[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:32

Mijne is van een afstand al te herkennen bij de da. Die misdraagt zich enorm. Pas bij de trailer houdt ze op met idioot zijn

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:54

Elke gefeliciteerd met je wp!

Groot afgaan is ook niet alles hoor, als Chap normaal had gesprongen dan had ik er twee weken terug nog op gezeten ipv ernaast te gaan :+ mijn man reed gister nog een crossles, bij mijn man deed hij exact hetzelfde bij de in uit maar omdat mijn man al voor de sprong goed meezat is hij wel blijven zitten. Hij heeft fijn gereden. Chap maakt geen extra krabbel, die gaat gewoon een galopsprong te vroeg af als de sprong hem te min is.

Heb trouwens je foto even bekeken Yucca en met jouw verhaar erbij over groot afgaan, hoe is de hoofd/hals houding voor de sprong? Wij moeten altijd goed de kop erop zetten als we op een sprong aanrijden, als je begrijpt wat ik bedoel. Op de foto lijkt hij een beetje naar beneden te springen ipv omhoog. Kan ook een momentopname zijn natuurlijk, maar omdat jij aangeeft dat hij ook een krabbeltje erbij maakt kan het natuurlijk zijn dat hij de afstand zelf niet goed kan inschatten.

Chap heeft meestal rond de 60, 58 ervoor en 60 erna bijvoorbeeld met de cross.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:43

Fijn dat je meedenkt Susan! Mijn paard is van zichzelf wat lui en moeilijk op het achterbenen te krijgen. Hij trekt zelf niet heel erg aan op een hindernis dus ik moet hem altijd met been rijden (wat hij het liefste in de hand terug duwt). Ik rij hem zowel mogelijk met zijn kop erop, maar dat moet ook deels vanuit achter komen.

Boven de sprong brengt hij altijd zijn hoofd vrij laag, wat het na de sprong ook weer moeilijk maakt om hem meteen weer naar voren te krijgen.

Ik vind het zelf nog moeilijk om tot kort voor de hindernis in een hoog tempo te rijden. En ik heb ook niet wel tempo om op te vangen en de kop er dus op te zetten.

Ik denk een kwestie van trainen en zelf met meer vertrouwen/durf rijden. En nee, té groot is ook zeker niet goed, haha!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:46

Als ze niet zelf aantrekken is op groot afgaan een stuk lastiger

ik heb juist maanden gewerkt om mijn paard te leren dat ze niet op groot maar op dicht af moet en dat begint te komen, maar die trekt wel extreem aan en dan is op groot afgaan wel een stuk makkelijker

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 22:50

We verliezen ook veel tijd met het kort bij de sprong komen en na de sprong niet snel genoeg weer op het achterbeen. Het moet vloeiender. Zeker als we naar het L willen... trainen dus! ~~}>

Lijkt me zo magisch om met een paard dat helemaal zelf wil gaan een cross te rijden! Al is het ook magisch om een paard te rijden waarvan je weet dat hij alles springt :j .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 08:27

Ach ja zo kan ik controle tegenwoordig heel erg waarderen want dat mis ik vaak, maar de luxe dat ze er naartoe willen is heel makkelijk. Ik wil er alleen nog een werkende rem bij. Maar klagen doe ik zeker niet. Als ik zag hoeveel ruiters moeten vechten om over hindernis 1 te komen. Mijne vliegt het starthok uit al zoekend waar iets ligt dat op een hindernis lijkt want ze wil wat gaan springen

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 09:53

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:21

Chap trekt ook heel makkelijk aan, ik moet ook werken aan controle. Hij neemt mij mee ipv ik hem. Hij wordt ook altijd erg enthousiast als hij mag crossen, meer dan bij gewoon springen. En hij is heel sterk.

Joki: dat vanuit het starthok al zoeken doet Chap ook :j vorig jaar ging hij soms nog wat langzaam weg nu gaat hij als een speer.

Yucca: daar kun je in de winter ook goed op trainen gelukkig. Is wel belangrijk voor de L idd.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:16

fijn als je een paard hebt die aantrekt.

door dat wij weinig ervaring hebben (en het een fries is) is dit bij ons niet constant. de ene opstakel moet ik 3 keer aanrijden en sommige lijnen doen we onze ogen maar dicht en springt ze er 4 achter elkaar :+
starthokje daar vliegt ze naar toe, maar op het het moment dat we mogen denk t ze 'uh weet je het zeker'

volgend jaar maar weer braaf de cursus in de beginners groep :D

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:21

Gaaf filmpje Elke!!
Ik wilde ook voor t eerst gaan filmen met m'n nieuwe camera...alleen ding heeft niets opgenomen hihi oeps..nja volgende keer beter :D

Die van mij trekt ook altijd aan en wil ook hard! Ook in t springparcours! Zoals Elke begint, lukt mij echt niet, haha! Als ik met die van mij stil moet staan om te groeten bijv gaat niet, dan kan ze d'r energie niet kwijt en komt ze omhoog :')
Ik en anderen zitten wel eens te denken aan een ander bitje, alleen weet zelf niet zo goed wat... Waar rijden jullie mee dan, en waarom? Ik heb er nu een gewone enkelgebroken bustrensje in hangen.

