Deze morgen met Luxor naar de kliniek in Merelbeke geweest. Hij liep heel soms niet 100%, maar niets zo bijzonders. Begin deze week gebeld om afspraak vast te leggen dus vandaag was het zover. Ik had dr. Oost*erlinck. Heel vriendelijke dierenarts! Klinisch onderzoek uitgevoerd. Stappen, draven, achtjes, voltes op zachte en harde. Enkel op het harde op de cirkel liep hij niet helemaal door. Dan beginnen met uitverdoven. Voorste voetje uitverdoofd en liep al vlotter door. Dus er was wel iéts. Ik dacht al van ojee... Maar aan andere kant van tis iets dat zijn probleem kon verklaren. Achteraan ook uitverdoofd maar maakte geen verschil uit. Dus heeft de dierenarts besloten om foto's te nemen van zijn voorste voetjes. Op foto's gelukkig niets te merken maar wel opmerking dat zijn voetjes anatomisch niet helemaal correct zijn wat de stijfheid/ongemak zou kunnen verklaren. Zijn hielen zijn te laag en zool te dun enzo. Voor de rest heeft hij harde voeten dus moeten voorlopig geen ijzers met zooltje onder. Nu moet ik hem laten bekappen door iemand die veel ervaring heeft in corrigeren van hoeven zonder ijzers. Al bij al valt het gelukkig wel mee!!
Hard bolletje op luchtpijp werd ook onderzocht door zijn sarcoïdverleden, maar is gelukkig gewoon een onschuldige uitstulping van het strottenhoofd.
En qua zijn gedrag... Het zou (is echt niet zeker hoor
) kunnen verklaren waarom hij moeilijk is de laatste tijd bij herhaaldelijk na elkaar springen (einde van lijntjes, parcours,...) omdat herhaaldelijk landen op de voorvoetjes ongemak zou veroorzaken... Want aparte sprongetjes springt hij gewoon goed.
Maar een deel zit ook gewoon tussen zijn oren hoor, hij is slim.
Er staan 4 groene gasflessen buiten de piste en dat waren natuurlijk monsters volgens hem.
Krijgt nu ook eventjes metacam zodat hij niet die ongemak onthoudt en gewoon lekker blijft lopen. 't Is eentje die hem op voorhand al ga opspannen als hij pijn zou krijgen. Lijk bij het uitverdoven moeten ze het gevoel nog testen met een stok met puntje duwen op hoefbal. Hij voelde het niet verdoofde deel heel goed.
En bij de smid moesten ze zijn voetjes mooi maken en hij begon al achteruit te lopen omdat hij dacht dat die smid hem pijn ging doen.
Voor de rest wel suuuuperflink.
Vond die aandacht van de studenten helemaal niet erg.