[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:31

Benthe jammer van je proef
Marijke balen dat Zeus nog een dik been heeft en dan is wachten tot vanavond wel heel lang.
Lielle dat is nog eens een waterbak

Net met bay een stuk over de weg gestapt en gedraaft. Hij is niet eens stijf van gisteren.
Ik heb behoorlijk pijn in me rug en spierpijn ook in de armen. Enige wat echt zeer doet is linkerkant van me nek. Achja gaat wel weer over

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:37

Barbara wel leuk dat jullie onderlinge zo gesponsord wordt zeg!

Noor gefeliciteerd met je prijs. Wel jammer dat het niet ging zoals je had gehoopt.

Eef heel erg grappig dat blaadje zo :D Leuke foto's!

Ik heb mijn eerste tentamen terug. Een 6.8 :):)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:39

Gefeliciteerd! Nu de rest!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:41

Nu de rest nog ja :P en woensdag nog 1 tentamen maken.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:06

Goedemiddag!
Ik had vannacht gedroomd dat ik mijn tentamen van vrijdag gehaald heb :D Hopelijk is dat dan ook echt zo haha
Ben nu weer aan het leren voor vanmiddag. Heb weer pas om half 5 tentamen. Nouja het voordeel ervan is dat ik de hele dag nog kan leren

Annetje: Netjes!
Evie: Ik vind dat blaadje op je hoofd wel grappig :')
Noor: Jammer dat Jer zo spastisch was in het parcours.
JN: Balen dat Jipje ook zo gespannen was
Itsme: Sterkte met je spierpijn
Marijke: Balen van Zeus

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:22

texelse schreef:
Noor: dat achterlijke gedoe van Jer, ik ben bang dat dat niet over gaat. Maar extra trainen kan natuurlijk zeker geen kwaad. Je hebt voldoende controle, maar hij focust zich er zo op om daar onder vandaan te komen, dat hij de hindernissen af en toe niet eens ziet volgens mij. Sommigen denken dat het bij zulke paarden beter gaat als je daar iedere week, en als je de kans hebt wel 2x per week, mee naar een springwedstrijd gaat. Maar of je daar zelf vrolijk van wordt???? Succes in ieder geval. Gelukkig pakt hij in de dressuur wel super aan, en gaat het crossen ook al beter.

Het is een kwestie van ervaring en routine opdoen, Texelse. Daar ben ik wel redelijk van overtuigd. En we zijn van (erg) ver gekomen met springen, dus heb er ook nog wel vertrouwen in dat er nog ruimte voor verbetering is. Maar een heethoofd zal het altijd blijven :)

Benthe, stout van Jipje zeg!
Sussie, zou het dan geen nierbekkenontsteking kunnen zijn?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:55

Het scheelt Texelse dat ik deze dag moet rennen en vliegen dus weinig tijd heb om na te denken wat het kan zijn. Het moment dat ik effe zit pieker ik me suf en werkelijk waar ik kan wel janken. Waarom elke keer Zeus??

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:59

Goedemiddag.
Margriet: Ik klik ze gewoon aan in het picasawebalbum, zo :https://lh3.googleusercontent.com/-EbB3O1QIRLo/ThC2N6ZfWvI/AAAAAAAACAA/mcaUJJQrX3I/s640/IMG_0443%252520copy.jpg en dan kan je gewoon de url kopieren.
Corien: Je hebt pb!
Noor: Jammer dat Jer een beetje stout was gisteren. Ik ken Jer niet zo heel goed maar wat ik tot nu toe van hem gezien heb (wel voornamelijk crossen maar ook het springen in de Vlietlanden, waar naast de iets te lange teugels en verder niets op aan te merken was) is da thij wel wat heet maar ook niets raars ofzo, gewoon een paard dat erg graag wil gaan, komt wel goed denk ik.
Sann: Succes vanmiddag!
JN: Balen dat Jipje zo bang werd n de tweede proef.
MM: Succes op de kliniek, hopelijk valt het mee :(:) .
Lielle: leuk om te zien die foto's!
Sussie: Hopelijk vind de ha waar je last van hebt.
Annetje: Gefeliciteerd met je nette cijfer!

