[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:33

Is inderdaad nog een groot prijsverschil.
Maar qua kwaliteit is prestige ook zeker goed hoor! En nu kan je weer snel aan de slag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:46

Beide merken zijn hele goede kwaliteit, het zadel past met marge van aanpassen, ik zit ook goed dus ik hoop dat ik voor hem de eerste 5 jaar geen nieuw zadel nodig ga hebben. Zeker nu ik voel dat hij binnen een goeie maand (incl. 2 weken vakantie) al zo'n verschil geeft in gebruik van zijn lichaam is het dat bedrag zeker waard. Zelfs mijn aanleuningsprobleem is grotendeels weg!
Beest is gewoon veel te braaf :o Die moet aardig last gehad hebben en toch plooide hij elke keer omdat ik dacht "die is aant puberen en liever lui dan moe", dus ik reed hem erdoor. Denk dat ik bij menig ander paard allang zand had kunnen vreten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:11

Net even de site bekeken van Heusden. De hindernissen op de initiatie (50-60cm) zien er op de foto's allemaal prima uit, normaal zou paardlief dat allemaal wel springen. Maar plots ging er een lichtje branden: ik heb geen begeleiding voor die dag die ervaren is in cross. Ga het er op houden dat ik ga kijken, maar meerijden waarschijnlijk niet. Dat hou ik voor de zomereditie in augustus.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:59

Hanne, je bent een genie! Daar heb ik nooit aan gedacht, om met Endomundo een galoptraining te gaan meten :')

Besef net dat ik op 1 lang traject rechtuit zit, dus eigenlijk kan ik via die app dan gewoon even afstanden bepalen vb. 100m draf, 100m handgalopje, 100m verruimen, 100m handgalop, weer 100m verruimen en kijken op de kaart waar de herkenningspunten ongeveer liggen *\o/*

Intussen gaan we hier stukjes contragalop beginnen meepikken. Voorlopig wordt er in dressuurles vooral gewerkt om achterin weer aan te sterken, conditietraining en extra losmaken doe ik via longeerwerk, vaak met balkjes zodat hij tikje meer de voeten optilt.
Vanaf maart komen er weer ijzers onder en komen er weer buitenritten op het programma :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:14

Haha :D Ik vind het ook zeer handig, zeker voor de tijden enzo. :) Nu was dat niet zo van belang. Maar je ziet het duidelijk in de grafiek :P 1 rondje op die galopbaan is 540 meter. Eerst 2 rondje handgalop, dan een rondje snellere galop, dan stappen/draven, en dan weer hetzelfde maar op de andere hand dan. En snelheid is redelijk constant, en de vlottere galops ongeveer evenveel snelheid. Dus kan tempo wel goed schatten op beide handen. :)

Vroeger was die renbaan een trigger voor mijn paard, heeft daar getraind als koerspaard. En kon geen rondje rijden zonder arm/schouder krampen. :P Nu zalig rijden!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:17

Vorige keer dat ik gemeten heb, was in september. Ook met Endomondo, max. snelheid 40,5 km/h, dat was leuk sprintje! :D

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:46

Allemaal flink aan de slag voor het komende nieuwe seizoen precies :D ik hier ook, zaterdag nog eens naar de Br*eem*eersen geweest om oefenparcours te springen. Behalve dat hij de eerste 15 min terug volledig van slag was (hal is volledig leeggemaakt behalve de piste, dus veel echo) en dat de waterbak nooit onze favoriet zal worden, toch een leuk parcoursje op 80/90 kunnen springen. Was al weer een tijdje geleden :) Was ook bijna alleen, maar één iemand met een ander paard. Doet wel raar in zo een gigantische piste, echt luxe, wel een aanrader voor 10 euro op die manier ;) Helaas daarna zelf ziek gevallen dus nu al een paar dagen buiten strijd. Pony wel buiten gezeten en wat gestapt maar niet gewerkt. Gisteren terug gereden maar merkt dat pony zelf ook een kuchje had bij de eerste draf en wat opgezette klieren, dus die is precies solidair :( hopelijk blijft het daarbij, want sta voor zaterdag ingeschreven voor de indoor sgw in zeeland. Met héle leuke starturen (8u30 jumping, 9u45 cross: slik, is een klein uurtje rijden van bij ons :+ ).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:49

Welke dagen mag je daar rijden eigenlijk en tot hoe lang? Want klinkt wel interessant. :j
'k Wil da mss zelf doen, in de plaats van opnieuw naar Moorsele gaan op jumping. Gwn omdat het ook een ander terrein is, en dat Shuddy daar ook wat van kan leren. :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:13

Oh leuk Lene jij gaat ook naar de k*roo! Ik ook, wel met makkelijkere uren :+
Ik moet rond 15u30 en 16u15 rijden, ik neem nog een meisje mee, zij moet rond 14u en 15u rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:14

Ik heb ontdekt dat ik op 700m stappen van mijn weiland een zandpad heb dat geschikt is voor galopwerk van 1100m :D Ideaal, kan ik steeds pakweg 1000m in galop werken en dan 700m stappen naar startpunt.

Bij ons op stal heb ik toestemming om een paar attributen te zoeken om van de gewone hindernissen "cross"hindernissen te maken. Bijvoorbeeld kleine bundels takken om tussen balken te zetten, zodat het hegjes lijken. Of een pot met minisparretjes. Mijn stalhouder heeft al wat ervaring met cross en zou dit ook graag oppikken met haar nieuwe jonge paard, dus nuttig is het altijd. Er wordt ook gedacht om een kleine boomstam erbij te nemen. In het bos achter de stal wordt er regelmatig hout gekapt, daar kan dat nagevraagd worden.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:24

Klinkt leuk Varekaj! Had dit vroeger ook thuis op de wei (boomstam, hegje, muurtje van hout blokken). Vorig jaar reed ik mee met de B paarden en dat was ook fijner qua uren, maar nu met zijn blessure geweest enz, toch maar bb ingeschreven, was ik vergeten dat dit wel vééél vroeger is :) had je nog niet gespot op de startlijst Antonius, met de vos? Kijk er wel al weer uit, vind het een mooi evenement!

