[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:31

Dat is persoonlijk, zelf vind ik het een cross die wat meer aan de maat staat, met wat apartere dingen er in en ook nog best kijkerig. Geen gepriegel op een volte om de afstand te halen, dat vind ik in het M en Z het nadeel van Vlietland, die volte bij de bosjes.

texelse

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:35

vlietlanden is idd gebouwd op een "postzegel", maar vind ik wel een mooie cross. Alleen voor het springen zouden ze wat mij betreft wel een ander terreintje mogen kiezen, maar dat zal niet meevallen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:36

Ik vond de organisatie niet fijn, toen ik ging vragen waar en hoelaat de dressuur coupons kwamen te liggen moest ik eerst gaan uitleggen wat het was.
Vind de cross persoonlijk gewoon niet fijn.
Hinderniscontroleurs zijn slecht op de hoogte, verder geen papiertjes bij de hindernissen.
Ik werd behoorlijk onbeschoft te woord gestaan toen afgelopen jaar de helikopter kwam en toen ik zei dat ik mijn paard niet op de trailer wou hebben.
Ik heb gewoon geen fijn gevoel aan die cross over gehouden.
Wel wil ik zeggen dat ik het super vond dat de organisatie de dressuurcoupons naar iedereen heeft opgestuurd.

Roos: vond de cross niet aan de maat,maar gewoon niet fijn. Lastig in het ritme komen door die H 2, ik vond H3 raar afgezet in de B vorig jaar, als je een normale lijn wou rijden zou je half in de touwen belanden. En zo nog wat dingen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:41

Evony, ik vind je reactie op de trauma en alles wat daar mee samen hing een beetje apart. Trauma komt niet voor niets, er is dan serieus iets aan de hand. Dat ze je paard op de trailer willen is op dat moment gewoon het veiligst, ook vaak een verzoek vanuit de trauma zelf. (zusje is als verplegend persoon wel eens mee gegaan op trauma)

Ik heb jou gezien en ik vond jou paard erg zoekend onderweg en dan is dit een lastige cross zonder aanleuning van gebaande paden.

_NoorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:43

OK is een vrij technische cross vind ik, dat moet je wel een beetje liggen :j Van slechte aanrijlijnen heb ik nooit last gehad, wel klopt het dat de bouwer niet aan briefjes 'doet' terwijl dit wel zou moeten.

Organisatie is in handen van een school, daardoor krijg je dat soort dingen. Behalve het feit dat het allemaal erg lang duurt, vind ik dat geen probleem.

Maar ieder zijn ding natuurlijk :)

Texelse, ergens anders springen in Vlietland zou prettig zijn.. Jer is daar altijd in dezelfde staat van opwinding als in Hippolytushoef :Y)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:44

ik heb nog nooit in OK gestart, wat mij oa tegenhoudt zijn de verhalen over een erg harde bodem. Daar heb ik in VP slechte ervaringen mee en daar start ik dus ook niet meer.
Dat briefjesverhaal blijf ik trouwens bizar vinden.

Ik vind Vlietlanden een fijne cross. In het (L)MZ niet simpel maar wel eerlijk gebouwd en fijn te rijden. Als het goed is ben ik dit jaar weer van de partij.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:48

Het is inderdaad op kleigrond en dan heb je prut of harde bodem, hoewel dat vorig jaar wel mee viel. Heb in een hele droge periode ook wel eens op een betonplaat in Vlietland gecrosst, maar ideaal is het zeker niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:50

En die gok ga ik dus niet nemen. Heb al een paar keer een niet-rad paard mee terug genomen uit VP (achteraf gezien) dus daar heb ik weinig zin meer in. Die ervaring heb ik in Vlietlanden trouwens absoluut niet.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:55

