[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:47

Ik heb de sushi alweer op :P Corine, kom maar op met die datum!
Nog even en dan mag Jack met S&T op cc.

Lau, slaap lekker ;)
Marijke, je praat er inderdaad niet veel over.
Sann, lastig zonder martingaal maar wordt vast beter. Voor de paarden met een gevoelige mond is een martingaal vaak geen verbetering.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:52

Sannnn schreef:
Omdat we het idee hadden dat hij juist tegen de martingaal vecht. Merk het verschil ook duidelijk, het is voor mij alleen lastiger rijden zonder martingaal. Maar nu we wat langer een combinatie zijn moet dat hopelijk lukken.

Okj, je hoort het inderdaad wel vaker. Maar komt wel goed, is dan nog even wennen.

Urban zou echt niet te rijden zijn, misschien in middels al stuk beter, maar deed vroeger zijn hoofd wel erg hoog in de lucht. Maar tegenwoordig veel meer uit ontspanning.

Karen: Jammer dat je geen B kon starten omdat zo uit liep!
Marijke: Nee joh! Je praat helemaal niet te veel over kindjes!
Tientjeh: Heerlijk een binnenbak voor je zelf. Hier is de manege altijd dicht op zondag, echt irritant vind ik dat vooral met dit weer!!
Laatst bijgewerkt door sanurie op 12-02-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:54

Lau, zonde van de biefstuk! Afhaal is ook lekker :j
Jantine, bij mij zit hij ook los om de kont..... Heb er al allemaal pukkeltjes van en doorzitten gaat eigenlijk niet meer. Heb hem net maar in de droger gegooid :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:57

Ohja Mo, vreselijk is dat. Doorzitten is geen doen, dan schuurt alles kapot :+ Ik kan hem al zo van mijn kont aftrekken. Maar vind het zonde om nu een nieuwe te kopen. Misschien heeft iemand van de vereniging nog wel wat liggen die ik tijdelijk mag lenen. Hoeveel ben je nu kwijt Mo?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:58

afvallen..... wat er bij jullie af is, zit er volgens mij bij mij aan..... :-(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:00

Texelse, jij kan het hebben ;)
Jantine, 4.8 is er af... Schaatsen zet een stuk minder zoden aan de dijk dan hardlopen :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:02

Top hoor Mo! Hier morgen weer wegen officieel, maar kon het vanmorgen niet laten. Heb er nu 6,5 af. Tot nu toe is het enige sport wat ik doe paardrijden, maar wil ook meer gaan wandelen. Want het zal niet zo makkelijk blijven gaan.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:08

Oh wat zijn jullie goed dames!!!! Ik heb echt bewondering voor jullie!
Ik doe niets als eten :Y) .

Onze arme stomme Dobby heeft vandaag (waarschijnlijk) met een nieuwe buurtkat gevochten. Of hij is ergens van afgevallen of zo. In ieder geval heeft hij pijn en zijn al zijn nageltjes afgesleten :(:) . Ik heb hem maar meteen onder de antibiotica en pijnstillers gestopt: moet niet hebben dat hij iets krijgt aan z'n enige voorpootje: dat zou echt heel vervelend zijn.
Hij wordt trouwens ook veel te dik, is ook niet goed als je op drie pootjes rond moet hobbelen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:09

Super jantine! Ik ga deze week weer dinsdag en donderdag hardlopen, dus dan gaat er wel weer iets vanaf!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:11

Oei, dat klinkt niet lekker Leliaardje! Is dat andere pootje al eens afgezet ofzo?
Goed bezig Mo!

Hier morgenavond weer naar dressuurles. Overdag heb ik helemaal niets. Eens bedenken wat ik kan doen. hihi.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:14

Hij is 2,5 jaar geleden aangeschoten, hm, dat klinkt raar, er zat in ieder geval een kogel in zijn bovenarm en die had z'n elleboog en arm verbrijzeld, dus toen is zijn rechter voorpootje geamputeerd. Sinds die tijd hoempelt hij rond als Joris driepinter -O- .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:17

Mootje schreef:
Texelse, jij kan het hebben ;)

al een poosje niet meer...... |(

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:22

Vandaag een buitenritje gemaakt en heb geen 1 keer af hoeven stappen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! *\o/* Had alleen geen martinaal om, dat was wel even een gemis toen ik hem bij mij moest zien te houden om mijn nichtje voor te laten met een galopje. }:0

MM, Baby praat roept herinneringen op, leuk! Voor mij alweer 12 jaar geleden. :o

Ik las dat iemand de vertegenwoordiger van Hugho had gesproken. Dat is echt super fijn voer! Edge kan niet tegen bix en granen met melasse, dan schuurt hij zijn manen en staart kaal. En toen Freggle nog leefde was het de laatste periode erg lastig om hem goed te voeren. Daarom ben ik toen met hugho begonnen en niets dan lof! Helaas moest ik er wel telkens een eind voor rijden. Toen freggle overleed ben ik daarom over gegaan op Equi-first. Daar ben ik ook erg voer te spreken. Vooral hun lijnzaadbrokjes zijn erg goed. Met Hugho voerde ik de helft minder dan van de granen van Havens. Dus duur in aanschaf maar in gebruik heel goed te doen. (zelfde geld voor Equi first)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:32

Wat sneu lelie!
Texelse, in september kon je het nog hebben hoor!
Mel, fijn dat de buitenrit zo goed ging!

