[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:23

Hoi!

Tiahastrona leuke foto's van je crossles!
Madelein mooie foto's van het regiokampioenschap!
Loesvan fijn dat je oefencross goed ging! Leuk filmpje :) ook leuke foto's!
Mette hier in de buurt zijn ook leuke wedstrijden, als je een keer een wedstrijd hier in de buurt wilt rijden met Sjaak kan je hier best een nachtje overnachten hoor! Dan wil ik als ik geen wedstrijd heb best met je mee, hebben thuis dubbele auto en trailer :)
Percy voor BB hoeft de ruiter alleen maar lid te zijn van een vereniging. Wij geven snoepjes alleen in de voerbak omdat het zo vaak mis gaat met snoepjes geven en (per ongeluk) bijten.
Neesa fijne vakantie!
Loesvan ik start in Neede!
Fijn dat je springwedstrijd goed ging Rianne!
Mette L springen lijkt me een makkie maar Z dressuur niet :+
Percy fijn dat Just for You fijn ging in de Mosten
Hey Simoon!

Woensdag fotoshoot met Chall gehad :D [ITP] Knapperd Challenge in Zeegse gisteren een nieuwe hindernis op het crossterrein gebouwd van wijnvaten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:47

Mooie fotos mistid!! Prachtig!

Wij zijn vandaag weer op concours geweest. 1e parcours een balkje op de 2e van de dubbel, kwam net wat te vroeg van de grond af. 2e parcours was hij enorm heet doordat er ineens groepen mensen in het weiland tegenover de bak liepen :+ Helaas daardoor 2 balkjes doordat hij te vlak sprong.
Maar een super gevoel, ik zat er een stuk lekkerder op dan met de kampioenschappen. Stijlpunten waren nu ook weer ruim voldoende ( ik geloof 68 en 65)

Even 2 stills uit een filmpje van het 1e parcours.
Afbeelding
Afbeelding

Ik zal even kijken of ik de filmpjes op youtube krijg :)

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:16

helaas, krijg de filmpjes niet op youtube :(

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:03

Mistid: Gave foto's. Je hebt echt een leuk paard!
Madelein: Fijn dat je er zo'n goed gevoel aan over hebt gehouden, foto's zien er ook goed uit.
Jammer dat het niet lukt met de filmpjes.

Ik heb vandaag ook weer lekker gesprongen met Fame bij ons op de club.
Het scheelt de we daar zo'n fijne eb- en vloedbodem hebben na al die regen de laatste tijd.
Kon nu fijn in het ritme komen en ze sprong super makkelijk rond.
Laatste rondje werd ze wat moe en vielen er wat balkjes. Maar ik heb liever dat ze wat te vlak wordt en er balkjes aftikt dan dat ze geen fijn ritme heeft en we een stop hebben.
Durf nu wel voorzichtig uit te kijken naar ons BB debuut.

Wat super trouwens, brons voor de eventingruiters *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 18:30

Klinkt goed loesvan! Inderdaad lekker gaan rijden. Ik heb met ed nu ongeveer 8 wedstrijden gesprongen en merk iedere keer weer dat het beter gaat. Al doende leer je het meest vind ik.

Ja balen van de filmpjes, ze staan wel op facebook ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 00:14

Leuk Madelein, foto's zien er goed uit!

Wij hebben een heftig weekend achter de rug. Zaterdag was er ingeschreven voor het nazomerconcours in Kaatsheuvel. Shetan in de B en Daimler in de L in de hoop dat dankzij de les de punten voor het M gehaald zouden kunnen worden.

Mijn man moest lesgeven en kon niet mee en ik heb nog nooit met twee paarden in de trailer gereden. Zou niet eens zo erg zijn als Shetan niet zo onrustig was. Maar goed, allebei ingeladen, deed mijn navigatie opeens niets meer. Was al nerveus om met twee paarden op pad te gaan maar nu sloegen de zenuwen helemaal toe. Met wat moeite vond [naam] een routebeschrijving via haar Iphone maar het begon te miezeren en de linker ruitenwisser wilde niet meer meedoen. De twijfel sloeg toe en de tijd ging verder dus Shetan maar uitgeladen. Met zoveel regen een wedstrijd op gras rijden zonder ijzers en dan nog de stress van het op tijd komen. We durfden het niet aan.

Het werd een monnikenrit. Linker ruitenwisser gaf er definitief de brui aan en de regen kwam helaas flink neer. Elke keer stoppen om de ruit vrij te maken, echt niet leuk maar omdraaien zou ook geen soelaas geven. Kwamen we aan, zaten we meteen vast. Gelukkig was er tijd dus Daimler uitgeladen, sterke mannen opgetrommeld en de combinatie op de plaats gekregen.