Moeders vind hem zo grappig dat ze die met het blaadje nog wil bestellen ook, raar mens :+ .
Ik vind zelf het hoofd van Bam op deze te schattig :D :
Afbeelding

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:11

Haha nou ja Noor pech! Grappig toch dat je een ererondje mocht rijden! :D Jammer van je balken!
Sannn :(:) beterschap1 Succes met jullie cc.
JN jammer dat jipje gestresst was. n spannend met Anoes naar de keuring.
Jeetje dat is balen MM. :(:)
Sussie sterkte met je rug
Mooie cross zo daar in Engeland.
xxitsmeexx Beterschap met je stijfheid.
Annetje super! Hoeveel moet je dan nog terug krijgen?

Zo weer klaar met de paarden! Eerst met W dressuurles. Toen 2 paarden de weg overgebracht. En toen C gezadeld. Die was dik gestresst. Waarom snap ik nog niet. Deed net of ze nog nooit strijklappen om had gehad en direct heel druk. Toen er ook nog een horzel op haar kont en schouder zaten was dat het teken om even flink uit haar plaat te gaan. :+ Dus er vandoor en bokken. Plat door de bocht. Grappenmaker. Daarna ging het wel goed.

Hmmm van 25 juni krijg ik wel gewoon grote foto's en van 24 alleen maar kleine. Erg jammer, volgens mij zitten er bij die van mij wel wat leuke. Kan het alleen nu niet zien..... :\

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:14

Welk nummer was je Margriet? dan zoek ik wel even

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:22

Nr 147. Op pagina 14 de 2e schimmel met het rode dekje. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:29

Sorry MM, dat ik nog helemaal niet op je heb gereageerd. :o Balen dat Zeus weer aan de beurt is, hopelijk blijkt vanmiddag dat het allemaal meevalt :(:)
Wel blijven zitten dus, Margriet!

*vlieg weer verder, deze ambtenaar heeft het druk*

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:51

Ik heb je gevonden Margriet, de foto's van de B zijn inderdaad allemaal klein, raar zeg, jammer.
Ik vind de laatste twee foto's van jullie wel erg gaaf!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:55

_Noor schreef:
Sussie, zou het dan geen nierbekkenontsteking kunnen zijn?

Terug van de huisarts en dat is het inderdaad! Ik zit dus weer aan de antibiotica. Hopelijk gaat het nu snel beter.

Anthea: hopelijk is het een voorspellende droom dan!
Anne: netjes! Succes met het laatste tentamen woensdag!
Mendy: fijn dat Bay nergens last van heeft. Sterkte met je rug, arm en nek!
Noor: jullie zijn inderdaad van ver gekomen en wat meer routine kan nog best wel wat verbetering brengen. Als je iedere week een parcours springt kan dat al veel schelen.
Margriet: C had even de gekke 5 minuten, maar was daarna dus wel fijn te rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:29

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:33

Goh, en dat zonder medische opleiding! :+ Fijn dat ze erachter zijn Sussie, beterschap!

Inderdaad een heel interessant artikel, Sim. Dressuur = geen (echte) training :Y), gassen moeten we de heuvels in! :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:02

Mijn foto van maarsbergen. Echt geen mooie foto's van mij. Verkeerde momenten en niet scherp. Deze staat Uk nog wel leuk op. Ikke niet :+

Afbeelding

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 15:07

Deze vind ikzelf wel mooi!
Afbeelding

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:34

Ik ook! :D

Jantine, dat is inderdaad geen mooie foto van jou.. Zonde. Was leuk geweest als je mooie foto's had van jullie debuut!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:45

Leuk die foto's!
Margriet_ schreef:
Annetje super! Hoeveel moet je dan nog terug krijgen?

Ik moet nog 3 tentamencijfers terug krijgen (waarvan ik er wel 1 nog eerst even moet maken :D ) en 2 eindwerkstukken. Een van die twee eindwerkstukken was al de her, dus die MOET goed zijn, anders is het meteen over en uit en kan ik in een paar weken nog snel bedenken wat ik dan voor studie of werk ga doen na de zomer.
Blijft nog even goed spannend dus!

Al dat leren is wel goed voor mijn tint trouwens. Ik zit steeds in de tuin te leren en ben voor het eerst in jaren weer echt bruin :D haha

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 15:57

Sussie gelukkig weet je nu waar het vandaan komt!
Noor mooie foto idd! :j
Dat blijft dus nog even duimen draaien voor jou annetje!

