[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:44

Lijkt heel goed mee te vallen dan als het soortgelijke hindernissen zijn, ziet er ook leuke plek uit voor een kennismaking met een volledig parcours! Zolang we niet over een grachtje moeten springen, dat hebben we nog niet gedaan en dat wordt zwemles vrees ik :P
Inschrijven kan tot 3 maart dus ga nog heel even afwachten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:29

Grachten zijn alleen voor de grote cross, sowieso niet voor initatie en kleine cross. Maar de grachten voor de grote cross zijn wel groot te noemen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:17

Toch maar even mailtje gestuurd of je ook als externe en niet-lid kan deelnemen aan de begeleide crosstraining op zondagochtend, en of er nog plek is in de groepen tussen 9 en 11u. Ik moet namelijk pas om 15u15 naar werk vertrekken, dus als ik ten laatste om 12u stop moet dat nog haalbaar zijn. Da's tegen half 2 paard afladen, tegen 2u naar huis vertrekken en dan ben ik zeker om half 3 thuis :)
Tijd zat om te douchen en om te kleden.

Kan dan nog zien of ik me inschrijf of niet. Vrijdag of zaterdag komt de smid, gelijk gevraagd om paard alvast weer vierkant op ijzers te zetten en vijsgaten te voorzien. Is het niet voor cross dan kan het van pas komen als ik intussen ergens op gras ga trainen of op gras een springwedstrijdje meepik.

Paard vandaag goed lang en laag laten werken met de pessoa, redelijk wat galopwerk laten doen, overgangen en dergelijke. Ook veel geschakeld in draf. Hoewel het tempo nog tikje hoger mag heeft hij het erg goed gedaan en begint al minder snel te zweten. Morgenavond weer les, en normaal kan ik vanaf maart ook weer naar K*obe.

Zie het helemaal zitten :D

Aldislamp2

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:23

Antonius: mogen jullie op het terrein in Minderhout? Wij hadden ook gebeld om zondag te gaan trainen, maar dan was er gezegd dat er niet meer getraind mag worden omdat het te kort voor de wedstrijd is :( en dat de terreinen te nat lagen. Wij gaan daarom naar BN zondag.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:15

Zaterdag is de laatste dag dat we in minderhout terecht kunnen, ik heb vorige week al gebeld.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 09:26

Ah spijtig :), maar BN is ook wel leuk om te gaan trainen. Start van het seizoen komt nu wel dichterbij

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:10

Al even terug van een heel leuke middag crosstraining!
Beide paarden hebben het heel goed gedaan, trokken goed aan op de sprong en hebben toch weer wat grenzen verlegd!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 23:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 09:18

so hey Antonius...dat ziet er goed uit!!! dikke hindernissen hoor die je hebt gesprongen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:06

Die afsprong ziet er behoorlijk massief uit! Hele leuke combi ook met dat geel en grijs!

Icaro heeft gisteren ijzers gehad met vijsgaten. Alleen wordt het beetje duimen dat ze het houden. 7 weken terug was de smid geweest en had ik ijzers gevraagd, maar hij stond enorm kort en had een dunne hoefwand. Hij heeft toen gewoon lichtjes bijgevijld, de straal bijgesneden en de tip gegeven om te wachten, niet op het harde te rijden en de hoeven te laten groeien.

Zo gezegd zo gedaan, komt ie gisteren aan... Heeft paardlief nog steeds eigenlijk hoeven die tikje te kort zijn. Hij heeft er toch ijzers met vijsgaten onder gezet en de nagels op een iets andere manier erin getikt, maar ik moet wel voorzichtig zijn. Dus even aankijken hoe het gaat. Sowieso heb ik ijzers nodig als ik met paard de baan op wil, anders slijten de hoeven echt sneller dan de aangroeien. Denk dat ik dus vanaf nu paardlief het hele jaar door vierkant op ijzers laat ipv ijzerloos in de winter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:09

dat is het beroemde dakje van M'hout. Gave foto's!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:04

Kzou nooit durven dat dak :oo! Stoere foto's! Tstaan daar serieuze bakken he in mind.erhout.

Hier rustig aan, paardje gaat fijn :).haar rechtergalop is alweer stuk sterker. Alleen, ze is weer zo vreselijk licht in haar mond, ze is dat zowiezo mr nu echt, moeilijk contact te krijgen. Mr tis ook niet dat ze wegkruipt , ik kan haar op alle halslengtes rijden, ze volgt mij hand, maar altijd weinig contact. In galop meer en als ik doorzit in draf kan ik haar ook met meer druk rijden. Kmoe eigenlijk nie klagen, kga nooit pijn in mn handen hebben of last van m'n schouders :+. Zolang ze toch mr mn hand volgt zeker?

