[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:02

Ben ook weer terug van een ritje met Jer. Hij liep lekker ontspannen en met mooie aanleuning in het rond. Volgende week gaat het voer wel weer omhoog, want eind van de week starten op half voer gaat niet lukken! Beetje rondlummelen gaat best, maar meneer moet nu weer aan de slag! Was erg druk in de bak, dus niet te lang gereden.

@ Vief: mooi jasje!!
@ Kim: Sofie kan wel springen! M-debuut nou al gepland??
@ Mootje: slaap lekker :)

Ik ga weer aan de opdracht, tas alvast een beetje inpakken en dan ook op tuk!

Truste!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:03

Nou mootje mijn paarden houden niet van kerstverlichting op bakranden ern kerstboompjes ernaast :+

Waren veels te laat doordat een vrachtwagen was gekanteld. Dus als een gek Hetje opgezadeld en gelijk de proef doorgeknald. Ging echt niet stom. Had zelf gedacht net winst (was 177geloof ik). Maar zaten vieren en achten tussen.
Tweede proef was echt een absolute verchrikking :D Hij wilde niet langs de kerstbomen en was bijzonder fris en jolig. Wat resulteerde in prachtige wissels in de contra (deed een serie om de pas op een gebogen lijn :)) ). Helaas niet gevraagd in de M2. Jury zat letterlijk met de handen voor mond toen meneer er weer bokkend vandoor spoot in de middengalop. M'n moeder ko haar lachen niet inhouden en azt giernd en brullend voor te lezen en ook ik had een lachtstuip en volgens mij had ook Hetje grote lol. Resultaat was 157 punten }:) Nieuw diepterecord voor Hetje. Maar man wat heb ik gelachen.

Trakkie was in de eerste proef doodsbenauwd van 1 lange zijde. Voor ale onderdelen daarlangs hadden we tweeen en aan de andere kant 7vens en 6sen. Helaas zijn tweeen wel moeilijk te compenseren :Y) Uiteindelijk 164 punten.
Tweede proef liep hij echter heel goed door. Alles was mooi afgewerkt en toch echt een wereld van verschil met Hetje en Trakkie's eerste proef. Jury vond echter dat Trakkie niet thuishoorde in de dressuurring en kreeg slechts 7 punten meer dan Hetje. Vind ik toch knap, aangezien Hetje echt alles heeft gedaan wat verboden is en Trakkie gewoon een strakke proef liep.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:20

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:33

Mooi site noor :D
Lau _O- gek paard die het :D arme trakie :+
VIEF :~ wouw

Zo ik ga ook maar richting bed morgen vroeg op!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:04

Even een vraagje voor de mensen met de drachtige merries: Voeren jullie al merriebrok? Mijn merrie is 5-4-2011 uitgerekend en zit eraan te denken om al te beginnen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:06

Nog niet Caro, 3 maand van tevoren is een beetje de richtlijn en dan een beetje opbouwen naar het einde van de dracht toe. Ik ga volgende week beginnen (Nudine is een paar dagen eerder uitgerekend).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:09

Ik wilde ook 1e week januari beginnen. Er stond mij iets bij van 3 maand van te voren. Het is ook al weer 6 jaar geleden dat wij een veulen hebben gefokt.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:12

Sofie sprong dit parcours niet echt ontspannen. Ik kon niet fijn af laten vloeien waardoor ik bij elke sprong steeds 10 cm te dicht kom. Ze springt wel super, maar voor het fijne zou ze iets meer ruimte moeten hebben.
En waarom ze stopte.. schiet mij maar lek :P. Misschien nog een beetje in de war van de dag ervoor.

M debuut is gepland maar word denk ik even uitgesteld. Hangt er even vanaf hoe ze het over 2 weken aanpakt. Afgelopen dagen ging het gewoon niet heel fijn. Dan ga ik niet met vertrouwen een M parcours in ;).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:16

Kim, lijkt een beetje of je wat ritme mist?

Vief, weer een mooi jasje!

Mootje, al een mooi kleurtje?

Lau, haha leuk verhaal, jammer van de punten! Helemaal van Trakkie!

