[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:21

Ja woon vlakbij Schiphol. En veel crossen zijn ook op data dat ik moet werken of springen. Ach vind het wel mooi zo. Volgend jaar echt aan de bak!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:25

Misschien klinkt het zo maar Shetan krijgt juist heel veel rust. Hij wordt maar twee of drie keer per week gereden en heeft tussendoor ook steeds een weekje vakantie. Hij is nu één keer mee geweest op een dressuurwedstrijd en twee keer naar een springwedstrijd.

Dat hij wat minder energie heeft op wedstrijd komt voor een groot deel omdat hij het toch allemaal wel heel opwindend vindt en het hengst zijn kost hem energie. Dat merken we aan Just ook. Die is nu wel chemisch gecastreerd maar dat heeft eigenlijk niet veel geholpen. Hij gedraagt zich nog steeds volledig als hengst maar hij is wel het minst schrikkerige paard wat ik ooit heb meegemaakt. Hij is echt nergens bang van.

We denken er wel over om Shetan ook chemisch te castreren om eens te kijken hoe dat uitpakt. Kans dat hij rustiger wordt en meer energie overhoudt voor andere dingen of hij wordt juist nog rustiger.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:53

Ik ben in gorssel!! :D

nu in de trein vanuit meppel nar huis en dan laatste springles van liza!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:04

[i]HAD EEN HEEL VERHAAL GETYPT, ALLES WEG |(

Mette, Ik hoop dat je een hele leuke tijd gaat hebben op school. Ik heb vroeger Deurne gedaan en dat was super gezellig :D
Sanne, Irritant he dat er zoveel verschil kan zitten tussen 2 jury's bji dezelfde proef. Nu lekker voorbereiden op Lisse. Ik vind dat altijd een leuke cross. Wel alles op (slinger)paden wat het moeilijker maakt om tempo te houden.
Percy, Paardjes en Caressa gaan lekker. Goed dat Shetan ook lekker veel vrij krijgt. Veel jonge paarden doen al snel teveel. Gelukkig kan ze afwisselen op school, zodat ze allemaal elke keer even vrij krijgen.
Loesvan, Lekker gecrosst. Leuk filmpje!!!
Neesa, Hoe ging de endurance? Nu lekker op vakantie. Waar ben je heen???
_Rianne, Gaat ook allemaal goed. Twente is voor mij te ver, volgens mij hebben jullie ook wel leuke crossen. Succes vrijdag +:)+

Ik doe ook nog rustig aan met die van mij. Ze is groot en merk dat ze veel energie kwijt is aan reizen en rijden op vreemd terrein. Ze hoeft dit jaar alleen nog een oefenparcours te lopen en als het weer het toelaat 2 crosstrainingen. 30 augustus ga ik op vakantie en dan heeft ze lekker een week vrij.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:19

@percy: o oké. Dacht dat er meer met hem gedaan werd, maar dan ben ik denk ik in de war met Daimler :).
@thia: denk dat je mij verward met Rianne haha! Ik deed mee met de regio maar dan in het springen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:34

Dat vind ik niet gek Madelein, als Shetan iets doet dan schrijf ik dat hier op, als hij op de wei staat heb ik niets te melden over hem ;) Verschil in punten zie ik wel vaker, best vreemd soms.

Ik klets natuurlijk over drie paarden mee en Daimler staat inderdaad best intensief in de training.

Ben je nu al naar school Mette? Hier begint alles 1 september weer dus dat zit nog even niet in mijn systeem. Succes!

Tiahastrona: merk dat ook aan Shetan, reizen, vreemd terrein, dat kost hem allemaal behoorlijk energie. Daimler is wat dat betreft een aparte, die heeft daar totaal geen last van.
Wij willen inderdaad geen paard een heel schooljaar op school hebben omdat het best intensief is.

[naam] is nu wel op zoek naar een tweede bijrijder. Wij hebben een fantastische bijrijder maar die kan niet altijd twee paarden op een dag aan en ze kan ook niet zo vaak. Is nog lastig.

Morgen is er geen plaatsje voor Shetan op de wedstrijd maar dat is niet zo erg, heeft hij wat langer rust. Daimler is wel van de wachtlijst af.

Shetan is nu ingeschreven voor de L in Lisse. Dat wordt zijn debuut dus dat is best spannend.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:38

Mijn eerste schoolwerk zit erop, nu weekend en zondag weer terug met sjaak.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:29

Madelein: Wat balen dat de crossen zo ver weg zijn. Dan mag ik hier van geluk spreken, vrij veel crossen redelijk dicht in de buurt.

Percy: Goed dat je zo rustig aan met ze doet, moet ook wel met die jonkies.
Leuk, L debuut in lisse. Komt vast goed!

Mette: Wat begint je school vroeg. Ik begin pas de 1e week van september.
Succes in ieder geval!

Tia: Bedankt! Mooi dat je rustig aan doet, hebben ze goed de tijd om te groeien.

