[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:04

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:44

@Bianca: Haha echt wat voor jou :P ...
@Marjan: Balen zeg.. maarja.. ik zou er dan toch voor kiezen om de ijzers er onder te laten en dan de concoursen te selecteren op bodem :o ... paardenvoeten zijn voor mij heilig zijn _/-\o_ ....
@Snoekiej: Lekker zeg, die schoonmaakadresjes ;) ..
@Vief: Drukke dag gehad dus!!
@Tientjeh: Leuk zeg, dat je zusje zo leuk gaat met Uk!! :D

Wolin heeft heel de dag binnen gestaan... arme Wolles :(:) .. ze kwam ook wel stijf haar box uit.. Hoefje was ietwat warm nog rechts.. Moest tot gister Metacam geven, maar je mag het max 14 dagen geven, dus geef nog twee dagen bij. Kan ik het over het weekend mooi bekijken en dan maandag weer overleggen met de DA, wil toch wel graag dat hij nog een keer komt om Wolin opnieuw te beoordelen. Morgen mag ze weer even het land op, schijnt lekker weer te worden 8-) .
Vanavond wel even erop gezeten. Lekker laag en rond over de rug losgewerkt. Lekker vlot drafje, klein stukje, staart in een boogje, dat lekker heen en weer ging. Ging niet verkeerd :) .

Morgen nog een dagdienst en dan lekker weekend.. ben behoorlijk gaar, dus ik ga gauw naar bed toe :wave: .

Marjan1984

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:08

Ja ik heb nu dus ook voorde hoeven gekozen omdat de vorige smid de boel al zo verknald heeft.
Ik heb nog 2 crosstrainingen dit jaar, nog geen echte SGW.
Jammer genoeg heb je hier niet vaak cc op zand dus dat word afzeggen.
Hopelijk valt er in Dilrath zonder schroeven te rijden en dan is het nog afwachten waar Rob 10 oktober zijn training gaat geven of ik daar mee kan doen.
Is niet zo'n ramp maar baal gewoon dat op moment niks gewoon in 1 keer goed kan gaan.

Arme Wolin, haha. Hopelijk kun je dan volgende week goed zonder de metacam door.

Tientjeh, je zus is echt een leuke combi met Uk.

Bianca, ik mag voorlopig nog niet met hoedje rijden, haha. Wij hebben nog wel een fries op stal staan ;-)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:24

Goeiemorgen!
@Marjan: Balen dat je nu alleen achter schroefgaten hebt.... Wel fijn dat de smid daarin zo meedenkt met de hoefjes van je paard!!
@Bianca: Leuke site, maar ik ga niet met hoedje starten :o Capje zit prima.
@Lotte: Balen dat Wo wat stijf was na een dagje binnen staan, maar gelukkig dat ze onder het zadel wel fijn voelde!
@Snoekiej: Fijn dat je nu wel leuke schoonmaakadresjes hebt! En fijn dat Vorstin zo lekker ging!
@Kim: En lekker uitgeslapen vandaag???
@Caro: Fijn dat je merrie nog steeds zadelmak is, ga je haar nu ook weer starten dan?

Gisteren met Jipje naar dressuurles geweest, maar meneer had hele andere plannen. Bleef maar lopen en nog harder lopen en was eigenlijk gewoon niet te rijden. Van het weekend maar weer mee naar het bos om even uit te laten razen :o Nu voor het eerst officieel bij de sportschool werken, dus ga omkleden en de paarden naar buiten gooien. En dan vanmiddag even lekker met Anoes trainen bij Rob :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:57

Goeiesmorgens!
Lekker even uitgeslapen. Straks de paarden doen,alles klaarmaken voor Gorssel. Wil Jer zijn benen even opscheren eigenlijk... en vanmiddag aan de studie. Vanavond even een borreltje met de meiden, maar rustig aan want morgenochtend gaat vroeg de wekker!
Volle dag dus :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:35

Goeiemorgen!
Ik heb vanochtend van 7-9 weer rijles gehad met de aanhanger. Ging op zich wel goed, maar er moeten nog een paar puntjes op de i :) Ga nu gauw naar werk!

Vervelend dat Wolin de hele dag binnen heeft gestaan Lotte. Maar het land was (hier iig) wel heel erg nat. Bij ons gaan alleen de merries met veulen nog naar buiten.
Leuk dat je bij de sportschool gaat werken Benthe! En veel plezier bij Rob :D
Succes met je drukke dagje Noor, en alvast heeel veel plezier in Gorssel!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:51

Goedemorgen!
Ondanks dat ik absoluut niet van kou hou, lijkt wintersport mij wel heel erg leuk :D

Marjan: Wat balen zeg van die ijzers! Hopelijk kun je er wel mee trainen.
Caro: Wat fijn dat je oude merrie het meteen weer zo goed deed!
JN: Succes met werken bij de sportschool

Ik ga nog even wat voor school bezig. En daarna de crematie van clubgenootje.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:12

GoeiemorgeN :wave:

Jeetje wat heftig Anthea! Sterkte straks. Zo te lezen was het nog een jong iemand?

