[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 05:37

Even een snelle reactie van mij, moet zo werken, zal vanavond uitgebreider reageren.

Gister regio gehad. Ed was super braaf! Parcours ging aardig, maar hij voelde heel explosief boven de hindernissen waardoor ik hem moeilijk uit kon zitten boven de sprong. Had ook moeite met mijn ritme te behouden. Toch het gevolg van weinig getraind te hebben door zijn dikke been denk ik. Maar ik was foutloos! Tot de laatste sprong... :(. Dat was een krap opgezette dubbel ( 2 kleine galopsprongen) en ik kwam niet uit op de eerste. Die sprong hij wel, maar we waren allebei onze balans kwijt, en het tempo was er compleet uit. Hierdoor vielen we stil voor de 2e hindernis ( en ik was mijn beugel ook nog eens kwijt). Gelukkig ben ik hier gered door Ed, want hij sprong hem voor me vanuit stilstand! Maar helaas zat hij net te kort op de sprong met zijn voorbeen, dus de eerste balk ging eraf. Helaas 4 strafpunten dus, en geen startbewijs voor Ermelo. Maar wel weer een puntje erbij, en heel trots op mijn bikkel paard! Wat een held!
Stijlpunten waren dramatisch, en snap niet zo goed waar dat vandaan komt. Had een 5 voor rijstijl, totaal van 58 punten. Ik reed niet lekker, maar zo slecht was het nou ook weer niet dacht ik...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:19

Hoi!

Rianne ik rijd Beau zelden, heb er al niet zoveel mee en in combinatie met Challenge werkt het helemaal niet meer. Ga heel misschien in Norg starten omdat dat vlakbij is.
Leuk paard Leentje.
Fijn dat je crossles zo goed ging Rianne!
Mette jammer dat Epke weggaat, gelukkig heb je wel al een vervanger.
Apart van die benen Percy, kan het niet iets te maken hebben met de omslag van het weer?
Mette per oktober zijn de startpassen idd goedkoper en kan dat beter uit dan 4x starten geloof ik. Dan kan je evt. voor die tijd een paar x BB springen ofzo, daar hoef je alleen maar lid van een vereniging voor te zijn.
Tiahastrona ook al zo'n fijne training gereden :D
Madelein, goed toch! Die 5 is overigens wel vrij makkelijk te verklaren: het ging mis op de laatste hindernis, dus dat is toch hetgene wat de jury heel vers in het geheugen heeft. Je komt niet voor niets niet goed uit, dus is het een ruiterfout (klinkt lu'llig maar bedoel het wel goed hoor!).

Net beide paarden gereden, Beau, a.k.a. Dikkie, mag weer even op een streng dieet. Die vliegendeken heeft 'r dikke buik mooi verdoezeld }> vetklep

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:56

Nee heb je wel gelijk in mistid. Was ook een beugel kwijt daar dus zal er inderdaad niet al te mooi uit hebben gezien. Ach is net aan voldoende zullen we maar denken, en ik weet de oorzaak. Volgende keer beter. Rest van het parcours zat ik ook niet echt lekker erop, dus zal alles bij elkaar zijn. Ben wel echt super trots op ed. Die laatste hindernis sprong hij echt voor mij, zo schattig! Beest doet zo z'n best, knalt echt heel ruim over de sprong. Zal vanavond wat foto's uploaden.
Ik moet op de een of andere manier mentaal sterker worden. Kreeg nu enorm de zenuwen dat ik foutloos was, waardoor ik slordiger ging rijden naar de laatste lijn toe. Hoe doen jullie dit??

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 14:38

Percy: Bedankt voor het compliment! :)
Hoe is het vandaag gegaan met shetan? Geen last gehad?

Fijn Tia, ben benieuwd naar foto's! :D

Ben ook benieuwd naar die tip met punten indraaien!

Madelein had het al gezegd maar super gedaan hoor! Nu nog even focus tot de laatste hindernis houden en dan kom je foutloos rond. Foto's waren ook mega gaaf!

Ik had vandaag dus overijsselse. Was zelf erg tevreden. Reed een keer verkeerd heel dom maar desondanks er fijn aan kunnen blijven rijden. Had 190 en 183 en was 11e in mijn ring (van de 26 ofzo). Mochten er 7 overkampen, maar dat had ik ook niet verwacht dat ik dat mocht. Was heel blij met hem vandaag!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:56

Is toch netjes Sanne!!!!
Rianne ook netjes gereden!!!
Hoe is het met Shetan, Percy? Nog gereden vandaag?

