[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:43

jimny schreef:
miss_jumpy schreef:
Brr, net verhaal gehoord van een stal bij ons in de buurt langs een provinciale weg. Paard ontsnapt, liep de weg op en aangereden. Ze hebben het paard ter plekke af moeten laten maken. Krijg altijd de kriebels van zulke verhalen....

zie net 5 minuten geleden op Hart van Nederland op sbs6....
brrr, frontaal op de auto, paard zag je liggen vrouw in de auto ook overleden

Nou, volgens mij is dat een ander ongeluk, wat toevallig ook nu gebeurt is?! Dat was denk niet in Voorschoten toch?? Want ik begreep dat er nog een ongeluk gebeurt is waarbij de automobilist overleden is, dat is (volgens mij) hier niet het geval... Echt erg, en een ongeluk komt nooit alleen lijkt het wel..?!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:45

marieketencate schreef:
Leuk stukje!!

Even jullie smaak-advies gevraagd:

voor mijn verjaardag mag ik van mijn moeder nog voor beide paarden een poly-pad bestellen voor de in de cross. Ik heb al op de site van Canter gesnuffeld.....ik weet alleen niet welke kleur ik moet nemen! wat vinden jullie mooi voor een schimmel en een bruine?

Oja Canter: die tweede buikflap op jouw site is er wrs alleen in chestnut he? Ik vind het een prachtige kleur, maar de rest van mijn tuig is zwart

Leuk kado!!
Ik ben zelf wel gek op oranje, maar dat past niet op mijn vos. Maar op schimmel en bruin wel. Maar daar moet je wel echt van houden... En ik blijf een blauw fan.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:49

Ai naar altijd die ongelukken...

Wat betreft Cheval --> Ik heb Wieringerwerf weer afgemeld met hem.

Vanmiddag heb ik samen met Linda Cheval even op de volte gezet in draf maar hij liep (vooral rechtsom) gewoon echt niet lekker.
Ik heb toen gebeld met de homeopaat en die zei dat ik een heel stuk in crosstempo moest rijden, daarna draven. Als hij beter liep moest ik een aantal dagen nog met hem buitenrijden en veel in crosstempo galloperen. Als hij slechter liep na het galloperen zat de oorzaak ergens anders dan zijn knie links achter die behandeld is vorige week donderdag.
Ik ben dus een stuk met hem gaan galloperen, en idd na het galloperen liep Cheval beter.
Ik ga dus doen wat de homeo gezegd heeft, het is zo tegenstrijdig een paard wat niet lekker loopt aan het werk zetten, maar ik vertrouw erop dat de homeo gelijk heeft...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:50

ik ook blauw fan, kobalt blauw, valt lekker op!!
maja moet je wel leuk rijden haha, dat is bij mij wel eens anders ....

chantal: ben niet in het bos geweest, maar volgens mij had ik de fotos laatst geplaatst in het topic over de oefencross van wwerf...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:53

chantal_cs schreef:
Ai naar altijd die ongelukken...

Wat betreft Cheval --> Ik heb Wieringerwerf weer afgemeld met hem.

Vanmiddag heb ik samen met Linda Cheval even op de volte gezet in draf maar hij liep (vooral rechtsom) gewoon echt niet lekker.
Ik heb toen gebeld met de homeopaat en die zei dat ik een heel stuk in crosstempo moest rijden, daarna draven. Als hij beter liep moest ik een aantal dagen nog met hem buitenrijden en veel in crosstempo galloperen. Als hij slechter liep na het galloperen zat de oorzaak ergens anders dan zijn knie links achter die behandeld is vorige week donderdag.
Ik ben dus een stuk met hem gaan galloperen, en idd na het galloperen liep Cheval beter.
Ik ga dus doen wat de homeo gezegd heeft, het is zo tegenstrijdig een paard wat niet lekker loopt aan het werk zetten, maar ik vertrouw erop dat de homeo gelijk heeft...

Hoe lang mag je Cheval nu eigenlijk nog rijden?? Ik hoop dat je nog wel wat crossen kan rijden voordat je hem weer moet afstaan!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:55

Ik mag hem dit jaar nog rijden en dan met name het cross seizoen van dit jaar nog.

Ik hoop ook dat ik nog wat crossen kan rijden, maar zoals ik het van de homeo begreep moet hij nu echt met een paar dagen oke zijn.

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:57

dit ongeluk was in Bladel lees ik net bij "verslag vd dag"

Wat betreft je polypad kleur... zelf ben ik ook gek van oranje (mocht iemand nog een oranje springdekje voor mij hebben...) maar ze hebben van polypad ook tweekleurige dekjes of zelfs met regenboog-piping???

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:04

Zag laatst iemand in Vrouwenpolder met Bloedrood rijden (mooi poloshirt met lange mouw en ankypad)
Erg mooi.

