[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:46

_Noor schreef:
_O-

Je bent me toch niet aan het uitlachen, hè?
Ik heb nog nooit een foto op mijn nachtkastje gehad, trouwens :+

mistid

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:50

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:52

Zag het net al, Mirthe.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:52

Heb hem na twee hindernissen uitgezet, leuk beest, maar hij wordt allesbehalve netjes gereden!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:54

Dat je zoiets durft te plaatsen. De reacties slaan ook alles vind ik, "ziet er goed uit", hoe komen ze er bij :+ . Ik laat me er daar maar niet over uit, maar jeetje.
Mo, die 2 hindernissen zien er nog redelijk uit vergeleken de rest.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:42

Jantine dat dacht ik dus ook ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:43

Helvetia gaat vanavond trouwens weer bij de hengst (van Gogh). Ben nu alleen helemaal in luv op Ballan Soso <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:07

Die mist wel veel maat en rek. Gister nog gezien.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:12

ik heb net op bij dat filmpje gereageerd, ze zit alles maar goed te praten en is paard van een ander, ja dus heb ik dan zoiets :o
vind het wel een mooi ding, maar wordt niet goed gereden en knalt als een hert over enkele hindernissen...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:13

Bvw: jammer dat die alleen aes is goed gekeurd!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:16

Datmaakt toch niet uit. Als de hengst interessant is en past. Jodokus was ook AES.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:17

saar dat is inderdaad jammer!
Lau wat bedoel je precies? Met wat ik tot nu toe had gezien vond ik namelijk van niet maar heb hem dan ook nog niet irl gezien.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:43

Marijke @ ik verken de cross altijd alleen (groom rent achter me aan.. :D ) en schrijf mijn eigen aantekeningen op ( dat doe ik als sinds ik al vaker fout reed) Ik had bij deze sprong ook echt zoiets van, oke uit de bocht moet ik goed rechts aanhouden........maar tijdens de volle galop was dat iets teveel rechts en merkte ik eigenlijk niet dat ik het alternatief pakte op dat moment, want die twee hindernissen lagen tegen elkaar aan, half metertje meer naar rechs en ik had wel goed gegaan, was dus meer een stuurfout van wat ik tevoren al helemaal in mijn hoofd had dat ik niet snel genoeg schakelde en het niet opmerkte om niet 5 te springen maar weg te draaien naar alternatief 4 B, dus wel een leer moment.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:45

ik snap de situatie daar niet helemaal want van de foto's op de site word ik niet wijzer. In elk geval wel ontzettend jammer Bianc!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:48

_lautje_ schreef:
Datmaakt toch niet uit. Als de hengst interessant is en past. Jodokus was ook AES.

Nou ten eerste kan ik van aes paarden geen keuringsrapport vinden waardoor je dus weinig info hebt. Verder zit ik met het papier wat ze krijgen en de aantrekkelijkheid voor de verkoop die er aan hangen en aes wordt alleen op sportprestaties goed gekeurd dacht ik. Kwpn stelt hogere eisen waardoor je gewoon hengsten van een ander kaliber hebt.

Neemt niet weg dat vooral het passen bij de merrie belangrijk is idd.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:53

Ik vond de cross gister ook wel lastig te onthouden hoor! Vooral dat je na hindernis 5 na rechts moets ipv links. Ik ree ook bijna gelijk naar links zoals vorig jaar. Verder was hij wel prima te onthouden. Snap ook niet zo goed hoe iedereen bij 10 verkeerd kon rijden?
Maar jij maakt het wel heel bont door elke keer verkeerd te rijden Bianca. :+

Ga gauw eten, we eten lekker hache. :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:53

Hij is echt klein als je er naast staat en vond het geen paard met heel veel rek en lengte

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:58

Dat is wel jammer Lau, maar tutje gaat sowieso toch bij van Gogh.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:07

