[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:48

Welnee, dat is lang geen 2 uur!! Ik kom regelmatig met de trailer in Nijkerkerveen, en van de boot af is het krap 2 uur, dus dan is het van Putten naar OK 1,5 uur. Grappig waar iedereen de grenst trekt qua reizen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:08

MDH, klopt :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:17

Lielle schreef:
En die gok ga ik dus niet nemen. Heb al een paar keer een niet-rad paard mee terug genomen uit VP (achteraf gezien) dus daar heb ik weinig zin meer in.

Daarom start ik WW voorlopig niet meer. Wil er niemand mee voor het hoofd stoten, maar ik heb beide keren dat ik daar ben gestart de Vos niet goed mee naar huis genomen.

Ik weet ook niet of ik dit jaar naar Oudkarspel ga, het eerste jaar beviel het me goed (B pony's, met super weersomstandigheden) maar vorig jaar heeft het vlak voor ik in de cross moest starten regende het verschrikkelijk hard waardoor de bodem spekglad werd. Ben toen in de cross gestopt.

Zeker nu er hier wat meer crossen in de buurt zijn gekomen hoef ik niet meer persee ver weg om wat crossen te rijden. Ik weet helemaal niet meer wat ik ga doen dit jaar, maar ik denk dat ik Markelo weer afmeld. Putten (idd 10 maart Amanda, thanks!) ga ik denk ik maar met Beau heen. Oenkerk zal ik zo ook even inschrijven voor Beau.

Saar, ik wil ook wel een keer naar Belgie, maar mijn ouders zullen dat totaal niet grappig vinden :+

Ik had een gratis versie van Coursewalk gewonnen, maar die was alleen voor iPhone en die heb ik toen weggegeven aan Corien (Is de installatie al gelukt?). Er is wel een Android versie, die kost 7,59.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:29

Belgie ga ik niet doen. Vind het startgeld zou duur plus je moet overnachten en dan de benzinekosten. Voor dat geld kan ik 5x duitsland starten en bij wijze van half Nederland door.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:20

Ik heb vorig jaar Oudkarspel ook "afgekeurd" ivm te ver weg. Wat dan natuurlijk wel raar is, dat ik Wieringerwerf dan wel weer als optie hou 8)7 .
Ik kan nu even niet zien op welke datum Oudkarspel is, dus dat zou ik thuis even moeten checken.

Tja, als Laurie alleen op Giga reed, zouden we ook kiezen voor Vlietlanden boven de selectiewedstrijden, maar er zijn nog wat andere paarden waar ze mee aan het werk is, dus ik kan niet altijd degene zijn die aan het langste eind trekt. Baal er wel van hoor, want ik vind het een supergave cross.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:34

Oudkarspel ga ik zo te horen ook maar niet doen. Harde bodem is voor mijn paard niet goed, dan neem ik hem ook denk ik kreupel mee terug.
Overigens vind ik Markelo Potdijk ook geen heeeeele zachte bodem hebben, zeler het pad niet voor de opsprongen :n
Vasse ga ik om dezelfde bovenstaande redenen niet meer heen. Secretariaat liet onze ring extreem lang wachten, bodem vond ik meer dan vreselijk en de cross an sig vond ik het begin vreselijk gebouwd. Nee, niet weer :n

Mirthe, jammer dat je je afmeld voor Markelo, hadden we nog kunnen meeten :j

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:36

Oudkarspel vond ik zelf (3jaar geleden) ook niet zo fijn, de cross liep op de een of andere manier gewoon niet lekker. Ik ga dit jaar wel heen omdat het gewoon dichtbij is en het nou ook niet zo erg was dat ik er niet meer wil starten oid.

Ik moet kiezen tussen Genk Nokere en Brugge, liefst Nokere natuurlijk, maar dan ben ik net terug uit london, dus die viel kwa datum af. Denk dat het nu Genk wordt omdat die kwa datum mooi het 'gat' vult en Brugge weer vlak voor WW valt. Maar aan de andere kant vond ik Brugge in zo'n open veld wel fijner rijden als Genk... Nouja ik heb nog even om te beslissen, gelukkig hoef je in Belgie niet zo vroeg in te schrijven!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:38

Mirthe, gaan we samen naar Genk! :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:41

Grappig Siep dat jij OK dichtbij vindt, want vanaf Roden is dat toch ook nog een lekker stukje sturen. Gaan Over welke dijk gaan jullie dan?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:46

Haha ja erg eigenlijk dat OK onder 'dichtbij' valt :P We gaan dan over de afsluitdijk :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:04

xSiep schreef:
Mirthe, gaan we samen naar Genk! :P

Die is 20-21-22 juli? Haha ik vind alles best, ik ga toch niet op zomervakantie :Y) .

