[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:04

Wij gaan zaterdag met wat ruiters van de club naar Puyenbroeck weer.
Wou gisteren Icaro balkjes laten lopen aan de longe, geen goed plan. Hij werd enorm enthousiast en ipv ontpannen lang en laag over de rug liep hij rond als een ogefokte arabier: oortjes erop, staart omhoog en gedurig knorrend en proberen om er vanuit galop overheen te sprongen ipv draven.
Het is op momenten echt een compleet ander paard dan ik al die jaren gewoon ben. Zo bizar.

Paaien lukt niet om te vangen :+ dus doen we het tegenwoordig anders. Ik pak zijn maatje weg. Gewoon al buiten de weide zetten of buiten het stuk waar hij staat en 't Is direct over met de cinema. Dan vergaat de wereld zowat "vriendje is weeeeeeeg" :')

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:57

Hier was het vooral het probleem dat ik canch altijd als enigste uit de weide haalde en ze wist ook dat ze mee moest op de van. Thuis kan ik niet rijden dus altijd opladen en weg. En ze blijft liever bij haar vriendinnekes :P. Sedert dat ik haar niet meer uithaal voor haar alleen mee te pakken geen problemen meer :P. Daar zal wss wel weer snel genoeg verandering in komen als ik er hopelijk weer wat mee kan rijden :')

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 16:28

Dat is zo leuk aan Aruba, nog nooit problemen gehad om ze te vangen! Als ze op de wei staat en ze ziet me, moet ik nieteens roepen. Dan wandelt ze direct op het gemak naar het hekken (vroeger kwam ze zelfs altijd in galop, maar dat is nu een beetje teveel gevraagd haha). Ook als de vanne klaar staat, trekt ze juist altijd richting de vanne :D
Ook als ik val tijdens het rijden, blijft ze altijd naast me staan. Tenzij ze heel actief is dan zou ze eens paar rondjes lopen en bokken maar komt dan met haar oortjes naar voor terug naar mij!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 18:23

Springles wordt jammer genoeg verzet naar volgende week. -O-
Vriendin ging meerijden en ik ging met Luxor mee met haar. Maar haar collega is ziek gevallen en hare baas heeft haar verlof (half dagje) ingetrokken. Dusjaaa...
Heb dan maar balkjes gegalopeerd. 3 galopbalken, 2 balkjes op 18 meter van elkaar en dan nog op 2 gebroken lijntjes een balkje voor wissels. Amaaaai 'k heb hem moeten houden. :D Massas enthousiast. :+ In het begin zelfs zo echt springen over een balk en extra nawippen met zijn achterhand. :+

mayadeby

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:51

Helaas gaan wij dit weekend niet naar Moerbeke-waas. Paard is serieus ziek geweest afgelopen weekend waardoor nu 3 weken rust op de weide. We mogen wel wat stukjes gaan wandelen, dus ik hoop na een goede maand weer te kunnen rijden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:49

Ai da's minder maya, maar wel vooruitzicht dat alles goed komt?

Haha Hanne, dat enthousiasme vind ik wel altijd leuk, zolang ik er maar niet naast lig :+

Ik zou niet weten wat de mijne doet als ik val Winnie... Ik ben er nog maar 1x afgedoken en dat was omdat hij opzij schoot bij een hindernis ipv er overheen. Tegen de tijd dat ik bekomen was van de landing op mijn buik had mijn lesgeefster hem al vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 11:19

Zag net op FB voorbij komen dat je op 15-16-17 maart kan reserveren in groepen van max. 4 ruiters om te gaan trainen op het terrein van Ciney.
Mss interessant voor een aantal hier?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 15:59

@Varekaj: Heb je nu gesproken met Jelle over die halsartrose? Wat zei hij?

Hier is hij gisteren geweest voor Luxor, vele hebben zijn mooie snoetje al gezien op fb. :+ 2 hele kleine blokkages links in de hals en in de rug. Maar niet zodanig dat hij erop zou protesteren ofzo. Weer goeie punten. :P Voor de rest qua soepelheid in de spieren etc was de osteo zeer tevreden. Dat hij echt goed stond. Bekken etc ook goed los. Dus ik blij! :D Weer voor een half jaartje goed, ik laat m 2x per jaar komen tussen de seizoenen in. Luxor heeft er deugd van en ik ook, zo weet ik dat hij in orde is. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:34

Nee, we zijn 3x aan de stand gepasseerd en hij was er nooit :+
Maar ga hem wel eens laten komen binnenkort, voor we de wedstrijden in gaan.