Voor AES hebben ze geen verrichtingsonderzoek natuurlijk. Verder zijn de röntgen eisen wel normaal. Ze worden geprimeerd op sportprestaties, niet er op gekeurd. Ze kijken alleen iets anders naar het paard. Veel meer als wat zijn de sportmogelijkheden. Papier maakt overigens weinig uit. Alleen als je ze als 0 t/5 jarige wil verkopen. Daarna wordt er toch veel meer gekeken naar wat het paard kan ipv papier.
En tsja keuringsrapporten, je moet toch zelf beoordelen of een hengst past. Afgaan op wat de commissie zegt is heel mooi, maar ook niet zaligmakend. En als de hengst perfect past bij wat jij wil en voor ogen hebt, waarom niet. Ook budget technisch kan het veel uitmaken.

Heb vorige maand zelf de keuring meegemaakt en daar zaten echt 2springhengsteb tussen waar ik mee zou dekken. Zo mooi op type, goed lopen en apart springen. Hooguit weinig predikaat in de moederlijn.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:46

Ik zal proberen iets meer duidelijkheid over H4 te geven:
Dit is het achteraanzicht.
De schimmel springt over het alternatief (dit was H4 voor de B-paarden en het was dus H4A van het alternatief).
Links daarvan (vanuit de aanlooprichting gezien) zit H4 voor de L: het verschil was dat het iets hoger was en dat er een greppel onder zat.
Daar weer links van zit de M hindernis en daar links van de 1* hindernis. Die twee waren kwa aanrij-hoek veel prettiger, alleen iets groter en dieper := .

Afbeelding

Hier zie hoe het er uit ziet als je aan komt rijden.
Dit is de eigenlijke H4 voor de L. Er achter zie je H4B van het alternatief (heel diep :j )

Afbeelding

En dit is het alternatief: direct er rechts tegenaan geplakt. Daarachter zie je H5.

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:59

Bianc, Wordt dat jonge grut voor jou als opvolgers voor Frits & Tutje?
Lelie, Ik snap er nogsteeds niets van :+

Zo, ik heb 1.5 uur gesport!Was wel ontiegelijk zwaar, maar ik heb het gehaald. Als 'kers op de taart' op de vetpercentageweegschaal gestaan: Ik hoopte 36% (maar nav Kris haar vet% leek me dat al niet haalbaar :+ ) en het was 38.7, gelukkig niet beginnende met een 4 :')
Daarna nog even onder de zonnebank geweest.... Daar kan ik altijd zo lekker ontspannen!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:15

lekker Mootje!

oeh lelie goede foto's nou weet ik het ook weer :j, wel balen van die fout voor bianca aangezien je opzich nog wel de tijd had om na te denken.
hoevaak loop je meestal de cross?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:18

Dus H4b was enorm uit de richting? Kan me nu wel voorstellen dat als je bij H4 niet het alternatief in je hoofd hebt dat je b heel snel vergeet!

Is snap echt niet hoe een weegschaal kan weten hoeveel vet je hebt :o?

Mo Erik is inderdaad al een "opvolger" en we willen eigenlijk nu nog een merrie veulen waarmee we verder kunnen fokken en ik mee kan rijden. Planning is om Wiso dit jaar te verkopen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:23

Twee jaar terug wilde je toch juist Fritsie kwijt?
Haha: Geleiding Bianca.... Vet, spieren en botten geleiden elk anders, waardoor dat apparaat je vetpercentage kan meten samen met je lengte. Zo'n huidplooitang geeft het beste resultaat, maar voor een snelle check is dit ideaal!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 19:28

Mo voor een paard als frits is helemaal geen markt, niemand wil een leerpaard. Iedereen wil een jong paard en denkt zelf alles wel te kunnen :o

met zo'n huidplooitang kan je toch enorm smokkelen. Volgens mij doe je tien keer dezelfde meting en heb je tien keer een ander resultaat. Ben ook wel benieuwd naar mijn vetpercentage