Oudkarspel heeft bij droogte idd een hardere bodem dan ergens anders. De briefjes, tja, wij hebben dezelfde crossbouwer en wij "doen er wel aan".. :o . De organisatie is in handen van een school, zoals Noor al zei. De examenklas heeft de organisatie in handen, geassisteerd door de leerlingen een klas lager, zodat die het volgende jaar al een keer meegedraaid hebben. Maar het is niet de meest ideale situatie op deze manier en er zijn leerlingen bij die nog nooit een sgw van dichtbij gezien hebben. Van buitenf ( :o ) krijgen ze (ongevraagd) nog wel eens wat tips en adviezen, maar daar wordt niet altijd wat mee gedaan. Afgelopen jaar was een een meiske die met beide handen de geboden hulp aangreep, maar dat is niet ieder jaar zo.
En wat de aanrijlijnen etc. betreft, vond ik afgelopen jaar h2 idd niet handig. Op zich een prima hindernis, maar niet als 2e.
Maar ja, iedere cross heeft z'n voor- en nadelen, en de ene ligt (ja ja met g en niet met ch deze keer) je beter dan de andere, en ook dat is voor iedereen weer verschillend.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:00

gr_roos schreef:
Evony, ik vind je reactie op de trauma en alles wat daar mee samen hing een beetje apart. Trauma komt niet voor niets, er is dan serieus iets aan de hand. Dat ze je paard op de trailer willen is op dat moment gewoon het veiligst, ook vaak een verzoek vanuit de trauma zelf. (zusje is als verplegend persoon wel eens mee gegaan op trauma)

Ik heb jou gezien en ik vond jou paard erg zoekend onderweg en dan is dit een lastige cross zonder aanleuning van gebaande paden.

Mijn reactie apart? Ik werd gewoon uitermate onbeschoft te woord gestaan toen ik aangaf dat ik mijn paard niet op de trailer wou hebben. Dit kwam voornamelijk voort omdat ze zeiden dat de trauma elk moment zou kunnen komen en Beat toen nog erg lastig te laden was. Ik ken mijn paard en vond het veiliger om haar in de hand te hebben samen met mijn vader.
Uiteraard begrijp ik vanuit de organisatie dat ze hem liever op de trailer hebben, en dat mogen ze ook zeggen en daar heb ik alle respect voor maar de manier waarop schoot mij verschrikkelijk in het verkeerde keelgat :n

Verder heb ik de cross gewoon niet als fijn ervaren.

Maar goed wist niet dat het niet toegestaan was om mijn eigen mening te geven ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:01

Tuurlijk mag je je mening geven Evony, iedereen heeft een mening.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:03

Ik heb ook selectie wedstrijd tijdens Vlietland, maar ga wel voor Vlietland! Rij dan wel 2 van de 3 selecties, zien we vanzelf of het genoeg is. ;)

Ik vind Oudkarpsel ook geen fijne cross. Ben er toen met Vero geweest in het B, maar vond de bodem best hard. Toen was het idd erg droog weer geweest. Wel was het toen erg fijn dat ze rekening hielden met het weer en we naar huis konden voor de ergste onweersbuien plaats vinden.
Dat de organisatie in handen is van mensen die amper SGW ervaring hebben vind ik persoonlijk ook niet fijn. Vooral niet als hetgeen wat door ervaren mensen gezegd wordt als tip naast hun neergelegd wordt. Het ontbreken van de briefjes is ook wel iets wat ik vervelend vind. Maar dat is allemaal persoonlijk. Vind het wel jammer, want ik vind technischere crossen juist het leukste. Maar ik ga dit jaar niet naar OK. Zit nu te kijken voor Tongeren, die is in hetzelfde weekend als Oudkarspel. Alleen kan ik dan niet Genk, Nokere en Brugge rijden. Luxe probleem. ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:09

Wist niet dat OK en Tongeren gelijk viel, maar ik had sowieso Tongeren al op de lijst staan. Met Nokere zit ik in Londen, dus ik kan altijd nog Genk (al paste dat volgens mij ook niet) en Brugge rijden.