Hier nog wat foto spam van mijn les :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:57

Gelukkig wel mistid, hopelijk gaan de springlessen op school wat doen aan zijn mieterige gedrag haha.
Hele leuke foto's Tiahastrona!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:56

Even bijgelezen, hoop dat ik niemand vergeet:
@percy: fijn dat de benen weer dunner zijn, ik zou het wel goed in de gaten houden. Ze worden niet voor niks zo dik. Kan ook een teken van overbelasting zijn. Hoe liep hij vandaag?
@thia: Wat een super leuke foto's! Is dat dezelfde merrie als die je in Moordrecht mee had? Wat ziet ze er goed uit! Is flink gegroeid de afgelopen maanden lijkt het!
@rianne: Lekker gereden dus, super! En mooie punten hoor! Die focus van mij moet inderdaad nog wat komen, vind het lastig dat een heel parcours vol te houden, zeker als er wat van af hangt bleek gister :D.
@mistid: hahaha er moet een afvallen dus! Nou heb je een mooi trainingsdoel voor de komende tijd haha!

Hier nog wat foto's van gister:
Bak verkennen:
Afbeelding

Eerste hindernis:
Afbeelding

Afbeelding

een na laatste hindernis ( hierna kwam de beruchte dubbel)
Afbeelding

en dit was de laatste hindernis, die er dus net aan af ging. Sprong is vanuit stilstand, en mijn beugel is foetsie. Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 17:57

Haha zozo die eerste hindernis!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 18:04

hahaha ja hij heeft een beetje ruimte over ;). Zie ik op meer foto's terug, hij gaat steeds makkelijker springen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:22

Heeft lekker ruimte over Sanne _/-\o_ . Stoere foto's. Deed die van mij ook, dus ben bewust nog niet omhoog gegaan. Wil niet dat ze zich overspringt, heb de tijd. Moeten eerst spieren en conditie trainen :D .
Is zelfde paard als in moordrecht, toen zat ze niet in zomervacht :D . Is ook wel iets gegroeid, maar was al groot. Had daar ook helemaal niet fijn gereden, ze was stout en net zadelmak

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:39

Rianne: Inderdaad dan zou ook nog een oefencross wel erg veel van het goede zijn. Gefeliciteerd met je punten!
Tiahastrona: Fijn dat de training zo goed ging! Foto's zien er erg leuk uit
Madelein: Balen van je punten, maar wel fijn dat je paard zo''n goed gevoel gaf. Foto's zijn mooi, hij kan makkelijk hoger :P
Percy: Fijn dat de benen weer wat dunner zijn.
Mette: Ik zou ook wat later de startkaart aanvragen dan is ie idd goedkoper. Ben voor mijn jonkie van plan om in nov/dec een startkaart aan te vragen. Daarvoor ga ik toch alleen BB springen en oefendressuur vind ik zelf niet echt nodig, kan ook in het najaar wel gelijk B starten.

Mijn oefencross van vandaag ging echt super. Was de 2e keer dat Fame gecrosst heeft. Was een oefencross bij mijn instructrice en ik heb het mooi als trainingsrondje meegepakt.
Wel een paar weigeringen, maar verder super aangepakt :D
Filmpje van m'n helmcamera is nog aan t uploaden, dus die zal ik binnenkort plaatsen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:41

Ik start maar 3/4 keer dus neem zo'n startkaart. sjaak staat in assen en dan moeten we steeds 2 uur heen en weer dus dat gaat hem niet worden!
Leuk van je cross!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:44

@thia: Haha ja hij gaat de lucht in. Ik laat hem lekker gaan. Hij heeft spieren en conditie genoeg. Met de tijd zal hij (volgens mijn instructeur) beter leren in te schatten hoe hoog hij moet springen. Soms heb ik ook wel het idee dat hij het gewoon leuk vind om wat extra's te geven :). Hij trekt dan ook een heel blij hoofd.
@loesvan: Dank je! Hij kan makkelijk hoger ja, we springen ook wel hoger dan dit. Maar ik wil voorlopig in de B blijven, eerst zelf maar eens zekerder worden in het parcours en foutloze rondes gaan rijden.
Klinkt goed je oefencross! Leuk! Die weigeringen gaan er vanzelf wel uit.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:21

Madelein: Heb je goed hoor. Eerst lekker in de B meters maken.

