[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 18:25

Wat ontzettend balen, Caro :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:43

_Noor schreef:
caro29 schreef:
Cross ging super tot aan de molenwiek. Paard was er echt bang voor en begreep er niks van. 3x stop op 11a en 1x 11b. Ik vond hem van te voren wel moeilijk om aan te rijden maar had er verder geen problemen verwacht. Paard sloeg er ver van te voren al voor af en kwam in 1e instantie niet in de buurt.

-O- Helaas ook gestrand op de molenwiek, met hetzelfde verhaal als Caro. Jer vond het gaas/zeil onder de hindernissen écht doodeng! Kreeg gelukkig de tijd en ruimte van de heren bij de de molenwiek en uiteindelijk heeft hij wel gesprongen. Toen mijn rugnummer maar ingeleverd en teruggestapt. Baal dat ik niet bij het water ben gekomen, want dat had ik graag willen uittesten, gaat de laatste tijd zo goed!! Nou ja, gewoon jammer. Maar we hebben wel weer wat geleerd (hoop ik ;)). Jammer jammer jammer, want hij liep zo fijn de eerste hindernissen!
Dressuur trouwens 193, beetje braafjes en foutloos gesprongen.
Heb alleen Laura & Amati gezien. Caro (bij start) en Simmie (bij molenwiek) heb ik wel zien rijden, maar daarna niet meer gezien.

Ben ook gesloopt, maar de dag is nog niet voorbij. Even douchen en dan op verjaardag. Ga wel rijden, want ik denk dat ik na 1 borreltje compleet instort.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 20:52

Noor, Jij ook al :(:) En dan nu nog op verjaardag :oo

Ik had trouwens ook weer het water geoefend vadaag. Paard liep er zonder twijfel in in stap, draf en galop. Ik ben benieuwd of meneer morgen het ook zo doet op crosstraining!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:37

Echt jammer Noor.. :(:)
Nu nog naar verjaardag?! Wow, ik zou echt kapot zijn. Veel plezier!

Succes alvast op je cross training Mootje.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:00

CARO en NOOR @ wat jammer het lijkt zo van de foto heel makkelijk, althans 1 element dan... ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:05

Het was zeer zeker geen makkelijke hindernis voor het L Bianca. De poten waren als a en b element gevlagd en stonden ook nog eens haaks op elkaar. Je moest dus eigenlijk wel rechtdoor want als je anders zou rijden zou je grote kans hebben je eigen lijn te kruisen.
De B heeft maar 1 element dus een stuk makkelijker.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:05

Wat balen Caro en Noor :(:) Hij ziet er niet giga speciaal uit!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:18

@ bianca je moest hem als dubbel springen in 1 lijn springen. Vaak mag je nog wel een volte rijden maar nu niet. De M lijn was een stuk makkelijker. Hij stond op 11m dacht ik. Ik had er eigenlijk geen problemen verwacht maar mijn paard zag het niet zitten. normaal kan zij wel kijkerig zijn maar springt normaal altijd. Er was blijkbaar iets wat zij absoluut niet vertrouwde. Uiteindelijk gesprongen als 2 losse hindernissen met panieksprongen. Op zo'n moment is het jammer dat een paard niet praat. De rest van de cross ging fluitend. Ik maak mij niet dan ook niet druk voor de volgende crossen. Zie dit gewoon als een incidentje. Dat gaas zien paarden toch niet echt dacht ik..
@ snoekiej mijn paard vond hem helaas wel speciaal :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 22:22

Ik heb 1x een molenwiek gehad in de cross. Dit was in Princenhage, maar daar lag een schets bij dat een volte was toegestaan. Ik heb hem toen ook met volte gereden!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:23

Goedenavond.
Kim: Waarschijnlijk ook wel makkelijker dat je dan nog buiten mag springen met Bobo, voor die groene beesten is die ruimte wel fijn :).
Sann: Succes morgen!
Snoekiej: Lekker ff naar het strand met dit weer :D !
Caro: Had het in het verslagentopic geloof ik al gezegd: balen zeg :(:) .
Noor: Ook voor jou balen dat je niet de waterbak hebt kunnen proberen, gelukkig is er in Lisse een nieuwe ronde, en ook nieuwe kansen!
Mootje: Ga je naar Moordrecht morgen?
Bianca: Dat groene zeil in combinatie met de lastige afstand ( de paarden moesten best wel naar recht springen voor een goede afstand) maakte het een lastige sprong. Ben wel erg benieuwd naar de reden van de crossbouwer van het groene zeil onder de hindernissen..

Wij zijn ook 13 uur in touw geweest voort Gorssel. Dressuur was braafjes, springen ging netjes, ik vergat bijna een hindernis maar heb hem heel schuin gesprongen, foutloos! Cross ook foutloos, heb nog een hindernis gesloopt door iets te hard aan de rem te trekken en een welwillend paard dat uit stilstand sprong (sorry Bam :(:) ). Ik dacht dat we weer te hard gingen en ben gaan draven op ene lang pad, hierdoor 20 senden buiten de tijd }:0, daardoor 8ste ipv 1ste _O- .
Kortom, Bam heeft super gepresteerd vandaag maar ik was er zelf niet helemaal bij :+ .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:25

Overigens was het geen zeil maar windgaas waar ze de hindernis mee "dicht" gemaakt hebben. Denk voor het visuele aspect voor de ruiter.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:29

Simmie schreef:
Het was zeer zeker geen makkelijke hindernis voor het L Bianca. De poten waren als a en b element gevlagd en stonden ook nog eens haaks op elkaar. Je moest dus eigenlijk wel rechtdoor want als je anders zou rijden zou je grote kans hebben je eigen lijn te kruisen.
De B heeft maar 1 element dus een stuk makkelijker.

