[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:23

Ik dacht dat Hans Feijth foto's had genomen, maar ik kan zijn site niet op.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:24

Heb ooit nog een vriendje gehad uut Losser...
Gingen we op zondag altijd een familiezak patat halen bij de snackbar

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:25

missmuts schreef:
Ik dacht dat Hans Feijth foto's had genomen, maar ik kan zijn site niet op.

Ik ook niet, beetje rara site is dat.
Misschien dat iemand anders een idee heeft hoe we de foto's kunnen bekijken?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:26

Ghehehe, familiezak

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:26

welke site is dat?

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:27

viefdepief schreef:
Ghehehe, familiezak

Voor maar 5 gulden

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:28

Waar is die snackbar

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:29

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 14:30

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:31

inderdaad een heel vreemde site

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:55

hahaha hoe heet hij dan?
Heel misschien ken ik m dan wel..Kan ik oowk vragen wa hij die zak patat heeft gehaald..

AAAAAHHH ik heb net weer voor het EERST 5 minuutjes gestapt..En jahwel OP een PAARD..

Voor jullie natuurlijk ff de gewoonste zaak van de wereld maar voor mij sinds een jaar ozzow niet meer..
Dus blije Anja
Ging heel goed eigenlijk! heb wel ietsje last van mn nek nu maar das eerder van het bij mn zus achterop de scooter zitten denk ik..
Nu hopen dat ik vandaag niet meer last krijg dan kan ik volgende week misschien 10 minuutjes doen..
Aaah zo lekker om der weer even op gezeten te hebben..Ik zag mezelf al weer helemaal over boomstammetjes springen en door de waterbak scheuren

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:04

Yeaahhhhhhhh !

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:36

Fijn voor je Anja!

Ik heb zojuist de 2 jachtpaarden wakker geschud uit hun zomerslaapje. Ze hebben zich werkelijk waar helemaal volgevreten de afgelopen maand! Vandaag dus voor het eerst maar weer eens een half uurtje met ze gestapt.

*edit* rare zinsopbouw veranderd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:37

Super Anja, fijn!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:46

RT gecondoleerd.

Canter ik ben ook in Wieringerwerf en wel van donderdag t/m maandag.
Zaterdag start ik zelf, zondag rekenkamer, maandag opruimen en morgen uitvlaggen en bloemschikken Vrijdag de hindernissen "aankleden", met plantjes voor de grapjassen hier

Ik ben niet in het bezit van een digi, ik weet ook niet of ik nog op bokt kom morgen want ik moet om 8.30 in het bos zijn. Is een uurtje rijden voor mij en ik wil als het niet regent mijn paarden voor die tijd gedaan hebben.

Bedenk me nu dat de pony wsl vrij krijgt anders moet ik daar al om 5.00 op wil ik het redden en ik weet niet of ik 's avonds nog puf heb.

Ik las net wel dat de meeste verwachte regen in het zuiden van het land gaat vallen dus laten we hopen dat ze het nu een keer goed hebben.

Anja ik was al helemaal blij na 5 weken niet rijden dat ik er weer op mocht, dus ik kan me voorstellen hoe je je voelt.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:53

fijn nieuws anja

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:54

Klinkt als een druk weekend GvdT!
Het is inderdaad te hopen dat ze het nu een beetje droog kunnen houden, dat hebben jullie wel verdiend.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:56

GvdT schreef:
RT gecondoleerd.

Canter ik ben ook in Wieringerwerf en wel van donderdag t/m maandag.
Zaterdag start ik zelf, zondag rekenkamer, maandag opruimen en morgen uitvlaggen en bloemschikken Vrijdag de hindernissen "aankleden", met plantjes voor de grapjassen hier

Ik ben niet in het bezit van een digi, ik weet ook niet of ik nog op bokt kom morgen want ik moet om 8.30 in het bos zijn. Is een uurtje rijden voor mij en ik wil als het niet regent mijn paarden voor die tijd gedaan hebben.

