Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Die moet aardig last gehad hebben en toch plooide hij elke keer omdat ik dacht "die is aant puberen en liever lui dan moe", dus ik reed hem erdoor. Denk dat ik bij menig ander paard allang zand had kunnen vreten.
Was al tijdje geleden!
Ik vind het ook zeer handig, zeker voor de tijden enzo.
Nu was dat niet zo van belang. Maar je ziet het duidelijk in de grafiek
1 rondje op die galopbaan is 540 meter. Eerst 2 rondje handgalop, dan een rondje snellere galop, dan stappen/draven, en dan weer hetzelfde maar op de andere hand dan. En snelheid is redelijk constant, en de vlottere galops ongeveer evenveel snelheid. Dus kan tempo wel goed schatten op beide handen. 
Nu zalig rijden!
ik hier ook, zaterdag nog eens naar de Br*eem*eersen geweest om oefenparcours te springen. Behalve dat hij de eerste 15 min terug volledig van slag was (hal is volledig leeggemaakt behalve de piste, dus veel echo) en dat de waterbak nooit onze favoriet zal worden, toch een leuk parcoursje op 80/90 kunnen springen. Was al weer een tijdje geleden
Was ook bijna alleen, maar één iemand met een ander paard. Doet wel raar in zo een gigantische piste, echt luxe, wel een aanrader voor 10 euro op die manier
Helaas daarna zelf ziek gevallen dus nu al een paar dagen buiten strijd. Pony wel buiten gezeten en wat gestapt maar niet gewerkt. Gisteren terug gereden maar merkt dat pony zelf ook een kuchje had bij de eerste draf en wat opgezette klieren, dus die is precies solidair
hopelijk blijft het daarbij, want sta voor zaterdag ingeschreven voor de indoor sgw in zeeland. Met héle leuke starturen (8u30 jumping, 9u45 cross: slik, is een klein uurtje rijden van bij ons
). 
Ideaal, kan ik steeds pakweg 1000m in galop werken en dan 700m stappen naar startpunt.
had je nog niet gespot op de startlijst Antonius, met de vos? Kijk er wel al weer uit, vind het een mooi evenement!Varekaj schreef:Beide merken zijn hele goede kwaliteit, het zadel past met marge van aanpassen, ik zit ook goed dus ik hoop dat ik voor hem de eerste 5 jaar geen nieuw zadel nodig ga hebben. Zeker nu ik voel dat hij binnen een goeie maand (incl. 2 weken vakantie) al zo'n verschil geeft in gebruik van zijn lichaam is het dat bedrag zeker waard. Zelfs mijn aanleuningsprobleem is grotendeels weg!
Beest is gewoon veel te braafDie moet aardig last gehad hebben en toch plooide hij elke keer omdat ik dacht "die is aant puberen en liever lui dan moe", dus ik reed hem erdoor. Denk dat ik bij menig ander paard allang zand had kunnen vreten.
En in normale toestand hartslag 56 ofzo.
Omdat m'n bloeddruk zodanig laag was en precies bleef zakken. En die vragen of dat 'k niet veel flauwval ofzo, en 'k zeg nee niet echt maar als ik lang lig, en dat het zwart voor m'n ogen wordt als ik weer recht sta. Dusja moet daar beetje mee oppassen.
Ma tis niet super erg ofzo.
Ik merk de laatste tijd dat de mijne tikje aan het stijgen is, en als ik met paard 4 hindernissen vanuit galop moet rijden achter elkaar, dan denk ik soms dat mijn hart gaat ontploffen. OK, ik heb 0,0 conditie, dat geef ik toe, maar ik ga het wel laten nakijken.