[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:43

Mogge!

Welkom Leentje
Percy wat goed van Caressa! Gefeliciteerd Die punten ben ik wel geïnteresseerd in, wil Caressa het misschien naar mij PB'en ofzo :D ?
Madelein wat is Ed onvoorzichtig op zichzelf! Wij voeren sinds een tijdje mineralen (van de koeien :') ) bij, Chall heeft sinds die tijd geen dikke benen meer gehad terwijl hij wel wat wondjes op z'n benen had gekregen.

Ik weet niet of jullie het via deze link kunnen zien https://www.facebook.com/crossterrein.b ... n=timeline maar we zijn gisteren hard bezig geweest op het crossterrein. Er is laatst een stuk bij gekomen doordat de sloot is verlegd, dat moet natuurlijk ingevuld worden. We zijn nu bezig met een nieuwe waterbak en op/afsprongen. We hebben hele mooie betonnen platen van 4 meter bij 50 cm die we voor de waterbak en de 'bakken' gebruiken. Mooie versteviging

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:25

@mistid: dat klopt, jong en onstuimig zullen we maar zeggen ;). Dat van de mineralen zou wel eens een goeie kunnen zijn. Hij reageert altijd vrij heftig op wondjes, worden gelijk flinke kneuzingen. Zat ook al te denken aan arnica druppels. 22 augustus komt er weer iemand van den hoek ( van Eric laarakker) om hem door te meten. Dat doe ik eens in de zoveel tijd en voor zijn ataxie en stress heeft het al zo enorm geholpen.
Ik zie een foto van je via de link, leuk!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:50

Kan inderdaad de foto zien, leuk! Jammer dat het voor ons zover weg is. Zag dat we zelfs twee gezamenlijke vrienden hebben :) Allebei oud-stalgenoten van ons.

Welke mineralen zijn dat? Hebben een koeienboer in de vriendenkring, kan ik hem eens vragen waar ik die kan halen.

Denk dat je Ed inderdaad maar in schuimrubber moet gaan verpakken en dan in een stal met aan alle kanten matrassen ;)

Mistid: ik zal haar vragen je een pb te sturen of in dit topic te reageren.

mistid

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:49

Ik heb het even nagevraagd wat het is, het heet HERBAMIN TOPMILK van Agri Nutrition. De kosten ervan weet ik niet. We geven een klein beetje over het krachtvoer, maar als we te laat zijn (een paar van ons zijn nogal snel met het krachtvoer) eten ze het ook gewoon zo op, ze vinden het heel lekker. Het doet toch wel wat met ze, Chall zit fantastisch in de vacht (zo kort dat ik regelmatig wordt gevraagd of ik de zomervacht heb geschoren) en krijgt geen dikke benen meer, heel enkelt is linksachter iets opgelopen. De weerstand is echt een stuk beter. Heb een tijdje Liq.ui.hor.se Re.lax gevoerd, maar daar zat waarschijnlijk wat té veel voor hem in, het was net een bom. Daar zijn we na 1.5 maand voeren weer mee gestopt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:10

Grappig mistid dat dat zo goed werkt! En ziet er idd leuk uit!

Nou snap dat caressa blij is met al die linten!

Madelein: Wij geven de paarden ook wel eens arnica. Gewoon druppels op een broodje geven.

Ik voer al een tijd equilin bij en ben daar echt ontzettend blij mee. Zitten alle vitamines in die de meeste paarden tekort komen in het gewone rantsoen (is onderzocht). Tis wel prijzig, maar hij loopt zo fijn de laatste tijd (en of dat nou daardoor komt of niet.... tis wel sinds die dat spul krijgt dus ga er wel vanuit.)
Die van mij zit ook het hele jaar door kort in de vacht. 's winters zit ie vaak nog korter in de wintervacht dan sommige paarden in de zomervacht. Scheelt echt dat we een relatief kleine stal hebben met veel paarden waardoor het warm is en dat het licht altijd lang aan is. Geen enkel paard hoeft bij ons geschoren echt ideaal!

