[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:04

Aanwezigheid van een DA vind ik eigenlijk positief, zelfs voor kleinere wedstrijdjes. Wil alleen niet weten hoe de inschrijvingsgelden dan gaan stijgen, want dat zal niet goedkoop zijn om een DA daar de hele dag te voorzien.

Lielle

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:08

inschrijfgeld in nederland, waar dus altijd een DA team is, ligt tussen de 25 en 35 euro, doe ik zo ui tmijn hoofd. Duurder dan wat ik bij de LRV betaal, duidelijk goedkoper dan de kbrsf

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 14:40

Hoe was de indoor Antonius en Lene?

Kheb vanmorgen stage gehad en ben heel erg blij :D. Twas een ideaal start again les. Twas heel rustig en opbouwend en m'n paard had gene stress. Ze was weer zo heel blij precies. Blij paardje, blij baasje :+:. Twas eerst in de nieuwe piste,,khad gisteren daar vr het eerst gereden en da was geen succes. Heeltijd die kop in de lucht als ze een draver zag passeren op de renbaan. Mr vandaag niets aan de hand. Twas eerst met balkjes vr de sprong. Daar had ze wel wat moeite mee, tlag eerst wat te ruim voor haar, derest waren grote paarden en zij de dwerg, hij heeft ze dan wat smaller gemaakt en da ging stuk beter. Erna was het daar nog vanachter aan de waterbak. Was zo, ok heel flink, werd ze iets 'heter' mr nog heel goed te rijden. Ik heel blij :D.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:21

Ohh wat goed!! Was dat die stage van De.gros? Welke is je eerste wedstrijd?

Ik ben vandaag wat gaan oefenen op de cross in T.ongeren. Het ging niet echt om de hindernissen maar eerder het rijden in open veld met cas samen met nog andere paarden. Het is al een heel verschil met vorig jaar, hij luistert al veel beter,, heel af en toe wilt hij nog een iets proberen maar dan heb ik hem veel sneller terug als andere keren, dus we boeken vooruitgang!

Het Rhino virus hier in de buurt blijft maar uitbereiden hoop dat we er van gespaard gaan blijven...

Hoe was de indoor geweest?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:18

Wat tof dat jullie daar kunnen oefenen in Tongeren!

Ja stage van hem. Ik ging normaal naar BN, mr kga wss afmelden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:21

Jaa, heel erg leuk. vind het een goed terrein om te oefenen en ook buiten het terrein van de cross heb je fijne velden om te gaan galopperen, dus daar zijn we ook even geweest om cas wat uit te testen.

Waarom ga je die aflassen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 23:36

Stage was goed, ze heeft nu al weer wat crosshindernissen gezien, mr Kheb eigenlijk nog niets anders gesprongen. Dus kzou nu liever wat meer gewoon springen. En er gaan in het begin veel crossen na elkaar zijn dat ik rij dus tzal al zwaar genoeg zijn voor haar zo zonder BN.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 23:41

Dat is wel begrijpelijk dan :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:37

Mag je zo het terrein van Tongeren op? en waar is dat dan? waar de tent staat daar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:42

Ik heb er even over nagedacht, maar ik overweeg om op mijn eigen weiland een paar basis hindernissen te voorzien. Denk aan een boomstam, blauwe plastic tonnen, struikjes en misschien een ondiep greppeltje waar we overheen kunnen. Mijn stiefvader is redelijk handig, paar dingen in elkaar timmeren moet lukken. De greppel zou sowieso van pas komen als extra afwatering naar de gracht toe.

Ik kan mijn land in 2 splitsen, dus als ik wil rijden zet ik de rest van mijn bende even apart. Verder zouden ze er gewoon tussendoor kunnen grazen. De struikjes kan ik zelfs zo aanplanten dat ze op latere termijn een tussenscheiding vormen op de weide zelf.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:54

Ik ben helaas niet op de indoor geraakt :( stond zaterdagmorgen om zes uur met alles klaar, start de jeep niet :') Je zou voor minder een ochtendhumeur krijgen. Was geen redden aan, dus dan maar thuis gebleven. Er was die dag wel een "oefendresuurwedstrijdje" bij ons op stal. Dus dan toch maar daar mee gedaan. Was op zich ook al weer van september geleden dat ik nog een proefje gereden had, dus was ook een goede voorbereiding :P En ging eigenlijk boven verwachting goed. Maar deze week dus terug niet gesprongen :Y) Misschien dat ik ter vervanging zondag naar de crosstraining van Art*evelde ga, en dan volgende week BN. Hopelijk dan zonder pech }>

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:58

Ik denk niet dat je zo op de terreinen mag. This omdat ik hun paarden ook rij en omdat we goede vrienden zijn dat ik er kan. Ja rond het eerste water zijn we geweest.

Wat jammer dat je er niet geraakt bent! Wel fijn dat je nog een iets hebt kunnen doen. Welke reeks start je in BN? Misschien komen we elkaar tegen :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:03

Start in de 75 cm :) ik vermoed dat jij 85 of 95 rijdt? Heb wel gezien dat het fijne uren zijn, voor één keer niet de laagste reeksen als eerste haha.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 11:04

Met cas de 105 en blits inderdaad 95. Jaa voor een keertje fijne uren! Maar dan gaan we elkaar niet tegen komen denk ik

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:16

Mijn indoor ging niet goed -O-
Het losrijden was goed, was hij heel ontspannen en sprong hij heel fijn. Jumping in de buitenpiste was hij enorm naar de omgeving aan het kijken, is een zeer grote piste met allemaal plakkaten op de afsluiting en ik moest hem enorm tussen hand en been houden, dus veel spanning en enkele balken hierdoor.
Dan de indoor cross zeer goed begonnen, foutloos tot aan de 12 en stond redelijk technisch en aan de maat, en dan wil hij niet meer uit de 2e piste springen om terug in de 1e piste te gaan. Is uiteindelijk wel gelukt, maar was zwaar teleurgesteld.
Komend weekend 2 dagen crosstraining, hij zal het geweten hebben ~~}>

Stom Lene! Heb ik enkele weken terug ook voor gehad dat de camion niet startte. Balen op dat moment!
Was trouwens wel duurder geworden, €25. Dit in combinatie met de tol (enkele rit €18,60) weet ik niet of ik volgend jaar nog terug ga.