Ik moet eigenlijk nog douchen.... Dat scheelt morgen weer tijd, want ik moet nog slagroom kloppen voor de banoffee :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:35

Nog niet klaar in de keuken Mo?
Ik stel voor dat jij de eerst volgende crosstraining de catering verzorgd. :9

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:37

Haha, morgenochtend doe ik de slagroom, want ik was klopklop vergeten!
Ik kan aan sommigen hier in het topic niet tippen hoor (oa lielle, Merlijn & lau)

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:41

Nieuw voorstel: Cateringkwartet bestaande uit bovengenoemde mensen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:59

Haha, ik wil best een keer iets maken, maar jouw rijsttafel klinkt ook erg :9

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:02

@ Laura eten laten bezorgen is zooooo fijn als je geen zin hebt om te koken!
@ Jantine wat super goed hey dat je broeken zo ruim zitten! Zullen we ruilen, haal ik jou broeken op en draag jij mijn rijbroeken ;) die worden ''ietwat strakjes'' nu :+
@ Evelien lekker sushi gegeten!
@ Sanurie balen dat je zondags niet in de manege kunt, ik rij altijd zondags want dan ben ik de hele dag vrij dus zou er inderdaad ook flink van balen als ik thuis niets zou kunnen. :)
@ Leli wat sneu voor Dobby. En inderdaad te dik met maar 3 poten zou extra lastig voor hem worden.
@ F_E 12 jaar geleden al, ik ga even kijken of er bij jou een leeftijd staat in je profiel want dan ben ik eigenlijk wel benieuwd naar jou leeftijd :D Fijn dat de buitenrit goed ging.

Ik stem VOOR een catering kwartet! Ik wil best komen helpen maar dan moet er een lijstje komen waarop precies staat wat hoe en wanneer dan lukt het mij ook vast iets lekkers te bereiden! :9

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:04

Haha, je kan ook Geert vragen om iets te maken :')

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:05

:o?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:35

Noor gefeliciteerd met je wp en jammer dat je jezelf een tweede door de neus geboord hebt
Mo wat je allemaal gemaakt hebt klinkt goed
Lielle fijn dat je zadel zo goed bevalt
San netjes van je foutloze rondje en prijs
TG fijn dat Bari het goed oppakte
Leliaardje arme kat

Ik heb Ferrose nu teruggezet naar 4 scheppen totaal (3 haver en 1 muesli) en ik ga kijken wat dat doet. Maar meer ruwvoer gaat gewoon niet lukken tenzij ik het zelf koop en voer wisselen is een leuk idee maar dan betaal ik dus 335 euro stalgeld + een euro of 103 (uitgaande van 3 kilo krachtvoer per dag) en ja dat vind ik heel veel geld als je gewoon betaalt voor all-inclusive.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:36

Kun je niet een deal maken met je staleigenaar? Dat ze minder haver voeren en meer ruwvoer? Dan zit je ook niet met extra kosten.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:39

Joki schreef:
Noor gefeliciteerd met je wp en jammer dat je jezelf een tweede door de neus geboord hebt
Mo wat je allemaal gemaakt hebt klinkt goed
Lielle fijn dat je zadel zo goed bevalt
San netjes van je foutloze rondje en prijs
TG fijn dat Bari het goed oppakte
Leliaardje arme kat

Ik heb Ferrose nu teruggezet naar 4 scheppen totaal (3 haver en 1 muesli) en ik ga kijken wat dat doet. Maar meer ruwvoer gaat gewoon niet lukken tenzij ik het zelf koop en voer wisselen is een leuk idee maar dan betaal ik dus 335 euro stalgeld + een euro of 103 (uitgaande van 3 kilo krachtvoer per dag) en ja dat vind ik heel veel geld als je gewoon betaalt voor all-inclusive.

Maar je zult minder vaak een vervelend paard hebben, waarschijnlijk af kunnen met minder lessen en veeeeeeeeel meer plezier krijgen in het paardrijden :x

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:40

nee dergelijke deals hebben we al geprobeerd te bereiken voor het andere paard en was zinloos.