Met mijn puppy gaat het ook goed. Deze week super fijne dressuurles gehad :D
Was eigenlijk van plan komende week BB te gaan starten, maar stel het toch nog even uit.
We moeten nog iets fijner het ritme zien te vinden in het parcours. Vaak wil ik nog te netjes rijden waardoor ik Fame onbewust iets te veel tegen houd, hierdoor komt ze vooral op oxers nog te veel terug en dan wordt het een noodsprong.
Als we in een lekker ritme zitten springt ze ook als een kanonnetje rond :P
Dus ik moet maar goed gaan oefenen om gedurfder te gaan rijden en dan komt dat BB debuut binnenkort ook wel een keer. Maar het leek met toch beter om eerst wat meer trainingsrondjes te gaan rijden dan dat ik geforceerd BB spring en het daar verknal.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:30

Wie van jullie doen er trouwens mee in Neede (of heb ik daar misschien overheen gelezen).

Ik heb me opgegeven voor de BB.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:15

Geen Nede, is een beetje ver.

Hoe is de eerste week bevallen Mette? Jij bent inderdaad wel vroeg begonnen.

Mooi dat de dressuurles zo goed ging Loesvan. Ritme speelde [naam] vandaag ook parten. Ze had een springparcours in Roosendaal maar helaas twee balkjes daardoor. Was wel jammer want de twee tante's (eigenlijk de tante's van mijn man) en een nicht waren komen kijken. Denk dat het voor de tante's de eerste keer was dat ze op een paardenevenement waren :D

Toen we wegliepen kwam er een man op mij af die vroeg of ik hem herkende. Ik had echt geen idee. Toen zei hij ook nog dat ik een keer bij hem was gekomen en snapte ik er helemaal niets meer van. Bleek het de fokker van Daimler te zijn, was daar inderdaad een keer geweest om de röntgenfoto's op te halen :o

Hij vond het heel erg leuk om Daimler terug te zien en we kregen een hele update van de paardenfamilie. Daimler's volle zus springt inmiddels Z.
Verder raakte ik het spoor snel bijster want zijn stammerie is Nanda met als vader Holland en alle merrie's hebben nanda op het eind. Winanda, Zinanda, Donanda en zo nog een stuk of 12.

Er liepen nog andere fokproducten van hem mee. Het is een meerdaags concours dus zaterdag gaan wij weer en is hij er ook. Dan hopen dat Daimler wel alle balken laat liggen alhoewel [naam] dan natuurlijk extra zenuwachtig wordt vrees ik.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:16

Neede had ik wel gestart met epke maar nu dus niet meer helaas!

Goed hoor, wat stomme dingen gedaan en wat leukere en één nacht intern gebleven en 't is heel gezellig!
Vandaag een rekentoets gehad, minder..

Spannend dat ze L gaat starten!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:52

Mette: Hoe bevalt je eerste week? :)

Percy: Shetan gelijk L crossen of had ie nou al een B cross gelopen? Hou het allemaal niet meer bij haha.

Loes: fijn dat het zo goed gaat! Groot gelijk dat je het lekker rustig aan doet. Dat was voor mij ook de reden dat ik een hele tijd BB heb gedaan voor ik B ging springen.
Ik doe mee in Neede! Vorige jaar heb ik daar ook BB gestart, dit jaar B.

Percy: Jammer van de balkjes. Leuk dat je de fokker tegenkwam!

Ik heb vandaag B gesprongen en het ging echt goed 8-) Ik had maar 1 doel voor ogen: GAS!!! Dus heb alleen maar gas gegeven (ging niet eens heel hard eigenlijk gewoon mooi voorwaarts, maar wel voor mijn gevoel omdat hij zo groot galloppeert) en het ging zo goed. Ik was tot 9 foutloos en toen was ik zo van mijn apropo dat ik begon te prutsen en een balk had op 9. Kwam 10 er kort achteraan was een laag steiltje en toen ging ik nog meer prutsen omdat ik die zo graag wilde laten liggen dat die er ook af viel :') (Madelein zelfde wat jij hebt dus) :D Maar ik ben supertevreden zo moet ie gaan lopen!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:53

De accommodatie is geweldig, grote stallen en prachtige rijhallen!

Fijn dat het zo goed ging Rianne! Doe je ook toevallig mee 19 oktober in Olst springen?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:02

Gaaf zeg Mette!
Nee ik heb 18 oktober SGW Diepenheim :):)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:03

Oja dat is dan ook :(
Dat is natuurlijk nog leuker haha!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:08

Wat heb je voor stomme dingen gedaan Mette? :)

Fijn dat je zo'n goed gevoel had Rianne! Dat gevoel deelde [naam] niet echt vandaag ;) Ze moet dagen zoals vandaag gewoon voor zichzelf wat overtuigender rijden maar dat de tante's daar dan staan helpt eigenlijk niet mee want dat wil ze het te goed doen. Ze wil het tempo goed onder controle houden maar rijdt dan soms iets terug en dan pakt Daimler een balk. Zijn tempo ligt volgens mij wat hoger dan [naam] wil rijden (ligt ook wel flink hoog trouwens).

Shetan heeft nog geen cross gelopen. Twee trainingen gehad en een keer mee naar de Mosten geweest. Daar springt hij alles dus durft ze het aan om meteen in de L te starten. Omdat ze zelf M eventing is mag ze de B overslaan. Lisse is erg vriendelijk anders zou ze het niet gedaan hebben.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:11

Survival in knallende regen en onweer, highland games, zo omtzettend langzame uitleg in de klas.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 20:42

Oh percy en rianne dat komt mij ook heel bekend voor, te netjes wilen rijden en het daardoor juist verprutsen.
Wel fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden rianne.
Leuk dat je ook in Neede start.

Oh balen mette. Fijn dat het verder wel super voor elkaar is.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:21

Percy, dat Diamler niet onder de indruk is komt doordat die het allemaal gewend is. Als t goed is zijn onze puppie volgend jaar ook niet (meer) zo onder de indruk van alles. ;) Bijrijder zoeken is altijd lastig, goede zijn moeilijk te vinden. Ben je op de Goubergh geweest? Fijn terrein he. Leuk dat de fokker er was :)
Loesvan, had/heb ik ook altijd. Ik ga dan langzamer rijden zodat ik meer tijd heb om afstand te krijgen, die dan juist niet komt :D . Neede is voor mij te ver
Mette, Gaat Sjaak altijd in het weekend mee naar huis?
Rianne, fijn gereden, nu laatste stukje nog. Komt goed +:)+

Volgens mij mag je als je L springen bent geweest ook L sgw starten, maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik ga straks lekker B starten, als t goed gaat kan je toch met 2 wedstrijden naar t L . Maar laat ik eerst maar eens een oefenparcours springen :o . Springen komt wel goed, het is meer het rondrijden tussen vreemde paarden. Ze moet wat stoerder worden en zelfvertrouwen krijgen. Ben van de week voor het eerst alleen naar het strand geweest, ging na wat aanmoediging goed. We zijn al een heel eind al zeg ik het zelf, Sanne weet van waar we komen :+

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:29

Nee in t weekend blijft ie daar,in de vakantie mee naar huis.
Moet over 4 jaar Z dress en L kunnen springen hahaha oei!

naaar t strand gaan lijkt me gaaf!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:04

Was vroeger op Deurne ook (eigenlijk Z/M). Komt vanzelf. Je krijgt veel les, dus dan veranderen dingen ook snel

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:21

Ja precies haha zie 't wel, alleen het doorzitten is echt moeilijk op hem.
Maandag middag de eerste les op school, morgen verhuizen we allebei.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:47

@thia: lekker naar het strand geweest, super! Idd, jullie zijn al een eind gekomen! Ik zou zelf er ook voor kiezen eerst B te starten. Heb nu gezien hoeveel impact het heeft op een paard.
@rianne: oooo zonde!!! Dus 2 balken eraf uiteindelijk? Balen! Met de tijd zullen we nog wel leren niet te pielen als het goed gaat ;).
@mette: succes op school! Ik weet het ook nog wel van Deurne, de lat wordt hoog gelegd maar je krijgt veel begeleiding.
@percy: jammer van de balken! Volgende keer weer beter.
@loesvan: jij zit inderdaad in een betere hoek :). Maar ach, wij hebben hier weer bijna elke springwedstrijd 2 parcoursen voor punten, dat is bij jullie weer minder geloof ik. Zo is het overal wat ;).

Hier even rustig aan. Woensdag ben ik naar het strand geweest met Eddy, heerlijk uitgewaaid samen. Morgen zouden we gaan springen maar door al het water wat naar beneden is gekomen staat het veld blank waarop gesprongen zou moeten worden, dus dat is afgelast. Jammer!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:22

Tia: Klopt inderdaad, volgens mij als je L springen + 4 bent ofzo mag je gelijk L crossen.
Lekker zeg naar het strand!

Mette: Komt vast wel goed met de lessen die je daar krijgt.

Madelein: Heerlijk jij ook naar het strand geweest. Ben jaloers op jullie 2 :P
2 springparcoursen voor punten is inderdaad bij ons nooit zo, dat is dan bij jullie idd wel lekker.
Kan je snel aan je punten komen als je foutloos springt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:46

Madelein: Ja haha stom he!! := En idd we moeten gewoon vaak rijden dan lukt het ons wel om foutloos rond te komen {:} Gelukkig hebben we straks na de crossen een hele winter om te oefenen :P
Je maakt me echt jaloers steeds met al die strandfotos haha :D Voor mij een 'droom' en jij doet het gewoon even..leven is oneerlijk haha grapje!
Jammer van het springen :(

Mette: Dat zijn echt pittige eisen idd, maar met alle begeleiding die je straks krijgt komt dat vast goed.

Nog een weekje vakantie en dan weer naar school. Net m'n rooster gezien en ben godzijdank nog een dagje vrij, nog een klein beetje sociaal leven. Moet ook twee dagen stage lopen in de week gelijk vanaf volgende week, spannend!