[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:42

Misschien wachten ze nog even af ivm het weer en de ondergrond?

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 19:45

Marchin een L starten. Opzich is het niet zo een hele dikke cross. Maar het water is daar zeker en vast niet makkelijk!

Blits is ookwel zo een paard dat vrij rustig is maar hij wilt zo graag werken, echt een heel erg leuk paard voor mee te werken.
Cas zit de laatste dagen zo te hoesten, en nu heeft hij ook wat koorts, toch maar even goe din de gaten houden want hier in de buurt is het R.hinovirus opgedoken... Zal wel niet dat zijn, maar toch.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:02

Oei idd goed in de gaten houden

Nu ik gisteren wat meer galopwerk heb gedaan, viel het mij op dat haar rechtergalop weer veel verslechtert is. Links galopeert ze mooi op haar eigen benen en kan ik ze sluiten en verruimen mr rechts dus echt weer niet. Moet haar iedere pas ondersteunen, sluiten gaat nie want dan gaat ze in viertakt. Das echt het teken dat ik te weinig galopeer. Ze is weer zwak ik haar rechterrug bespiering. Twordt dringend tijd dat ik terug eens buiten kan rijden. Door lange lijnen te galoperen laag en rond krijg ik dat wel weer goed.

Mr ze zweet dus snel als ik wat meer galopeer. Zou dat helpen moest ik vr de les halve energy booster geven dat ze minder snel zweet en hopelijk iets langer fris blijft?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:39

Ik zie zaterdag de organisator van c*ross h*eusden, ik zal eens vragen waar de website blijft. Denk dat ze er gewoon niet aan gedacht hebben, zijn allemaal mannen van uit het tijdperk vast telefoon en fax ;)

Ik moet eens filmpjes zoeken van Marchin, eens het water bekijken dan. Maar in principe springt hij makkelijk water, eigenlijk springt hij alles wel makkelijk... Maar bv een Tongeren vind ik dan toch nog te zwaar voor een 5-jarige in de L, omdat je daar de combi hebt van zwaar terrein en grote massieve hindernissen én grote afsprong én moeilijk 2e water... Dus als Marchin hiermee te vergelijken is, doe ik dat liever nog niet. Hij heeft zeer veel vertrouwen en doet eigenlijk blindelings alles wat ik hem vraag, dus ik wil dat vertrouwen zéker niet beschadigen.

Veel beterschap voor Cas! Zeker hoesten in de gaten houden, ik rij niet met ene die hoest, kapotte longblaasjes herstellen niet en zeker een eventer heeft zijn longen toch hard nodig.

PP: geregeld achteruit stappen kan eventueel ook helpen? Moet ze bekken meer kantelen. Goh, ik geloof eigenlijk niet zo in die energy boosters... Zal geen kwaad kunnen hé, maar of dat aanzichtbaar iets kan verbeteren? Maar ik ben wel benieuwd als je het test om te horen of je verschil merkt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 12:44

Kan je eens rondluisteren hoe de bodem voor de oefencross er momenteel bij ligt? Want nuja, het blijft toch wel een tikje knagen om het misschien toch te proberen. Voor de fun. Desnoods draaf ik stukken tussendoor ivm conditie ipv galop, maar qua leerrijke ervaring zou het wel heel mooi meetellen voor Icaro.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 12:45

Marchin is zeker niet te onderschatten vind ik. Water is denk ik wel te vergelijken met dat can Tongeren het 2de. Zal straks op fb eens een filmke doorsturen can de go pro en gewoon. Je kan er trouwens ook gaan oefenen.

Zo een booster ken ik eigenlijk niet. Dus weet niet of het effect gaat hebben, maar persoonlijk zou ik dat niet doen.. Wil wel weten als je dat probeert of je effectief verschil voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:12

Met wat geluk heb ik via een promotie binnenkort een prestige springzadel in huis => springlessen kunnen weer op het programma :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:08

Wel de paarden op cross moet ik altijd energy booster geven dus kweet nie wat het is als ik geen geef. Al denk ik dat een refuel meer helpt dan een energybooster. Refuel lijkt beetje er op maar is om nadien te geven. Mijn eigen paard heeft ik dat niet, voor die occtjes lijkt mij da nie zo nodig. Mr nu mss omdat de uithouding stuk minder is mss toch... Kga nog zien :).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:42

Oja en achteruitgaan ga vrij goed nu, mr lesgeefster zei laatste keer dat ze haar beenzetting wel niet juist doet.

Marchin zag er op u gopro idd nie makelijk uit!

Affli.gem occ valt op warege.m :\, stom :(

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:26

Ja idd stom want dat weekend kunnen wij juist niet :( .

Leuk dat prestige zadel! Wat voor één?

Ik ga met de 6j eerst wat dressuur starten (we rijden ook LRV) en stilaan beginnen met springen. Heb zelf heel weinig vertrouwen doordat ik zo weinig train nu en hij is super braaf maar durft daar wel eens van profiteren :). Ik hoop in de zomer gewoon mee te kunnen gaan met m'n vriend naar alle crossen en overal B te starten, maar dat zien we wel of dat lukt. Anders start m'n vriend hem gewoon B of J.