Binnenkort springlesje meepikken en nog eens dressuurles. Zal dan ook wel zien wat dressuurjuf er van zegt.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:06

Idd megastoere foto's! :wow: Ik zou dat ook niet meteen durven. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:24

Een vraagje, occ's komt dat snel/niet volzet? Dat 'k mij dan zeker op tijd inschrijf. :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:35

Normaal is da nie volzet ofzo :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:45

Bedankt voor de complimenten! Was echt wel leuke training, dat afdakje hebben we voor het eerst gedaan en ook de borstelbakken van Zwaar. Deed ze echt makkelijk.Ga dus normaal gezien wel in Minderhout M starten, maar nog niet echt op snelheid, ga vlot rijden, maar wel wat safe op de hindernissen aanrijden, niet te snel.

Je kan altijd tot 2 weken voor de wedstrijd inschrijven, ongeacht hoeveel er al ingeschreven hebben. Als het volzet is, dan weigeren ze alle lrv ruiters, of beperken ze het aantal paarden per ruiter, of schrappen ze een reeks, maar dat komt zelden voor. Zeker Occ zit nooit volzet bij mijn weten.

Pp: maak ons maar jaloers met je lichte contact :D zolang ze hand volgt, lijkt mij dat heel fijn!

Varekaj: mijn bijna 3-jaar is in totaal nog maar 2x bekapt, hij wordt altijd nagekeken als de smids mijn andere paarden beslaat, maar zijn voeten groeien gewoon bijna niets. Tenminste 1 die goedkoop is ;) maar die zal wellicht ook snel moeten beslaan worden als ik ermee beginte rijden, want ik ga er sowieso al snel de baan mee op. Hopelijk blijven ze bij Icaro hangen!

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:07

Vandaag gaan oefenen in Heusden, paard liep echt super. Voel me ook zekerder nu ik met kleine spoortjes rijd, neemt toch een groot deel van de aarzeling weg.. Alles gesprongen wat er stond. Ik denk dat we klaar zijn voor de B binnen 2 weken

Waw antonius :wow: zal toch nog eventjes duren voor ik dat allemaal kan doen met mijn paard. Zijn toch echt serieuze sprongen, knap!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 22:49

Iedereen fijne trainingen gehad zo te lezen!! Fijn, kunnen we het seizoen goed beginnen hopelijk !
Echt leuke fotos, zo te zien zal de M wel lukken :)
Ik zag trouwens dat op equibel de proeven online staan in het nederlands
Ik ben vandaag naar Lummen geweest. Blits was heel braaf en deed goed zijn best.
Cas was echt de hel, ik weet echt niet wat hij had, heel de tijd naar de andere toe trekken, en ik had er 0,0 aan te zeggen. dan heb ik hem kort en gooit hij zijn volleige gewicht naar voor en trekt me uit het zadel en zet het op een lopen. Als de paarden achter de hindernis staat lukt het wel goed.. Als ik hem wil straffen gaat hij omhoog staan, heb echt een beetje mijn buik van hem vol.. Vorig weekend speciaal gaan oefnen op het weg en naar andere toe rijden, was hij super braaf, dit weekend was hij weer zo anders...
Echt een dipje met hem. Ga hem heel de week goed trainen zodat hij hopelijk in BN een beetje te rijden is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:03

Oh Daaph dat is jammer dat Cas weer een terugval had. Het moet leuk blijven en kan best begrijpen dat je er nu niet veel plezier in hebt.

Antonius, de smid gaf aan dat je best eerst een gewoon ijzertje zet zodat de hoef groeit zonder slijten en dan bij de volgende ronde ijzers met vijsgaten. Idd goedkoop als er amper kapwerk aan is, maar nu niet zo handig.

Twijfel nog steeds om me in te schrijven voor zondag. Ze geven hele week slecht weer en aardig wat regen en ben zelf ook geen 100%.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:26

Jammer dat Cas minder ging, heb ook zo n paard die de ene keer super loopt en de andere keer weer helemaal anders doet... zeker lastig!
Antonius: gave foto's! Wij waren ook in minderhout zaterdag. Ik denk dat we net gedaan hadden toen jullie begonnen. Mn vriend had les van SVH. Met de 'hevige' 5j die om een of andere reden crosst alsof ze het al jaren doet en met een ontspanning waar je in het gewone werk alleen van kan dromen. Raar paard :+ ! We moesten alleen opletten geen te moeilijke en zware dingen met haar te springen, net omdat ze alles zo braaf en makkelijk doet.
Mn vriend heeft gisteren nog eens met de 6j gesprongen. Ging best goed na 3 maanden!