Bij deze het filmpje van mn oefencross. Vond dat ze het super aanpakte. Dit was ook nog maar de 2e keer dat ik met haar gecrosst heb.
Die weigeringen waren ook vooral op de smalle sprongetjes, dat moet ze allemaal nog leren.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:04

Leuk filmpje! Die oortjes, super schattig! Ze weigert dezelfde type hindernissen als Ed. Gewone bomen springt ie altijd wel, maar zodra iets een andere vorm of kleur heeft wil hij graag eerst even kijken :). Is die bodem nou zo slecht trouwens?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:39

Weer bijgelezen.

Jammer van de balk Madelein maar als ik naar de foto's kijk zie ik hem er inderdaad heel ruim overheen springen. Ziet er goed uit. Denk dat je punten inderdaad gekelderd zijn doordat je je beugel verloor.
[naam] heeft die zenuwen ook wel een beetje Madelein. Veel kilometers maken heeft daar wel goed in geholpen en we kregen een keer de tip om de laatste hindernis te springen of het de een na laatste is. Bij elke hindernis focust ze namelijk alweer op de volgende behalve bij de laatste en daardoor pakte ze op de laatste nu juist vaak een balk. Sinds ze die tip toepast gaat het een stuk beter.

Oei een dikke Beau, dat is weer het nadeel van een vliegendeken :)

Nette punten Tia, die eerste foto is geweldig, zoals hij daar kijkt :D

Leuk filmpje Loesvan. Die oortjes zijn inderdaad heel leuk! Met Shetan mocht [naam] die hele smalletjes nog niet springen omdat die technisch erg moeilijk zijn voor een onervaren paard. Dat is ook het enige waar hij op geweigerd heeft.

Wij hebben gisteren Shetan toch meegenomen. Benen waren nog wel dik maar bij het losrijden liep hij goed en het springen gaf ook geen problemen. [naam] heeft hem dus gewoon gestart. Helaas een balkje op de eerste hindernis maar daar hadden er heel veel een balk. Geloof dat er bijna 60 in de B meededen en er waren er maar vijf foutloos. Eén balkje viel dus alleszins mee. [naam] was heel tevreden en hij was weer superbraaf. Hij was alleen niet super actief. Misschien kost het hengst zijn toch wat veel energie maar als we hem nu laten castreren schiet hij waarschijnlijk helemaal de hoogte in en hij is al zo groot. Zeker omdat [naam] maar 1.62m. is.

Daimler had weer eens haast. [naam] moest er flink aan rijden om hem bij zich te houden en dat ging op 9A fout waardoor hij er daar een balk aftikte. Dat was wel even balen want daardoor was de barrage natuurlijk verkeken. Daar baalde ze van want Jan stond eerste en ze had graag een poging gedaan om bij zijn tijd in de buurt te komen.

Inmiddels heeft ze 8 winstpunten met hem en donderdag en zaterdag is er zomerconcours dus ze hoopt nog voor het einde van de vakantie een keer M te kunnen starten. Zou wel fijn zijn want dan mag ze met de anderen de B gaan overslaan en dat scheelt toch wel veel centjes. Thuis en op school kan ze ze ook trainen.

Om BB te kunnen starten heb je toch een startkaart nodig met het paard of is dat niet zo? Just heeft namelijk nog geen startkaart.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 17:53

Tia wat wordt ze mooi!! Veel volwassener al, superleuke fotos!

Madelein: Knappe Ed <3

Loes: Wat een leuk filmpje en wat doet ze het goed! Die van mij vond de smalletjes ook lastig haha. Wat leuk dat h.ilde je instructrice is, beviel me ook erg goed dus nog maar keer heen om te trainen!

Percy: Jammer van de balkjes, maar verder erg netjes!!

