[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

patsmu

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:36

Mijn verjaardag zet er ook maar bij 17 juni.....

Uitslagen van EK staan ook ergens op deze site....onder forum EK Young riders.

Het 3 dubbel M is wel al gelukt, het Z ook bijna met dressuur is het Z2 en cross ** maar het springen wil niet zo ben nog maar M!!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:36

Ik moet wieringerwerf ook afmelden. Ice had in de cross van vlietland ee nijzer verloren, waardoor hij een hoefzoolkneuzing (zoiets) heeft opgelopen. Beetje jammer, kan ik mn 1e plaats voor de vive la vie weer inleveren... Maar ja gelukkig komt het weer goed, en dat is het allerbelangrijkste!! Ik kan waarschijnlijk wel dinsdag en woensdag voor de rabotrophy rijden en dat is ook leuk natuurlijk! Ga rij dat redden chantal?

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:38

Balen Jiska dat je niet kunt starten in W Werf.
Dan ga je de rest van de wedstrijden gewoon winnen , dan komt het wel goed met die ranking.....
Wisten jullie al dat de uitreiking ervan op zaterdag 19 november is.... Vertelde Toin Peemen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:47

Jammer Jiska, maar als ie snel opknapt maak je nog kans, toch?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:59

Ik hoorde het gister al van Gert.. balen Jiska! Hopen dat het snel weer oke is.
Ik weet niet of ik het ga redden voor dinsdag... vandaag weer gereden (+ beugelriem geknapt en dat nog wel in volle galop!!! waren knetter dure beugelriemen!) crosstempo ging weer erg goed, maar in draf vond ik hem nog wat kort....

Omax, Murphy heeft ook een keer een peesschedeontsteking gehad, dat duurde bij hem niet zo bijzonder lang. Volgensmij ben ik er een half jaar mee bezig geweest
Met Lucky heb ik de zelfde vooruitzichten als jou (tenminste bij de 1e scan). Lang herstel en crossen kan wel maar wordt wel riskanter.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:03

Citaat:
verjaardagskalender van de sgw-ers
30 januari Scum (1973)
25 februari Chantal_cs (1987)
1 maart GvdT (1973)
9 maart BrittJl0ver (1991)
14 maart anja15 (1989)
27 maart Pietpiraat (1988)
28 maart missmuts (1977)
1 april viefdepief (1989)
10 april Muriel (1993)
23 mei Bento (1970)
25 mei miss_jumpy (1977)
17 juni Patsmu (1978)
28 juni Canter (1973)
11 juli kimdepim (1990)
11 juli MariekteTenCate (1981)
15 juli Jimny (1974)
17 juli SGWUkkie (1976)
17 juli Bitwise (1965)
20 aug Lielle (1971)
23 aug RT (1985)
26 aug Andrea (1987)
30 aug gomir (1984??)
7 september Jiska (1984)
30 oktober Merlijn (mag ze zelf zeggen)
14 november Simmie (1969)

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:38

Als het goed is kan ik Gorssel gewoon weer starten... Dus dat scheelt weer. Misschien ga ik nog wel naar W'werf om te kijken, maar het is ook wel heel ver. kijk nog wel even... Het is wel leuk om lamour even te zien!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:16

Effe een dagje werken en ik kan gelijk 3 pagina's bijlezen. Pfffff.

Jij hebt wat met beugelriemen die knappen he Chantal?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:34

Zo net als Simmie weer lekker wat bijgelezen, heb alles eerst maar even in Word getypt Ghehehe anders was ik toch meer dan de helft gelijk vergeten!

à Omax, jeetje wat balen dat je je paardje zo lang rust moet geven..
Maar wel leuk dat je er een paardje bij krijgt, foto’s zien!

