[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:17

Ik zou met een trailer ook niet vertrokken zijn. Voelde het zo al goed aan mijn auto, laat staan met nog lading er achter.

Verbaast me dat ze met zo een weer een wedstrijd nog laten doorgaan eigeblijk.

PrietPraat

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:34

Verstaanbaar! Hier is de wedstrijd wel door gegaan. Mr was natuurlijk niet tussen de bomen mr binnen. Kmoet zeggen er waren wel wat afmeldingen maar nu ook niet zoveel.

Ziet er toch heel goed uit Daphne! Je bent weer vertrokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 00:12

Binnen is toch anders dan buiten. Hier zijn ook echt fikse hagelbuien gepasseerd.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:46

ziet er inderdaad goed uit daaph :) heel rustig vind ik :)

wij zijn ook niet vertrokken naar westdorpe gisteren. we hebben erg getwijfeld maar dan toch niet vertrokken en maar best ook om 14 uur hebben ze beslist dat de cross niet meer doorging. Wij moesten om 14u45 starten. Gelukkig zijn we niet vertrokken :)
Er is toch nog tijd genoeg voor de eerste wedstrijd en waregem en het is het ook niet waard.
begrijp inderdaad ook jou beslissing antonius :) Zou erg jammer zijn dat play nu een enge ervaring krijgt door de wind

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:21

Ik vond het filmpje er goed uit zien Daaph! En zolang hij nier weigert op bepaalde sprongen is het al veel he. Dat galloperen naar sprongen en vanuit galop springen leren ze wel door ervaring.

Verstandige beslissing om niet te starten. Ik zou het ook niet gedaan hebben.

Wij zijn op skireis en zaten gisteren in een berghut te eten. Opeens sloeg het weer om en alle skiliften dicht. We moesten dan naar een ander dorp skiën en zagen maar 2meter voor ons. Daar een taxi mogen nemen van 80€! Duur grapje. We betalen al 300€ skipas, dan mogen ze toch wel een shuttlebus voorzien.

Vandaag wel heerlijk zonnetje en mijn gezicht ziet er al uit als een echte skiër :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 19:30

Jomo is zooo braaf hé! :) Dit jaar plannen voor BK 4yo?

Amaai Florence! Zuuuurrr van die taxi... Haha kan het skigezicht al helemaal voorstellen. :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:06

Dat was idd een zure rit :/.

Hier is ons zomerreisje ook grotendeels geboekt :).

Ik ben dat weer grondig beu :( wat een schijt weer zeg, de regen ok, maar de wind die mag wel eens stoppen :(.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:25

Ik heb het filmpje zien langskomen, Daphne. Zag er goed uit!
Florence, zuur van je taxiritje haha. Maar goed dat je ongeschonden in het hotel bent geraakt :)

Hier ook schijtweer helaas... Morgen nog een laatste examen, zondag weer op wedstrijd, vanaf maandag stage. Ondertussen nog wat klantjes. Ik heb m'n werk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:37

Ik had gisteren het lumineuze idee om Icaro te longeren. Het was droog toen we begonnen, alleen aardig wat wind. Tegen het einde was ik net een verzopen kip. Gelukkig had hij wel een waterdicht longeerdeken op. Ooit eens ergens bijgehad, heeft dat ding toch ook nog zijn nut bewezen.

Kleine buitjes of motregen kan je je nog op kleden, op een matige wind ook nog. Zoals het nu echter is, pfft. Kan gewoon niks, of je vliegt weg of de piste is 1 modderbad van drijfzand.

Zuur taxiritje inderdaad! Was er dan zoveel afstand tussen of zijn dat daar normale tarieven? Kan je het niet terugvorderen van de reisorganisatie?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 19:58

Ben het weer hier ook goed beu aan het worden, de paarden staan al een aantal dagen binnen door die hevige wind. Haal 'm wel iedere dag uit om te laten bewegen. :j
Volgende week betere vooruitzichten dus ze gaan dan weer vaak buiten!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 21:10

