[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:04

MARIJKE @ helaas heeft bull geen maat Full...
LIELLE @ lekker hoor dagje niksen.

Ik ben vanmiddag bij Rob geweest met JETSKE en borex en Bullie, gingen allemaal super, heb heerlijk gereden, had eenmaal een langsloper op het puntje, wilde iets teveel naar het smalle "mikken" nadat ik daarvoor al 3 keer over het allerbreedste heen was gegaan.... :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:17

shanouk gefeliciteerd!

Ben echt kapot, vrijdag nacht lag ik om half 4 op bed door het werk, vanochtend om 7 uur!
Wel bijgelezen maar niet de puf om te reageren :o

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:50

joki dat klinkt niet lekker
floor krijgt donderdag weer dressuurles
annetje balen dat je de sleutel moet inleveren en alleen op een *** tijd om te kunnen rijden
mootje heeft fijn gereden
sann heeft lekker gereden in het bos
sussie heeft last van de rug maar wil op wedstrijd.
noor zo dat is een druk in het L
corien mooi dat het al weer een stuk beter gaat
caro heeft ook gereden
snoekiej gefeliciteerd
anthea dat klinkt ook niet echt lekker
eef heeft in een 2 persoonsbed geslapen
jammer marijke ten eerste dat je beschermers neit passen en dan je niet kon starten.
evony heeft een kort nachtje gehad
bianca heeft ook lekker getraind

vanmiddag crosstraining gehad met bay. Rob vroeg al of ik hem niet daar wilde laten. nee baytje blijft echt niet daar.
Maar we hebben leuke sprongen gemaakt. Al zijn we er vandaag ook voor het eerst afgevallen. Heb nu lekker zand in me onderbroek zitten. Was eigenlijk gewoon stom. Moest dat schuine boompie over en dan die kuil in (voor diegene die het kennen) en tja dat is wel heel eng dus niet eens op de sprong. Zag op het filmpie wel dat ik te ver naar voren kom na de sprong. Maar daarna ging het goed.
we hebben ook waterinsprong gedaan enz. ben helemaal tevreden.
Filmpies zijn aan het uploaden en foto's komen ook nog.

CoriienRN

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:26

Zo heb net nog even op het strand gezeten en in de tuin gelegen, moet zeggen twas heerlijk :)

MM jammer dat danny ze niet past..

Ga vanavond niet te laat op bed, morgen gaat de wekker weer TE vroeg 4 uur :=

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:31

Das echt vroeg Corien.. ik ben morgen vrij maar weer achterlijk volgepland. ortodontist, boodschappen, nieuwe meid met Zigo helpen vriendin komt langs en dierenarts komt langs..
Wat voor maat heeft Bull Bianca
En welke maat heeft Danny Corien. Kan ik ze eventueel opmeten omdat ze echt te klein waren. Kreeg ze ook rondom niet eens aangesloten dicht. En miste lengte met Zeus zijn mega lange stelten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:33

JA TE vroeg idd marijke := maarja dinsdag ga ik naar Bruno Mars en dan heb ik vrij en woensdag ook ;) kan ik mooi danny lekker een rondje stappen :)

Danny heeft maat L volgens mij van de new's zou ik moeten kijken...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:56

Ik snap er ook niets van, Zeus heeft de maat Full van Style. Daar is zelfs nog extra Full van. Dit zijn de grootste en ik vind ze echt te klein. Baal daar zo onwijs van want ik vind ze zo geweldig mooi. Daarom hoop ik ook iemand van hier er blij mee te maken omdat ze normaal wel achterlijk duur zijn. En nu ben je goedkoper als wanneer je van Style een set koopt ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:57

Das wel lekker dan Corien, 1 dagje werken en dan weer 2 vrij. Ik ben zaterdag vrij en dan zondag die leuke dag met jullie. Wordt een leuk weekend :D :D :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:00

Marijke, zou je ze eens op willen meten. Zusje heeft ook nog crossbeschermers nodig voor haar paardje. Als je de maten en vraagprijs even wil pb'en? Dan kan ik het haar doorgeven.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:03

Ga ik doen Jantine.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:06

Paard van zusje heeft hele smalle, maar wel normale lengte beentjes. Ook lastig met bescherming.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:08

Hoe gaat het met het paard van je zusje Tientjeh?
Jammer zeg vandaag van Zeus, maar wel heel verstandig.
Ben benieuwd naar de filmpjes Itsme, Bay deed het dus goed!
Mooi dat je lekker getraind hebt Bianca.
Dat is idd te vroeg Corien, sterkte alvast. ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:10