Eerste rondje ging super. [naam] had haar les in haar achterhoofd en Daimler sprong weer als vanouds. Er waren er maar vijf in de barrage en vijf prijzen dus een prijs was wel zeker maar toen ze in de stromende regen zo ongeveer door de hindernissen ging door het uitglijden met 12 strafpunten tot gevolg dachten we dat het de vijfde plaats zou worden.

De rest bracht het er niet beter vanaf en zo werd ze eerste. Volgende wedstrijd M is ingeschreven.

Vandaag [naam] en Just for you naar school gebracht. Altijd een beetje dubbel. Mis haar wel na haar twee maanden thuis gehad te hebben.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:24

Hallo!!

Mirthe prachtige foto's!

Madelein: Super hoor, mooi van de stijlpunten en gave filmpjes!

Loesvan: +:)+

Percy: Wat fijn dat het weer als vanouds ging! Maar brr eng hoor!! Dan is het toch fijn dat je met zn tweeën bent.

Ik ben gister naar war horse geweest, ontzettend mooi heb echt genoten.
Vandaag al de eerste schooldag gehad (van 8.30 - 18.00 drama) en morgen en overmorgen stage..spannend. Heb echt een mega drukke week dus ben denk ik iets minder hier. :o

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 20:43

YESSSSS!!! Onze eerste foutloze ronde is een feit! Eindelijk! 2e rondje was HC en heb daarin wat dingen uitgeprobeerd zoals meer gas erop, en bochten korter rijden, en proberen hem vlak voor de sprong weer terug op zijn kont te krijgen. Dit ging eigenlijk ook heel goed, alleen 1 balkje omdat ik bij 1 hindernis er net te kort onder kwam.

@Percy: O jemig dat zijn wel heel veel strafpunten in de barage! Klinkt ook gevaarlijk! Gelukkig het hele spul veilig van en naar huis kunnen krijgen.
@rianne: War horse is super ja! Succes op school!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:10

Super Madelein *\o/* Komt helemaal goed met jullie!

Het was inderdaad geen leuke barrage maar de rest deed het nog beroerder wat niet zo gek was gezien de omstandigheden.
Zaterdag gaan we voor Deurle in de Nederlandse M en volgende week woensdag voor de rabo talentendag. We gaan er niet van uit dat ze geselecteerd wordt maar de uitnodiging en de dag zijn al super.

Ben wel benieuwd naar Warhorse maar die speelt niet in deze omgeving denk ik. [naam]'s school is ook weer volop bezig. Met Just zit ze in de A-groep w.b. dressuur dus dat is leuk.

Ze heeft een paard aangeboden gekregen die succesvol 1.40 sprong maar nu helaas verpest is. Paard is gigantisch in prijs gezakt voor haar maar kan alleen komen als Shetan weggaat. Dat vind ik niet leuk want ik ben gek op Shetan. De keus blijft aan haar.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:12

:wave:

Hallo dames! Van nacht terug gekomen van de vakantie. lees dit weekend bij. Zag vlug wat leuke foto's.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:49

Tia, we zaten in de zuid franse Alpen. Waar ben jij heen gegaan? Rustig aan doen zijn goeie keuzes met de jonkies dacht ik zo.
Percy, tweede bij rijder gevonden? Jemig wat veel strafpunten bij de barage. Handig zo'n instructeur in het dorp. Dat lijkt mij ook heel stil als je kinderen op eens niet meer thuis zijn, vooral jullie delen ook de zelfde hobby en passie. Dan heb je veel te delen. Just for you, die oortjes als hij door het water moet leuk! Tjonge het komt maar aanwaaien die paarden bij jullie ;)
Loesvan, fijn dat het goed gaat. Lijkt mij een verstandige keuze, zo ga je de BB met meer zelfvetrouwen beginnen. Leuke foto voor al die laste kijk hij van onderen de hindernis na.
Mette, school bevalt dus?
Rianne, weer naar school wel oke? Klinkt goed jullie B parcours, je bent er te vreden over en kijk er leerzaam naar terug.
Madelein, zo te lezen productieve B parcours gehad. En zelfs foutloose. Top! Leuk beeldmatriaal.
Xsiep, welkom leuk paard heb je daar!
Mistid, prachtige foto. Lijkt mij ook wat een fotoshoot.

Gisteren haar gelongeerd, eerst moest er behoorlijk wat energie en gekkigheid er uit. Wel super vorlijk hihi. Daarna met hulp gelongeerd, super braaf. Vandaag gereden ze deed heel erg haar best en ze liep ook heerlijk.