Iemand hier ervaring mee? Kwam het tegen en dacht misschien een keer het uitproberen waard, dat ie tijdens de cross net wat meer energie heeft. Hij vind het namelijk nog best spannend allemaal, dus heb het idee dat ie daardoor extra veel energie verbruikt.
http://www.canter-equipment.nl/verzorgi ... uct_id=225

Mistid cross je trouwens niet meer met beau? :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:16

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:25

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:28

Die van mij krijgt alleen iets voor haar maag, daar is ze snel gevoelig op. Ze moet eigenlijk 3 schepjes per dag, maar krijgt er maar 1. Zit er ook over na te denken om iets voor spieropbouw te geven, maar anderen vinden haar er goed uit zien. Is denk dat je zelf verschil niet snel ziet omdat je ze dagelijks ziet.
Cavalor kan wel helpen.
Over trektochten heb ik niets nuttigs te melden :o
Ik ben ook wel benieuwd naar de stiften tip percy

Stoere foto's leentje :j

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 20:21

Zo weer een beetje bijgelezen na mijn vakantie :P

Leentje: Welkom! En mooie foto's, fijn dat de aanlegtest zo goed ging.
Madelein: Veel sterkte met de behandelingen.
Rianne: Gefeliciteerd, leuk een nichtje! Dat supplement heb ik geen ervaring mee, maar misschien het proberen waard.
Mistid: Leuk terrein!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:44

Tia, veel plezier vrijdag bij de cross training!
Rianne, gefeliciteerd kleintje in gezin altijd leuk!! En succes al vast dit weekend Overijsselse kampioenschappen, vind wel stoer van je dat je mee doet. Geen ervaring met Cavalor Energy boost.
Madelein, die Ed toch ik zou inderdaad maar wat schuim gaan aanschraffen. Jij ook succes met jullie regio kampioenschappen. Veluwe trail, heb veel over gehoord prachtige route om te doen. Volgens mij zijn er kaarten wel te vinden op internet en plaatsen waar je kunt overnachten. Leuk idee! Dus lekker genoten van jullie dagen weg.
Mistid, Altijd lekker. Hihi die macho's
leentje34, welkom stoere foto's!
Percy, wat goed van Caressa! Gefeliciteerd.

Ik geef voor inspanning en na Magnesiumcitraat.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:08

Welkom Leentje wat een leuk paard, goed gedaan zeg!

Whaaa ik heb zo'n superfijne crosstraining gehad! Heleboel goede tips gekregen waar ik mee aan de slag kan. Hij werd op een gegeven moment ook super fanatiek en ze was ook erg enthousiast, leuk! :)

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:16

Zijn er hier ook mensen die in Gelderland rijden? Ik ben de eindige bij ons op stal/van mijn vriendinnen die nu sgw gaat rijden en zou het leuk vinden om met anderen een keer samen ergens te trainen bijv. (Bij rob in hernen of Lunteren bijv). Ik zet het bericht onder deze topic zodat je een beetje gelijk niveau hebt wat wel zo leuk/makkelijk is denk ik!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:20

Ik ga jullie helaas verlaten aangezien epke verkocht wordt. Ben net terug van vakantie en heb steeds bijgelezen dus ik wens jullie nog heel veel succes maar ik weet zeker dat het goed gaat komen met jullie en de sgw!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:38

Waarom zou je ons dan verlaten Mette? Je hebt je andere leuke paard toch nog? Zou het heel jammer vinden om jullie vorderingen niet meer mee te kunnen lezen.

[naam] heeft de kalkoenen/stiften op de foto gezet maar ze zal het nog steeds moeten uitleggen maar dat zal ze ook doen.

Leentje: een keer bij Rob trainen lijkt ons leuk maar het is inderdaad wel een stukje uit de buurt.
Leuk paard en leuke combinatie trouwens!