Volgend jaar begin ik eerst weer een B cross, maar zou daarna ook over willen naar het L. Wat doen jullie wanneer jullie in t L starten met training ed?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:27

Ik ben afgelopen springles van bit gewisseld. Ik mocht van mijn crossinstructrice dit crossseizoen testen of ik controle kreeg en zo niet iets anders erin gaan hangen. Als ze zo blijft als de eerste keer, had ik dat veel eerder moeten doen. Ik rijd nu op een sprenger max control onderlegtrens en ze reageert veel beter. Hopelijk blijft het zo

ik start een paar crossen B en dan ga ik het L in is het plan, maar hoe en wat hangt af van de kalender. Als mb zoals dit jaar in april B heeft en in mei L wil ik ze allebei rijden en anders wordt het iets anders

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:39

Ik rij met simpel dubbel gebroken bitje.. zolang ik met mijn helen lichaam rem en terug zit kan ik haar goed onder controle houden. In het spring parcours gaat ze soms veel te hard.

Ik heb wel eens aan een stang achtig gedacht zoals een correctie bit maar voor nu doet ze het op dubbelgebroken nog heel fijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:04

Chap remt ook heel goed op terugzitten. Wij rijden met dubbel gebroken trens.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:36

Ik rij met een myler level 1 bit. Daar loopt ze tot nu toe super op! Zowel in dressuur, springen als cross. Terugkomen is voor ons niet het probleem :+ Eerder naar voren rijden haha

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:46

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:04

Erg mooi Elke, ik had al gereageerd in je topic.

foto's van eventingphoto staan ook online, ik ben zo blij met het prethoofd van mijn paard op deze foto:

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:25

Ja leuk Yucca, ik had het gezien :-)
Gave foto zeg , mooi paard ook !! Dan was je vlak voor mij aan de beurt. :)

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:02

de afgelopen periode "stiekem" meegelezen met al jullie verhalen. Wat was het leuk! Wij konden helaas deze zomer niet starten ivm een blessure maar gelukkig heb ik donderdag te horen gekregen dat we het weer langzaam mogen gaan oppakken :-) Nu rustig opbouwen, ik heb me wel al ingeschreven voor de indoor cross en dan hoop ik van de zomer te kunnen starten.

Onze eerste boomstam zal zijn op 23 nov want dan geeft mijn instructeur een crossles in Renswoude en daarna gaan we het weer oppakken bij Alice.

Ik weet niet of er nog iemand zin heeft om mee te doen er zijn nog een aantal plekken over.

Zondag 23 November bij de Schalm in Renswoude, hier ligt een professionele cross baan. De kosten hiervoor zullen 30 euro zijn, dit is inclusief huur van de crossbaan, prijs is per combinatie.
Zou je hier aan willen deelnemen dan kun je vast opgeven via de mail, lammert.laseur@gmail.com geef hier ook aan of je al wel eens aan een crosstraining, of cross wedstrijd hebt deelgenomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:18

Renswoude is ons goed bekend :D meedoen gaat hem voor mij iig nog niet worden. Eerst maar eens weer kijken of ik mijn paard kan komen.

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:36

Ik zou wel willen ! Even kijken of ik een trailer kan regelen. Leuk in Renswoude!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:47

Ik ben nog nooit in Renswoude geweest! Maar ik ga mij nu helemaal richten op het indoor springen. Ik hoop in februari/maart de trainingen weer op te pakken!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:39

Wij zijn elke dag in Renswoude ;) wij gaan ook niet meer crossen hoor, mijn man gaat zich ook richten op dressuur en springen in de winter. Hij is nu voor de dressuur L startgerechtigd, maar rijdt nog even door in de B. Voor het springen hoopt hij eind van de winter ook L startgerechtigd te zijn.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:28

Leuk Renswoude is erg mooi.

Ik zou wel graag indoor willen crossen. Weet iemand of dat ergens kan?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:40

In jan of feb wordt er weer een indoor cross gehouden in De Meern Utrecht

Edit 17 en 18 januari

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:10

lucky you @SusanH Heeft de stal geen website ik kwam alleen maar een facebook pagina tegen