[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:48

Vroeger heb ik zo vaak op het strand gereden dat ik het bijna saai vond, nu is strand echt een superuitje voor [naam]. Helaas nog maar één keer geweest.

[naam] moet ook redelijk wat presteren voor het eind van de schoolperiode maar dat komt inderdaad vanzelf wel Mette. Ze is al veel beter gaan rijden dan toen ze daar twee jaar geleden begon en ze durft nu 1.60m te springen terwijl haar dat vroeger doodeng leek.

[naam] had vandaag wel weer pech. Was inderdaad in de Gouhberg. Was progressief en snel was hij, heel snel maar helaas weer twee balken. Heeft ze weer net haar punten voor het M niet. Denk dat ze toch wat druk voelde al zegt ze van niet en ik merk dat Daimler wat moe is. Volgende week gaan we naar Kaatsheuvel en dan mag hij daarna een weekje relaxen tot de cross in Deurle.

Als je L springen bent mag je inderdaad L eventing starten, weet ik dankzij Madelein :)

Shetan heeft al hoger gesprongen en gaat zaterdag mee voor zijn derde springparcours dus we zien wel hoe hij het in de L doet. Met die lange stelten van dat paard lijken de hindernissen toch opeens een stuk lager :D

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:11

@rianne: heb je zelf een trailer? Anders kom je toch een keer mijn kant op? Kunnen we samen rijden :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:26

We hebben wel een eigen trailer maar ik kan en mag niet alleen op pad met twal(rij ook nooit met de trailer). Denk dat papa en mama nog niet zo blij worden als ik met dit idee kom haha maar misschien als ik me ooit alleen met hem kan redden en kan rijden met de trailer dat ik een keer jou kant op kan komen! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:39

Das wel jammer rian! Maar idd niet zo slim als je zelf niet kan en mag rijden.
Wij hebben een combi waarmee je zonder e rijbewijs mee mag rijden, dus dat scheelt wel. Begin met m'n man samen gereden maar inmiddels ga ik overal alleen heen. Wel erg makkelijk. Zou leuk zijn als je ooit deze kant op kan komen :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 09:29

Ja is ook zeker makkelijk! Ik mág het denk ik wel( in combi met onze auto en trailer) maar twal moeten we altijd nog samen de trailer op zetten voor de zekerheid. Gaat al stukken beter maar voor de zekerheid wel met lijn ernaast. Ach ooit kom ik jou kant een keer op want ik wil het toch ooit een keer hihi. En daarbij laat mama mij toch nooit zon stuk alleen rijden..stel er gebeurd wat.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:25

Hihi de beschermende moeders :D. Ze zal je toch een keer los moeten laten ;). Mocht het zover zijn hoor ik het! Lijkt me erg leuk!
Wij hebben net een rondje Amsterdamse bos gedaan. Ik op ed en manlief op de fiets. Was lekker! Morgen wordt ed geënt dus kan ik 2 dagen niks doen. Zondag springen in Oudkarspel, hopelijk gaat dat wel door!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:19

Oh ze is verder heel makkelijk hoor. :P Maar en ik kan niet met een trailer rijden en ik kan me (nu) nog niet alleen met twal redden. Rij nog niet eens gewoon met de auto heel ver laat staan met paard en trailer haha. Volgende week ga ik met vriendinnen naar war horse...laat ik een van hun mooi rijden hoor haha.

Lekker madelein ik ga vanavond ook buitenrijden! En morgen wordt die van mij ook geënt toevallig :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:00

Moeders zijn nu eenmaal beschermend :)

Leuk zo'n rondje bos met Ed maar twee dagen niet rijden na een inenting? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel de dag zelf niet in het zweet werken maar dat schijnt zelfs achterhaald te zijn.

Deze moeder had vandaag soms ook het hart in de keel.
Just for you voor het eerst mee naar buiten en naar de Mosten. Hij was al eens mee geweest naar Minderhout met Jan maar nu was hij alleen en moest hij over straat.

Heen ging best redelijk en toen waren we bij de waterbak. In Minderhout was hij zo al de drie de waterbakken ingesprongen in zijn eentje maar nu was het blijkbaar anders.