Bari krijgt gewoon sportbrok, toch lastig op een manege om wat anders te laten voeren en 2 weken voor de bevalling gaat ze naar een andere stal en dan dag en nacht de wei in dus helemaal geen brok.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:21

Kim, begrijpelijk. Misschien komt de stop ook wel omdat je niet helemaal lekker in het ritme zat. Komt helemaal goed met jullie! :)

Zo, opdracht is af én ingeleverd. Ik duik erin, wil morgen zeer vroeg beginnen (nobel streven hè). Wil namelijk om 4 uur naar huis, Jer rijden of longeren, tas pakken (geen zin meer in) en naar CP.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:34

@ Tg die van mij gaat verhuizen naar een grote stal zodra de vorst weg is. Mag zij lekker de hele nacht met haar vriendinnetje spelen. Ben benieuwd hoe dat gaat want er zit alleen een muurtje tussen van ongeveel 1.40m hoog.
@ noor weltrusten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:43

Hai allemaal, zojuist bijgelezen maar geen fut om te reageren op alle dingen. Volgende keer weer.
Was een lange dag, om half 10 vanmorgend de deur uit gegaan en om 10 uur vanavond er weer in gekomen.

Hub heeft vandaag de trailer weggebracht voor een grote beurt en keuring. Was nie zo best nie. Er moet een nieuwe bodem in. Beetje vroeg want de trailer is pas 6 jaar oud! Onderhouden 'm altijd keurig en maak 'm ook altijd direct schoon als ik 'm gebruikt heb. Daarnaast moet de auto ook 4 nieuwe banden. :$ Dat gaat flink wat pleuries kosten. :( Een vrijwillige bijdrage is toegestaan. Rekeningnummer per pb verkrijgbaar :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:54

mistid schreef:
Balen Evelien! Kan het zijn dat ze die mail alleen gebruiken in de tijd van de cross?

Daar dacht ik ook al aan. :P Zal eens kijken of ik een telefoonnummer kan vinden....
Kim :(:) Beterschap!
Caro, fijn dat je weer gereden!
Geniet er maar lekker van Snoek.
Vief heeft weer nieuwe jasjes! Dat bruine jasje is inderdaad wel errg mooi.
Lau, fijn dat je gelachen hebt :D
Sim: als ik de Staatsloterij of Postcodeloterij win mag je, je rekeningnummer PB'en. :+ Wel balen, dat gaat een hoop geld kosten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:00

Eef: Ik heb het nummer van Aike in ieder geval.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:33

Hallo allemaal, meld me hier even. Het bejaardentempo is zelfs mij te traag geworden :D Maar wrs volg ik jullie tempo niet :D

Sim: heel herkenbaar, ik moet nog steeds 4 winterbanden krijgen, rij steeds illegaal Duitsland in :o Uit alle delen van het land zijn er nu banden onderweg om een set van 4 compleet te maken :D Geschatte kosten 600,- Daarnaast zit er een bult op de nog goede voorband die een trilling in het stuur geeft en 2 nageneog kale achterbanden maakt dat ik na de winter ook nog 4 normale banden nodig :oo Weet ook nog niet waar dat vandaan gaat komen ... Hopelijk winnen we Staatloterij dit weekend. En als dat zo is, sponsor ik jou :j

Wij hadden 2 jaar geleden ook een gat in de trailervloer, dat kwam van opspattend vocht aan de buitenkant. We hebben toen een losse vloer bij de Atec gekocht, samen met de rubber coating en hebben de vloer er zelf ingelegd. Kosten ca. 800,- totaal, iig goedkoper dan laten doen. Bleek dus dat de vloerdelen niet gemenied werden voor assemblage, dit maakt het heel makkelijk voor vocht om de vloer binnen te dringen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 01:05

TG: klopt, in het lijntje van 6 naar 7 deed ik ook een galopsprong teveel :=. Jammer want mijn tweede rondje had ik wel lekker ritme en kon ik mooi afvloeien waardoor ze super fijn sprong.
Ach over 2 weken naar Beilen. Nieuwe ronde nieuwe kansen :D.

Ik ben toch maar naar m'n werk gegaan vanavond. Had de hele middag op bed gelegen in de hoop dat ik me beter ging voelen. Maar daar heb ik een beetje spijt van. Voel me totaal niet lekker :=. Nog even volhouden en dan gauw mijn bedje in :=.

Sim: Jeetje wat balen, daar zit je niet echt op te wachten :\.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 01:30

Sim, dat is balen! Als wij de loterij winnen sponsoren wij ook wel een deel ;) . Wij hebben een eikenhouten bodem in de trailer, gaat nooit weer kapot. Onze trailer is alleen zo gruwelijk lelijk :+
Vief, wat een gaaf jasje! Heb je al een vp bedacht?
Kim, over 2 weken gaat het vast weer fijn met Sofie. Hoe is het met je buik trouwens?

Ul staat nog niet op internet, het wilde niet met het betalen.
Vriendin van mij had even haar Mylers langsgebracht, ze bleek er 2 te hebben. Ze hebben beide sleuven voor de bakstukken/teugels en een gat voor ophaal.