Bedenk me nu dat de pony wsl vrij krijgt anders moet ik daar al om 5.00 op wil ik het redden en ik weet niet of ik 's avonds nog puf heb.

Ik las net wel dat de meeste verwachte regen in het zuiden van het land gaat vallen dus laten we hopen dat ze het nu een keer goed hebben.

Anja ik was al helemaal blij na 5 weken niet rijden dat ik er weer op mocht, dus ik kan me voorstellen hoe je je voelt.

Ik ben inderdaad heel blij..Maar ook is het wel heel moeilijk..Want als het nu niet lukt om verder te komen(Steeds ietsje langer te rijden) dan kan het ook zo zijn dat de fysio zegt sorry maar door het rijden ga je alleen maar elke keer achteruit stop maar helemaal met rijden..
Dus ik houd me nog rustig

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:44

oh mensen ik ga zo naar de wieringermeer, als ik tijd over heb, ga ik wel ff in het bos kijken, willen jullie fotos dan? ik heb de fotos van vorig jaar nog wel!! zal niet veel veranderen denk...

hans heeft ene maffe site...klik op focus(paarden gedeelte)
klik op een kleine foto voor vergroting en dan op de vergrote foto klikken voordat je op een andere kleine foto wilt drukken, erg dom!! hele gebruiksaanwijzing, ik ben die beste man in ermelo tegengekomen samen met Elan2 en Josfoto. ik heb werkelijk nog nooit zon arrogante kwal gezien

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:06

Huhw? Ik snap het nog niet

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:19

Ik vond een artikel over Vlietland op internet:

Nieuwsoverzicht

Geplaatst: 2005-08-22 12:19:21

SGW Vlietland; Paardensport met veel variatie!
In recreatiegebied Vlietland te Leidschendam voerde de paardensport de boventoon in het afgelopen weekend. Uit alle delen van Nederland en uit België en Duitsland waren ruiters met hun paarden naar het recreatiegebied afgereisd om deel te nemen aan SGW Vlietland.