Deze morgen met Luxor naar de kliniek in Merelbeke geweest. Hij liep heel soms niet 100%, maar niets zo bijzonders. Begin deze week gebeld om afspraak vast te leggen dus vandaag was het zover. Ik had dr. Oost*erlinck. Heel vriendelijke dierenarts! Klinisch onderzoek uitgevoerd. Stappen, draven, achtjes, voltes op zachte en harde. Enkel op het harde op de cirkel liep hij niet helemaal door. Dan beginnen met uitverdoven. Voorste voetje uitverdoofd en liep al vlotter door. Dus er was wel iéts. Ik dacht al van ojee... Maar aan andere kant van tis iets dat zijn probleem kon verklaren. Achteraan ook uitverdoofd maar maakte geen verschil uit. Dus heeft de dierenarts besloten om foto's te nemen van zijn voorste voetjes. Op foto's gelukkig niets te merken maar wel opmerking dat zijn voetjes anatomisch niet helemaal correct zijn wat de stijfheid/ongemak zou kunnen verklaren. Zijn hielen zijn te laag en zool te dun enzo. Voor de rest heeft hij harde voeten dus moeten voorlopig geen ijzers met zooltje onder. Nu moet ik hem laten bekappen door iemand die veel ervaring heeft in corrigeren van hoeven zonder ijzers. Al bij al valt het gelukkig wel mee!!
Hard bolletje op luchtpijp werd ook onderzocht door zijn sarcoïdverleden, maar is gelukkig gewoon een onschuldige uitstulping van het strottenhoofd.

En qua zijn gedrag... Het zou (is echt niet zeker hoor :) ) kunnen verklaren waarom hij moeilijk is de laatste tijd bij herhaaldelijk na elkaar springen (einde van lijntjes, parcours,...) omdat herhaaldelijk landen op de voorvoetjes ongemak zou veroorzaken... Want aparte sprongetjes springt hij gewoon goed.

Maar een deel zit ook gewoon tussen zijn oren hoor, hij is slim. ;) Er staan 4 groene gasflessen buiten de piste en dat waren natuurlijk monsters volgens hem. 8)7

Krijgt nu ook eventjes metacam zodat hij niet die ongemak onthoudt en gewoon lekker blijft lopen. 't Is eentje die hem op voorhand al ga opspannen als hij pijn zou krijgen. Lijk bij het uitverdoven moeten ze het gevoel nog testen met een stok met puntje duwen op hoefbal. Hij voelde het niet verdoofde deel heel goed. ;) En bij de smid moesten ze zijn voetjes mooi maken en hij begon al achteruit te lopen omdat hij dacht dat die smid hem pijn ging doen. :roll:

Voor de rest wel suuuuperflink. <3 Vond die aandacht van de studenten helemaal niet erg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:43

Gelukkig niets al te ernstig! Enig idee hoeveel tijd er overheen zou moeten gaan om zijn hoeven dan in de goede richting te corrigeren zodat hij zonder overlast kan lopen? Restricties gehad in het springen of maakt het niet uit?

De mijne is lekker fars de laatste tijd :+ Vooral nu hij met dit weer dus weer veel binnen heeft gestaan. Morgen krijgt hij zijn entingen dus dit weekend heeft hij vrijaf. Vanaf april gaan de clublessen weer op het oefenterrein door (jeej, lekker heel stuk dichter bij huis!) en ik ben toch wel van plan om wekelijks de springlessen mee te pakken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 15:11

Niet echt restricties, maar ik doe het rustig aan. :) Zodat zijn hoeven tijd krijgen om goed te groeien. Dus wandelen doe ik de eerste weken niet echt. Mss max. een klein toertje. En springen zal ik pas weer doen als de hoefsmid zegt dat zijn hoeven goed verbeterd zijn. :) Zodat Luxor geen excuses heeft om stout te doen. ;)
Simpel gezegd moet Luxor zijn hoeven kwartierbogen hebben.
Dierenarts wilt binnen 3 maand al goed verschil zien. 1 juni heb ik endurancewedstrijd van 20km. Dat zal al een goed ijkpunt zijn. Uiteraard neem ik maar deel als de smid het ok vindt.

De wind speelt ons ook beetje parten, gisteren weer gevallen na een windstoot bij het chill uitdraven. := Mietje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:20

Is dat in Beernem Hanne? Die wil ik ook ooit eens voor de lol starten! Of eentje wat meer in de buurt als die er is :P
Heeft Luxor ijzers? Met ijzers kan je gewoon blijven wandelen, daar slijten de hoeven niet mee. Als hij ijzerloos staat wel natuurlijk.