Morgen ga ik wss een nieuw jasje kopen, een blauwe met krijtstreep. Vriendin van me is er mee gestopt en haar spul stond op internet. Mijn bruine cap is te groot en vind mijn bruine jasje binnen niet mooi (heel groen, staat niet mooi in combi met de rest) en mijn andere bruine jasje & mijn grijze jasje missen beide een knoop. Heb wel even zin in iets nieuws :+ .

Mijn rondje staat trouwens ook op film, maar schaam me dood. Hopelijk volgende week nettere rondes.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 08:40

Murrie!

@ Sim: Autch, da's niet best! Onze trailer moet ook even voor een beurtje, zal dat eens regelen in het nieuwe jaar. Maar een nieuwe bodem na 6 jr is idd wel erg snel! Piest Sims zure regen? :P
@ Kim: even goed uitzieken is misschien een beter idee! :(:)
@ Ibonnn: teut maar mooi mee hoor ;) Wat een kosten zeg voor die winterbanden!!

@ Caro: Bij mij op stal staat dus nog een drachtige merrie, die van mijn instructrice. Is een ruime maand later dan Nudine uitgeteld, maar 3 jaar terug heeft ze ruim een jaar gedragen :+ . Wordt dus nog even afwachten dus. Ik weet ook niet of ze wel samen op het land kunnen die twee b*tches! ;) Zou het eigenlijk wel leuk vinden als Jer erbij kan, beetje manieren bijbrengen want die heeft Nudien niet, maar weet ook niet of dat gaat. Afwachten maar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:06

Lau; waar ben je ergens geweest dan? Die kerstbomen hadden ze ook gewoon weg moeten zetten, kerst is al voorbij :D
Sim; lijkt mij ook vrij snel, na 6 jaar al een nieuwe bodem. Maarja, liever dat dan dat het mis gaat. En die banden zijn ook heel duur.
Bij ons zeiden ze dat er na 1 jaar al nieuwe banden op moesten....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:16

Goedemorgen!
Noor, Fijn dat Jer goed ging en je je opdracht hebt ingeleverd.
Lau, Die Het. Ik zie het al helemaal voor me :):) Ik snap wederom echt niet dat men trakkie niet leuk vind.... Die wordt voor het mooie toch te heet?
Sim :(:) Sorry, Ik ben zelf hard aan 't sparen voor de APK van deze auto en een andere voor van de zomer. Alhoewel het geld al lang op de rekening staat O:) Welke trailer heb jij?
Ibonn, Welkom :D
Mistid, Balen dat het niet wilde lukken met betalen!
TG, Ik geef inmiddels geen licht meer ;)

Mijn trailer gaat voor het SGW seizoen naar de trailerboer voor een keuring. Hij is nu 11 maanden, dus ik verwacht eigenlijk niets...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:21

Die van mij(n vader :D) is nu 5 jaar volgens mij. Maar ik heb met de stang een lichtje eraf geslagen :o Máánden geleden al := . Voor het SGW-seizoen moet ie even heen!

Ik ga dit weekend ook lekker onder zonnebank. Mijn Thailand-kleurtje is alweer verdwenen ;( .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:23

Bedankt voor al jullie medeleven en sponsoring ALS jullie de loterij winnen. Zelf heb ik ook een staatslot (gekregen) dus hoop dat mij een mooie prijs ten deel valt.

Noor, ik heb altijd wat mot in de trailer liggen zodat dat de meeste urine opvangt. Wordt wel elke keer er uit gehaald. Het is ook voornamelijk vocht aan de onderkant.

Mo, ik heb een 2 paards Blomert (dacht de Rubin, maar weet het niet zeker).

Hoi Ibonn! Volgens mij ga ik al kuiltjes voelen! Je weet wel wat ik bedoel. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:38

Ojee :oo Ik heb ook een Blomert!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:40

Wij hebben 5 halve loten en ik ben al blij is ik de 75 euro terug win. :))
Misted, ben benieuwd naar het jasje, foto'ssss!
Ah, Lau dat is fijn! Dan kan ik haar in noodgevallen nog bellen. Vind het een beetje zonde van mijn 2 punten.

Ik heb gister nog een vest uit de uitverkoop gevist, roze uit de Pikeur kindercollectie. :+ Het is wel een leuk ding en voor 25 euro kun je toch niet sukkelen.

Ga zo richting stal, dan naar een vriendin, dressuur les en boodschappen doen voor morgen. :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:02

Mootje schreef:
Ojee :oo Ik heb ook een Blomert!

Mijn man gaat een mail sturen naar Blomert. Dit is toch eigenlijk te gek voor zo'n dure trailer. We onderhouden 'm goed (elk jaar beurt en APK) en maken 'm ook elke keer schoon na gebruik.