à Lekker geshopt Bento!! Ik wil trouwens nog steeds een bontje voor onder het zadel kopen heeft iemand enig idee hoe duur zoiets ongeveer is? :€

à BrittJl0ver.. Uhhm als je vanaf Deventer de Ijssel over steekt komt je in Twello uit, daar ga je dan links af, richting Wilp (daar zit ook de Pietzomers, misschien dat dat je wat zegt ) maar dan moet je nog even doorrijden en dan ben je er eigenlijk al zo ongeveer..

Afbeelding
Hier is een plaatje van het meer..

Heb even een site gevonden waar wat beter uitgelegd stond waar het nou precies lag, je kunt trouwens met een ruiterroute helemaal om het meer heen
Afbeelding

http://www.rgv.nl/framepaginas/evenemen ... ntloc.html
Hier is de ruiterroute goed te zien, de hindernissen die ik heb gesprongen stonden allemaal links op het kaartje naast het meer…
Verder zijn we eigenlijk niet gekomen dus ik weet niet of er nog meer hindernissen zijn!

à Jiska, jeetje wat balen dat je nu niet kunt starten, je stond er echt super voor. Maar het is inderdaad veel belangrijker dat het goed komt natuurlijk

Over het driedubbel M/Z ben ik er nog niet helemaal over uit.
Wil zoiezo de dubbel M halen, nog een winstpuntje in het springen, (rij wel de hele L uit, want voor het M moet ie nog veel meer ervaring op doen..)
Denk dat ik het met de cross maar gewoon bij de B hou, of hij moet opeens helemaal de smaak te pakken krijgen maar ik ben bang dat ie toch echt een te klein hartje heeft om een echte crosser te worden

Gisteravond trouwens clubles gehad en Sam liep erg fijn!
Ook m'n instructrice vond dat ik erg vooruit was gegaan (altijd fijn om te horen) was ook al een paar weken niet meer op les gekomen en vorige week was er oefenparcours...
Maar heb ook m'n coupon van Haarle gekregen, voor de middendraf had ik 2x een 8 Alleen de SB was nog onvoldoende maarja daar moet ook nog wel wat aan gesleuteld worden..

Daarna nog even naar de waterbak geweest even doorheen gestapt en gedraafd, verder behalve een kleine boomstam niks gesprongen, is niet echt wat met een dressuurzadel

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:42

Dat is balen jiska.

Ik kom net uit het bos terug, cross is al gevlagd en voor een heel groot deel aangekleed.

Helaas zijn er ook kinderspelen in het bos, de leiding heeft de springtuin gister afgebroken en die koters, sorry voor het woord, hebben de greppels al een paar keer dichtgegooot met takken.
Ze moesten van de bordjes afblijven en toen hadden ze ze maar onder de modder gesmeerd

Het dressuur terrein ziet er nog goed uit en de springtuin valt ook niet tegen, nu maar hopen dat het droog blijft.

Er is wel een nieuw pad gemaakt omdat het oude te slecht was.
Er zijn een aantal nieuwe hindernissen bij gekomen, de greppels zijn geen hindernis meer en ook geen verplichte doorgang. Het water in de eerste greppel/sloot stinkt heel erg en veel paarden haken daar op af. Dus daar kan je via een bruggetje. De tweede greppel moet je wel nemen anders kom je niet verder in de cross

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:44

Wat een poedersuiker jochies..
Meisjes zouden zoiets nooit doen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:57

Afbeelding

Misschien kun je hier een bijpassend sjabrakje bij vinden

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:00

Vief: ik heb er vorige week 1 gekocht, van HKM, was 69 euro. Valt opzich wel mee, deze is van echt lamsvel.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:03

Okeej, dankje wel

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:36

balen JIska!!

omax: hmm naja ik liep een tijdje met pijn, toen had ik het dus al, maar na behandeling in het ziekenhuis was het binnen 3 dagen weer oke, ik had mazzel, als het niet zo helpen, moest het operatief gedaan worden
sommige mensen houden het altijd, maar hoeven er geen pijn van te hebben/of last

geen idee hoe het bij paarden werkt hoor!! maar als je het hebt is het niet fijn.

