[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:31

Ik wil het filmke wel zien hoor. Als ge uiteindelijk toch een goed gevoel hebt,.. das het belangrijkste.

Lrv, Tsja ik zat erbij.. ik vind het niks. Dat verplicht helpen, meer helpen dan rijden bijna. En als ge dan niet komt helpen zuur gezicht. Nee nee voor mij geen lrv. Ik rij de lrv crossen met vlp licentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:41

Heb van Antonius daarnet op FB een filmpje gezien, zag er echt tof uit ginder! En Ny leek dat ook goed te doen. Was soms beetje lastig te zien op gsm, straks eens kijken op de laptop.

Mooie foto's Daphne! Lijkt alsof je hier iets meer klik mee hebt dan met Blits, of is dat alleen maar mijn gevoel?
Veelbelovend voor de toekomst hoe hij het allemaal aanpakt. En hij is echt groot zo op foto :P

Voornaamste is dat jij tevreden bent PP. Als jij met een goed gevoel de ring uit gaat ondanks een stop dan is dat het belangrijkste.

Ik mag van onze club niet klagen. We moeten relatief weinig doen voor wat we in de plek krijgen. Tuurlijk wordt er we eens gefoeterd en gevloekt op elkaar maar voor het grote deel komen we toch allemaal overeen. Dat dat bij andere clubs wel eens tegenzit en dat je daar als lid veel meer moet doen voor (veel) minder... dat hoort erbij zeker? Van ons verwachten ze ongeveer 5 dagen/jaar helpen. En dat zijn dan nog niet eens volle dagen, meestal komen we er als iedereen een uur of 3 de handen uit de mouwen steekt.

Met dat ze goed weer hadden voorzien ben ik eens naar Puyenbroeck gegaan. Met een klein hartje want alleen op pad en vrijdag in de les heb ik mijn handen vol gehad aan Icaro. Dresssuurles met 5 merries en de lente begint in meneer zijn bol te schieten...
Ik heb niet alle hindernissen genomen, deels ivm formaat, zijn conditie en ook ivm de ondergrond. Het grootste gedeelte lag redelijk goed, op een paar plekken immens veel molshopen en naar het einde van de ronde toe lag het op sommige plekken te drassig/mul om het risico te nemen.
Hij heeft alles gesprongen waar ik hem voor het gezet *\o/*
Helaas wel een keer een fikse weigering/langsloper gehad die toch eventjes zijn vertrouwen een stevige deuk heeft gegeven. Ik rij aan naar een heg/bak, die lag naast een bomenrij. Die was iets hoger en robuuster dan de vorige 2 boomstammetjes dus hij aarzelt iets en nét op het moment dat ik er mijn been wil inzetten om hem erover te duwen blijkt er achter de boom net voorbij de hindernis een kind op de grond te zitten die het lumineuze idee had om keihard "PAARDJEEEEEE" te gaan brullen. Vraag mij niet wie het hardste is verschoten, Icaro of ik...
Terug 2x aangereden en dan wel 2x gesprongen, maar 't was niet van harte.
Nadien dan eerst weer klein boompje geprobeerd, ging héél aarzelend en naar alles kijken, weer geprobeerd te stoppen maar erover genepen. Terug aangereden, vlot erover. Dan in stap eventjes kop leeg laten maken. Volgende hindernis was een stapel boomstammen, lag op een rustiger stukje, dat ging prima en vanaf dan zat de klik er weer op en de rest heel fijn kunnen rijden. Hij was kletsnat van het zweet, stond soms te pompen van zich op te fokken en voelde op momenten echt ontploffingsklaar. En toch... was hij superfijn te rijden. Licht in de hand, heel goed aan het been, meedenkend, werkwillig.

Ik ben met een gigantische smile naar huis gekeerd en hoop van harte dat we dit kunnen blijven voortzetten!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:47

Ging ook vragen wie wat allemaal heeft gedaan tijdens dit zalig zonnig weekend. :D Allemaal leuke plannen!
Bij mij was het gisteren een stapwandeling met 2 stalgenootjes en vandaag een ritje gemaakt. 't Was lijk nog warm, dr stond schuim op Luxor zijn kin en druppeltjes boven zijn ogen. :o ~~}> Hij was best braaf buiten paar strubbelingen, dus ben tevreden. :P
Dan nog naar Ga*verranch weest kijken naar de dressuur. Ik kocht soundless oortjes van iemand en ben blijven kijken naar niv2, 3 en M10. Was ook nog leuk. ;) M'n lesgeefster deed ook mee.
Die soundless oortjes zal ik volgende week zondag in Waregem testen, hopelijk is t positief. :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:48

https://youtu.be/7UG11To7HuQ

Filmpje

Ik denk dat idd veel afhangt van club. Vijf dagen vindt ik behoorlijk veel eigenlijk.

