[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:42

Afbeelding

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 14:46

Hij doet het echt willekeurig. Als hij zijn slechte dag heeft doet hij het heel fel, als hij een goede dag heeft niet... Gek paard..
Overpelt ligt in Limburg..

Dat van de kortademigheid bij een zware inspanning heb ik ook gehad. Mij raden ze aan om meer te drinken. Dat helpt bij mij wel heel goed, dus misschien ook iets wat jouw helpt.

Leuke foto's van de cross!

In lummen is het water voor zwaar echt moeilijk geworden... denk toch dat ze het beter gaan veranderen..

Aldislamp2

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:49

Dat is inderdaad bizar dat hij het willekeurig doet...Optrekken aan de goede momenten en de slechte zo snel mogelijk vergeten? Is natuurlijk niet makkelijk.

Het water in Lummen vond ik vroeger ook al moeilijk vanaf L.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:00

Jaaa vind het echt geen vriendelijk water .

Een smalle trapezium met daarachter een rechte. De afstand staat op in uit. Via die rechte spring je het gat in en dan staat op 1 galop pas een plank en zo spring je het water in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:01

Leuke foto's Aldis!

Bedankt voor de tip Daaph, ga inderdaad proberen wat meer te drinken en vooral meer water, fruitsap en thee. Zelf gok ik dat het beetje komt omdat ik een lage hartslag heb en lage bloeddruk, die bij inspanning te snel (willen) stijgen om te voldoen aan de toevoer van energie en zuurstof.

Jammer dat ik niet met Icaro aan de hand kan gaan joggen, maar misschien is start tot run met 1 van mijn shetjes nog een optie :))

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:09

Ik heb exact hetzelfde!!
Volgens de dokter moet ik meer sporten en meer drinken, maar dat mag zeker wel met suiker zijn hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:14

Er gaat er hier eentje lachen als ik zeg dat ik nog meer moet sporten :))
Nee, da's dan een goed excuus om de koersfiets onder het winterstof vandaan te halen en daarmee aan de slag te gaan. Vorige week had ik 3 hindernissen in de piste gezet, ik gok iets van 60cm hoog. Doodsimpele rechte en een kruisje. Aanspringen in galop, eventueel cirkel rijden, aanrijden en springen was ik na 3x aan het hijgen als een vis op het droge. Wanneer Icaro dan nog beetje lui is of moeilijk doet heb ik soms het idee dat ik een mens ben van spaghetti en naast mijn paard ga liggen.

Dat probleem heb ik echter nooit op buitenrit, ook niet bij de langere galopstukken in verlichte zit.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:07

Varekaj: al gezien dat de definitieve routes voor cross Heusden online staan? Misschien hulp om je al dan niet te overtuigen?
Rest reageer ik straks, even eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:17

Nog niet gezien, maar ik moet verstek laten gaan. Krijg echt immens ruzie hier als ik nu een cross rij voor ik de uitslag van de cardioloog heb gehad :o Baal er wel van, maar als het weer meezit ga ik misschien wel als toeschouwer :)

Intussen heb ik wel even rondgekeken en gezien dat er nog best wat vrije crossen zijn: heusden 2x, merendree, deurle, zwijnaarde en vorig jaar was er in oosterzele ook eentje. Als die nu niet allemaal in hetzelfde weekend vallen kan dat nog eens een mooi alternatief zijn :D

En stage heeft laten weten dat vrijaf krijgen op 17/4 een mogelijke optie is, zodat ik alsnog brevetafname kan meedoen. Vrienden denken dat Icaro en ik 5 hindernissen van 80cm ook makkelijk zat aankunnen. Dus wie weet kan ik nog een paar gewone occ's onder daglicentie op het programma plaatsen...

Edit: heb net even gekeken naar het parcours. Misschien een (hele) domme vraag, maar hoe geraak je terug van de finish naar de start? Die zitten toch echt een heel eind van elkaar verwijderd? Gewoon praktisch naar de toekomst toe :P

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:23

Nee, vorig jaar hebben we ook crossen gedaan in de A. En enkele vrije crossen in de 80 en 90.
Is er nog iemand die start in st jan in eremo?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:42

Jaloers op jullie hoor! :D Ik moet nog geduld uitoefenen voordat ik crosshindernissen kan nemen, 't zal pas Occ War.egem worden. :+ Maar hier in het bos, kan ik wel een verdwaalde boomstam springen (echt laag) met dat ze aan het kappen zijn en de stammen vrolijk op het ruiterpad laten liggen.
We zullen wel zien zeker. :+

Hier paardje vermagert de laatste weken, ook een hoest soms. Aleja ik hoor t iedere dag eigenlijk 1 of meer keer als ik er ben de laatste dagen. Leek me eerst onschuldig maarja dan gewogen op paardenweegschaal en twas weer dichtbij gewicht van toen in de kliniek. (Eigenlijk al 1 kilo minder dan het gewicht dat hij woog toen we vertrokken uit de kliniek, maja voor een paard is 1 kilo niets. :+ ) En soms tijdens die hoest een klodder witte slijm op de grond. Heb DA gebeld en hij zal morgen normaal komen om bloed te laten trekken voor controle en te vergelijken met de resultaten in de kliniek van begin december. En moest er iets mis zijn, dan komt het op tijd in orde voordat zomerseizoen begint. :)
Zijn schimmel is heel wat verbeterd, mooie huid en geen nieuwe plekjes meer tot nu toe. :)
Mok is er nog wel maarja met dit rotweer, wintervacht en paardje die niet echt boxrust verdraagt... Nuja moest hij nu op box moeten, zou het wel beter gaan want buurvrouwtje heeft half jaar boxrust ofzo en uithalen om te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:48

Bah hanne het zit daar ook niet mee zeg. Ik duim dat het niks ernstigs is.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:01

Aldislamp, zijn die foto's van in BN? Ziet er leuk uit! En de paarden springen makkelijk ook! Kan het mij voorstellen dat hij kriebelt bij jou om dan zelf te rijden. Waarom rijd je de donkerbruine niet meer zelf?