De SGW staat voor Samengestelde Wedstrijd, een vorm van paardensport waarin ruiter en paard zowel in de dressuur, springen als wel in het terrein een proef moet afleggen. De resultaten worden via behaalde strafpunten omgezet in een klassering overall en zo worden de winnaars vastgesteld.
Het mag duidelijk zijn dat achter een dergelijk evenement een enorme organisatie staat met zeer veel vrijwilligers die moet kunnen beschikken over een groot terrein. Voor deze wedstrijd heeft de organisatie bijvoorbeeld ruim 6-9 hectare land nodig. Op recreatiegebied Vlietland heeft de organisatie, in samenwerking met de beheerder de heer Carpentier Alting, Provincie Zuid Holland en de Gemeente Leidschendam Voorburg, dit terrein voor het tweede achtereenvolgende jaar gevonden en er zijn nu alweer plannen om dit evenement ook volgend jaar weer hier te organiseren. Een evenement waarop de Gemeente Leidschendam/Voorburg trots is, zo vertelde Loco Burgemeester E. Beimers tijdens de opening.
Ook de organisatie is blij met de locatie, er is veel variatie in het terrein en daardoor kunnen de parcourbouwers Kees de Jong en Martin Spruijt zich naar harte lust uitleven. Zowel de technisch afgevaardigde van de Koninklijke Hippische Sportbond, de heer Platenkamp, als vele deelnemers waren het erover eens: de cross country was prachtig, zeer gevarieerd, eerlijk, maar wel selectief. De winnaars kwamen duidelijk boven, terwijl de cross voor alle startende combinaties zeer veilig uit te rijden was door de goede alternatieven die geboden werden. Aan deze veiligheid is door de parcoursbouwers dan ook hard gewerkt, de kenner herkent onmiddellijk de mooi oplopende sprongen met een goede grondlijn, zodat paard en ruiter gemakkelijk het goede afzetpunt kunnen vinden. Scherprechter bleek in de cross country vooral de Bakker wal combinatie, waarop vele ruiters weigeringen te verwerken kregen.
Er waren dit weekend heel wat prijzen te verdienen, uiteraard een dagprijs per klasse/ring, maar waren er ook extra prijzen en punten te behalen voor de landelijke competities van het Rabobank Talentenplan voor deelnemers tot en met 25 jaar en voor de Vivelavie Eventing Cup. Daarnaast stond voor de combinaties uit Zuid Holland het Regiokampioenschap op het programma en wordt er in de hoogste klasse gestreden om de speciaal aan deze wedstrijd verbonden Rabobank Eventing Trophy. Deze trofee werd een prooi voor Alice Naber-Lozeman, een zeer geroutineerde amazone die in Nederland in de top van de Eventingsport meedraait. Met haar paard Coral Estate Ring Leader voerde ze het klassement aan net voor Madeleine Brugman en de Belgische international Marc Rigouts. Laraine da Silva, uit Wassenaar, werd heel knap vierde met het paard Rush Calando dat zij nog maar enkele maanden tot haar beschikking heeft. Zij werd tevens Zuid Hollands kampioen!
In de klasse M waren er twee ringen. Jiska Ros uit Wijhe met Ice Bleu schreef na een zeer gedegen dressuurproef de eerste titel op haar naam. In de tweede ring kon Jasper de Kruif met Rupi’s Romance Z uit Diessen zich door zijn uitstekende dressuurproef in het springparcours drie balken en vele tijdfouten in de cross veroorloven. Regiokampioen werd Elaine Pen uit Voorschoten met Lido. Ook in de L-klasse lag de basis van de overwinningen in de drie verschillende ringen in de dressuur. Er werd vervolgens vlot en foutloos gesprongen en gecrossed en dit leverde de volgende winnaars: Chantal Weber met Xerox Mamiro W, Sabine Franken met Tenda en Hannie Vastenburg met Ommaggia. Het Regiokampioenschap ging naar Jeannette van der Biezen met Ippon.
Bij de ponies was Wouter Pen in de Z-klasse oppermachtig, hij won de dagprijs, werd Regiokampioen en won de prijs van het Rabo Talentenplan. In de M-klasse werd zijn zus Elaine Pen met Starlights Rondeel Regiokampioen, maar zij moest de dagoverwinning laten aan Stijn Theewes met Dopharma’s Cheryta W uit Veldhoven.

Op zondag stonden de B-klasse paarden, L-ponies en de Oefencross voor beginnende combinaties op het programma. Op deze dag werd tevens een Samengestelde Menwedstrijd georganiseerd. Op vele plaatsen in Vlietland ontmoeten de twee paardensportdisciplines elkaar, een spectaculaire belevenis. Er waren zeer veel toeschouwers aanwezig in het strodorp en langs het parcours. Uiteraard was de waterpartij, waar de crossers en de menners elkaar ontmoetten favoriet.
Bij de B paarden waren drie ringen met als winnaars Inge van der Ploeg, tevens Regiokampioen Zuid Holland, Alexandra Wullems en Kelly Hermans. Bij de L-ponies ging na een verbeten strijd de overwinning naar Purdy van der Salm uit Leidschendam.
In de terreinrit waren zeer veel deelnemers, zelfs uit Duitsland, meer dan 100 combinaties hadden zich ingeschreven! De eerste plaats moest hier worden gedeeld door Heinz Baumann uit Duitsland en Eveline de Bruin uit Hellevoetsluis. Bij de ponies was Cheryl van der Werff met Bonita niet alleen de snelste, maar overwon ze ook alle hindernissen foutloos, goed voor de eerste plaats.
Voor de menners was er naast de dressuur, de vaardigheidsproef en het wegparcours een zeer aantrekkelijke Marathon gebouwd door de Stompwijkse Marjolijn Ambagtsheer. Het traject van ruim 8 kilometer voerde langs prachtige stukken natuur die normaal gesproken voor menners afgesloten gebied vormen. Reden temeer om mee te doen aan dit evenement. Uiteindelijk bleek Alice Hoogervorst met haar tweespan Shetlandponies niet alleen de beste van haar eigen rubriek, maar won zij ook de Jongeneel Bokaal voor de aanspanning met de minste strafpunten. Andere winnaars bij het mennen waren V. Kribbe enkelspan ponies, P. van der Gugten enkelspan paarden en K. Bakker bij de tweespan paarden. Blikvanger van de menrubrieken was een vierspan Friese paarden, echter zij kregen materiaalpech in het marathontraject en moesten de wedstrijd voortijdig beëindigen.