Klinkt als een leuk plan Varekaj! Beetje gebaseerd op hoe het bij K*obe is dan? Maar wel in kleinere uitvoering ;)

Klinkt als een fijne training PP!

Vraagje, in Minderhout staat bij extra info dat voor de M, de dressuurproef M A 2015 is. Ik vind die niet online terug, kan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:03

Ik heb bij K*obe alleen nog maar een springles gehad, weet niet hoe zijn cross-terrein eruit ziet. Wil het een beetje opbouwen zoals Baarle-Nassau, gewoon over het hele terrein wat hindernissen zetten die ik dan kan gebruiken. Mijn terrein is ook licht hellend richting een gracht aan de straat. Als ik dan over de hele lengte een geul kan graven van pakweg 30cm diep en 50cm breed, dan kan ik die gebruiken als natuurlijke hindernis en tegelijk als extra afwatering ;)
Blauwe tonnen in de lengte half door snijden, bescherming aan de randen aanbrengen en er iets leuk en niet-giftig in planten of gewoon laten vollopen met regenwater. Steun aan de onderkant dat het niet rolt/schommelt. Drinkbak en hindernis tegelijk :))

Tussendoor kunnen ze dan gewoon grazen, dan zijn ze die dingen ook gewend.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 13:20

Wel leuk zo een eigen crosshindernissen terrein.

Goh ik vind die proef precies ook niet direct... Misschien eens mailen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:41

Ik zou me beperken tot hindernis of 5 hoor, paarden moeten ook nog gewoon kunnen grazen. Maar lijkt me gewoon leuk ter afwisseling. Als ik dan de struikjes zodanig kan aanplanten dat ze tegelijk mijn weiland netjes in stukken verdelen scheelt het nog in omheining ook. En een boomstam is handig als opstapje.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:20

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:32

Ah bedankt!
Hoop wel dat er nog een Ndl versie komt, kwestie dat ik zeker het correcte rijd ;)

Nee integendeel, hij is onder de indruk als hij zoveel plaats heeft... En dan is hij supergespannen. We hebben natuurlijk nog niet veel buiten gereden nu in de winter, en hij kan ook maar weinig energie kwijt in de paddock, die is heel zompig, dus niet geschikt om wat sprintjes te trekken... Het moet snel beter weer worden! Maar ja, afgelopen nacht alweer zo zware regen bij ons -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:08

Ik ga niet klagen :D De piste ligt er super bij op een paar plekken na waar het wat wak is, maar daar kan ik prima omheen rijden. Om rechtuit te galopperen heb ik verharde veldpaden. Op 1 ervan was vorig jaar rond de zomer een soort gravel/vermaalde baksteen gestort, intussen is al dat gruis weg en is het pad weer vlak. Ja, het is een hardere ondergrond, maar ideaal voor galop als je er niet dagelijks overheen dendert. Icaro neemt er ook heel graag ruime passen en snelheid, dus last zal hij er niet van hebben.

Dat pad loopt achter S*tal Fonck door, geen idee of dat ver rijden is voor jou om daar voorlopig af en toe naartoe te gaan? Het is ook licht hellend, breed genoeg en je kan ver genoeg voor je uit kijken om tegenliggers op te sporen. Het is tussen een hoop weides en velden en makkelijk bereikbaar, ook met de auto/trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 11:33

@Antonius, even een gewoon informatief vraagje ivm Heusden: was de vorige keer bij de L*athouwer in 2012?

Ik zag ook op veel foto's van de verschillende crossen dat mensen regelmatig per 2 of 3 rijden, dus elkaar inhalen. Hoe werkt dat dan eigenlijk? Laat je eerst je voorganger gaan, of mag je elkaar passeren? Hoe zit het als een paard voor jou herhaaldelijk weigert, mag je verzoeken dat ze jou eerst doorlaten voor ze verder proberen of moet je wachten? Dat je elkaar niet gaat hinderen lijkt me logisch, maar hoe dat praktisch in zijn werk gaat?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:24

Vantweekend kan je gaan oefenen in heusden, op de manege zelf. Begeleid of niet begeleid. Das mss iets voor u?

Kga BN laten passeren, het water is daar niet zo interessant, Tis juist in gaan of vrij dikke boom inspringen dacht ik. Op gewone hindernissen heb ik niet direkt problemen. Kzou juist mss nog eens ergens willen gaan waar ze wat meer water hebben vr te oefenen. Vorig jaar eens in heusden geweest mr daar heeft ze het nu wel al gezien en nie veel mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:27

Ik moet werken op 1 maart en ik kan de centjes wel gebruiken, anders was ik er zeker naartoe geweest.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 14:39

Heb even naar de foto's gekeken op de website en idd, 2012 was bij Lat*houwer. Als ik zo snel nog eens de foto's overloop, ligt het terrein nu wel wat natter, zeker als ze deze week nog spreken van zoveel regen... Jammer, want tot voor het weekend was het eigenlijk vrij mooi uitgedroogd.

PP: wij gaan zaterdag naar Minderhout trainen, water genoeg :D