[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:14

Gefeliciteerd Joki! Super, zal je filmpjes later bekijken.
Leuke foto's Itsme
Jammer van Pancho zijn actie's Sussie, was dit je laatste Z1 met hem?
Hij kan idd zat springen Margriet, liet hij in MB ook even zien.
Leuke foto's Evie.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:25

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:00

Goedenavond!
De visite is net weg, was erg gezellig :) Weer lekker bijgekletst en gegeten.

Wat jammer dat je niet kon trainen MM!
Fijn dat je lekker hebt getraind Bianca & Itsme
Jeetje, jij moet weer vroeg op CorieN!
Gefeliciteerd met je eerste prijzen Joki. En wat een prijzen krijgen jullie, een deken met een onderlinge?
Super dat je zusjes paard leuk is Tientjeh!
Roos, op de flexchair toevallig? Ik hoop echt dat Pleun weer (gauw) opknapt
Super dat Vies het beter deed met het touwtje Annetje
Jammer van je appuyement en sb Sussie. En hopelijk knapt je rug snel weer op
Jammer van je balken Margriet
Leuke foto's Evie

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:00

Leuke filmpjes Joki, wat mij opvalt bij het springen is dat je haar af en toe met heel je lijf naar de hindernis probeert te duwen, het is misschien lastig voor jou omdat zij vroeger vaak stopte (als ik me niet vergis), maar voor jullie beiden wordt het springen een stuk makkelijker als je wat lichter blijft zitten voor de sprong, wel been geven als je meer voorwarts wil, maar als je zo met heel je lijf probeert te duwen rem je haar eigenlijk juist meer af. De kur is erg leuk, rijd een bekende ruiter niet met dezelfde muziek, ik herken het ergens van?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:24

MARIJKE @ Bull heeft echt maat Cob met de styles, maar omdat ik afgelopen woensdag bij Alice ben gaan liggen met Bull omdat die sukkel op zijn eigen poten stapte met een galopsprongetje zijwaarts maken zit er een flinke winkelhaak in de achterbescherming....dat was dan wel mijn goede paard, omdat ik maar 1 set heb. Dus wil eigenlijk tzt een trainingset erbij, want anders gaan de gekleurde styles wel heel hard.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:15

Goede morgen!

Evie kan geen foto's vinden daar. Zou jij ze kunnen pben?
Joki gefeliciteerd :)

Zo morgen lekker vrij :)
Savonds naar Bruno mars ben benieuwd!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:28

Goedemorgen!
Joki ik zal je filmpjes ook later even bekijken!
Klopt Sannn, hij stond gister op duikboot modus denk ik....
Mooie foto's evie! Het lijkt idd of je een mooie pompon hebt. :+ Maar hoe krijg je die foto's zo groot?? Ik krijg ze alleen erg klein, en geen mooie kwaliteit.
Corien lekker een dagje vrij morgen!

Nou ik zal zo maar even naar dressuurles!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:44

Snoek dit is volgens mij de enige onderlinge wedstrijd van stal en deze wedstrijd wordt flink gesponsord. Bij de kur heb ik naast een grote beker, een wisselbeker, een medaille, een winnaarslint voor mezelf en het paard ook nog een sponsorjas gewonnen. Maar daarom moest Ferrose ook zo lang op de foto met de hoofdsponsor voor in de krant dus die mensen worden ook allemaal even vermeld (en terecht).

EB ik zag ook dat ik vaak weer wat wilde duwen. Ik vond het maar lastig rijden in een 20x40 bak, maar dat mag geen excuus zijn. Ik ben al wel veel stiller gaan zitten want vroeger duwde ik nog veel erger (inderdaad om een stop maar te voorkomen) maar moet inderdaad nog veel rustiger worden. Volgens mij had Isabell Werth hetzelfde nummer voor de draf als ik het goed heb

Bianca jammer dat er een winkelhaak zit in je goede styles

Veel plezier met dressuurles Margriet.

Ik begin zo maar eens met de TA voor Ferrose te bellen en dan mag ze het land op. Ze heeft lekker een vrije dag

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:49

Morning!

Hihi, Evie, dat blaadje op je cap :') Ga straks ook foto's kijken!
Joki, gefeliciteerd met je eerste prijs!
Sussie, had je 1 proef gestart? Jammer van de stuiteractie..
Corien, lekker vrije dag dus morgen. Echt fijn dat het weer een stuk beter gaat met Danny!

Nou, ook in het tweede parcours was ik de enige dus mocht 2 keer achter elkaar starten.
Het was echt een drama... Losrijden was Jer nog ontspannen, maar zodra ik de ring in kwam was hij in 1 keer kleddernat van het zweet. Nou, hoe meer hindernissen hij dan ziet, hoe gekker hij wordt. Eerste parcours 2 balkjes (ging nog wel), tweede parcours 3 balkjes en heb ik hem een keer stil en achteruit gezet omdat hij echt knetter was -O- Beetje jammer, omdat het met les en bij de SGW's juist beter ging. Maar: wel 1 x eerste, dus prijzengeld en nog een zak voer :Y) Met schaamrood op de kaken een ereronde gereden (Margriet, bedankt voor het applaus).