Rox, ik weet het nog niet zeker, maar het zou best kunnen. Ik heb geen zin om 2 uur heen en terug te rijden voor een dressuurproefje en 2 springhindernissen :Y)

Texelse, voor ons viel OK ook onder de noemer dichtbij :P

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:44

@ Lielle wat voor app??? Klinkt wel heel intressant!

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:13

Ik ga dit jaar voor het eerst SGW rijden, dus vind het wel interessant om hier een beetje mee te lezen. Jullie hebben het over briefjes aan de hindernissen, wat voor briefjes zijn dit?

Ik ga 10 maart naar de oefencross in Putten en dan 31 maart mn debuut in Markelo. Ben heel benieuwd! Kun je in een B cross trouwens nog af met gewone peesbeschermers, of is het toch verstandiger om crossbeschermers aan te schaffen? Ze zijn namelijk behoorlijk prijzig en aangezien er maar weinig crossen op zaterdag zijn, kan ik er helaas niet heel veel starten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:27

Op die briefjes staat hoe de hindernis aangepast gaat worden voor de verschillende klassen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:44

Oudkarspel heeft idd een harde bodem, waardoor die ook glad is als het heel droog weer is geweest. Wat ik ook minder fijn vind is dat het losspringen binnen is, en het parcours buiten. Mn als het heel zonnig is buiten, dan is dat voor de paarden even wennen om met dat lichtverschil de ring in te gaan.
Wij gaan daar ook niet meer naar toe.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 14:33

in de B zou je nog wel met gewone beschermers kunnen rijden hoor. alleen wil je het wel vaker gaan doen zou ik toch wel crossbeschermers kopen.
Ik heb ze meteen op mijn 1e wedstrijd gekocht en heb ze nu ook al een hele poos. Ze gaan ook wel lang mee.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:33

Ik ga nu denk ik ook crossbeschermers kopen, met mijn vorige paard reed ik in de B met gewone beschermers en dat ging ook altijd prima, maar met deze verwacht ik oom nog wel L en M te gaan starten dus dan kan ik ze net zo goed nu aanschaffen (voordeel van een leuke stagevergoeding haha)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:57

Nou we niet naar Vlietland kunnen, zit ik stiekem toch te denken om naar Hoogenweg te gaan. Maar het is wel een heel erg vreselijk eind rijden: 159 km. Moet ik nog maar even voorzichtig aan wennen :wow: .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:59

afstanden zeg ik niets meer over, ik vind niets ver, of het moet heel veel 80 km weg zijn. Maar als het redelijk "naast" een snelweg ligt, dan boeit de afstand mij niet meer.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:07

Het is wel zo dat als je eenmaal op weg bent, dat het ook wel goed doorrijdt en Giga staat super stil op de trailer, dus dat is ook geen probleem.
Maar ik moet er niet aan denken dat we er dan om 8 uur (of nog eerder :oo ) zouden moeten zijn.
Maar ja, die discussie is vaker gevoerd en ja het hoort er bij, maar ook ja: ik vind het echt afschuwelijk als we zo vroeg weg moeten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:12

Is ook vervelend hoor. Goeie tip: ga de avond van te voren. Lekker op je gemak cross verkennen, zelf een goed b&b-adres en de hele boel is veel relaxter. Maar ja, voor ons is dat meestal noodgedwongen, maar op zich bevalt het wel, het is alleen wel kostbaar....

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:15

texelse schreef:
Is ook vervelend hoor. Goeie tip: ga de avond van te voren. Lekker op je gemak cross verkennen, zelf een goed b&b-adres en de hele boel is veel relaxter. Maar ja, voor ons is dat meestal noodgedwongen, maar op zich bevalt het wel, het is alleen wel kostbaar....

Ik kan Paul toch niet alleen laten }:0 .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:16

O ja hoor, dat kan best, dat doe ik met mijn "paul" ook.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:24

:D

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 07:57

... en ik met mijn "Paula" ... alhoewel, die komt ook vaak mee als groom ...