Bre*eme*ersen is in principe elke voormiddag door de week en de zaterdagvoormiddag tot 13u zonder reservatie (tenzij er stages zijn denk ik dan?). Ik heb dus een beetje de gok genomen en gewoon gegaan zaterdagvoormiddag, is toch maar 10-15 min rijden. Zondag kan er niet getraind worden staat er op de site. Namiddagen op afspraak. Betalen was in mijn geval aan de groom (een engelstalig meisje) of aan één van de twee broers zelf, maar die waren er dit weekend niet zei ze. Wel eens een goede leerschool, zeker! Ga misschien volgende weekend terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:27

Lijkt me handig, zo'n locatie in de buurt!

Ja je moet wat om te oefenen, en het zou niet de eerste jumping zijn ook waar ze planten onder een balk zetten ipv een hekje of plaat. Kan er maar beter mee werken thuis zodat ie weet dat plantjes niet bijten :))

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:09

Ja, ik neem de vos mee voor L, dat meisje dat meegaat met mij rijdt B. Maar jij start met je pony zeker? Dat is dan idd nog vroeger. Is intussen ook al 3e keer dat ik ernaar toe ga, vind het wel een leuk concept om eens te rijden, en heel mooi georganiseerd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:28

Dankje voor het antwoord lene!
Ik heb ook ergens gelezen dat D.onaat privélessen geeft, toevallig ideetje wat de prijs is van dat?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:35

Varekaj schreef:
Beide merken zijn hele goede kwaliteit, het zadel past met marge van aanpassen, ik zit ook goed dus ik hoop dat ik voor hem de eerste 5 jaar geen nieuw zadel nodig ga hebben. Zeker nu ik voel dat hij binnen een goeie maand (incl. 2 weken vakantie) al zo'n verschil geeft in gebruik van zijn lichaam is het dat bedrag zeker waard. Zelfs mijn aanleuningsprobleem is grotendeels weg!
Beest is gewoon veel te braaf :o Die moet aardig last gehad hebben en toch plooide hij elke keer omdat ik dacht "die is aant puberen en liever lui dan moe", dus ik reed hem erdoor. Denk dat ik bij menig ander paard allang zand had kunnen vreten.

Vriendin van mij verkoopt haare prestige Versailles, 17 inch, zwar. Nog nie zo oud, jaar of twee denk ik. Boommaat weet ik nie direkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:13

Ik heb 'm net nieuw gekocht met mooie korting :p

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:23

Aach haha :D

Kheb nie zoveel verstand van harstslagmetingen, op internationaal na de cross wordt er wel vaak gekeken nr de harstslag door dierenarts en mag je pas terug rn de stallen als die +/- 80slagen/min is.

Heb wel nog polar gebruikt vr me zelf, was wel goed want mn hartslag gaat peilsnel de hoogte in zonder dat ik het in de gaten heb. Heb nog gehad ook boven de 200, soms heb ik da ook uit het niets. Maar bleek uiteindelijk bloedarmoede te hebben, waardoor mn hart harder moest werken om bloed rond te krijgen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:52

Shuddy toen hij in kliniek stond met de miltruptuur, had hij een hartslag van 120. Door de pijn. := En in normale toestand hartslag 56 ofzo.

Ik heb een heel lage bloeddruk blijkbaar, toen ik een bloeddonatie heb gedaan, moest de dokter ervoor je bloeddruk opnemen, hij heeft 't wel stuk of 6 keer gedaan. := Omdat m'n bloeddruk zodanig laag was en precies bleef zakken. En die vragen of dat 'k niet veel flauwval ofzo, en 'k zeg nee niet echt maar als ik lang lig, en dat het zwart voor m'n ogen wordt als ik weer recht sta. Dusja moet daar beetje mee oppassen. :) Ma tis niet super erg ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:24

Beter een lagere bloeddruk dan een te hoge :+ Ik merk de laatste tijd dat de mijne tikje aan het stijgen is, en als ik met paard 4 hindernissen vanuit galop moet rijden achter elkaar, dan denk ik soms dat mijn hart gaat ontploffen. OK, ik heb 0,0 conditie, dat geef ik toe, maar ik ga het wel laten nakijken.

Zijn er eigenlijk op alle crossen controles door een DA of is dat pas vanaf een bepaald niveau?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:14

Internationaal en nationele kampionschappen. In nederland is dat wel altijd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:17

Ik weet nog dat 'k in de jurywagen zat voor de jumping van CNC Nokere. En dat er een paard niet mocht starten omdat hij mank stond. Ister geen DA die da bepaald ofzo? Of jury van de dressuur die da heeft gezien en dat die het dan gemeld heeft ofzo?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:34

Ik vind het jammer dat in België die controle door DA er niet is.

PP: hoe ben jij dat te weten gekomen van die bloedarmoede? Zien ze dat bij standaard bloed trekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:55

Normaal wel Antonius, je hoeveelheid rode bloedcellen (erytrocyten) worden dacht ik altijd gecontroleerd bij een standaard algemeen onderzoek, net zoals je witte bloedcellen (leukocyten).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:00

Kheb toen bloed laten trekken al mn bloedwaarden waren te laag en ook ijzer te laag. Kheb da toen grvraagd omdat ik wel vermoeden had het dat ging zijn mr denk idd dat da standaard was.

ja jury mag altijd paard uitsluiten als die vindt dat da niet oke is.