Ik zag de uitslagen van de regio en bij een jury was ik gewoon 6e geworden (zonder die -2 5e) en had ik dus eigenlijk finale mogen rijden, nooit verwacht. Maar helaas bij die 183 jury 17e pff :P Dus totaal 11e. Toch een fijn idee dat die ene jury mij zo hoog had geplaatst, geeft de burger weer moed! (Niet dat ik dat niet had hoor haha) :+

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:55

Korte reactie: Leuke positieve resultaten zijn er weer behaald en leuke foto's en filmpjes hebben jullie geplaatst. Na mijn vakantie zal ik uitgebreid reageren.

Morgen spullen in pakken dinsdagochtend weg, vandaag nog een Endurance wedstrijd mee gepakt waar ze super liep. Fijne afsluiting voor de vakantie voor ons tweeën. Dames een fijne drie weken en veel rij plezier!!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:05

Super gedaan Rianne!
Ik heb net de sleutel van mijn kamer in assen gekregen, sjaak gaat volgend weekend mee.
Morgen gaat epke mee in de springles met hopelijk zijn nieuwe baasje.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:22

Dank jullie!

Madelein: Nee hoor ik denk dat het filmpje heel erg vertekend want de bodem was juist prima!

Percy: Ja ik weet dat smalletjes nog erg lastig zijn, maar ik vond deze wel kunnen omdat ze heel laag en goed begrensd waren. Als die tonnetjes er niet naast hadden gestaan had ik ze ook niet gesprongen.
Jammer van de balkjes, verder wel mooi resultaat.
Nee om BB te starten heb je geen startkaart nodig.

Rianne: Ja leuk he, bevalt mij ook nog steeds super.
Leuk dat je zo hoog gescoord hebt. Dat wordt dus tijdens de indoor kampioenschappen gewoon finale rijden :P

Neesa: Fijne vakantie!

Mette: Veel succes in Assen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:11

Hele fijne vakantie Neesa!

Waren inderdaad fijne hindernissen Loesvan. Paard verschiet er ook niet van maar twijfelt even en doet het daarna wel dus dat is een mooi resultaat. Daar gaat training om toch?

Veel succes Mette!

Vandaag is Shetan rust gegund alhoewel hij zelf even vrolijk rondgerend heeft. Met Daimler en Just heeft ze getraind met schakelen tussen lage hindernissen.

Just heeft mij gebeten verdorie :) Hij moest even verplaatsen en ik dacht hem een snoepje te geven maar dat had hij laten vallen. Toen ik het de tweede keer aanbood was hij zo haastig dat hij in mijn hand beet i.p.v. in het snoepje. Dat deed best pijn maar hij had zich gewoon vergist dus ik heb het hem maar vergeven :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:03

@Percy: Mooie resultaten weer! Jammer van de balkjes, maar wel weer punten gereden. Als je BB start hoef je meestal geen startkaart aan te vragen.
Ik zou toch een beetje oppassen met Shetan als ik jou was. Die dikke benen is geen goed teken, als hij daarbij ook minder actief is zou ik hem even rust gunnen. Het is een onwijs jong paard, die echt flink aan de bak moet. Misschien is het teveel. Ik merk aan Ed dat iedere week weg ook veel energie vraagt van hem, en hij is een jaar ouder dan Shetan ( Shetan is 4 toch?). Ik probeer heel bewust hem een aantal dagen achter elkaar vrij te geven als ik merk dat hij weinig energie over heeft. Eind september gaan wij op vakantie, en dan krijgt ed ook vakantie. Hij wordt alleen de eerste 2 dagen even gereden omdat ik dan net Lisse heb gereden. Even rust tussen zijn oren.

@Rianne: Nou dat is toch super netjes!! Mag je trots op zijn hoor!
@Loes: Ja dat vertekend dan denk ik :D. Lijkt op sommige stukken net of er hoge graspollen op het veld groeien hihi!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 09:37

Neesa mooi dat je wedstrijd goed ging. Heel veel plezier op vakantie!

Mette: Spannend zeg, succes :D

Ik ga vrijdag denk ik nog een rondje B springen en dan krijgt ie tot Gorssel even vakantie en ga ik denk ik wat meer conditietraining doen :) Doe jij nog mee in Gorssel madelein?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:01

Leuk Rianne, succes! Nee gorssel doe ik niet mee. Lisse is onze eerste cross de komende tijd. Hattem, Barchem en Bathmen daarna

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:17

Jammer hebben we alleen Bathmen hetzelfde. Maar jij woont ook helemaal in Noord Holland toch?? Eind weg zeg van veel crossen. -O-