe het zelf en voor een recreatieruiter is dit eigenlijk echt perfect. Het is pas zodra je bijvoorbeeld graag wedstrijdgericht wil denken en werken dat je in de winter relatief snel op de limiet zit.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 08:49

Dat zijn toch nogal prijzen zeg :o. Toen ik in de manege stond was dat 325 dan had je 2 binnenpisten, buitenpiste, geregeld wedstrijden, weide gang voor de paarden van maart tot oktober, daarna mochten ze in de paddock,... nu dit is ook al 10 jaar geleden. zal inderdaad al veel veranderd zijn ondertussen. Wij hebben onze paarden thuis staan en kunnen ook bijna alles zelf doen zoals hooien en stro. Enige nadeel is dat wij altijd op verplaatsing moeten om te rijden. Longeren kunnen we bij onze buurman doen en wandelen zitten we heel goed. maar om echt te rijden moeten we altijd op verplaatsing. Alles heeft zijn voor en nadelen zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:01

Ik ben gisteren tot de conclusie gekomen dat als ik 5km zou verhuizen, letterlijk van ene naar andere kant van de stad, dat me dat ivm bereik van stallen in de winter ongeveer 20min aan reistijd zou schelen van thuis naar stal.
Zou ik vlakbij mijn weides wonen (nu ook niet het geval) dan had ik optie uit zowat 15 locaties allemaal binnen 15-20min reistijd met trailer.
Ik ben dus in 2013 gewoon compleet de verkeerde kant op verhuisd toen ik bij mijn vriend introk :')

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 09:39

Tijd om terug te verhuizen mss :P? Hij is er toch niet de helft van de tijd :P

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:09

Laurievc schreef:
Ja dat zal wel.. Hier wordt er ook nogal doorgevraagd in de buurt haha. Hoorde dat mijn vorige stalbaas ook was opgeslagen...
Het is dat ik hier nu verhuur, want ik heb er al ZOVEEL vraag naar gekregen, abnormaal...

Succes Nana, naar waar ga je? de VOR?

Ja naar de VOR, jij ook?

Goh stalprijzen van 350 valt in deze buurt nog mee! meestal is de standaard 350 maar dan, ja als je extra hooi wilt (lees normale portie) dan is het nog 15 euro extra.
o wil je de stapmolen gebruiken? dat is 5euro/keer.
Ja er zijn weides aanwezig dis is 100euro extra/maand :+ :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 10:51

@MF: 10 jaar is lang geleden. :+ Overal is het duurder geworden.

340 bij mij is wel all-in. Niet met die stomme extraatjes dat je moet bijbetalen. Solarium etc zit gewoon in de prijs. Kort geleden was het 325 maar er komen enkele vernieuwingen op stal + was slecht hooijaar vorig jaar. Vandaar die prijsstijging.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:53

slecht hooi jaar? Wij moeten onze voorraad verkopen omdat we er zoveel hadden. Zal van plaats verschillen :)

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:10

ja regio antwerpen is echt duur :( ik sta nu bij iemand prive en help daar om zo wat te besparen..

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:34

Amai dat kost wel veel zeg die stallen...

Ik heb ze altijd aan huis gehad dus ik kan er niet over meepraten. Aan huis heeft zijn voor en nadelen. Het is veel werk.

Leuk de wedstrijd verslagen te lezen.

Fijn dat de jonge zo goed aanpakt, Anthonius!

Ik heb nog niets gehoord dat Genk niet zou doorgaan...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 14:04

Nee Nana, ik zit op de KR haha. Stage... helaas geen wedstrijd.

Hier in de buurt betaal je gauw richting 375 als je wat deftig wilt.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 15:08

Algemeen op veel plaatsen was het wel een slecht hooi jaar ja :j Genoeg over gehoord. Uiteraard zijn er wel uitzonderingen. Vnl door aanhoudende droogte. Tweede snee veel minder pakken dan normaal bvb.

Zelf zou ik nooit op een manege willen staan. :P Allez 't zou ook niet zo leuk zijn voor Luxor. Hij heeft graag aandacht maar gillende kinderen is een brug te ver. :') Vorige stal was ook een privéstal maar kwam te druk en soms ook veel lawaai door de jeugd. Naar stal gaan is een rustig moment voor mij. :) 't Is nu een kleinschalige stal bij iemand thuis. Maar moest dit ineens niet bestaan, dan lijkt HippoCa*ni ook wel interessant. Zelfde reistijd. Wel groot maar hoor er wel heel goede dingen over en tis geen manege ofzo. Maar zal ook een stuk duurder zijn. De accomodatie en de service is er wel naar.
Nuja ben nu zoveel tevredener dan de vorige stalling dat ik nu wel kritisch ben qua stallingen. :D Genoeg meegemaakt.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 16:37

dan hebben wij geluk :) denk dat wij toch nog 20 pakken kunnen verkopen hebben ofzo. Wij hebben eigenlijk altijd te veel hooi voor het aantal paarden we maar hebben. We hooien elke jaar een hectare 2 a 3 keer naar gelang het mogelijk is.