@ snoekiej: Fijn dat je rijles goed ging. Wat een tijd voor een rijles trouwens, 7 uur s ochtends :+ Weet al wanneer je op moet? Oefen je 'thuis' wel eens?

@ bianca: wat onwijs gewaagd een wit hoedje. Ga je snel een foto maken MET witte hoedje? K ben wel benieuwd hoe het staat, ook al zou ik er zelf nooit voor kiezen.

@ benthe: dat je het volhoud met 2 baantjes, paarden, school en nog een sociaal leven? Werk ze iig! En train ze vanmiddag!

@ marjan: wat onwijs klote dat ze nu geen punt gaten heeft. Snap de smid wel dat ie ze er niet onderuit haalt. Overigens maakt onze smid altijd punt gaten zomers met ijzers onder, das standaard.

Verder heb ik weinig nieuws. Ben vooral erg druk nu ik aan het werk ben. Bijna weekend en vnvd feestje van het werk.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:17

Rowo: Thanks, ja ze was pas 23...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:29

23 nog maar? Jeetje dat is wel heel erg jong. Waar is ze aan overleden, als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Iig nogmaals heel veel sterkte straks!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:37

Ze was 3 weken geleden van het paard gevallen met haar hoofd op de straat. Toen heeft ze 2 weken in coma gelegen (kunstmatig) en wilden ze haar weer wakker laten worden, maar toen bleek dat de druk in het hoofd weer heel erg gestegen was. Toen hebben ze een nieuwe ct-scan gemaakt en bleek dat 2/3 van haar hersenen was afgestorven en er was dus geen kans meer dat ze het zou redden. Zaterdagochtend hebben ze alles stopgezet en toen is ze 's avonds overleden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:45

Jeetje, dus ook nog overleden door een ongeluk bij het uitoefenen van haar hobby. Wat erg zeg! Ook voor de ouders etc.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:51

Ja echt heel erg!
Haar moeder was er ook bij... Lijkt me zo verschrikkelijk

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:53

Bij het ongeluk? :oo Je zult het maar zien en meemaken zeg. K denk dat als mijn ouders mijn broertje hadden gezien ten tijde van het ongeluk, dat het nu ook wat minder met ze ging.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 11:06

Goedemorgen!
Ik heb uitgeslapen en ben net aan 't ontbijt bezig :D

Anthea, Sterkte op de crematie :(:)
Noor, Veel succes met de studie en veel plezier vanavond!
Snoekiej, Jij was vroeg op! Werk ze.
JN, Balen dat Jip niet te rijden was gisteren. Veel plezier bij Rob vandaag!

Ik had gisteren vriendinnen-avond, was 12 uur thuis. Was erg gezellig :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:12

Goedemorgen!

Anthea: sterkte op de crematie! Wat een vreselijk ongeluk.
Noor: succes met de studie en veel plezier vanavond.
Snoekiej: wat een tijd voor een rijles. Fijn dat het goed ging! Werkse vandaag!
JN: vervelend dat Jip zo moeilijk was gisteren. Veel plezier met trainen vanmiddag!
Mootje: fijn dat je vriendinnenavond gezellig was!
Rowo: veel plezier vanavond bij het feestje van je werk!
Bianca: echt wat voor jou! Ik hoef niet alles matchend.
Tientjeh: fijn dat je zusje zo lekker gaat met Uk!
WL: jammer dat Wol de hele dag binnen heeft gestaan. Logisch dat ze dan stijf is.

Mijn jodphurs zijn na anderhalve maand al overleden. Het leer laat los en de zool komt eraf. Heb even foto's gemaakt en opgestuurd. Vind dat toch echt niet kunnen. Hopelijk komen ze me tegemoet met een goede oplossing. Vind het anders toch behoorlijk weggegooid geld.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:33

Goeiemorgen!

Pff flink gebikkeld op werk deze week!! Nu proberen alles te filen van die pruts dingen op te lossen. En dan weekend!! Vanavond nog even T longeren, vlechten en dan auto inpakken en alles klaar zetten voor morgen. Vroeg op!

Noor, hoe ging het bij het IJsselmeer?
Marjan. jee balen zeg! Ik heb het begin dit jaar ook gehad. Smid had niet goed in zn agenda gekeken. Heb 1 keer zonder stiften gereden en toen na 4 weken de ijzers er onderuit laten halen.
Shanouk, wat super dat Vorstin zo goed ging!
Lotte, wel leuke collega's op je nieuwe afdeling? Arme Wo, even doorzetten!
JN, stoute Jip! Wel super dat Anoes het zo goed doet, veel plezier vanmiddag!
Anthea, sterkte vanmiddag :(:)
Mandy, hoe gaat het met je ouders? :(:)
Mootje, gezellig vriendinnenavond!! Jij nog wedstrijd dit weekend?
Sussie, das wel heel snel!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 11:54

Sussie, Na anderhalve maand al kapot? Dat moet echt niet kunnen :n
TG, Veel plezier in Gorssel dit weekend.