Pietpiraat: ik ben jaloers hoor op zo'n los contact. Mn 6j vind alles nu wat moeilijk omdat hij niet veel spieren meer heeft maar dat voel ik in mn armen hoor... heb ook wel een merrie die nooit echt contact zocht met de hand en voor dressuur is dat onhandig idd, maar ze moest enkel springen en dat was een droom hoor op 2 pinken parcours rijden!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:31

Heb trouwens gehoord dat er ivm rino ook een kans is dat o*v*erpelt niet doorgaat :(. Zou wel een ramp zijn voor de planning hier...
Weten jullie nog andere (oefen) crossen in maart buiten st jan in hupeldepup?

En ivm ijzers, bij ons staat alles nu ijzerloos, hun hoeven slijten natuurlijk eigenlijk net voldoende af dus dat is wel goedkoop zo... maar voor de cross vrees ik zijn vierkant ijzers wel nodig. .

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:50

De terreinen lagen precies goed in Minderhout, mooie foto's ook! Ons paarden zijn doorgaans ook makkelijker te rijden in de cross en meer ontspannen dan in jumping :). In BN was het druk, maar is daar groot genoeg om met vele te trainen. Paarden gingen goed en hadden er plezier in! Alleen steekt het altijd een beetje dat mijn 2 paarden mee zijn en het super goed doen in de cross en ik dan zelf niet kan rijden. Gelukkig 2 goede ruiters om hen te rijden en ik zie wel dat ze er plezier in hebben dus dat verzacht de pijn :).

Het seizoen zal nu snel van start gaan, hopelijk heb je volgende week een beter gevoel Daaph! Ik heb trouwens ook een paard die met momenten heel licht aanvoelt; maar dat komt doordat hij zich aan het onttrekken is :p.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:34

Klinkt goed Kato! Wordt het jullie 1e cross nu zondag?

Tegenslag Daaphh! Kan me voorstellen dat je even de moed verliest nu, vooral omdat het vorige week zo goed ging... Trekt hij naar om het even welk paard of enkel naar 'bekenden'?

Varekaj: nog even tijd om na te denken of je wil inschrijven. Ze spreken idd nog van slecht weer komende week.

Steph: doeme, heb ik jullie net gemist dan, had wel graag jullie Ado eens gezien... Ons merrie wordt echt wel tonnetje rond nu, nog exact 1 maand tot ze uitgerekend is. We waren er tegen 12u denk ik. Terrein lag overigens zeer goed! Jullie geen foto's
Oei geen Overpelt? Ligt overpelt in Limburg? Ik dacht in Antwerpen? Tja, de schrik zit er daar wel goed in. Ik heb nergens een stal gevonden in Limburg om afgelopen weekend te overnachten, we zijn dan maar naar huis gekomen ;)
Geen idee of er nog ergens oefencrossen zijn, misschien in Nederland nog iets?
Bij ons is er de 15e derby, stuk of 28 hindernissen, gewone en crosshindernissen door elkaar. Ik ga hier aan meedoen, ipv Sint jan..

Aldislamp, jij foto's van jouw paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:52

Nou, hier komt het momenteel echt met bakken uit de lucht gedropt, heb zelfs licht in de keuken moeten aandoen. Zo donker is het!

Weet niet of ik het hier al gemeld heb, maar ik ben sinds vorige donderdag ook een controleronde aan het doen bij de cardioloog. Begon meer en meer last te krijgen van kortademigheid en duizeligheid bij "zware" inspanningen, en een check-up kon geen kwaad dacht ik. Sta voor een redelijk druk seizoen, zeker als ik er cross wil bijnemen en dan begin ik daar toch liefst gezond en wel aan :P
1e proef was goed, de rest volgt donderdag en vrijdag. Nu blijkt echter dat mijn nierfunctie een tikje laag zit na een bloedproef -O- Vind het dus best spannend wat eruit gaat komen.

Ben ook op zoek gegaan naar vrije crossen, behalve Heusden kwam ik ook uit op Zwijnaarde en Deurle. Als H*of ter Eycken er dit jaar ook weer eentje doet toch genoeg oefenmogelijkheden :P
Ohja, en de kans zit er dik in dat ik toch aan brevetafnames kan meedoen in april :D

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:40

Enkele foto's: de lichtbruine heeft vorig jaar zijn eerste cross seizoen gedaan en L gelopen, de donkerbruine is mijn 'oud' paard dat we letterlijk van onder het stof gehaald hebben en die mijn man nu rijdt omdat zijn eigen merrie terug in opbouw is na een blessure. Hij heeft vroeger met mij ook L gelopen en met andere ruiter M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding