[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:41

Ik bedoelde in mijn vorige post niet extra kleine letters maar dik gedrukte letters, om aan te geven waar ik wat over wilde zeggen :) Maar ik en computers is nog steeds geen ''perfect match'' :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:42

MM voor mij is wekelijks lessen heel gewoon juist met een braaf paard. Als ze zoals nu extreem niet braaf is, ga ik ook niet naar les want dat is zinloos en ik snap dat als je het bij huis hebt of gewoon biks kan voeren het allemaal makkelijk is, maar beide is voor mij geen optie en ja dan blijf ik er bij dat maandelijks 103 euro extra uitgeven heel veel geld is (en daar moet dan nog extra ruwvoer bij want dat is er niet bijgerekend)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:43

Lastig dat de staleigenaar niet mee wil denken Joki.
Ik heb daar godzijdank geen last van: ik sta op een stal waar ik zelf bepaal wat Sim krijgt en hoeveel. Echt ideaal, kan het per dag aanpassen omdat ik het zelf klaarzet in emmertjes.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:47

Ruim 100 euro per maand ben je met een goed voer echt niet kwijt hoor! Zeker niet als je er een schep haver bij blijft voeren. Met 30 euro kom je naar mijn idee een heel eind.

MM, weinig info in mijn profiel, maar ik ben ondertussen alweer 36. :o
Lichaamlijk niet, voel ik mij wel 80 met dit weer. :+ En geestelijk een jaar of 18, dat is ter compensatie. :D
Vanmorgen zoonlief zijn partijtje gereserveerd. We gaan lasergamen en pa en ma mgen meedoen voor de kinderprijs. Manlief heeft hierbij plechtig beloofd dat we ons hier ook naar zullen gedragen. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:48

Wat leuk, Mel :j

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:54

Joki ik ga er niet meer op reageren, hoop dat je een goede balans kunt vinden.

Wat leuk f_e van het kinderfeestje!! Lasergamen is zooooo leuk! Ik heb me echt zowat in mn broek geplast van het lachen toen wij dat hebben gedaan! Jij was dus ook een jonge mams! Wat leuk zeg!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:55

FE, dus jullie gaan je heel kinderachtig gedragen :') .
Jammer Joki dat het zo inflexibel geregeld is allemaal. :(:)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:05

Heerlijk toch, ff lekker terug in je kindertijd!
Ik was idd jong moeder en ben daar nog altijd erg blij mee.

Ben het trouwens wel eens met Lelieaardje, zwaar kl*te als er op stal zo weinig mogelijk is. Je betaald de hoofdprijs maar krijgt er weinig voor terug. Ik sta op een dood simpele doe-het-zelf stal. Veel werk, geen luxe, schappelijke stalhuur en zelf voer en hooi inkopen en onbeperkt ruwvoer voeren, zou niet anders willen! Wil ik fijn trainen moet ik helaas wel naar een andere locatie, maar goed, dat moet ik er dan maar voor over hebben.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:07

Ik heb ook altijd gezegd dat ik graag jong moeder wil zijn. Liefst op mn 22e-23e al. Dat kwam er eigenlijk niet van en nou hadden we zoiets van, laten we het proberen. Toen was het in 1 keer raak en nu wordt ik alsnog een jonge mama.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:14

Dat is inderdaad een hele uitgave Joki, maar ik denk dat je toch bij jezelf ten rade moet gaan hoe verder. Drie kilo haver is nog steeds super veel... Denk niet dat haar gedrag heel veel veranderd. Een paard zoveel kilo haver voeren is in mijn ogen vragen om moeilijkheden. Ik denk dat vrijwel elk paard gaat stuiteren van 3/ 4 kilo haver. Vooral bij de amateur. Je besteed nu heel veel tijd, geld en energie in haar. Als je al die input er niet uit krijgt is het dan nog wel leuk? Je zei zelf al dat je niet alleen maar dressuur wilt rijden, is het dan niet tijd om toch wat te veranderen en misschien je eisen qua stalling wat te verminderen? Want voor €325 heb je best veel op je stalling denk ik.

Vind het echt super leuk voor jullie Marijke!! Spannend ook de 20 weken echo binnenkort. :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:19

Tg netjes gedaan. Jammer dat de B zo lang duurde!
Origineel zijn met carnaval is wel moeilijk..
Marijke ik vind het ook leuk om te lezen. Heb niks met kinderen, maar zo leuk hoe.anderen gelukkig kunnen zijn :j
Jantiene, toch zal het ook leuk zijn dat je de oude kleren binnenkort weg kan doen! Tussentijds maar goed aansnoeren met een riem en stil zitten zodat het niet schuurt! Idee van marijke is ook een goede haha.
FE, gaaaaf! Lazergamen is leuk :')

Morgen nog 1 weekje druk en dan lekker vakantie!
Heb de paarden vandaag maar gelaten voor wat het was. In de wei gedaan, binnen gezet met een plak hooi, wortels en appels. Vinden ze vast niet erg :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:24

Echt onwijs spannend Sannn. Zal alles erop en eraan zitten, heeft het een piemeltje of niet ;) en wordt het een buffel of niet hahahahaha

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:27

iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties <3
heb een super leuke dag gehad, van alles gekregen van mooie lantaarn tot oostenrijkse likeur (met paarden logo :P) tot bioscoop bonnen :) en ook aantal dingen voor mn uitzet dus lekker verwend :D

apart zadel zag ik voorbij komen (lijkt net of er een "bult" zit op de plaats waar je moet zitten)?
wat is dat voor speciale warmte creme?
super Noor van je WP *\o/*
en ben echt blij dat ik geen gedoe heb op stal wat betrefd voeren :o

morgen gaat het gebeuren begin van mijn 20 weekse stage... einde van mijn luizen leventje |( had nog geen 7 les uren per week verdeeld over 2 dagen. en nu 32 uur pw %)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:30

Alvast succes voor morgen, Wata :P
Dit is de warmtecrème: *KLIK*

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:30

En ik moet erbij zeggen dat hij echt echt heeel fijn is!

Jongens ik ga slapen, mijn kant van het bed is al opgewarmd :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:33

Niet zo bijzonder, maar toch leuk om eens een dressuurfoto te hebben.
Dit was de tweede proef, je ziet wel dat zij ondertussen al in dromenland zit ;)

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:45

Sanne, waar ga je stage lopen? Dat lijkt mij het leukst van een studie!
Leuke foto Danielle!

Ik heb vanavond even gesprongen met de Vos. Zal wel spierpijn krijgen want ik heb vanaf begin januari al niet meer gesprongen. Dinsdagavond misschien op concours (L HC en M) en zaterdag kampioenschappen in het Z. Lekkere planning weer :P
Vanmiddag ook 10km geschaatst, maar ik schep steeds ijs met mijn linkerbeen omdat die nogsteeds niet wil.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:46

Ze heeft in ieder geval de oortjes er op Danielle!
Joki, nog 1 tip, en misschien wel afgezaagd, maar misschien zou je Jeanette (Horse Body Balance) een keer naar Ferrose kunnen laten kijken: misschien kan zij vinden waarom ze niet tegen suiker zou kunnen en kun je na medicatie over op gewoon voer. Sorry dat ik altijd met Jeanette aan kom zetten, maar ben nou eenmaal grote fan van d'r.

Dobby kwam gelukkig zelf weer naar beneden hoempen en zit nu ook te eten. Ik geloof dat de pijnstillers hun werk al doen. Morgen even een flesje met vloeibare pijnstiller voor hem halen.
En dan daarna inderdaad maar aan het lijnen, want hij begint echt een theemustvormige vorm aan te nemen. :+: 't Is toch zo'n lekker ding :D .

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:53

Wat is dat toch met die berichten :? 3e al deze week!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:55

Gewoon negeren en niet op de link klikken, Daan. Heb al getemd.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:55

Dobby was de kat toch? Om hem te helpen met zijn dieet zonder al teveel ellende voor poes, is het verstoppen van voer een erg leuke manier om hem bezig te houden. Of een activityboard of voertoren voor katten kopen, zodat die niet in 1x zijn bak leeg kan vreten maar er voor moet werken. En ze vinden het superleuk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:57

Me too..... :z
Wat een drama op de wegen nu.... Ben benieuwd naar morgenochtend!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:09

Mooie foto Daan!
Mirthe, wel fijn dat je weer lekker aan het rijden bent. :)

Ik ga slapen. Morgen ochtend moet ik veel te vroeg naar de tandarts en daarna met twee paarden lessen. Dinsdagavond ga ik weer eens op dressuurcc := Dinsdag overdag alvast maar een keer rijden, dan is hij tenminste niet zo heel fit.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:19

Freggle_Edge schreef:
Dobby was de kat toch? Om hem te helpen met zijn dieet zonder al teveel ellende voor poes, is het verstoppen van voer een erg leuke manier om hem bezig te houden. Of een activityboard of voertoren voor katten kopen, zodat die niet in 1x zijn bak leeg kan vreten maar er voor moet werken. En ze vinden het superleuk!

Dobby is inderdaad de kat. Het voeren ligt iets ingewikkelder: Dobby moet namelijk dieetvoer ivm blaasgruis (tja, als je eenmaal tobt met een kat.......) en de rest eet gewoon. Hij was altijd superslank, maar na het pootgebeuren is hij een tijd binnen gebleven en deed hij niet veel meer en zag je hem dikker worden. Na een paar maanden heb ik hem toch maar weer buiten gelaten en werd hij wel weer dunner. Nu in de winter zijn ze toch meer binnen en hij vindt dit dieetvoer heel erg lekker, dus nou krijgt hij weer theemuts-proporties.

Evelien: succes met de drukke morgenochtend!

En inderdaad: hopelijk is morgen al die gladheid over.
Het voelde net wel heerlijk buiten. Jammer dat het niet gewoon zo kan blijven: -2 's nachts en overdag rond het vriespunt. Nou ja, niets te willen.

Trusten allemaal!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:22

Eef, ik vind het ook heel fijn. Probleem is nog niet opgelost helaas, maar ik wil er ook niet te veel aan denken wat het wel kan zijn. Dus ik kijk gewoon hoe ver ik kan gaan, en als het niet wil is het jammer, maar dan is er morgen weer een nieuwe dag.

Bleh, tandarts. Sterkte morgenochtend!