Gaaf Rianne!

Zal eens achter die Hebamin topmilk aangaan.

Sorry als ik iets gemist heb.

Hier gaat het even niet zo goed. Vanmorgen stond Shetan opeens met twee dikke achterbenen. We zijn gaan stappen, hebben afgespoten en hem in de klei gezet. Rechter achterbeen is veel beter maar linker achterbeen is nog steeds enorm dik en warm. We snappen niet hoe dit komt. Zaterdag heeft hij een springwedstrijd maar zo gaat dat niet natuurlijk. Hij is niet onregelmatig en nog steeds zijn vrolijke zelf maar wij maken ons wel zorgen. Denk zelf niet dat het ernstig is maar ik wil wel weten waar het vandaan komt.

Hij is voor de nacht opnieuw in de klei gezet en als we hem in de morgen weer zo aantreffen gaan we raad aan de dierenarts vragen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:46

Ik rijd in gelderland leentje.

Percy ik cross niet met sjaak, in ieder geval t komende jaar niet en aangezien dit een cross topic is.. als jullie het goed vinden blijf ik meepraten :)

Wat gek dat ie dit ineens heeft, hopelijk is het morgen minder en hoeft de dierenarts niet te komen!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:54

Wat gek percy! Heeft ie geen koorts? Ik zou zelf even goed kijken of er geen kleine wondjes zitten op een van zijn benen, en tempen. Kan einshuss zijn. Dierenarts al gebeld?

@mette:wat jammer dat Epke verkocht is! Maar van mij mag je gewoon hier blijven kletsen hoor :) Misschien ga je met Sjaak toch ooit crossen!

Vandaag regiokampioenschappen. Ik verwacht er weinig van, maar ga wel proberen te mikken op onze eerste foutloze ronde. Ed zn been was weer een stuk dunner gister, je zag de pezen nu gewoon weer lopen. Rondom de kras is het nog wel dik, maar das denk ik gewoon de blauwe plek. Gister gereden en hij loopt gewoon goed.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:17

Dierenarts nog niet gebeld. Het is hier een feestdag en vandaag leek het iets minder dik.

Hij is niet warm of koortsig en gewoon actief en vrolijk dus einschuss lijkt het mij niet te zijn. Dat is meestal ook maar één been.
Ze is hem vanavond gaan rijden en door het rijden werden zijn benen dunner. Na het rijden waren ze koel en hij heeft geen pas kreupel gelopen. Morgenochtend gaan we het even aankijken maar als het er goed uitziet gaat hij toch maar gewoon mee op concours. Als we bij het losrijden twijfels krijgen kunnen we hem altijd nog terugtrekken.

Ik vind het alleen maar leuk als je blijft meepraten Mette. Wel jammer dat Epke verkocht is. Dat is snel gegaan.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 20:38

Mette dat is snel gegaan zeg! Van mij mag je ook mee blijven kletsen hoor.

Percy balen van die dikke benen, hopelijk knapt ie snel op!

Madelein hoe ging het? :D

Ik heb vandaag superfijn gelest, hij is echt goed in vorm! Heb nu opeens stuk meer vertrouwen in morgen haha. Als ik hem zo kan laten lopen in de proef denk ik dat ik nog niet eens zo slecht zou eindigen. Maargoed, dat is het probleem dat ik vaak in de proef vergeet te rijden, dus morgen heel bewust mee bezig gaan.

Heb nog een filmpje van de crosstraining. Vergeleken met de vorige training is het zo alweer een compleet ander paard. Hier trekt ie fijn aan en kan ik zelf wat regelen. zowel naar voren als terug, echt blij dat het zo fijn ging! Water insprong ook zo braaf, had ie nog maar 1 keer eerder gedaan.
View My Video
View My Video

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:24

Leentje: ik rij in Gelderland, maar wel helemaal aan de andere kant :P Maar is misschien wel een leuk idee om met een groepje samen te gaan trainen.