In geschreven voor B dressuur 1 nov, eerder was geen mogelijkheid dat ik kon :( 12 okt oefencross Broekelo. Volgend jaar hopen wij debut te maken in de sgw.

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:06

Leuk te lezen al die verhalen van iedereen!! Mij alleen wel wat veel om op iedereen persoonlijk te reageren (ken alle namen nog niet en langzaam aan het leren wie bij wie hoort..) vandaag een fijn rondje B foutloos gesprongen, helaas 1 tijdsluiter maar geeft biets, ze mag nog leren...morgen een crossles bij jan oortveld (super leuk terrein voor jonge paarden in loerbeek) . Verder 21 sept onze 1e cross, de tripalon in bussloo en in okt in schaijk voor het echie..ben benieuwd! Nog meer mensen die in bussloo of schaijk mee doen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 00:48

Ga op dit late uur ook wat kort door de bocht wat betreft reageren.

Vandaag was [naam] jarig. Een altijd bijzondere dag omdat ze niet gezond is geboren maar dat gelukkig nu wel is. Het is niet leuk om je kraamtijd in een ziekenhuis door te brengen maar het is fantastisch om haar nu te zien gaan.

Vandaag begon niet leuk. Ruim op tijd vertrokken maar door twee dodelijke ongevallen (heel erg) ruim anderhalf uur vertraging opgelopen. We waren veel te laat voor de dressuur maar de organisatie had ook het nieuws gevolgd en had alle begrip dus er tussen gepland.

[naam] was bang dat ze niet meer zou mogen starten en had veen stress waardoor de dressuurproef niet slecht was maar minder dan veel andere starters.

Springparcours ging wel super en de cross ook. Allebei foutloos en binnen de tijd. Waar ze geëindigd is weten we niet want we konden niet wachten op de uitslag omdat haar verjaardagsvisite dan voor een dichte deur was komen te staan.

Daimler pakte de cross in elk geval weer super aan en ze zijn nu M plus 6. Internationaal starten volgend jaar is nu binnen het bereik.

Waarschijnlijk komt er ook nog een getraumatiseerd paard onze kant op die [naam] weer vertrouwen moet gaan geven en eens crosstraining mee moet gaan doen. Ben benieuwd.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 09:35

Rianne: Leuk! War Horse is mooi he.
Neesa: Dank je! Leuk de oefencross in Broekelo. Ik zat ook nog te twijfelen om daarheen te gaan, maar ga dat weekend toch naar Boekelo. Even goed kijken hoe het echt moet haha.
Leentje: Leuk! Veel plezier met je training. Ik doe niet mee in Bussloo of Schaijk.
Percy: Nog gefeliciteerd met Caressa. Fijn dat het springen en de cross wel goed is gegaan.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:50

Leentje, super! Bussloo had me ook leuk geleken.
Percy, nog gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat het springen en de cross goed ging!

Net terug van een productieve buitenrit. Tijdens de buitenrit bezig geweest met de galop: de balans en meer onder de massa. Ze begint steeds beter haar achterhand onder te zetten. Wat een ontspanning krijgt ze dan.

Nu aan het snuffelen voor wedstrijd kleding, hebben jullie tips wedstrijdjasje?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:53

Zo ik heb de eerste twee weken erop zitten, het is super leuk. Sjaak doet 't top, we hebben al 85 gesprongen en ook een dubbel sprong zonder handen. Ook de dressuur gaat steeds beter. :)
Ga vandaag terug voor week 3, ben wel echt kapot moe en ook flink ziek geweest maar het is echt leuk.
Nog gefeliciteerd met Caressa!
Ik ben hindernis jury bij bussloo dus dan zie ik je voorbij komen :D
Nog gefeliciteerd met je goede rondje madelein!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:00

@neesa: je bent goed bezig! Leuk! En een goeie vakantie gehad dus.
Qua jasjes, ik heb er een van couture hippique. Een soepelvallend jasje in het zwart met antraciet kleurige streep op de taille. Heb voor dit jasje gekozen omdat het heel soepel valt en dat vind ik fijner met springen.
Ik zou gewoon eens gaan kijken en passen, dan kun je voelen hoe de stof valt enzo.
@percy: mooie resultaten weer!
@loes: broekelo hoor ik altijd goede verhalen over. Als je kan zou ik zeker gaan :)

@hier: weer minder goed nieuws. Vandaag zou ik gaan springen in Aerdenhout, dus haal Eddy uit de wei. Een flink dik linker achterbeen en een diepe ronde wond op zijn rechterachterbeen. Links is de pees dik. Voel halverwege het been ook een bult op de pees en daaronder is het dik en warm. Echt dik, de huid staat helemaal gespannen.
Wat die soep kip nu weer uitgespookt heeft is een raadsel, maar voorlopig liggen we er weer uit. Het wordt weer heel hard duimen dat het deze keer ook met een sisser afloopt. Lisse gaat niet door vrees ik...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:00

Klinkt goed Mette! Veel plezier komende week!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:14

Madelein: toppiee *\o/*

Neesa: Leuke vakantie gehad?
Lekker buitengereden, tis heerlijk weer.