Vandaag met de club naar Puyenbroeck weer geweest. Icaro in een bende die vertrekt is GEEN goed plan. Dat wordt 1 coleirig kanon dat zichzelf zou doodlopen en verongelukken.
Dus met paar andere apart groepje gemaakt en rustig apart gereden. Ging gelijk beter.
Ook iets nieuws gedaan! Er ligt nu aan de zijkant van de waterbak een mini boompje om van opzij het water in te "springen". Eerste keer in stap erover gestapt, nadien vanuit galop eerste keer twijfelend en half ernaast maar nadien zonder kijken er heel proper over.
Iemand vroeg ook waarom ik nog geen aspiranten start omdat hij zo goed oppakt, was toch een complimentje.

Nu zelf nog de ballen kweken om het ook effectief te doen :Y)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:30

Veel succes aan degene die vandaag meedoen aan M.oerbeke! Hopelijk een goede start van het seizoen. Jammergenoeg wel zo'n slecht weer :(

@Varekej: In groep wandelen kan inderdaad soms echt tegenvallen he. Met Aruba is dat ook altijd een ramp! Ik doe het ook gewoon nooit meer. Met 2-3 is bij haar al echt een maximum... Alleen is ze het leukst!

Mijn rijexamen ligt vast: 21 maart, hopelijk van de eerste keer erdoor! Het oefenen gaat alleszins al heel vot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:21

Het kan wel, maar dan moet er wel rekening gehouden worden met de groep an sich. Na 3-4km stond er onder andere bij de mijne het schuim al op, en dan moesten we nog het gedeelte met de hindernissen doen (7km). Hij heeft wel basisconditie maar het tempo lag redelijk hoog en hij is ongeschoren + dan eindeloos opfokken natuurlijk :roll:
Hij heeft echter nooit de indruk gegeven van (dood)moe te zijn. Vandaag zet ik hem eventjes aan de longe om stijfheid te voorkomen.

Net een filmpje gezien van M.oerbeke, zag er wel fijn uit qua parcours!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:13

Zag ook veel positieve dingen over moer.beke. wel dikke pech idd met het weer :/.

Hier is canch eindelijk 'verlost' van haar veulen. Tging helaas niet helemaal van een leien dakje. En niet omdat ze haar mamie miste. Maar de rust is nu wel wedergekeerd. Nu mag canch beetje bekomen en dan zien we wel verder :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:16

Ja de bodem zag er minder uit maar wel mooie lijnen, goed overzichtelijk, mooie hindernissen enzo. Aan het weer kan je uiteindelijk weinig veranderen.

Hoe is't gegaan PP?

Ik ben zo stijf als een plank na gisteren. Kon vanmiddag amper mijn schoenen aandoen om naar stal te gaan. Zolang ik zit/lig is het ok maar bewegen is een ramp. Rug is fiks geforceerd vrees ik.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:42

weet iemand hoe de ondergrond is in westdorpe? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:58

Met dit weer drassig vrees ik. Dat is toch vlakbij polder en zo naast een dijkweg nee?

Gisteravond toch les gereden en ging weer prima, ben meer dan tevreden.
Juist enorm spooky momenten gehad omdat er blijkbaar mensen in het bos achter stal zaten. We konden met de wind vagen en flarden geroep horen maar ze niet zien. Icaro bleef braaf, alleen de focus was soms weg. Als ik stal afsluit is dat in het potdonker, gaf toch wel de kriebels.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:38

Moerbeke was inderdaad een heel mooi parcours! Fijn opbouwend. Begon met een klein boompje en bouwde dan mooi op naar nog wel een paar stevigere exemplaren. Ook de waterbak was niet eenvoudig voor een parcours 80. Beetje zoals Deurle, maar dan zonder de afsprong. Een gevulde sprong een paar galopsprongen voor de lage waterbak, dus paarden zagen eigenlijk het water niet voor ze over de sprong gingen. Gaf hier en daar wel spectaculaire lanceringseffecten :Y) Enkel de bodem was inderdaad wel echt zwaar. Ze deden hun best om regelmatig te slepen maar zeker het springen lag wel zwaar. Ik heb zowat overal een "verkeerde" lijn gereden om naast de diepe stukken te kunnen rijden. Ik had nog het geluk dat ze sleepten net voor ik moest starten. Heb die mens net niet op mijn blote knietjes bedankt :+ :D pony was wel terug super braaf! Een balkje in het springen omdat ik hem iets te veel liet terugkomen in een wending en supervlot foutloos door de cross. Ik moet alleen mijn neusriem iets harder aanspannen. Met al dat winterhaar niet goed opgelet. Floep halverwege de cross neusriem weg :o ik voldeed in elk geval aan die nieuwe FEI regels.... :7

Westdorpe kan wel redelijk nat zijn denk ik maar heb er zelf nog nooit gereden. Wel eens geweest om te springen en toen lagen de weides wel cava. Tis natuurlijk nog altijd heel vroeg int jaar e...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:46

Varekaj: dat klinkt inderdaad wel creapy. Zeker als je zo alleen bent in een donker afgelegen gebied.

