[SGW] Setjes ruiter en paard in de sgw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:46

_Sim_ schreef:
Maar de grond van de cross en het springen is niet de enige grond waar je op loopt met je paard. Denk ook aan het 2 keer opdraven bij de DA en soms moet je nog vaker een stuk over het asfalt!

Dat kleine stukje draven heb ik dus nog nooit een probleem mee gehad en het verschil van kalkoenen is ook geen 3 cm natuurlijk... ;) Ik zie het verschil niet aan het paard, dus doe het op mijn gevoel.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:47

Ik reed altijd alles op normale vierkantjes, totdat ik erachter kwam dat ik hier op gladde bodem niet genoeg grip mee had, heb toen bij iemand die veel leste bij JvB geleerd om te proberen om juist puntjes aan de buitenkant te doen. Dus tegenwoordig cross ik vaak met lange punten aan de buitenkant als ik de bodem glad vind of juist te hard en heb sinds kort ook lange vierkantjes voor aan de binnenkant omdat er eerst lengteverschil tussen zat, die ik nu heb zijn wel 18 mm denk ik . De reden van geen puntjes aan de binnenkant is omdat ze zichzelf dan makkelijk kunnen verwonden.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 17:47

bianca1980 schreef:
Ik doe dus ook wisselende stiften in en nog nooit iets van gemerkt, wel in ogenschouw genomen dat je alleen op zachte grond rijd, maar ik doe heel vaak buitenkant langer dan binnenkant. Buitenkant vierkant en binnenkant van die afgewerkte ronde (geen punten) Punten doe ik nooit aan de binnenkant.

Hier hetzelfde.
Vooraan heb ik ze meestal gelijk, achteraan zet ik ze ook verschillend. Binnenkant meestal afgerond, buitenkant ofwel vierkant ofwel punt...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:07

bianca1980 schreef:
_Sim_ schreef:
Maar de grond van de cross en het springen is niet de enige grond waar je op loopt met je paard. Denk ook aan het 2 keer opdraven bij de DA en soms moet je nog vaker een stuk over het asfalt!

Dat kleine stukje draven heb ik dus nog nooit een probleem mee gehad en het verschil van kalkoenen is ook geen 3 cm natuurlijk... ;) Ik zie het verschil niet aan het paard, dus doe het op mijn gevoel.

Tuurlijk merk je niet veel aan je paard op dat moment. Wat er binnen in het been gebeurt zie je op dat moment ook niet. Bij ongelijke kalkoenen heb je gewoon onbalans, kleine stukje over het asfalt of niet. Honderduizend keer gaat het ook goed en houdt het paard er niks aan over.

Evie, iedereen doet het natuurlijk naar zijn eigen goeddunken en ieder moet voorzich weten welke stiften hij/zij draait. Het ene paard is het andere ook niet. En ik veroordeel niemand als diegene perse punten willen en/of verschillend formaat stiften wil draaien, moet ieder voor zich weten. Maar punten hebben echt niet meer grip op een gladde bodem en nav het artikel in de P&S waar ik al eerder over sprak (waar dus DA en hoefsmeden aan het woord komen en daar hecht ik persoonlijk meer waarde aan) ben ik me nog meer gaan bezig houden met het gebruik van de (verschillende) kalkoenen.
En nu houd ik er over op. Mijn mening moge wel duidelijk zijn inmiddels. :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:55

Interessant dat stiftenverhaal. Ik weet niets van stiften, Vies loopt op blote voeten prima. Is er ook een link naar dat artikel Sim?

Bloem24

Re: Setjes ruiter en paard in de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:14

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:17

mooie setjes allemaal! <3 <3 <3 <3 <3

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 20:38

JoycexLynn12 schreef:
Kent iemand deze beschermers? En wat zijn de ervaringen?

http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 42&lang=NL

Ik heb de achterbeen beschermers.
Heel tevreden van. Komen mooi hoog (paard heeft fijne maar lange benen) en ze blijven perfect zitten!
Een vriend van mij heeft ze ook voor vooraan maar daar is het heel verschillend bij wat voor paard ze aan zijn, want die durven blijkbaar draaien.
Ze moeten heel goed passen aan de voorkant. Hij heeft ook geen problemen met de achterbeenbeschermers.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:01

Ik krijg altijd zo'n kromme tenen van dat opdraven voor de DA met stiften. Alleen daarom wil ik ze al zo klein mogelijk hebben. Zou ze het liefst uitdraaien maar dat is zo lastig tussen springen en cross.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 23:48

Oh wat heerlijk toch dat ik nu een ijzerloos paard heb, is daar tenminste geen drukte over :))

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:37

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:52

Rosa_ schreef:
JoycexLynn12 schreef:
Kent iemand deze beschermers? En wat zijn de ervaringen?