Hanne: hopelijk geen slecht nieuws voor Shuddy en een 'simpele' valling. Hebben jullie trouwens zelf een paardenweegschaal?

Varekaj: ben benieuwd of er iets zal uitkomen bij jou zelf qua uitslag van cardioloog. Kan het geloven dat je het spannend vindt nu!
Voor cross Heusden: start en finish is inderdaad een eindje van elkaar, denk 10 min stappen te paard?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 10:12

Hopelijk is het geen slecht nieuws Hanne!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:19

Wss ben ik té ongerust, maarja toch... Moest 'k DA niet laten komen, 'k zou zo met da slecht buikgevoel blijven zitten!

Inderdaad paardenweegschaal op stal. :) Alle paarden worden iedere maand gewogen.
Shuddy zijn rugspieren is ook zo iets ontzettend moeilijk. Gewoon omdat hij scherpe rug heeft, maakt dat hij er als geheel magerder uitziet. Dat is wel jammer maarja...
Osteopaat raadde aan om in de zee te rijden, op lijn waar dat hij nog net over het water kan stappen, om z'n rugspieren goed te laten werken. 't Is wel een uur rijden naar de zee, dus niet echt optie. :+ Misschien aquatraining doen in Equi*atros...

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:51

Beter DA een keer teveel laten komen dan een keer te weinig! Denk wel dat er meerdere paarden zijn op het einde van de winter net voor de lente en de rui die vermageren, wij hebben er ook zo een paar. Als ze dan terug op de volle weide kunnen dan komen ze terug bij. Hopelijk is dat hier ook het geval.

Antonius: door een val bijna 2 jaar geleden kan ik enkel nog dressuur rijden, ben de kracht in mijn linkerbeen verloren doordat mijn bekken niet meer goed functioneert.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:34

Idd, ik kijk echt al uit naar april, zodat ze weer op de weide kunnen. Dan is het wel tonnetje rond. :) Vervelend dat dit in de winter gewoon niet wilt lukken... Maar goed, geen acute koliekaanvallen meer dat wel. :) Het vervelende is dat we soms scheef bekeken worden, omdat mijn paard mager staat. Maarja wat doe je daaraan? Jammer genoeg kunnen ze niet allemaal het verhaal weten. Beetje een vervelend gevoel...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:17

DA is deze avond geweest, hij vond toch ook wel dat hij beetje te schraal stond ook al is 't een volbloed. Bloed afgenomen en ook een meststaal. Morgenavond moet ik bellen naar de DA om de eerste resultaten te weten. Ik ben wel benieuwd! Wel blij dat ik DA nu gebeld heb, is het bloed enzo ok, dan is hij alvast gecontroleerd tegen het zomerseizoen. En moest er iets niet in orde zijn, dan is het normaal in orde tegen dat de eerste cross begint. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:05

+:)+

Komt vast wel in orde :)

Ik heb mijn eigen bloedproef binnen, HA zei dat cholesterol wel meeviel. Ik zit anders toch een tikje boven de bovengrens, vind ik nu niet echt lovenswaardig als er al hart-en bloedvatproblemen zijn in de familie := Maar goed, eerst de proeven deze week afwachten en volgende week de resultaten. Op vrijdag de 13e nota bene :')

Voor wie er wat aan heeft, er worden oefenjumpings outdoor georganiseerd bij V*anderhasselt. Voor mij is 90 als startparcours nog wat hoog, maar misschien zijn er hier mensen die er wel wat aan hebben ter voorbereiding van het wedstrijdseizoen :)
http://www.galop.be/nieuws/17698/outdoo ... derhasselt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:43

Volgende week zondag 15 maart is er jumping bij ons in de nieuwe buitenposte, vanaf 40-50 cm :).

Hopelijk valt derest ook mee!

Kzou ook nog enes mn bloed moeten laten bekijken, maar hou nie van prikjes :Y).

En dan vanaf nu: LENTE :D!! Tga weer zo een super weer zijn zoals vorige jaar het weekend van BN. Gaat geod zijn voor heusden ook, tgaat nog goed kunnen drogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:47

Heb me niet ingeschreven voor Heusden helaas. Het heeft hier maandag en gisteren echt nog serieus gegoten en ik ben nog steeds niet top. Jammer maar helaas, er komen nog wel mogelijkheden, het jaar is nog maar net begonnen.

Als ik me nu zou herinneren van waar je alweer bent PP, zou ik kunnen overwegen om die kant op te komen als de afstand meevalt :)
Edit: zie net dat ik 15 maart moet werken. Dat wordt 'm dus niet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:13

Ik ben van waregem :D. Jammer! (Blij dat ik niet in het weekend moet werken :o)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:37

Doe jij mee de 15e Helene? Kan dan komen kijken! Die zondag ben ik vrij halleluja

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:58

En heerlijk dit zonnetje, het gras mag dan beginnen groeien voor het weideseizoen! :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:58

Om 19u bel ik naar DA, ik laat jullie wel weten wat ik dan weet. ;)