Ik heb crosstraining van Michiel zondag, en volgende week springclinic van Michiel!

Edit:
Ik heb net gehoord dat er gisteren bij ons op stal iemand is overreden door haar eigen paard met bijrijder toen zij mest opruimde. Bijrijder was blijkbaar niet aan 't opletten (en paard ook niet) :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:03

Lotte: jij wilde dit halster toch bestellen? [EA-TK-AP] Zeer mooi horseware leren halster gevlochten bruin full

Mootje: jah ik vind dat ook veel te snel vandaar dat ik ook actie heb ondernomen. Hopelijk doen ze er wat mee.

Ik ben tijdens het lesgeven ook eens omvergereden. Pony ging er vandoor (geen blinde paniek gewoon stuurloos) en kwam recht op me af. Mij is geleerd niet opzij springen, maak je groot, paard ontwijkt je. Nou deze niet dus. Heb daardoor nog steeds last van me nek van tijd tot tijd. Hoe is het met degene die omver gelopen is?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 12:06

De bijrijder had les en was gewoon niet aan 't opletten. Ze heeft een schram op haar hoofd en viel gisteren telkens weg. Dat klinkt dus als een flinke hersenschudding!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:09

jah die hersenschudding en wiphlash had ik helaas ook. Wel ontzettend dom van de bijrijder. Bij mij kon het meisje er gewoon echt niets aan doen. Was gewoon een vreselijk onopgevoede pony. Na dit voorval hebben ze hem ook snel weer verkocht (bleek niet de eerste keer te zijn dat hij over iemand heen walste).

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:13

Oei wij hebben ook zo'n paard op stal staan die gewoon doordenderd. Heeft iemand al eens flink wat hechtingen gekost. Gelukkig is die van mij gewoon opgevoed.

Sussie: dat is wel echt schandalig van je jophurs. Hoop voor je dat ze je tegemoetkomen maar dat kan toch niet anders lijkt mij?

Anthea heel erg veel sterkte.

Alle Gorsel gangers veel succes!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 12:16

Het paard ken ik al een paar jaar, maar dat is zeker niet het fijnste paard op stal. De bijrijder heb ik nog nooit zien rijden, maar van horen zeggen stuurt hij het paard aardig in de rondte!

Louise is blij dat Chef zijn ballen er maandag afgaan := Voor het mooie is hij echt te veel hengst voor op zo'n grote drukke stal als waar wij staan!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:05

Anthea: veel sterkte bij de crematie. Heb gister het topic + blog van haar moeder gelezen. Heftig hoor. |(

TeeGee schreef:
Noor, hoe ging het bij het IJsselmeer?

Goed! Jer stapte er uit zichzelf en echt met voorwaartse drang in! (trots!).
Vanmorgen heb ik ook heel fijn met hem gereden, dus ga vol goede moed naar Gorssel morgen! Jij bent er ook klaar voor?
Mijn opa & oma rijden morgen ook helemaal naar Gorssel om te kijken! Vaders wilde ook mee, maar gaat dan niet mee cross lopen en we nemen een fiets voor hem mee! :)

@ Mootje: lekker lomp van die bijrijder zeg (en van het paard ook trouwens - kan me niet voorstellen dat Jer over iemand heen zou lopen, maar zeg nooit nooit).

Paarden konden vandaag gelukkig nog op het land! Nu hoost het hier behoorlijk, dus denk dat ze inmiddels weer naar binnen zijn!

Edit: ik heb net keurig volgens afspraak de globale planning voor de bouw van ons paleisje gekregen + nog wat andere gegevens! Begin november gaan ze van start :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:38

Goedmiddag.

Anthea: Sterkte vandaag.
Teegee: succes morgen!
Sussie: Zo snel kapot zou ik ook gewoon terugbrengen!
Mootje: Niet zo'n handige actie zeg, en om dan ook nog eens door je eigen paard overreden te worden :=
Noor: Gaat wel goedkomen in Gorssel morgen zo te lezen :D . Niet te veel focussen op het water maar gewoon lekker rijden!

Nou ik ben helemaal gaar, heel de week van 8 tot half 3 opgesloten gezeten in ene computerlokaal voor pws 8)7 (lekker productief zo 7 uur achter elkaar, 5 dagen lang...). Vanmiddag en gistermiddag maar vrij geregeld voor "onderzoek" -:) , oftewel gisteren springles en vandaag voorbereiden op Gorssel :Y) .