/edit
Genk past idd ook niet ivm Londen
Laatst bijgewerkt door Lielle op 15-02-12 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:12

Evony schreef:
Maar goed wist niet dat het niet toegestaan was om mijn eigen mening te geven ;)

Dit bedoel ik met een beetje aparte reactie. Als jij overal zo aangebrand op reageert dan kan ik me heel goed voorstellen dat het ene woord het andere aanhaalt.

Dat jij het geen fijne cross vind, daar heb ik geen probleem mee hoor.

Zelf vind ik EL niet fijn, zowel cross als secretariaat.

Sannn idd luxe probleem, hoewel ik Nokere wel typisch vond in het M. Behoorlijk pittige sprongen afgewisseld met hindernissen die net aan op B hoogte staan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:17

OK en Tongeren vallen inderdaad in het zelfde weekend, 1e van juni.

Hoop tegen augustus wel M te rijden. Verschil tussen de hindernissen in Nokere is dus erg groot? Hoorde er verder wel positieve verhalen over..
Zit zelf aan Genk en Brugge te denken, komt dan ook wat beter uit met het aantal weken ertussen. Brugge wil ik in ieder geval heen, is me vorig jaar erg goed bevallen. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:19

Roos: heb je gepb't vind het niet hier in het topic thuis horen.
Sann: bevalt dus goed de wedstrijden in Belgie? Zou er ook wel een keer 1 willen rijden, weet alleen niet of ik ouders kan overtuigen haha.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:20

Ik vond Oudkarspel wel een leuke cross! Bodem is wel een beetje hard maar ik vond het persoonlijk minder erg dat in Vrouwenpolder.

Nokere is erg fijn te rijden! Als het in de planning past wil ik daar zeker weer heen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:35

Ik ben nu 2 of 3 keer geweest en ik heb eigenlijk steeds een hele leuke dag gehad in OK. Bodem was wel eens wat hard en de organisatie was niet altijd even goed maar dat had ook wel zn charme.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:43

Lielle schreef:
Ik ga in Chaam zeker stoeien met de nieuwe app die ik geinstalleerd hebt. Kun je de hele route filmen met voor alle hindernissen details. Ben waanzinnig benieuwd.

ik heb inmiddels de upgrade naar 1.1 en kan dus courses delen met andere gebruikers. Maar wat het gaafste is, ze hebben de 4* van Adelaide op hun site staan om te downloaden, inclusief filmpjes etc.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 15-02-12 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:48

Evony schreef:
Sann: bevalt dus goed de wedstrijden in Belgie? Zou er ook wel een keer 1 willen rijden, weet alleen niet of ik ouders kan overtuigen haha.

Je kan ook wel met ons mee! Ik ga iig met Tess naar België en andere keer(en) met m'n ouders. Maar het beviel mij zeer goed ja, ondanks het rotweer die we gehad hebben haha.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:50

Dat klinkt wel heel aantrekkelijk Sann :D
Zal het hier thuis eens overleggen ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:03

Doe maar, gezellig! :D

Wat bij mij ook meespeelt dat ik niet naar OK ga is dat het een takkeind rijden is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:14

Waar kom jij vandaan dan Sannn? Gelderland is nogal groot.... :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:25

Lielle schreef:
Lielle schreef:
Ik ga in Chaam zeker stoeien met de nieuwe app die ik geinstalleerd hebt. Kun je de hele route filmen met voor alle hindernissen details. Ben waanzinnig benieuwd.

ik heb inmiddels de upgrade naar 1.1 en kan dus courses delen met andere gebruikers. Maar wat het gaafste is, ze hebben de 4* van Adelaide op hun site staan om te downloaden, inclusief filmpjes etc.

die app is alleen te downlauden voor een iphone toch? :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:27

texelse schreef:
Waar kom jij vandaan dan Sannn? Gelderland is nogal groot.... :D

Haha, Putten. Aan de grens van Voorthuizen. OK is bijna 2 uur rijden voor ons.