Lene: wat fijn dat je weer een goed ritjz hebt gehad. Wat staat er nog op de planning?

Ik heb al eventjes niet gepost. Maar de paardjes zijn nu toch terug back on track aan het komen.
Iskander vorig weekend 2x dubbel 0 in het springen en mooi vlot. Colorado rijd ik nu terug volwaardige ritjes mee, die spierverrekking was gelukkig niet erg.

Ferro ben ik zondag terug met gaan springen 1.10, na 2x osteobehandeling (hij zat goed vast rechts en gaf verzet in het rijden). Hij was een bom! Na hindernis 2 een paar keer gebokt. Hij maakte in een scherpe bocht rechtsom wel nog eenmaal aanstalte naar verzet, mijn moeder riep "tik van de zweep" en hij begon nukkig te bokken. Dan een tweede maal de wending ingegaan in verlichte zit met een los galopje en we gingen verder. Hij trok heel erg naar de hindernissen.
Duidelijk dat hij wel nog even moet vergeten dat de spanning/pijn nu uit zijn rug is in de scherpe wendingen op rechts. Volgende keer proberen om in zo een wending direct gewoon vlot te galopperen en verder niets te doen

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:40

Voorlopig weinig op de planning Florence. De jumpcross van Maark.edal waarschijnlijk wel. Misschien Waregem de week erna maar dat weet ik nog niet zo goed :') Fijn dat de spierverrekking toch meeviel! Zelf nog cross plannen met Iskander?

Ik zou het weekend van 16 maart naar de training van Suz.anne Bo.uten gaan in Die.penbeek. Daphne, dat is jou streek zo een beetje denk ik? :+ weet jij toevallig wat er daar in de buurt aan te raden is qua plek om je paard een nachtje (of twee) te laten overnachten? :) Iets waar B&B en stal gecombineerd is zou super zijn maar een stal is ook ok dan zoek ik los ervan wel een B&B. Iets meer richting Genk mag gerust ook, aangezien ik de dag nadien een rondje zou willen gaan wandelen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:30

Wij zijn ook naar Moerbeke gegaan met het jonge geweld :D
Zijn eerste buitenjumping en 2e crossje (hij had vorig jaar Merendree al eens mee gehobbeld). Hij deed het héél goed.
Jumping 1 balk omdat hij afgeleid was, geen focus op de sprong. In de cross 80 gedaan, 1 stop om een schansje hindernis 3. De eerste sprongen moest ik hem wat motiveren, weg van de paarden, laten voelen dat hij wel beetje mocht galopperen, na dat stopje was zijn frank gevallen en snapte hij de bedoeling en liep hij netjes verder foutloos rond. Zelfs meteen in de waterbak, waar toch veel mis ging bij anderen. Ook nog leuke foto's van hypomedia, ga er enkele kopen en dan zwier ik ze nog wel eens op mijn FB.
Maar als ik zie hoe die vorig jaar in merendree liep te zwalpen en schrik had van zijn eigen schaduw, dan had ik nu toch een ander paard onder mij. Denk dat het een leuke eventer wordt!
Voor de liefhebbers een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=liCazWopi0M
begin is heel ver, maar op telefoon op tablet kan je inzoomen.
Ik vond Moerbeke overigens een echte aanrader voor een jong paard, geen te moeilijke sprongen, niet overbouwd, niet te kijkerig... Voor eentje met al wat routine in de benen, minder interessant vond ik.

Komende zondag Heusden voor alletwee en de week erop St-Jan in Eremo, ook alletwee. Daarna dan even wedstrijdrust tot waregem. Misschien nog maarkedal met Play, beetje afhankelijk hoe Heusden en St Jan gaan.

Gisteren osteopaat nog laten komen voor Ny, voelde toch weer iets klein (ik begin ze te kennen :P ). Haar bekken stond nu perfect dus osteo vond het opmerkelijk als je zag vanwaar ze komt. Ook credits aan de hoefsmid om mee te denken en anders te beslaan!
Kleine blokkade in de rug, hoogst waarschijnlijk veroorzaakt door mijn dressuurzadel dat nodig moet bijgevuld worden, want het ene kussen is een stuk dunner geworden dan het ander.