GvdT: oh grrr die ***koters ook!! ze hebben eens gepresteerd om een gat te graven op het ruiterpad en daar een matras in te leggen, jeetje mijn pony schrok zich dood en ik pleurde er bijna af. zo toen was ik echt kwaad!!

2e slootje zou je omheen kunnen, als je de weg weet kost je wel wat secondes, en je moet waarschijnlijk een stuk door de bosjes om weer redelijk bij de opsprong te komen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:09

Simmie --> Ik heb idd wat met beugelriemen! En de man waarvan ik ze heb gekocht maar schreeuwen dat het zulke goede zijn (hoort ook zo te zijn, Kavalkade 90 euro per paar!!!!) inmiddels heb ik al 3 paar Kavalkade gehad die geknapt zijn... en ik doe echt niks fout hoor!! Niet te vaak invetten, geen scherpe dingen aan het zadel.. ksnap er niks van..
Nou ja voor mij geen Kavalkade beugelriemen meer.. pfft Die dingen zijn zo duur.. moet er niet aan denken om ieder jaar 90 euro per zadel uit te geven voor beugelriemen (allemaal gingen ze nml binnen 1 jaar kapot)

Ik ben vorige week nog naar Bussloo geweest om te zonnen....
En zag idd dat ze nieuwe crosshindernissen hadden gemaakt, ziet er leuk uit! Ik wil er ook is heen gaan!
Eerder stonden er een paar verotte hindernissen waar je je nek over brak, maar het ziet er nu echt goed uit.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:14

jeetje Jiska, balen zeg! het ging juist zo goed de laatste tijd!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:31

Chantal: het is echt wat met die beugelriemen he! Ik heb gewone redelijk goedkope beugelriemen volgens mij, nog nooit 1 geknapt (afkloppen!!! )

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:35

Doe je goed Andrea!
Ik heb voor mijn dressuur en springzadel nu allebei leren nylon beugelriemen omhuld met leer. Zoals ze er nu nog uitzien zijn ze heel sterk, ben benieuwd hoe lang deze het houden!
Voor Cheval's zadel morgen maar nieuwe halen.. pfft ik lag er toch bijna naast vanmiddag toen de beugelriem brak! Was echt in volle galop..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:39

ik heb ook redelijk goedkope, en ook nog nooit een geknapt! *klopt ook af*

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:30

ik heb ook al goedkope degelijke beugelriemen! Volgens mij rij jij te vaak in verlichte zit chantal

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:37

Haha ik geloof het ook... daar kunnen ze niet echt tegen....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:40

Nou, in galop staat er toch flinke druk op hoor

Iedereen alvast succes komend weekend in W'werf!
Ik ga zaterdag maar weer eens op het strand rijden denk ik, is al lang geleden!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:45

*is jaloers op miss_jumpy, wil ook zomaar ff op het strand kunnen rijden*
nou, ik zit ook nogal veel in verlichte zit, en mijn beugelriemen houden het al zo'n 3 jaar uit ofzo (als het niet langer is)
leuke ava trouwens miss_jumpy!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:51

Ja, strand is leuk!
Maar datgene wat ver weg is lijkt altijd leuker (eindeloze bossen, zucht....)

Ik denk ook dat chantal gewoon pech heeft hoor, met haar beugelriemen!! Maar als ik haar was zou ik nooit meer van dat merk kopen!

Hebben jullie trouwens wel eens gehoord van de winterdeken turnout Iceland?? Geen rambo turnout dus! Kan ik waarschijnlijk voor een nette prijs bestellen, maar dan wel via internet.

En weet iemand hoe lang de muggen nog actief zijn? Ik wil Os ook graag nog een maandje naakt het land in zetten voordat de winterdeken weer tevoorschijn komt, maar nu zitten er nog steeds volop muggen!