Dat is vervelend Anne
Fijn dat Danny al beter loopt Corien
Jammer dat je niet mee kon trainen MM
Super dat je lekker getraind hebt Bianca
Super itsme dat je ook lekker getraind hebt

Ferrose was vandaag met springen wat mat. Ze sprong wel en correct maar niet echt aanwezig. Het was onderling dus de regels waren wat aangepast :+ het eerste rondje reed je, dan kreeg je van de jury commentaar en daarna reed je nog een rondje dat telde voor het klassement. Eerste rondje begon ze twijfelend op 1,2, 3 en 4 maar daarna werd het beter. Wel een balk op 7, ik hield mijn hand te vast. Het commentaar was dat ik een krachtiger grondtempo moest hebben. In de tussentijd (eerst mocht de andere 80 cm-er een rondje) dus even een paar rondjes gegalopeert en toen rondje 2 gedaan. Vanaf het begin een fijn ritme kunnen pakken en Ferrose luisterde erg goed en we kwamen foutloos rond. Dit resulteerde in een eerste prijs wat naast een beker een deken van 185cm was. Ik zei al een uitrijdeken :+

Toen kwam ik er bij het losrijden voor de kur achter wat vermoedelijk het probleem is waarom ze gister al zo moeilijk was en vandaag extreem moeilijk. De tandarts moet komen want ze reageert niet meer normaal op het bit. Ik ben toch kur gestart want als ik volledig van het bit afblijf loopt Ferrose ook wel aardig braaf in de krul en het was toch onderling. Kur ging niet heel goed maar ze kwam maar 2x echt tegen de hand omdat ze verwachtte dat ik zou gaan remmen en ze daarvoor al liep te panieken, maar ze vond het eigenlijk allemaal wel leuk om te doen. Ik ben in mijn kur nog gaan improviseren omdat 1 sb volledig mislukt was en die dus over moest (en ben tot de conclusie gekomen dat mijn kur zo mooier is dus dat houden we erin). Met een enorme dosis mildheid (welke natuurlijk gelijkelijk over de rest verdeeld was :Y) ) en een zeer goede muziek (dank je wel Marvins Music :o ) werd ik tot mijn grote verbazing eerste. Ik had het werkelijk niet verwacht omdat ze niet zo heel M-paardig liep, maar ben natuurlijk superblij. Toen had Ferrose er al flink de pest in en moesten er nog foto's gemaakt worden voor het plaatselijke krantje met de sponsor en met Seth Boschman, dus daar staat ze vast charmant op :D Ereronde galoperen vond ze dan wel weer erg grappig.

Ik zal straks even de filmpjes uploaden en als jullie dan beloven ook heel mild te zijn dan durf ik ze hier nog wel neer te zetten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:12

Sannn, met paard van zusje gaat heel goed. Echt een leuk beest. Heel braaf. 1x naar de rijvereniging geweest. Dus vreemd terrein, maar hij was echt superbraaf! Leek helemaal geen net zadelmakke 3 jarige, hoe die daar rondliep. Zusje is er helemaal gek mee.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:17

Wat gaaf Joki. Super gefeliciteerd!! Heb je ze mooi even een poepie laten ruiken ;)
Leuk dat je zusje er zo blij mee is Jantine.

Dat smalle dat komt goed Jantine want ik kreeg ze bij Zeus niet rondom gesloten dicht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:18

Goed gedaan joki, proficiat!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:44

Shanouk, van harte gefeliciteerd.

Snoekiej schreef:
En jeetje wat erg van Pleun. Ik wist dat het slecht ging, maar ik had toch altijd een beetje het idee dat hij onverwoestbaar was.

Dat idee heb ik ook altijd. Na zijn vorige ziekte was hij er toch ook wel weer snel boven op en weer volop op wedstrijden te zien. Ik hoop dat hij hier ook goed uitkomt.

Ik heb vandaag zitles gehad op een soort simulator. Was heel leerzaam en verhelderend :j

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:02

Mm vervelend van Zeus, hopelijk valt het mee en is het morgen weg.

Bianca is in het heerlijke weer naar Rob geweest samen met Jetske.
Itsme heeft haar billen gescrubd met het zand uit Robs speeltuin. Jammer van je val. Ben benieuwd naar de filmpjes! Ik vind dat altijd zo leuk, van anderen trainingsfilmpjes kijken. :D

Barbara gefeliciteerd met je prijzen! Wat goed man! Leuk dat je fijn hebt kunnen springen.