Percy: Ze gaan goed, leuk!
Nog gefeliciteerd

Mette: Klinkt goed zo te horen!!

Aaah nee he Madelein, wat een domper. -O- Hij moet echt voorzichtiger met zichzelf worden..dacht dat ik een brokkenpiloot had maar die valt in het niets bij die van jou.

Nou mijn eerste week school en stage zit erop. Druk, maar leuk!
Zo springen kijken en dan weer door naar housewarming van vriendin.

Oh en over Broekelo.. heb zelf 3?? keer meegedaan en vind het echt geen aanrader. Niet alleen ik maar heel veel bekenden wagen zich er niet meer aan. Vind het te pittig voor een oefencross, veel penny's die roekeloos rond sjezen en totaal niet weten waar ze mee bezig zijn en daarbij is de bodem echt vreselijk. En als er maar een beetje regen valt wordt de bodem vreseeelijk zwaar. Als je je paard niet kapot wil hebben zou ik vooral niet daar gaan rijden en vooral niet met een jong paard, maar goed dat is mijn ervaring :) Jullie zijn natuurlijk geen penny's en weten waar je mee bezig bent.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:36

O broekelo is dus niet zo leuk? Lees er altijd wel leuke dingen over, maar heb er zelf nooit gereden. Je hebt kans dat die penny's dat geschreven hadden haha!

Ja hij is echt heel erg die knol van mij. Ik hoop maar dat hij zichzelf deze keer niet serieus bezeerd heeft. Heb er een naar gevoel bij. Zal straks eens kijken of ik het op de foto krijg.
Ik maak wel even van de gelegenheid gebruik door naar de finale van het springen te kijken :D! Super spannend!!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:05

Ik kijk 't springen ook, hij doet het top.
Balen madelein!! :(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:45

Hier even een foto van Ed zijn been, deze is net gemaakt en na het koelen. Is nog steeds fors gezwollen :(
Afbeelding

En Jeroen wereldkampioen!! Wat was het super spannend!! Mooi om te zien

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 17:47

Zeker leuke vakantie gehad. Voor het eerst met mijn zoontje wandeling gedaan hij op een shet. Het genieten kon je van hem aflezen. Daar kun je als paarden liefhebbende moeder heel erg van genieten.

@mette, klinkt goed je eerste week. Al best hoog gesprongen, fijn dat Sjaak het goed doet!
@Madelein, wat vevelend weer... Ziet er best dik uit :( Hoop dat hij zich snel hersteld! Betreft jasje, ga deze week bij dicht bijzijnde ruiterzaak wat passen.
@Rianne, druk maar wel leuk. Goeie combie.

Hier ook springen gekeken, wat was dat spannend zeg. Knap gereden.

Broekelo, is voor mij naast de deur. Ik ga de dag van te voren terrein bekennen. Is het inderdaad net als vorige jaren te nat. Ga ik het niet doen. Hoop dus op een droge herfst hihi want parcours is wel prachtig met veel divese hindernissen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:58

Neesa staan ook zeker leuke hindernissen hoor in Broekelo! En wat jasjes betreft...heb sinds een tijdje nu een equiline. kun je helemaal naar eigen wens samen stellen en zit erg mooi!!

Madelein idd dik zeg! Hopelijk slankt het snel af.

Jaaa superrr van jeroen wat was het spannend zrg. : D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:53

Fijn dat het zo goed gaat Mette!
Neesa ik heb de harry's horse st tropez. Is alleen een beetje jammer dat daar nu zo veel mee rijden. Vind m wel erg lekker zitten.
Madelein wat k*t zeg! Hopelijk zakt t snel af.
Idd super Jeroen wereldkampioen!
Broekelo ben ik nog nooit geweest. Is altijd tegelijk met Boekelo (waar ik redelijk dicht in de buurt woon) dus als ik dat wkn vrij ben ga ik mooi in Boekelo kijken.
Rianne fijn dat je een leuke stage hebt! En idd altijd na de eerste week kapot, wordt vanzelf minder :P

K heb vanmiddag nog een fijn buitenritje gemaakt.
Ze gaat echt steeds fijner galopperen. Heerlijk dier is t :D