Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jeaninedow schreef:Zijn er in de winter geen officiële crosswedstrijden? Indoor cross, vinden jullie dat wat? Das toch gewoon crosshindernissen in een bak?
Joki schreef:Bij mij blijft de belasting redelijk gelijk. In mijn ogen heb ik geen erg zware trainingsweek. 1x per week een buitenrit blijft mijn streven gedurende het hele jaar, maar omdat dat nog niet relaxt gaat is dat meteen de zwaarste belasting die ik kan bedenken
jeaninedow schreef:Heel interessant om te lezen allemaal ! Had er geen idee van.
Toch denk ik dat het wellicht niet helemaal uitmaakt welk niveau je rijdt? Tuurlijk, recreantenniveau daargelaten. Maar een B/L getraind paard, dat ook op dat niveau loopt, kan toch niet veel meer hebben dan een M getraind paard dat op dat niveau loopt? Als je goed op laag niveau traint, heb je evenveel rust nodig voor de ontwikkeling van de spieren en pezen als op hoog niveau? Immers de ontwikkeling van spieren en pezen zorgt voor meer belasting aankunnen?