Zelf heb ik op mijn schimmel een rafblauwe anky liggen.

Ben trouwens lekker aan het shoppen vanavond: op marktplaats leren Kieffer peesbeschermers gekocht en op bokt een Kentucky rijbroek _/-o_

Alleen nog wat argumenten voor de noodzaak van de aankopen verzinnen, want manlief moet morgen even het geld overmaken mbv telebankieren.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:08

Bento: de anderen waren kapot? Offuh: ik kan echt niet gelukkig zijn zonder....
Heb je trouwens mijn pm nog gehad?

Chantal, hopen dat het komende dagen beter gaat.

Ik vind niet veel kleuren mooi op een schimmel, daarom doe ik zelf maar zwart-wit-grijs-tinten.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:12

missmuts schreef:
Bento: de anderen waren kapot? Offuh: ik kan echt niet gelukkig zijn zonder....
Heb je trouwens mijn pm nog gehad?

Chantal, hopen dat het komende dagen beter gaat.

Ik vind niet veel kleuren mooi op een schimmel, daarom doe ik zelf maar zwart-wit-grijs-tinten.

De peesbeschermers die ik gebruik zijn nog van mijn vorige bijrijder,
vandaar
Overigens wilde ik altijd al leren maar vond ze veeeeel te duur.

Heb geen PB van jou kunnen ontdekken tussen de pb onderhandelingen van de Kentucky door

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:15

je had ze ook van mij kunnen kopen hoor bento, ik heb nog een paar leren liggen, heb er zelfs nog bont bij, want misschien 1/2 x is gebruikt. als ik ze gebruikte, gebruikte ik ze zonder bont

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:15

Op Online heb ik een bruin dekje liggen voor de dressuur. Bij een vos is het zowiezo al moeilijker, maar dat staat hem echt gaaf.
Bij Ienie staat dat ook heel gaaf, maar bij die staan zowat alle kleuren wel mooi.

Van de hoefsmid mochten we vandaag weer op Ienie rijden. Eerst gelongeerd in de wei, en ze liep zuiver. Op het harde draafde ze ook goed.
Opgezadeld, de stap was goed maar de draf hartstikke kreupel.
De hoef is ook nog steeds warm.
Ik krijg sterk de indruk dat er toch nog een hoefzweer in zit, maar er zijn 2 smeden bij geweest en die zeggen dat er niks meer zit.
Dan zal ik de dressuur van a.s. zondag in Vught maar weer gaan afmelden. En voor de oefencross van volgende week zie ik het ook heel erg somber in.

Daarna Online opgezadeld. Die pakt het echt allemaal heel erg lief op. Hij vindt het ook heel leuk dat hij weer een beetje serieus mag werken. En op het moment is hij een echte charmeur. Hij is wel een beetje mijn favoriet op dit moment.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:16

en daar kom je nu mee

Heb je er ook voor achter? Ook van Kieffer/zwart?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:17

Ik vind juist dat bij een schimmel bijna alles wel staat.....die rode van Chantal vind ik ook erg mooi!

behalve het dekje moet ik voor mijn kleding iets vinden wat bij allebei staat, want ik heb meestal geen tijd (en geen zin) om me om te kleden..oranje is gaaf, maar denk dat ik dan gewoon even op de formatie van het bokt-team wacht, dan krijgen we kleding/dekjes gratis

zo hebben we nog een hele collectie EK-kleding: dekjes, jassen, t-shirts, dekens, crossoutfit, dressuurjasje.....worden niet meer gebruikt...zo zonde!

Chantal; hopen dat Cheval toch snel weer fit is, zou jammer zijn zo midden in het cross-seizoen!

Omax: peesblessure was het toch? vervelend hoor! Wel leuk om een jonkie te gaan rijden!

Anja: fijn dat je er weer een keertje opkon....ik krijg na 2 weken niet rijden al afkickverschijnselen (lees: chagerijnig ), dus ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om weer aan de gang te kunnen! Nu maar duimen dat je er niet slechter van wordt!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:22

Scum; wat raar dat ze dan alleen onder het zadel kreupel loopt!? Je zou bijna denken dat HM zich te goed voelt om aan het werk te gaan....je lakt toch wel haar hoeven voordat je erop gaat?

Wel fijn dat Online weer wat mag gaan doen...ik vond het bij Rex ook zo vertederend toen ik er weer op mocht

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:23

marieketencate schreef:
Scum; wat raar dat ze dan alleen onder het zadel kreupel loopt!? Je zou bijna denken dat HM zich te goed voelt om aan het werk te gaan....je lakt toch wel haar hoeven voordat je erop gaat?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:26

marieketencate schreef:
Scum; wat raar dat ze dan alleen onder het zadel kreupel loopt!?