Lene: uw pony is zalig hé, zie ik hem daar zonder neusriem huppelen :+
Ik vond wel dat hij regelmatig zo een klein pasje bijnam en dan vanuit de voet sprong. Kan je hem in de cross niet iets meer vanuit de galop laten springen? Want ik krijg de indruk dat hij uit zichzelf terugkomt?

Florence: leuk dat jij ook weer goed vertrokken bent! Hoe lukt intussen het samenwonen en de combi met de paarden?

Mila: ik heb westdorpe alleen nog maar in september gereden, bijna allemaal grasland. Ik geloof wel dat ze voor de oefencross enkel het gedeelte rond de waterbak gebruiken?? Ook grasland, geen superdroge grond volgens mij.

PP: hoe is het met canch intussen na het spenen? Is ze wat ingevallen na het veulen of kon je ze mooi op gewicht houden?

Varekaj: wandelen in groep, laat staan springen, is niet evident hé. Moet je echt wel een koel paard voor hebben wil dat goed gaan. Lag het te doen om zonder vijzen te wandelen en springen?

Winnie: gewoon rij-examen of BE? In ieder geval, veel succes!!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:56

Mijn vriend was superhard onder de indruk van die van u Antonius "amai die kan nogal versnellen!" :D. Haha ja dat kan die van mij niet :p ik snap wat je bedoelt met dat pasje bij. Is één van ons/mijn grootste werkpunten. Ik word snel onzeker over een afstand en dan rijd ik terug ipv vooruit. Heb filmpje van eerste deel online gezet. Dan vind ik zelf 1/2/3 ok, 4 zat ik naast de lijn omdat het zwaar lag dus daar dan een pasje bij door het terugsturen, 5 keek hij wat op de paddestoelen en dan laat ik hem dat te veel beslissen, 6 tot 11 was ook wel ok naar mijn gevoel. En 12 ja daar zat ik te knoeien. Reed hem "vlot" binnen maar vergat dat 2 galoppassen niet ging passen dus kregen we iets 2,5's. Alé das mijn gevoel e :o Het vooruit kunnen schakelen moet gewoon algemeen beter bij zowel Pieter als mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:55

In kleine groepjes is het geen probleem maar met 12 man die ineens vertrekt is dat andere kak. Hij is dat ook niet gewoon.

Het lag toen nog juist goed, alleen waar die bende als een idioot was doorgeraasd wat plekken modderig. Nu na de regen van deze week zou ik wel vijzen steken of misschien zelfs overslaan tot het weer paar dagen droog is.

Er gaan er nog van de club naar st jan, misschien dat ik dan meega als supporter :D

Iedereen zit precies wel weer back on track met de goede flow :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:25

Fijn de verslagen van Moerbeke te lezen. Twas wat ver voor ons hahaha.

Uwe jonge pakt goed aan Anthonius! Leuk.

Wij zijn vandaag naar Baarle geweest.
Twas wel goed, kon beter. Hij snapte het in het begin niet, hij vond het moeilijk om naar iedere hindernis te galloperen. Eens ervoor, was het geen probleem. Na een paar keer goed gegaloppeerd te hebben, snapte hij het spelletje en pakte hem wel goed aan.. maar duurde toch wel effe voor hij het snapte. Heb hem wel de tijd gegeven.

Op fb staat een filmke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:07

Zag er goed uit Daaphh. Had het niet herkend als Baarle in het begin.
Toffe foto's trouwens!

Ik ga zo dadelijk aan dag 3 van het eetfestijn beginnen. Blij dat ik morgen verlof heb genomen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:22

Ik ben opgetrokken naar Heusden voor de cross, ben opgestapt op play maar ben na 50m weer afgestapt... verschrikkelijke wind, hij zag vanalles overwaaien, 3 bomen ontworteld voor onze neus, plastiek, alleen maar schrikkerige paarden... waren teveel prikkels voor hem, dus beslist om hem hier niet door te willen rijden. Vooral omdat vorige week zo easy ging, wou ik het nu niet forceren.
Heb ny ook niet meer gestart, moest nog 3u wachten met haar en ik had echt wel schrik om nog langer in die wind daar te staan. Er zijn mensen die een tak op hun hoofd gekregen hebben, zelfs een boom op een auto... heb genoeg spanning gevoeld voor 1 dag.
Vond het vooral met ny heel jammer, had graag nog eens grote cross kunnen rijden maar goed, komen nog wedstrijden.
Onderweg naar huis 1x moeten omrijden en 2x moeten wachten voor omgevallen bomen.
Pfff was blij toen ik thuis was!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:34

Amai ja, met die wind, niet ideaal voor een jonkie!
En om dan 3u te wachten... ik begrijp uw beslissing.

Als wij vandaag naar Baarle moesten gaan, was ik denk ik niet vertrokken.