Daarna nog even bij de Sasjes op verjaardag geweest en Chinees gegeten. Daarna naar een kermis waar (o.a.) vriendje en schoonzusje. Schoonzusje had echt te diep in het glaasje gekeken _O- (Krijg net ook eens smsje: zware dag). Ik ging met vriendje op tijd naar huis, lopen hij en een jongen per ongeluk tegen elkaar op. Zegt zijn neus "knak" en bloeden joh! Stroomde lekker door na een paar biertjes ;) Stopte gelukkig ook weer vrij vlot.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:12

Gefeliciteerd met je prijs Noor! :D Wat jammer dat Jer zo hysterisch doet dan bij springwedstrijden. Klinkt verder als gezellig dagje.
Leuk Corien morgen naar Bruno Mars, geniet van je vrije dagje!

Ik ga zo richting club, concours begint vandaag. Vanavond ook zelf rondje springen en verder vooral secretariaat. Ben alleen niet helemaal fit, hele nacht wakker gelegen en boven de wc gehangen. Net beschuitje gegeten en dat zit er nog in tot nu toe, dus we zien het wel. Hopelijk valt het mee.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:23

Goedemorgen

Noor&Sann: als mijn moeder ook start in het L1 dat weekend (altijd wel andere dag) dan start ik maar 1 Z1 proef, anders wordt het te zwaar voor hem. Eind julie en begin augustus heb ik nog 2 wedstrijden Z1 gepland staan en dan start ik wel 2 proeven.
Noor: Wel balen dat Jer zo vervelend was in de parcoursen. En wat je prijs betreft gewoon ervan genieten :D
Sann: beterschap! En veel sterkte en succes tijdens het runnen van het secretariaat.
Bianca: wat balen dat er een winkelhaak zit in je goede styles. Maar ze hebben dus goed beschermd, anders had die winkelhaak in Bull zijn been gezeten.
Margriet: veel plezier met de dressuurles.
Barbera: Zo'n onderlinge wedstrijd op stal is wel erg leuk! Zeker als er zulke mooie prijzen zijn.
Evie: := dat blaadje op je cap

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:39

Zo is het ook weer: liever een gat in je beschermers dan in je paard :D
Sussie, begrijpelijk anders wordt het inderdaad wat veel.
Sannn, beterschap :(:) Ik baalde ook van het hysterische gedoe. Had helemaal zere spierballen :o

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:41

@Noor: applaus was evengoed verdiend hoor. Niet door Jer, maar wel door jou. Je zou hem toch door de "gehaktmolen" halen, als je hem zo spastisch bezig ziet in een springparcours!!! Zie het maar als oefenen, waarbij je niet hoefde te betalen, en ook nog een zak voer kreeg.......

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:51

Stout hè?! Wat een hysterie. Nou ik ga niet naar Hoofddorp, want daar heb ik op deze manier niets te zoeken ;) Heb nu afgesproken dat ik eerst de punten voor het Z2 probeer te halen, dan moet ik toch eerst thuis nog doortrainen en dan ga ik weer op cc. Ondertussen écht regelmatig springlessen, dus dan moet het toch eens goedkomen.

Maar inderdaad, startgeld voor gister, morgen en de diesel hadden we er zowat uit ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:20

Goeiemorgen!
Noor heeft weer spierballen gekweekt met Jer in het parcours... balen dat hij zo raar doet in het gewone parcours..
Sannn beterschap en succes met concours bij jullie! Wij hebben dinsdag, woensdag en donderdag bij de vereniging.
Bianca haar crossbeschermers zijn kapot, maar hebben wel goed hun werk gedaan ;)
Joki heeft het goed gedaan op de onderlinge wedstrijd! En wat een leuke prijzen voor die onderlinge wedstrijd!
Margriet mag weer flink aan de dressuur.
Evie heeft een mooi pompoentje bovenop haar cap zitten :=
Sussie heeft flinke punten gereden met Weltsieger en Pancho ging wat minder....
Corien heeft lekker een vrije dag! En fijn dat Jack zo goed op knapt!
Marijke heeft niet getraind met Zeus helaas... hopelijk is zijn been snel weer normaal! En balen dat je beschermers te klein zijn....
Roos heeft zitles gehad gisteren en nu spierpijn??