Afbeelding
Wil niet!

Afbeelding
Aan de hand dan?

Afbeelding
Dan maar eens achterwaarts proberen

Afbeelding
Dan is er dus niets aan de hand

Raar paard :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:14

Haha dat geloof ik percy :).

Onze da adviseerd idd 2 dagen niet in het zweet werken. Dus daarom krijgt ie gewoon 2 dagen vrij. Waarom zou ik het opzoeken? Of het nou achterhaalt is of niet, je activeert toch het immuunsysteem met zo'n enting. Dus een paar dagen rustig aan kan geen kwaad vind ik.

Leuke foto's!!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:24

Lekker naar buiten geweest met just :o
Ik rijd ze dag na enting niet in het zweet, kan dan dus wel buitenritje doen als ik dat wil. Ik rijd meest voordat DA komt, kan de dag erna vrij voor de zekerheid. Heb nog nooit problemen gehad met enting, maar sommigen reageren wel heel erg. Dus per paard even kijken.

Ik ben ook blij dat ik lekker bij het strand zit, maar vind bos leuker (is misschien omdat ik strand heb). Heb ook wel stukje bos, maar eigenlijk net te klein om lekker te rijden. Ik zou wel willen ruilen met Percy, kan ik lekker daar rijden :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:37

Zo dacht ik vroeger ook Tia :D Hetgeen wat je niet hebt is altijd aantrekkelijker.
Wij zijn een half uur onderweg naar de Mosten en zo groot is het daar niet dus wat betreft uitrijmogelijkheden hebben wij het niet super. Wel op een steenworp afstand met de trailer maar dan moeten we dus altijd een stukje rijden.

Groot gelijk dat jullie het zekere voor het onzekere nemen wat betreft de entingen alleen mijn vorige dierenarts deed het altijd af als onzin. Ik heb ondanks zijn mening wel altijd na de enting een dag rust in ere gehouden. Alleen twee dagen is nieuw voor mij.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:15

Ik zit gelijk in een heel groot bos echt ideaal!!

Mijn pony was de dag van de enting altijd wat vervelender dus liet m altijd dag staan..sindsdien doe ik m altijd een dag vrij na de enting. Als ik zelf de griepprik heb gehad voelt mn arm ook wat slap en aangezien hij drie spuiten krijgt (wij doen ook west-nijl) wil ik hem niet plagen mócht hij er wat last van hebben. ;)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:25

Rianne: War horse is echt heel mooi, veel plezier!
Madelein: ideaal zo aan het strand. Ik ben van het voorjaar met mn zus die kant uit geweest. Vind het juist ideaal dat we beide BE rijbewijs hebben. Succes zondag!
Percy: Haha leuke foto's.
Tia: Ik wil ook wel n keer met je ruilen :P

Zuslief heeft laatst foto's/filmpjes gemaakt van mijn les. Zo leuk om te zien hoe erg Fame is veranderd in die 4 mnd dat ik dr. heb.
ben me bewust van mn beenhouding, dit was aan het einde van de les, ze begon moe te worden. Dan heb ik de neiging om te veel te gaan drijven (weet ik, moet ik niet doen)
Afbeelding

En ook nog leuke foto's van de oefencross laatst. Je kan zien dat ze het smalletje nog wat spannend vond, K werd zowat gelanceerd :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:32

Leuke foto's!! :D :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:41

Stoere foto <3

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:58

Dank jullie :o

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:50

Gaaaf!! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:14

Leuke foto's!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:46

Vandaag heeft [naam] eens een lesje gepakt van de spring instructeur in het dorp omdat de laatste wedstrijden er een paar balken vlogen. We wisten dat er iets niet klopte maar we konden zelf niet goed ontdekken wat er was.

Hij zag meteen waar het probleem lag. Zo'n fijne instructeur. Eerst pakt hij het dressuurmatig aan en daarna wordt er pas gesprongen. [naam] heeft een parcours van 1.20 /1.30 gesprongen en alle balken bleven liggen.