Ik ben benieuwd hoe het Antonius vergaat in St-Jan-in-Eremo. Ze moest als eerste dressuur rijden deze morgen (ben haar tegengekomen in de lijst toen ik de startlijsten nakeek voor onze clubleden op vrijdag). Na een redelijk mooie ochtend zijn er intussen hier al redelijk wat fikse hagelbuien gepasseerd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 16:00

Luxor heeft nog nooit ijzers gehad en voor mijn part krijgt hij dat ook nooit. :+ Normaal in de kliniek zouden ze nog rap naar ijzertje grijpen maar Luxor zijn hoornkwaliteit is echt wel goed dus corrigerend bekappen is normaal voldoende zei de dierenarts. :)

Ik ben ook benieuwd naar wedstrijdverslag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:04

Zag gisteren op FB voorbijkomen nadat de pony's klaar waren dat de bodem toen nog relatief goed lag, dus dat was al een voordeel.
Ben trouwens mis, ze moest als eerste springen en crossen, dressuur was om 13u.

Moesten er mensen uit dit topic in de toekomst nog LRV-crossen starten: als lrv-lid kan ik de startlijsten en info opzoeken via onze website :D Dus mocht je je ingeschreven hebben, ik kan altijd eens loeren of ze al gepubliceerd zijn en alles opzoeken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 16:20

En klopt in Beernem. ;) Kwas aan het twijfelen tussen 20 of 30km maar nu door deze omstandigheden zal het 20km worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:34

Ff gespiekt: ze zat met Ny in dezelfde ring bij de B als een clubgenoot van me. Ben benieuwd naar alle uitslagen, er zijn van ons toch 10 ruiters gestart (wel 2 buiten wedstrijd) en er moet er maar 1 meer starten nog. Die is nu aan het springen begonnen en om 15u43 start zijn cross.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:48

De wind is wel gaan liggen mr om de vijf voeten hagelbui hier .

Gisteren voor het eerst canch eens laten lopen in de piste (er nog niet op) en dat zag er behoorlijk goed uit :D :D. Ik durf nog niet te euforisch zijn maar we gaan nu heel voorzichtig er terug wat mee beginnen werken :).

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:50

Top PP!

Hier eindelijk ook weer eens op wedstrijd geweest. Helemaal zonder verwachtingen, want de voorbereiding was niet optimaal en ze waren al sinds januari oid niet meer meegeweest.
Maar wat een toppers heb ik toch :D
Twenty dubbel nul, Genesis nul in basis en de bel in barrage :+ Maar was zo tevreden. Ze sprong al haar dubbels geweldig en had er echt weer zin in! In barrage vond ik mijn ritme gewoon niet en dan is haar zelfvertrouwen ook nog niet groot genoeg om mij weer mee te nemen. Maar geen klagen van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:12

Hier ist weer alles on hold. De Dender staat best hoog dus de sluizen van de grote beken die erin uitkomen zijn dicht gezet zodat de Dender niet zou overstromen.
1 van die beken loopt achter stal door. Dat water staat nu zo hoog + veel water door de regen dat het water op de piste omhoog komt uit de drainagebuizen ipv dat ze water afvoeren. Er moet geen tekening bij vermoed ik hoe de boel er nu uitziet -O-

Hoe fijn de stal verder ook is, dit soort tegenslag begint echt wel te vreten. Ze kunnen er niks aan doen maar voor de zoveelste keer kan ik de opbouw dus weer eens laten schieten. Dag motivatie.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:25

Ohnee Varekaj -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:37

't Is gewoon demotiverend. Had al gedacht om op het oefenterrein van de club te gaan rijden maar door de geopad ligt die piste nog veel natter en slechter. Voor de zomer ideaal met die snippers tussen, in de winter dus een ramp.
Op stal kan de piste normaal heel veel hebben, op voorwaarde dat de drainage zijn werk kan doen en dat ze tijdig gesleept wordt.
Vanaf dinsdag ga ik gewoon omschakelen en buiten rijden en vrijdag schrijf ik me in voor de les van de club. Dan is het maar een paar weken niet anders dan een halve dag kwijt zijn aan rondrijden en een kot in de nacht thuiskomen.

Ik heb echt 1000x liever die zomer van vorig jaar dan dit onmogelijke verzuipen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:43

Ja snap ik heel goed! Hier ook een geweldige piste, maar inderdaad omdat de drainage zijn werk kan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:54

Als de drainage werkt en ze houden het slepen bij dan is het een ideale piste voor de winter.
Alleen die beek eh, om onnozel van te worden. Dat ding heeft al voor zoveel ellende gezorgd de voorbije jaren...