We twijfelen om toch die in St jan in eremo te starten, maar als de bodem daar echt slecht ligt is het wel ver natuurlijk voor dan een slechte bodem te hebben...

Dit weekend gaat m'n vriend met de 5j op jumping... ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:05

Een prestige versaille. Vanmiddag eens mee rijden maar lag al super bij het passen gisteren. Is niet hetzelfde als een eventing zadel maar ach, voor de basis voldoet het vast wel :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:03

Ik heb net op het terrein gelopen voor cross h*eusden, nu ligt dat vrij goed, sommige stukken zwaar, het wordt wel een ander verhaal als er 50 paarden over zullen gelopen hebben. Stukken in het bos zijn zeergeleerd. Als je zou willen oefenen, probeer vroeg te gaan!

Prestige springzadels zijn niets voor mij, mijn knie komt achter de wrong, mijn benen zijn tekort denk ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:03

Tzal nu idd vrij goed liggen. Tligt al even droog.

Het ander springzadel waar ik vroeger mee reed was ook prestige (meredith ) reed ik ook heel graag mee (of rij, kga het nu gebruiken vr op de andere paarden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:29

De crossles kan ik niet meepikken, ik moet die dag werken. Ga op de site eens kijken voor wat extra info, ik twijfel nog steeds.

Het zadel was beenhard, maar zat verder wel prima. Ik zal verwend zijn met mijn kieffer en dan die erreplus die ik 2 weken mocht proberen, die zijn beide redelijk tot heel zacht. Paard liep er goed mee, sprong ook heel fijn en was veel meer voorwaarts te houden. Ik kom ook niet tegen de wrong met mijn knie tijdens het rijden, maar dat stoort me niet eigenlijk. Hij is er wel om wat steun te geven als mijn been naar voor zou glijden. Heb bevestigd dat het zadel mag blijven aan de shop, nu de camionette nog herstellen en we kunnen weer gaan lessen bij Kobe!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:37

Ja herinner mij die Versailles ook heel hard, da was nie vr mij.

Seizoen 2015 nog mr begonnen en al een eerste ongeluk in Sevilla :(. Francisco Sea.ra, reed ook mee in de WEG dit jaar :(. Nog ne jongen gast ook.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 19:12

Jaa ik las het ergens :( wat een begin van het seizoen weer seg :( hoop dat er dit jaar wat minder ongevallen gebeuren, dan krijgt de eventing misschien terug wat positiviteit ...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 20:25

Shuddy bij de hoefsmid, vijsgaten part I. Beetje stoute Shuddy, bijna in smid zijn edele delen geraakt := :o Maar goed, zijn achterste voetjes heeft nu vijsgaten. Vanvoor is nog maar maand geleden gedaan (toen stond vanachter nog niet lang genoeg), de week van de cross ging hij de voorste met vijsgaten zetten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:08

Idd :( tis lijk nu al ieder jaar minstens een geweest :s, weet nie of het vroeger ook zo was maar de laatste 6 jaar al iedere keer...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:09

Mijn paard was zo heel erg blij vandaag, ze precies vree goed gezind :D (niet da ze anders slechtgeluimd is). Maar ze was lijk happy, ook de eerste keer terug buiten. Twas leuk rijden!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 20:06

Wij zijn vandaag in Overpelt op de cross gaan oefen was wel leuk! Blits pakte super aan! Cas is op ziekenverlof.

De Rhino bij ons in de buurt heeft al een2 de paard het leven gekost...

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:37

Heb ooit ook een prestige gehad, een goldstar ofzoiets. M'n lesgever toen vond dat ik er niet goed in zat dus heb ik het verkocht, maar ik reed er wel graag mee en het was super goede kwaliteit! Het was wel heel glad, maar m'n stubben nu ook... op zich vind ik dat niet erg, alleen als ik lang niet gereden heb of weinig rijd (zoals nu) dan voel ik me er zo onveilig in :). Een meredith heb ik ooit ook even mee gereden als testzadel en dat zat idd zalig!

En zeer naar van dat ongeluk :s ! Gelukkig dat dat in de basis minder/niet veel voorkomt...

Onze 5j krijgt ook ijzers binnenkort, haar hoeven vooraan beginnen zeer vreemd te groeien ook dus het wordt tijd!

De paarden hier waren dit weekend ook happy, denk dat ze het mooie weer ook konden appreciëren :D !

Leuk dat Blits goed ging Daaphh, wij zijn in Meer gaan oefenen dit weekend. Om toch eens laag te beginnen, m'n vriend had zelf nog nooit met de 5j gecrosst. De bedoeling was dat ik met de 6j ook een huppeltje zou maken, maar ik durfde echt niet :p. Ik snap niet hoe jullie allemaal zo dapper zijn!!! Ik ga hem eerst terug dressuurmatig maar wat terug aan m'n hand zetten en dan eens met gewone balken proberen...