Viesje deed het ook goed vandaag. Dit keer de touwtjes erbij aangemaakt om wat te stimuleren dat hij omlaag bleef met zijn hoofd (touw achter oren langs en tussen de voorbenen door) Ook al hing het touw helemaal los, het hielp wel, want hij bleef constanter in de aanleuning en kreeg niet de kans om in het aandraven aslnog de rug weg te drukken. Best wat stukken gedraafd en eigenlijk ging dat wel lekker. Vanaf het begin stapte hij ook lekker door en ik had het idee dat hij er wel zin in had.
Fysio heb ik proberen te bellen, maar die nam niet op. Morgen nog maar een keer proberen dus. Zolang het nog goed gaat heeft het ook niet heel veel haast natuurlijk, maar ik wil wel graag dat hij nog een keer komt kijken en voelen en vertelt hoe we verder moeten.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:03

Goedeavond!

Mijn rug gaat helaas niet beter. Ik heb het idee dat de rugpijn opnieuw van een blaasontsteking af komt. Morgenochtend maar even de dokter opzoeken, want dit is niet te doen zo. Ik heb overigens wel gestart en te paard had ik haast geen last van. Helaas had Pancho besloten dat schouderbinnenwaarts en daarna appuyeren naar rechts geen goed plan was. Die begon dus flink te stuiteren. Terecht erg lage cijfers (éénen en tweeën) voor gekregen. Verder wel een goede proef gereden. Ik had winst gereden zonder dat akkefietje. Hij is trouwens weer helemaal fit. De voorwaarts was weer helemaal terug.

Wat balen van Pleun. Ik hoop inderdaad dat hij hier weer goed uitkomt.

Joki: gefeliciteerd met je prijzen en punten!
Jantine: wat fijn dat het zo goed gaat met het paard van je zusje.
Marijke: jammer dat je niet mee kon trainen.
Bianca: super dat je lekker getraind hebt met Bull.
Mendy: fijn dat je ook lekker getraind hebt.
Corien: dat is inderdaad te vroeg op!
Evony: heeft een korte nacht gehad.
Evie: heeft heerlijk geslapen in een tweepersoons bed!
Lielle: heeft een dagje heerlijk genikst.
Anne: fijn dat het touwtje hielp en Vies er beter van ging lopen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:07

Sussie, wat balen van je rug. Hopelijk heb je morgen duidelijkheid en snel geen last meer.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:40

Zo hallo!

Lau super van Maat! Gefeliciteerd!
Shanouk fijn dat jullie nu weten wat ze mankeert! Wel jammer dat het niet te genezen is. Ik hoop dat ze verbeterd!
Jeetje Anthea wat een verschil! Gefeliciteerd met je 4e prijs!
Jammer Joki van je punten!
Lielle wat apart zeg van Ukkie, wel goed dat ze zo goed over het veulen hebben gewaakt!
Sussie gefeliciteerd met je wps en prijs!
Stoer paard zo Laura.
MM super dat je lekker hebt gereden.
Danique gefeliciteerd met je prijzen in het springen!
Shanouk gefeliciteerd met je verjaardag!
Corien fijn dat jack beter loopt, hopen dat het zo door gaat.
Als ze 2 pcs voor winstpunten hebben maakt het volgens mij ook niet uit welke je start.
Joki super! Gefeliciteerd.
Bianca lekker getraind dus.
MM jammer dat je niet kon trainen.

Hier ook op cc geweest vandaag. 1e pc 2 balken en 2e pc 3. Laat hem te veel lopen en dan wordt hij te lang. In de B kon ik dat gerust doen, maar nu zal ik toch wat meer moeten doen. Maar goed hij kan het zat, zaten erg fijne sprongen bij!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:29

hierbij al 2 foto's
De rest en de filmpjes maak ik denk ik morgen een topic van dus dan plaats ik de link wel hier

Afbeelding
Afbeelding
de eerste keer sprong hij echt giga hoog maar helaas staat er daar dan een paard en me pa langs. dus niet goed zichtbaar

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:03

Ziet er goed uit Xitsme!

Mijn moeder heeft de foto's van maarsbergen al gevonden:

Afbeelding
Mijn beenhouding word al beter *\o/* .

Afbeelding

Afbeelding
Dat blaadje heeft bijna de hele cross op mijn capcover gezeten blijkbaar, lijkt net of ik zo'n stomme pompon heb :+ .

De foto's kan je hier vinden: https://profiles.google.com/10971515927 ... 371/photos

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:07

Dank je Evi, ook een paar mooie galop foto's van Geert gevonden.. (ook een aantal niet zulke mooie)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:10