Ja gelukkig wel blijven zitten, schoot wel even door mijn gedachten dat ik er wel eens af kon vallen maar viel mee! :)

Dit vind ik volgens mij wel een leuke foto. Maar vind ze eigenlijk te klein en te slechte kwaliteit om hiervan af te bestellen. Kan ook nergens een mailadres vinden.
Afbeelding
Afbeelding

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:43

Noor wat ontzettend balen dat jer zo lastig was, gelukkig was het gratis.
Beterschap San
JN jammer dat Jipje zo ging stressen in de proef
MM hopelijk valt het volgens de DA mee
Mooie waterbak idd
Gefeliciteerd met het halen van je tentamen Anne
Hopelijk helpt de AB snel Sussie

Nou TA is bij Ferrose geweest, waarvoor mevrouw natuurlijk plat gespoten moest. Is er niks aan de hand (niet zo heel vreemd want ze is 11 weken geleden gedaan, maar toen waren er 2 kiezen die mogelijk gingen rotten dus daar was ik bang voor maar die kiezen zijn nog prima en groeien tot nu juist weer naar correct toe). Eigenlijk nogal balen want ik had gehoopt dat ik het probleem dan meteen getackeld had. Daarna osteopaat maar gebeld om mijn afspraak te vervroegen en die staat nu over 2 weken ipv 3. Maar zij denkt dat Ferrose nu 'echt' aan het werk moet. Hiervoor hoefde ze haar lijf niet zo in te spannen om de oefeningen te doen maar om echt te gaan dragen moet ze veel meer inspannen en moet het stukje rug dat niet zo heel sterk is (oud ongeluk in het land) meer werken en dus waarschijnlijk sterker worden en dan vond ze het niet zo vreemd als Ferrose een keer flink protesteerde. Dat gecombineerd met dat ik de afgelopen week hard getraind heb, zal ze mogelijk wat last hebben. Ik was al van plan om mijn trainingsschema (nu ik weer gewoon de ruimte heb) gevarieerder en daarmee voor Ferrose dus lichter te maken en dat gaan we dus doen en dan hoop ik dat mijn aanleunings en draagprobleem (die zitten gelinkt als ze meer moet dragen komt ze af en toe flink tdh zoals in het filmpje te zien was en wordt ze hyperder in haar mond) daarmee opgelost wordt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:47

Joki, ik ben met Jer ook steeds meer bezig met hem meer en meer op het achterbeen te zetten. Oefeningen kent hij inmiddels wel. Maar dat gaat ook ten koste van de aanleuning in het begin, dus het zou wel een logische reactie van je osteo kunnen zijn (denk ik).
Heb je eigenlijk nog antwoord gehad van Pavo over de vit. E met selenium?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:54

Ja Eplus is niet bedoeld als dagelijkse vitamine maar enkel in de opbouw en afbouw van een zwaardere training (of concours). Het mag wel iedere dag zolang je de maximale hoeveelheid van 1400 gram per dag (wat 14x zoveel is als de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid) maar Pavo raad het niet aan daarvoor hebben ze dagelijkse vitaminesupplementen zoals vital complete. Mijn restje eplus gebruik ik dan ook in de week tussen oefencross Renswoude (volgens mij sta ik trouwens op de voorlopige startlijst na jou) en bb in Ermelo en ik voer vanwege een haverdieet vital complete bij.

Ferrose kreeg ook al muesli van Pavo maar mevrouw blieft die van de ene op de andere dag niet meer (daarom had ik mede TA gebeld maar haar haver eet ze zo op) dus dan maar de sportmuesli van Havens gaan proberen of mevrouw dat wel wil eten.Soms doet Ferrose haar bijnaam de Koningin echt eer aan

Ik denk ook dat de osteo gelijk heeft nu ze geen last van haar tanden heeft. Dus nu even 2 dagen rustig aan en dan gewoon gevarieerder verder.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:15

LIELLE @ woew zeg !!!! nou krijg ik er helemaal zin in, helaas nog geen kaarten, wij gaan op voor de tweede ronde, alhoewel ik vrees dat iemand zijn cross kaarten echt niet weg doet. |(