Ik heb ook nog de hele rug nagevoeld. Overal gedrukt, maar ze reageert daar niet op.
Zou het zo kunnen zijn dat ze alleen met ons gigantische gewicht op haar rug pijn aan die hoef krijgt?
Vind het allemaal zo raar. Als het echt nog een hoefzweer is, dan zou ze ook zonder ruiter kreupel moeten zijn.

Ik ben het wel een beetje zat aan het worden om paardenverpleegster te zijn.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:31

klinkt niet leuk scum! zo begonnen wij ook met Oeterma, tja die had 100% een hoefzweer, en maar snijden..hoef was erg warm maar echt een plek konden ze niet vinden, naja zo is het dus begonnen!

bento: weet eigenlijk niet vna welk merk(wel een bekende, maar vergeet dat altijd...ze liggen ook nog bij het oude huis) ze kunnen vast wel achter om ...gewoon hupakee eromheen doen
haha nee ze zijn wel voor voor! maja wie weet past het! ze zijn zwart ja!

volgens mij zijn ze van kentaur?!?!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:35

Bento: ik heb nog eens geprobeerd je te pm-en...ik verwachtte de 1988 niet achter je naam, dus ik had het naar de verkeerde gestuurd.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 01:19

pff, ben ik 2 dagen bij een vriendin, wat heel goed was voor afleiding trouwens , moet ik 8 bladzijdes bijlezen!!
RT; nog gefeliciteerd met je verjaardag, en ook heel veel sterkte toegewenst! weet helaas wel zo ongeveer wat je meemaakt
toen ik het las kreeg ik meteen weer tranen in mn ogen..
heel veel sterkte dus!!
missmuts; erg charmante foto die van vlietland
miss_jumpy; leuke foto's van vlietland!
andrea; klinkt alsof het weer de goede kant op gaat!
vief; waar ligt busloo precies ergens
scum; raar dat ienie aan de hand dan niet kreupel loopt en onder het zadel wel..
en de rest ben ik alweer vergeten..

oohja, over de verjaardagen
ik 9 maart (1991) voel me nu wel heel penny en ponyruiter

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 01:21

Canter schreef:
verjaardagskalender van de sgw-ers
30 januari Scum (1973)
25 februari Chantal_cs (1987)
1 maart GvdT (1973)
9 maart BrittJl0ver (1991)
14 maart anja15 (1989)
27 maart Pietpiraat (1988)
28 maart missmuts (1977)
1 april viefdepief (1989)
10 april Muriel (1993)
25 mei miss_jumpy (1977)
28 juni Canter (1973)
11 juli kimdepim (1990) + marieke (1981)
17 juli SGWUkkie (1976)
17 juli Bitwise (1965)
20 aug Lielle (1971)
23 aug RT (1985)
26 aug Andrea (1987)
30 aug gomir
7 september Jiska
30 oktober Merlijn (mag ze zelf zeggen)
14 november Simmie (1969)

weer even aangepast

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 08:51

Hey nog niemand wakker hier?

Lielle, ik heb Rob gemaild dat ik kom trainen de 3e. Nuttige greppels voor Rex en als ik er toch ben, neem ik Pico ook gewoon mee. En ik heb ook wel weer heel veel zin om te crossen, gaat zo lekker de laatste tijd

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:10

he, dat wilde ik net gaan vragen

Iemand anders nog? Ik heb nu Marieke (2*), Julia en Bianca (niet bokkers)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:12

Ik had trouwens springles met Pablo gisteren, en we hebben eens een dik M parcours rond gereden incl driesprong, overbouwde sloot en muur en dat ging best heel aardig. Zondag na het L maar eens HC proberen denk ik

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:36

Citaat:
verjaardagskalender van de sgw-ers
30 januari Scum (1973)
25 februari Chantal_cs (1987)
1 maart GvdT (1973)
9 maart BrittJl0ver (1991)
14 maart anja15 (1989)
27 maart Pietpiraat (1988)
28 maart missmuts (1977)
1 april viefdepief (1989)
10 april Muriel (1993)
23 mei Bento (1970)
25 mei miss_jumpy (1977)
28 juni Canter (1973)
11 juli kimdepim (1990)
11 juli MariekteTenCate (1981)
15 juli Jimny (1974)
17 juli SGWUkkie (1976)
17 juli Bitwise (1965)
20 aug Lielle (1971)
23 aug RT (1985)
26 aug Andrea (1987)
30 aug gomir (1984??)
7 september Jiska (1984)
30 oktober Merlijn (mag ze zelf zeggen)
14 november Simmie (1969)

Ik heb hem nog even verder aangepast, er was nog wat vergeten..

Lielle, klinkt gaaf straks, 3 dubbel M...