Met al deze paardensport was het dit weekend aangenaam toeven in recreatiegebied Vlietland; vele toeschouwers kunnen terugdenken aan de prachtige sport hen geboden door de enthousiaste deelnemers die een goed georganiseerde wedstrijd kregen aangeboden door de organisatie en vrijwilligers van Eventing Zuid Holland.

Vorige pagina
--------------------------------------------------------------------------------

Volgende editie:

18 augustus 2005
Sluitingsdatum:

8 augustus 2005

Paard & Spul is een uitgave van Horsesonline BV • Postbus 634 • 8440 AP Heerenveen • Tel: (0513) 654 855 • Fax (084) 731 45 57

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:27

Leuk stukje!!

Even jullie smaak-advies gevraagd:

voor mijn verjaardag mag ik van mijn moeder nog voor beide paarden een poly-pad bestellen voor de in de cross. Ik heb al op de site van Canter gesnuffeld.....ik weet alleen niet welke kleur ik moet nemen! wat vinden jullie mooi voor een schimmel en een bruine?

Oja Canter: die tweede buikflap op jouw site is er wrs alleen in chestnut he? Ik vind het een prachtige kleur, maar de rest van mijn tuig is zwart

omax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:53

beetje laat , maar iedereen nog gefeliciteerd met de resultaten van vlietland vorigg weekend!!!
ik zat zondag als hindernisjury bij de waterbak mett SGWukkie, dus heb vast wel wat bokkers voorbij zien komen

Ook ben ik maandag weer met max naar de kliniek geweest na 2 maanden rust om te scannen.
De zwelling was wel ietsje afgenomen dus ik mag hem heel erg rustig aan weer wat latendoen (beetje stappen enzo)
Hij blijft tot 1 oktober lekker nog op t land staan
T zal waarschijnlijk, als alles goed gaat nog een half jaar duren voordat ie weer echt aan het werk kan en zeker een jaar niet crossen
Vind het echt super jammer!!!!maar helaas nix aan te doen...

Verder krijg ik vanaf 1 oktober er een paardje bij!!!!!
Het is een driejarige ruin die ik nu aan t beleren ben en hij heet Rodin.
Dus maar hopen dat die een beetje van crossen houdt

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:34

miss_jumpy schreef:
Brr, net verhaal gehoord van een stal bij ons in de buurt langs een provinciale weg. Paard ontsnapt, liep de weg op en aangereden. Ze hebben het paard ter plekke af moeten laten maken. Krijg altijd de kriebels van zulke verhalen....

zie net 5 minuten geleden op Hart van Nederland op sbs6....
brrr, frontaal op de auto, paard zag je liggen vrouw in de auto ook overleden

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:42

Omax --> Ik ben even het verhaal kwijt, wat was er met jou paard aan de hand?

Marieke --> Ik heb een fel roode polypad met een kobalt blauwe rand (en 1 donkerblauwe met een lichtblauwe rand) Ik vind zelf vooral die rooie helemaal te gek, maar ja smaken verschillen.. in wat voorn kleuren heb je de rest meestal?

Anja --> Goed nieuws! Hopen dat je volgende week 10min ook vol kunt houden!

Rt --> Jah foto's!!!!