En ik denk dat we weten wat het probleem is met de 5j (de ado'). Dit weekend dus met haar naar Meer geweest, man, die was ZO flink! Losrijden daar op dat pleintje, ze was zelfs rustiger en braver dan op stal in de binnenpiste! Echt heel ontspannen ook. Dan rondgegaan, m'n vriend heeft echt alles met haar kunnen springen, soms twijfelde ze wel eens maar zodra ze snapte wat de bedoeling was deed ze echt alles. Ook in het water ging ze zonder twijfelen (wel er niet in gesprongen want het water stond heel hoog). En zo ontspannen dat ze sprong ook, vanuit een handgalopje hup erover alsof het haar echt totaal geen moeite koste. In de springlessen op stal in de binnenpiste: één brok spanning op de sprong.
Dan zondag op jumping, 2x 90 gestart. Ze komt in de binnenpiste om op te warmen, waren echt super veel paarden, heel hectisch, en guess what: nog nooit zo'n rustig 5j paard gezien denk ik! Ook inspringen ging super, heel ontspannen, goed luisteren, alles uit een handgalopje. Zelfde in het parcours zelf, binnengaan vond ze even eng, maar zodra ze binnen was was het OK, en ging ze heel ontspannen rond. Enkele sprongen gingen wel minder, maar dat is ook m'n vriend die dan niet ervaren genoeg is om dingen op te lossen. 2x foutloos basisparcours en dan in de 2e fase telkens 1 fout (ook 2 keer op dezelfde sprong...). Maar dat komt wel goed. Ook grappig, één dubbelsprong stond zo de insprong een gewone balk, maar de uitsprong was een felgekleurd hek. Ze heeft het parcours 2x gesprongen en 2x verschiet ze op de "insprong" en springt ze zo al fel terug, maar dan toch gewoon dat hek springen zonder verpinken :+.

Bon, om het lange verhaal toch niet kort te maken: ik bel naar mijn mama met de mededeling dat ze extreem braaf en rustig was op jumping (ook met opzadelen enzo niet normaal), en dat ze op de pensionstal altijd zo gespannen is in de binnenpiste en met zoveel spanning springt. Mijn mama: "ah misschien associeert ze dat nog met toen die springruiter haar daar reed". Ah ja, zeg niet meer... Ze heeft al een tijd op die stal gestaan, toen reed de "huisruiter" haar, maar dat ging zoals ik al zei helemaal niet fijn. Ze is daar een aantal keer tegen de muur gelopen, moest altijd in de krul lopen, heel veel spanning, ... en zie... ze is het blijkbaar nog niet vergeten al rijdt mijn vriend haar heel anders. Zou dat nu echt kunnen daarvan zijn? Het is pas sinds ze daar staat en we haar daar rijden dat ze eigenlijk zo "scherp" geworden is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:50

Zeg nooit nooit. Kan je ze niet een tijdje ergens anders zitten om verschil te zien? Ofwel wordt ze rustiger omdat ze nieuwe prikkels en uitdaging krijgt en lekker dingen mag ontdekken.

De prestige die ik nu heb is hard, maar zeker niet glad. Kan been ook heel goed aanleggen en mijn paard voelen. Zit er wel relax op met veilig gevoel, dus kan geen slechte koop zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:27

Leuk getraind zo Steph! Misschien inderdaad eens proberen veranderen van omgeving en kijken wat dat geeft?

Daaphh: hopelijk geen rhino voor Cas??

Varekaj: was deze prestige veel goedkoper dan die erreplus? Want prestige heeft toch ook enkele modellen die hoger van prijs zitten?

PP: het goede weer van afgelopen weekend heeft mijn paarden ook deugd gedaan, en mezelf ook :P Meer van dat!!

Ik heb een topic geopend over trainen met de hartslagmeter, heb eentje gekregen van ventje voor valentijn :) Ben eens benieuwd wat daar allemaal zal uitkomen.

En bijna vergeten zeggen, de website voor c*ross h*eusden is online, het was idd uit hun gedachten gegaan :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:55

Nee geen Rhino denk ik. Heb hem niet meer horen hoesten en heeft ook geen koorts meer.
Eens kijken naar je topic. Wij trainen ee ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:08

De erreplus is nieuw 3000, maar met de -20% omdat het een testmodel is kwam.dat op 2300. De prestige was 1850 nieuw en kwam met de -20% op 1480. Scheelt toch aardig, maar je voelde dat verschil ook heel goed in het zadel zelf. Erreplus komt via prestige af, maar de service is top. Denk dat dat testzadel nog steeds te koop is. Op zich ben ik zeker tevreden met de prestige maar als ik niet zo snel een zadel nodig had en iets langer kon sparen, dan was ik voor de erreplus gegaan.

Sinds de zadelwissels en de vzh buiten gebruik is gesteld loopt de hengst echt een stuk beter.

Ga de site van Heusden straks eens bekijken :)