Percy: wat balen zeg! Gelukkig zijn z'n benen al weer wat dunner.

Madelein: Hoe ging het?

Rianne: Leuke filmpjes! Hij doet het echt goed. Ziet er in ieder geval fijn uit.
Voor mij bekend terrein trouwens, ik ga morgen eens kijken hoe mijn puppy de oefencross aanpakt. Heb d'r onwijs veel zin in :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:15

Leuk loes!!! Ik zou ook meedoen maar heb meer aan een training en regio morgen en oefencross zondag vond ik wat teveel van het goede :P

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:22

Inderdaad snel gegaan, hij moet nog verkocht worden maar dat zal niet meer zo lang duren.

Heel veel succes Rianne!

Ik heb in ieder geval een mail naar de rij vereniging gedaan en dan hopelijk een startkaart met sjaak aanvragen, zo'n startpas dat je 4 x kan starten en als je vaker wil dat dat automatisch veranderd wordt.
Ik blijf lekker in de buurt van huis voor selecties dus kies voor een vereniging die bij kring Salland zit.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:37

Je kan ook vanaf oktober een startkaart aanvragen Mette, dan krijg je korting. Dat willen wij voor Just gaan doen. Die is er nu toch nog niet aan toe om mee te gaan op wedstrijd.

Epke is er dus nog? Zal straks wel even wennen zijn.

Filmpjes zien er super uit Rianne. Echt een fijn beeld van een paard die er duidelijk plezier in heeft.

Wij snappen nog steeds niet waar die dikke benen nu vandaan gekomen zijn. Dinsdagavond liep hij zijn dressuurwedstrijden, woensdag had hij rust en gisteren waren ze opeens zo dik. Durf hem morgen wel mee te nemen want hij is misschien dan wel een grote zwarte hengst maar hij is ook een enorm watje :D Hij is nu niet bepaald het type paard wat pijn verbergt en hij is volkomen rad. Als hij morgen bij het inspringen ook maar wat twijfel geeft trekken we hem terug.

Stalbenen kunnen het niet zijn want hij staat dag en nacht op de wei. Bij ons gaat geen één paard in de zomer voor de nacht naar binnen, hooguit een dag voor of na een wedstrijd.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:38

Hij is er nog, maar ik rijd hem nu nog maar een week en vanaf dan niet meer.
Ja dat is ook een optie inderdaad! Nog maar even bekijken hoe het gaat met school etc.

Wat gek van zijn benen zeg.. :(

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:02

Kan gewoon mee blijven praten als je wil Mette (vind ik :D ).
Hoe is het met Shetan, Percy ? Zou wel even rustig aan doen, ook al loopt ie goed, dikke benen komen toch ergens vandaan. Heeft Caressa de stiften "tip" al ergens gemeld? (anders heb ik dat gemist
:o )
Sanne, Hoe ging je kampioenschap?????
Fijn dat je lekker hebt gereden Rianne!!! Veel succes morgen +:)+ Fimpje kan ik nu niet zien, zit op werk. Kijk ik morgen.
Loesvan, Veel plezier en succes morgen!!

Ik vandaag ook super fijne training gehad *\o/* . Heb wel foto's maar die moeten nog op laptop. Zet ik hier misschien nog wel neer :+ . Ben nu aan het werk, dus als er nog iemand zich verveelt, pb staat open.....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:44

Niets gemist Tia. Ze had het op de foto gezet maar ze zal me toch echt even moeten helpen om die foto's met uitleg op bokt te krijgen en daar is het nog even niet van gekomen.

We zijn zuinig op Shetan maar zijn benen knapten zienderogen op tijdens de arbeid dus kijken we het morgen even aan. Als we ook maar even twijfelen doet hij niet meer mee. Jan is er ook morgen dus die zal wel even meekijken.