Het zijn maar kleine dingetjes waar het mis gaat maar die kunnen een groot verschil maken.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:23

Hey :wave:

Mag ik hier ook meekletsen? Ik ben Simone, 22 jaar en woon in het noorden van NL. Ik heb een 4 jarige merrie van Carambole (zag al een andere carambole voorbijkomen, superleuk!). Flirt/Furby is niet zo groot, maar kan wel heeeel goed springen en heeft ook een heel fijn braaf karakter. Ik heb haar al bijna 3 jaar en ze is et 3,5 jaar zadelmak gemaakt. Ze heeft een paar BB en B wedstrijdjes gesprongen in het voorjaar en nu heeft ze 5/6 weken vakantie gehad en zijn we weer aan het opbouwen.
Ik heb met haar 2 crosstrainingen gedaan, 1 keer zelf wat spelen met wat boompjes en 1 keer een les van Gert Naber. We doen alles heel rustig aan, en ze pakt alles echt heel goed op! Eind september doen we nog een crosslessje en 5 oktober waarschijnlijk een oefencrossje op 40cm. Volgend jaar mag ze dan echt aan de bak. Wat doen jullie allemaal in het 4e jaar aan crosstrainingen/oefencrossen?

Hier wat filmpjes van mijn 4 jarige:
https://www.youtube.com/watch?v=r4UaoPB ... urbyw5Rjrw

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:19

Percy wat fijn dat die les zo goed heeft geholpen. Soms is een keer een les bij iemand anders helemaal niet verkeerd, heeft vaak net weer een andere kijk op dingen dan je eigen instructeur.

Welkom Siep! Erg gaaf paard, volgens mij heb ik een tijdje terug een filmpje gezien van een springparcour kan dat?
Ik heb vorig jaar toen die 4 was geworden geloof ik drie crosstrainingen gehad en heb de BB in Neede meegedaan. :)
Edit: Ik 'herken' je van je andere paard, cross ook in het blauw/beige en vond je paard altijd zo gaaf op de filmpjes haha!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:51

Welkom Siep!
Wat een leuk filmpje, heb ik geloof ik ook al voorbij zien komen in t Carambole topic.
Ze lijkt echt op Fame (mijn merrie v. Carambole). Die is ook niet zo groot, maar wel net zo gretig.
Ze hebben ook hetzelfde koppie erop, echt leuk om te zien.
Met die van mij heb ik ook 2 keer gecrosst en doe ik in het najaar de BB in Neede.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:27

Leuke foto's loesvan! Super!
@percy: klinkt goed, weer wat geleerd dus.
@siep: Welkom! Leuk beestje heb je!

Hier vandaag eindelijk weer een keer een springles kunnen rijden, door het slechte weer stond de bak steeds onder water.. We hadden wat opstart problemen maar uiteindelijk lekkere lijnen kunnen rijden! Ik blijk de afzet toch nog steeds verkeerd in te schatten, ga te laat. Dus daar moet ik aan werken. Verder laat ik hem vaak te vrij net voor de sprong, moet er meer bij blijven met mijn been. Kijken of we dit komende zondag in de praktijk kunnen brengen en eindelijk een foutloos parcours kunnen springen!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:02

Welkom Siep :wave:
Leuk paard, pakt het makkelijk op +:)+

Bak bij ons gelukkig goed, stonden van de week wel een keer plassen in toen het hele dag regende, maar als het even droog is, is bak ook weer goed *\o/*
Ik ga lekker bijna op vakantie *\%/* , weet niet of ik morgen nog online ben, dus spreek jullie snel :evaw:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:44

Voor de tweede keer :D Heel veel plezier Tia!

Welkom Siep. Ik vind het alleen maar leuk als er hier meer mensen meepraten. Wat een leuk paard heb je!

Ben benieuwd Madelein. Jullie komen er wel. Het weer zit inderdaad echt niet mee.

Vandaag is [naam] buiten gaan stappen met Daimler. Ik was mee op de fiets maar dat paard kan stappen, amai.

Morgen heeft ze dressuurles van een instructeur die we wel kennen maar waar ze nooit les van heeft gehad. Ben benieuwd. Volgende week is Deurle maar 10 september is de RABO talentendag dus dat is spannend. We gaan er niet van uit dat ze geselecteerd wordt maar het moet natuurlijk wel ergens op lijken :P