Ik vond de manege waar ik toen stond een goeie optie omdat je daar veel mogelijkheden had omdat ik toen ook geen vervoer had. Je kon daar af en toe een wedstrijd mee pikken wat altijd wel leuk is en de paarden hadden voldoende weide gang en zo. Dus in dat opzicht kan ik niet klagen.
Dat is natuurlijk wel zo dat iedereen veel eisend word ivm wat ze allemaal willen op stal en daar betaal je inderdaad voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:23

Ik heb nog geweten dat het hier in de regio 250 all in was. Met paar nieuwe privéstallen die specifiek op 1 groep gingen mikken zijn de prijzen fiks gestegen. En het aantal plekken gedaald.

Ik ben op volpension begonnen en nadien naar maart-oktober eigen beheer op eigen weide en winter op stal. Da's nu zo'n goeie 10 jaar. Op die 10 jaar veel geleerd en veel zien veranderen.
Hooi waar ik het al jaren koop is al jaren zelfde prijs en vaste klanten hebben altijd.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:44

@varakej scheelt het veel in prijs? volpension tegenover wei in eigen beheer? ik heb over een jaar ook een wei ter beschikking maar heb eigenlijk geen flauw benul van het kostenplaatje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:28

Voor 1 paard zal het gelijk lopen met volpension denk ik, afhankelijk wat de prijs natuurlijk is.
Ik heb 2 paarden en 2 pony's, ik merk wel flink verschil...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:38

Ik denk niet dat wij aan 300€ de maand komen hoor.. volgens mij is dat veel minder

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:01

de wei is van mijn ouders dus ik moet geen huur betalen. enkel voeeding en onderhoud etc. mijn paard zou er staan en dan gaan we nog twee mini's bijkopen als gezelschap :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:11

Hier staan ze ook thuis op de wei maar wat het kost zal toch heel sterk af hangen van hoe je ze houdt vb.:
- snachts op stal (verbruik stro) of inloopstallen met stro
- iemand kennen die voor je kan hooien of hooi moeten inkopen, plaats om het hooi te stockeren
- algemeen onderhoud aan de wei (doorgelopen draadje, onderhoud aan de stal want er gaat altijd wel iets kapot)
- huur je de wei of heb je ze aangekocht
- jaarlijks laten behandelen voor onkruid, uitschieters afmaaien, mest open laten trekken, mest laten weghalen
- regelmatiger vervoer nodig om te kunnen rijden, betalen voor huur piste ipv dat dat inbegrepen is

Ik denk als je dat allemaal voor eentje (en een gezelschapsbeestje) moet doen het handiger is om gewoon 1 box te huren ergens op stal, ondanks dat het wel goedkoper zal zijn als je je werk/tijd niet rekent. Heb je er meerdere zal het qua kosten zeker wel een heel stuk schelen :) bij ons kosten ze nu een paar zakken korrels per maand en een goede regeling met onze buurman :D en ik zou het nooit meer anders willen ondanks het lijstje hierboven :-)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:21

Al een tijdje niet gepost, ik lees wel mee, maar reageren schiet er vaak vantussen. Maar wel een interessant onderwerp aangezien ik volgende maand naar een weide in eigen beheer ga. Ik had al gepost dat ik op zoek was naar iets anders en ik heb nu, zeker voor de zomermaanden iets gevonden. Omdat ik met Shadow ook niet veel meer kan doen is accomodatie voor mij niet zo belangrijk meer en aangezien ik ook financieel wat zou willen besparen is dit op het moment de juiste oplossing! Ik ga dit samen doen met een ander meisje die al wat ervaring heeft met alles doen in eigen beheer dus ik ben benieuwd.

In de winter is het stuk eigenlijk iets te klein om het begaanbaar te houden dus ik zal wel ergens moeten overwinteren en ik ben nu ook al wat aan het uitkijken. Ben echt op zoek naar iets basics voor in de winter, als ik maar in het weekend mooi kan wandelen en wil zeker een heleboel zelf doen!

Wij gaan nu trouwens naar de omgeving Munte, het ziet er daar super mooi uit om te wandelen. Als er mensen van de omgeving zijn en mij eens willen rondleiden?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 15:22

Ik heb ook al een tijdje niets gereageerd.

