Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Nadat Opium VS de ring verliet was veterinair Julia Ridder van paardenkliniek de Raaphorst uit Wassenaar direct ter plaatse om de eerste hulp te verlenen. Op haar advies werden enkele ogenblikken later reeds röntgenfoto's gemaakt in de stallen van Jumping Amsterdam van het onderbeen rechtsvoor van Opium VS. Deze tonen geen breuken aan in de harde delen van dat onderbeen. "Er zijn nog geen fracturen geconstateerd, maar het is alsnog mogelijk dat er haarscheurtjes worden aangetroffen. Door het trauma ontstaat ruis in het röntgenbeeld, dat pas na vijf tot tien dagen is verdwenen. Daaruit kun je de conclusie trekken dat we over ruim 10 dagen echt op de hoogte zijn van de stand van zaken. Dat er geen fracturen te voorschijn zijn gekomen stemt me wel hoopvol", aldus Marc Houtzager, die geen seconde van de zijde van zijn toppaard is geweken.
Volgens veterinair Ieteke Elte van dierenkliniek Amstelstreek zien de pezen die zich aan de achterzijde van het gekwetste voorbeen bevinden er ook goed uit. Het gekwetste voorbeen is op advies van behandelend veterinair Julia Ridder op adequate wijze in een gipsverband gezet, waarna Opium VS en Marc Houtzager samen naar Rouveen konden vertrekken. "Ik heb mijn eigen dierenarts reeds gesproken en hij is morgen bij mij op stal om nader onderzoek te doen, maar gelet op de informatie die ik tot nu toe nu heb gekregen ben ik hoopvol gestemd", aldus Houtzager, die zelf ongeschonden de RAI kon verlaten.