Ik ben gisteren nog met Jipje op wedstrijd geweest, maar door allerlei kleine dingen die er gebeurde barstte zijn bommetje in de 2e proef en ging hij compleet over zijn flesje.... kon niks meer met hem beginnen en hij bleef maar stressen en stuiteren door de baan.... uiteindelijk er voor mijn eigen veiligheid maar afgesprongen en toen ik er naast stond kwam hij weer tot bedaren. Donderdag maar weer een poging wagen om te kijken of ik hem dan weer wat relaxter kan krijgen...
Anoes staat inmiddels flink in training voor de keuring nog 1.5 week, dus dat is wel spannend :o Vanavond weer even met haar losspringen, om dat nog weer even wat te oefenen :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:21

Goeiemorgen,

@ Noor wat balen dat Jer zo achterlijk doet. Maar het dagje cc heeft je iig niets gekost ;)
@ Sannn beterschap. Klinkt niet lekker. En dan ook nog 3 zware dagen voor de boeg.
@ Bianca maatje cob ja, das inderdaad klein. Wel balen dat je goeie beschermers een winkelhaak hebben.
@ Margriet veel plezier met je dressuur les.

Ik mag zo eerst naar de ortho. Daarna Zeus zn pootje koelen. En vanavond om 17.00 mag ik ff langs op de kliniek. Ze zou ff langs huis komen maar ik vertrouw het niet. Kunnen we vanavond evt direct een foto of scan maken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:22

"Hoe ouder hoe gekker" geldt zeker voor Jip. Volgens mij moet hij nodig weer eens een crossje lopen. :D

Hmm, balen Marijke. Been nog steeds wat dik dus?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:24

Wat dik, dat was het gister. Zat een bultje. Nu is zijn hele binnenkant dik. Bah ik vertrouw het niets. ;(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:07

Jakkes Marijke, en wat duurt het dan nog lang voor het vanavond is..... duimen maar weer!!

Noor: dat achterlijke gedoe van Jer, ik ben bang dat dat niet over gaat. Maar extra trainen kan natuurlijk zeker geen kwaad. Je hebt voldoende controle, maar hij focust zich er zo op om daar onder vandaan te komen, dat hij de hindernissen af en toe niet eens ziet volgens mij. Sommigen denken dat het bij zulke paarden beter gaat als je daar iedere week, en als je de kans hebt wel 2x per week, mee naar een springwedstrijd gaat. Maar of je daar zelf vrolijk van wordt???? Succes in ieder geval. Gelukkig pakt hij in de dressuur wel super aan, en gaat het crossen ook al beter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:09

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:10

Wat balen Marijke van Zeus zijn pootje.... Hopelijk valt het toch mee!
En Sim, dat gezegde gaat inderdaad voor Jipje op, helaas was het gisteren pure angst waar hij dan compleet in doordraait. Hij kan veel hebben, maar als hij eenmaal echt bang is kun je er niks meer mee :o En een cross zal hij niet meer gaan lopen, zit er wel over te denken om nog een keer met hem te gaan trainen ergens, zodat hij zich toch weer even kan uitleven :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:11

Marijke: dat klinkt niet goed van Zeus zijn been. Wel fijn dat je vandaag op de kliniek terecht kan. Succes vanavond!
Benthe: balen dat Jipje zo uit zijn stekker ging de 2de proef. Goed dat je voor je eigen veiligheid gekozen hebt. Ben je er daarna op het losrijterrein weer wel terug opgegaan en was het toen weer over? Hoeveel punten had je in je eerste proef?

Ik mag zo naar de huisarts voor mijn rug. Hopelijk weet hij wat het is. Ik heb met vandaag ook maar ziek gemeld. In de supermarkt allerlei zware dingen sjouwen zit er echt niet in vandaag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:13

Afbeelding
mooie waterbak!

Sussie, klinkt niet fijn. heeft er al eens een goede manueel therapeut naar gekeken?
arme Jipje(s). Wel sneu dat hij zo bang werd.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:17

Balen dat je nog zo'n last van je rug hebt Sussie... Nog steeds het idee van een blaasontsteking?
En ik ben er op het losrijterrein wel weer opgegaan, maar ook daar ontspande hij niet, was erg druk en hij had al een klap gekregen van een ander paard even daarvoor met losrijden... Dan wordt hij zo bang van anderen dat dat ook niet meer helpt. Dus na 3 rondjes stappen er maar uit gegaan en in rust op de parkeerplaats uitgestapt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:18

Lielle: inderdaad een erg mooie waterbak. Bijna te mooi om te gebruiken.
Ik denk dat het mijn nieren zijn. Ik heb een paar maanden geleden een hele heftige blaasontsteking gehad en toen had ik op dezelfde plaatsen ook rugpijn. Ik heb dat toen genergeerd en gewoon doorgegaan met als gevolg dat het escaleerde en ik hoge koorts kreeg en echt heel ziek werd. Als het dat niet is en het spieren zijn dan ga ik inderdaad weer naar de manueel therapeut. Ik heb een hele goede die mij ook van mijn wiphlash afgeholpen heeft.

Benthe: na zo'n incident is het vrij logisch dat hij zo gespannen bleef. Pancho was dan waarschijnlijk ook niet meer rustig geworden. Dat kan ook zo'n angsthaasje zijn.