Was gestart met Aruba in Baarle-nassau, maar het trok echt op niets. Op een bepaald moment wou ze zelf gewoon niet verder. Daaph was daar gelukkig en heeft ze zelf moeten vastnemen en mee wandelen... dusja was niet zo leuk om het seizoen zo te starten. Zeker niet omdat ik 2 weken ervoor gaan trainen was en ze alles deed. Elke keer opnieuw een deuk in mn zelfvertrouwen maakt het alleen nog maar moeilijker. Heb besloten op eventjes geen wedstrijden meer te rijden en enkel te trainen. Mn trainster gaat er wel intussen eens een wedstrijd mee rijden zodat ze ook eens kan voelen wat er dan zo anders is op wedstrijd en waarom ze zo blokkeerd, maar ik denk vooral dat het is omdat ik niet zeker genoeg ben.

Vorig weekend eens bij K. D.onckers gaan trainen en het conflict een beetje opgezocht zodat ze ook eens kon zien wat ze deed als ze blokkeerde. Heb er wel een boost van gekregen en wat zelfvertrouwen opgedaan. Maar er is nog heel veel werk tegen dat het terug goed gaat zijn...

Wel nog een beetje goed nieuws ook: deze ochtend mn BE rijbewijs gehaald :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:19

Jessol schreef:
Al een tijdje niet gepost, ik lees wel mee, maar reageren schiet er vaak vantussen. Maar wel een interessant onderwerp aangezien ik volgende maand naar een weide in eigen beheer ga. Ik had al gepost dat ik op zoek was naar iets anders en ik heb nu, zeker voor de zomermaanden iets gevonden. Omdat ik met Shadow ook niet veel meer kan doen is accomodatie voor mij niet zo belangrijk meer en aangezien ik ook financieel wat zou willen besparen is dit op het moment de juiste oplossing! Ik ga dit samen doen met een ander meisje die al wat ervaring heeft met alles doen in eigen beheer dus ik ben benieuwd.

In de winter is het stuk eigenlijk iets te klein om het begaanbaar te houden dus ik zal wel ergens moeten overwinteren en ik ben nu ook al wat aan het uitkijken. Ben echt op zoek naar iets basics voor in de winter, als ik maar in het weekend mooi kan wandelen en wil zeker een heleboel zelf doen!

Wij gaan nu trouwens naar de omgeving Munte, het ziet er daar super mooi uit om te wandelen. Als er mensen van de omgeving zijn en mij eens willen rondleiden?

Eventjes tussendoor: mijn paarden staan daar bij mijn ouders. Op 2minuten stappen van waar je staat. Ik wil gerust mee wandelen met Colorado!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 18:18

Inderdaad, ik heb maar 1 paard en eigen beheer zou veel duurder zijn + veel meer tijd kosten.

Proficiat Winnie met je BE! :D Wil die dit jaar of volgend jaar ook halen.
Wel jammer van Aruba haar kuren... Ik vrees dat ik dat ook nog ga tegenkomen met Luxor. ;) (tenzij dat de diagnose van de kliniek de oorzaak was. := Zou wel straf zijn. Maar voor een deel zit het sowieso tussen de oren van Luxor. ;) Hij maakt snel drama van dingen. ) Deze zomer wss geen jumpings voor mij en oefenen oefenen oefenen... Andere terreinen enzo.
'k Heb momenteel niet zo'n behoefte aan jumpings eigenlijk. (ze gingen plots niet meer goed en het was dus ook niet meer leuk. :+) Dressuur ga ik er ook niet zo veel doen denk ik. Heb vooral zin om veel verschillende dingen te doen met Luxor. :P

Vandaag opnieuw fijn ritje gehad met Luxor. :j Hij was vrij braaf! Ook voor het eerst weer op het harde gegaan gewoon in stap en blijft goed stappen. ;) Binnenkort eens testen in draf. En als dat goed gaat, dan is het 'probleem' opgelost. :D (sort of, hij liep niet 100% correct op het harde in de kliniek)
Maar loopt tot nu toe niet gevoelig op steentjes ofzo, ben echt blij. Die zool lijkt dat toch al goed te verdragen ondanks het vele wegsnijden. Stilletjes aan weer aangroeien en ik denk dat het tegen de endurance van 1 juni wel goed komt. :j

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:57

Ja vervelend he Hanne... het is toch sowieso beetje een deuk in je zelfvertrouwen he... Maar idd veel oefenen, is ook mijn plan! En hopelijk gaat het dan terug goedkomen he :)