Ik geloof jullie helemaal... :D ik kan van die foto zowieso niet veel van de te rijden lijn zien wel dat gaas dan. Maar ik hoef gelukkig ook geen L... ;) , maar kan me voorstellen dat als je paard erop kijkt het moeilijk je paard een lijn te laten springen zonder uitbraak naar een kant te krijgen, maar wellicht vind Bull dat gaas ook eng...?? geen idee.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:30

Ik heb met Rebecca overigens in Gorssel wel die molenwiek gehad in 2006 ?? gok ik, maar volgens mij had ik hem toen middendoor gesprongen ?? maar zie op die foto dat de L dat nu niet mag.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:31

Kan wel kloppen. Vorig jaar zat er ook de molenwiek in en mocht je in het L door het midden. Was toen wel een ander ding (soort kabelhaspel) ipv het rondje wat er nu staat. Dit jaar mocht het L dus niet door het midden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:33

Ben ook weer boven water!! :o

Kim succes morgen!
Caro en noor las julie verslag :(:)
Evie super gereden!!
Snoek lekker naar het strand geweest :)
Bianca mooi dat je training goed ging :) rob is idd gek :P
Mootje succes met je training!
Sann ook succes morgen ;)

Zo ik heb ook lekker gereden!!

Dressuur 184 beetje tam := op de terug weg stuiteren en als een gek dribbelen :+
Springen 1 balkje op 9 := was niet nodig geweest.
Cross 3 stops op H4 puntje dus, had ik eigenlijk wel verwacht ree er wel aan maar was gewoon lastig, EN op H11 a en toen op b :=

Al met al ben ik super blij heb me doel bereikt om rond te rijden :D op naar Neede

Had trouwens ook nog gezeik (met me zelf)
had met dressuur me iets langere punten in gedaan (oude set van tacx) toen maar uit gedraait na de dressuur.
Ik weer op zadelen voor het springen ik draai al me stiften in draai ik met me hand de rechter stift in in zijn linker achter been, met me hand breekt hij af -O-
Ik geprobeert er uit te peuteren maar dat lukte niet natuurlijk :+
Dus ik super snel op gezadelt, ik richting hoefsmid!
Ijzer er onder vandaan getrokken, en een gat er bij gemaakt, oke, ik super snel terug naar de trailer (had geen goed gevoel over de set die er in zat dus ging ik me oude vertrouwde maar in doen) kom ik bij de trailer is zijn buitenste kalkoen van zijn rechter achter been buiten kant afgebroken :+
Dus na de cross alles afgegooit gespoelt DA geweest alles bij de wagen gebracht, en toen maar weer naar de hoefsmid :+
IJzers zaten er 2 dagen onder :(
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 11-09-10 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:33

SIM @ als de wieken als A en B staan en je krijgt een weigering op B dan moet je dus ook die A poot weer opnieuw doen he ?? want een volte maken en dan alleen rechtaan B nemen zou dan wel beter zijn... ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 22:34

Bianca, Een weigering op B betekent dat je mag kiezen om A+B of B alleen aan te rijden. Als het mogelijk is zou ik voor alleen B gaan!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:35

Ja mocht dus geen volte maken om je eigen lijn te kruisen :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:37

Mootje schreef:
Bianca, Een weigering op B betekent dat je mag kiezen om A+B of B alleen aan te rijden. Als het mogelijk is zou ik voor alleen B gaan!

In het klassiek mag dit dus niet, daar maakte ik in Maarsbergen de fout mee in de dubbel, dus dacht dat voor crossen dan ook gold. Eigenlijk stom, maar als je erover na gaat denken blijkt dat je sommige dingen niet eens echt goed weet.. :o , maar met vorige paard heb ik dat ook nooit aan de hand gehad....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:37

Als een combinatie hindernis afzonderlijk is genummerd dus bv 9 en 10 mag je wel een (soort van) volte rijden mits je hindernis 10 niet aanrijdt. Bij een hindernis die als bv 9a en 9b is genummerd, mag dat niet. Staan ook mooie schetjes van in het disciplineregelement. En idd moet je bij een weigering op element B ook element A weer springen.
Laatst bijgewerkt door Sim op 11-09-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:38

Ik had 3x een stop op A en toen mocht ik alleen B pakken. Normaal bij een dubbel moet je toch allebei de elementen opnieuw doen bij een weigering of is dat alleen in het springen. Heb dit nog nooit gehad.
Ben wel braaf naar de DA geweest ondanks mijn uitsluiting en paard had een super hartslag.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:39

CoriienRN schreef:
Ja mocht dus geen volte maken om je eigen lijn te kruisen :+

Die regel kende ik inderdaad ook, maar je zou wel na een molenwiek gelijk de andere kant op kunnen sturen en een lus maken (geen volte dus ) en recht zetten voor de tweede wiek, dan maak je geen rondje :D maar dat kost wel tijd.

CoriienRN

Jack zijn hartslag was ook super :)

Eef_Bam

Caro: Dat is alleen in het springen, in de cros mag je bij een weigering op b kiezen of je alleen b opnieuw rijd of a en b opnieuw.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:40

Heb nog een aantal ruige foto's :)

Afbeelding