http://www.ruitershoppasdedeux.nl/index ... 42&lang=NL

Ik heb de air cooled event boot, voor de voor- en achterbenen. Ik ben er super tevreden over! Ze zijn bij mij voor nog nooit gedraaid!

ze lijken heel veel op de dalmar maar hebben deze ook een plaat in de voor en achterkant van de beschermers?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:56

De voorbeschermer heeft achter een plaat en voor een soort verstevigd stuk. Niet echt een plaat, maar ook zeker niet zacht. Achterbeschermer heeft aan de binnenkant een lange plaat en voor datzelfde verstevigde stuk zeg maar, hmm kan het niet goed uitleggen. Het is niet keihard, wel buigzaam, maar ook dik en met leer verstevigd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:00

dank je roos, ik had al zo'n vermoeden. Snap wat je bedoelt :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:27

Rosa_ schreef:
De voorbeschermer heeft achter een plaat en voor een soort verstevigd stuk. Niet echt een plaat, maar ook zeker niet zacht. Achterbeschermer heeft aan de binnenkant een lange plaat en voor datzelfde verstevigde stuk zeg maar, hmm kan het niet goed uitleggen. Het is niet keihard, wel buigzaam, maar ook dik en met leer verstevigd.

Dan doe je de achterbeschermers er dus wel verkeerd om, de stevige plaat hoort nl aan de voorzijde van het achterbeen te zitten en niet aan de binnenzijde......

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:42

Ik heb ze wél juist om, ik (nouja, mijn paard :+) draag ze zoals ze ook staan afgebeeld op de doos waarin ze afgeleverd zijn.
Afbeelding
Ik heb het wat scheef uitgelegd misschien, weet ook even niet goed hoe ik het anders uitleg.
Wat ik bedoelde met binnenkant zie je misschien op die foto wel wat beter, het harde stuk zit ietswat aan de binnenzijde van het voorbeen.
Noor: Nee, voor bescherming heeft voor geen plaat. Ik wil die nog wel graag, maar mijn budget liet dat niet toe en wou eerst kijken hoe het met het crossen ging een seizoen. Er is wel een hardere bescherming aan de voorkant, waar je de bescherming mee sluit is wel van een soort leer oid.
*ik loop lekker te wijzigen zeg haha.
Laatst bijgewerkt door Rosa_ op 10-05-12 09:46, in het totaal 3 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:43

Maar zit er aan de voorkant van het been dan geen hardere bescherming bij deze bescherming, Rosa?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:40

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:32

Shirts zien er mooi uit en leuke prijs zeg! Even kijken op de Vlietlanden of hij bij mijn set matcht die paarse.

Ik heb toen dat stuk ook gelezen in de P&S. Vond het wel verhelderend. Niemand kan echt goeie uitleg geven over die stiften vind ik. En het feit dat als ze te lang zijn ze teveel afremmen had ik nooit aan gedacht.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:32

Weet iemand hoe de levertijden van NagRags zijn?

Stiften... ik heb bijna alijtd kleine vierkantjes, bij een natte bodem pak ik wat grotere.

Las ook iets over over het asfalt gaan... Ik draai ze altijd pas in bij het gras/zand.
Is toch helemaal niet goed om met stiften over de weg te gaan.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:33

Hoe kunnen ze daar nou weer geen bruin vn hebben! Echt jammer anders had ik er wel 1 besteld.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:37

Stal_Fiore schreef:
Weet iemand hoe de levertijden van NagRags zijn?

Las ook iets over over het asfalt gaan... Ik draai ze altijd pas in bij het gras/zand.
Is toch helemaal niet goed om met stiften over de weg te gaan.

Als jij je paard moet laten keuren na het springen en na de cross zul je toch ECHT wel met stiften een stukje over de weg moeten draven. Daar gaat het hier ook over.

Nagrags heeft prima service en levertijd. Ze zijn vrij vlot, volgens mij had ik het binnen 2 of 3 weken binnen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:39

_Sim_ schreef:
Er worden ook veel te vaak veel te grote stiften gebruikt waardoor paarden zich sneller verwonden. Van die grote joekels zijn meestal overbodig.

Ik heb altijd aan de binnenkant vierkantjes puur om het feit dat hij zich kan verwonden. Wat hij alsnog gedaan heeft.

@ Mirthe het zijn die hoefbalbeschermers van Veredus. Duur maar werken goed. Overweeg je ze te kopen ze vallen wel groot. ik heb een M. http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... arbon.html
Zijn in het wit/zwart en donkerblauw bij sommige zaken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:00

die shirt zijn wel erg leuk en ook nog eens leuk geprijst :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:30

Mis alleen de stippen of sterren op de shirts.... nu daar nog een creatieve oplossing voor verzinnen, ik wil nl een wit shirt met roze accenten.