Zag je foto's net varekaj, ziet er idd heel leuk uit! Voor herhaling vatbaar wss.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:49

Fijn Varekaj! Zag de foto's van Daphne al voorbij komen op FB, ziet er goed uit!!! PP, gevoel is het belangrijkste, toch? :D

Hier zaterdag gewerkt. Vandaag gesprongen met Genesis en Twenty. Van Genesis heel tevreden. Het was niet meer vluchtig erover, maar op een deftige manier zonder te twijfelen. Nu goed onderhouden! Twenty was een pak lastiger, maar sprong wel de pannen van het dak!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:53

Klinkt als een leuke plek daar! Al vind ik 5 dagen wel veel om te helpen.. En leuke verslagen van Hanne en laurie.

Blits en Jomo zijn 2 totaal verschillende paarden. Jomo is veel rustiger dan blits. Ik ga ook geen crossen meer rijden met blits. Ik wandel alleen nog maar met hem.

Haha hij lijkt niet alleen groot op de foto, hij is ook gewoon echt groot Haha, ik denk 177/178

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:01

Gemeen PP! Ook dat omgooien erna.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:05

Ja heeft hij nog nooit gedaan zo stoppen. Ik denk dat hij zo reageerd omdat ik hem niet loste, zowel niet met mij hand als met mijn benen. Daarna draaft hij braafkes weg alsof er niets gebeurd is :roll:

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 22:06

Volgende week gratis naar FHE. *\o/*
@Varekaj: Dankzij mij? :P hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:56

Het zijn geen 5 volle dagen ;) Meestal is het een paar uur per keer. In principe is niets verplicht, maar wat wél voor iedereen geldt is de 3 avonden van het eetfestijn (4u/avond) meehelpen. Voor het jureren zijn er ook weinig problemen, er is een vaste groep waarvan er altijd wel zijn die zich vrijwillig opgeven als we eens een jury nodig hebben.
In ruil voor die hulp krijgen ze heel veel in de plaats. Soms zelfs een beetje teveel denken we, want we blijven elk jaar maar aanvragen krijgen voor nieuwe leden en dan is het soms echt filteren of ze geïnteresseerd zijn in de club, of alleen maar in onze accommodatie :+

Pfoe Daaphh, hoe geraak jij daar op zeg :') Da's goed om spontaan hoogtevrees te krijgen.

@ Hanne: ja ik had het mij ook al zitten afvragen :))

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:39

En dat vind ik ook zo erg aan lrv. Kijken of iemand wel bij de club mag. My god, laat mensen toch paardrijden. Bij dirk zijn club is dat ook, zal die wel in het 4/8tzl passen of rijdt die niet genoeg. Al kan die alleen maar stappen wat maakt het toch uit...

3 avonden helpen op eetfestijn.. dat zou toch niet een club zijn waar ik voor zou kiezen...

Ja ik en lrv... ik heb slechte ervaringen hahaga

Hahz, opstappen zonder kruk/hulp is ook onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:21

Ohnee naar viertal/achttal kijken wij niet, die selectie geldt ook voor de wandelruiters. Wij betalen uitsluitend het lidgeld wat Leuven oplegt en alle andere kosten worden door de club betaald met de opbrengst van dat eetfestijn. Het enige wat ik dus moet betalen is mijn drankverbruik in het clubhuis en de lessen met mijn privélesgever.
Voor die 3 avonden dranken opnemen of borden uitdragen/afruimen kan ik nergens anders 365/jaar beschikken over 70x70 geopadpistes, genoeg hindernissen om JM mee vol te bouwen en een crossplein met hindernissen :P

Ik geloof dat er voor particulieren zelfs nergens in de buurt nog (degelijke) (binnen)pistes te huur zijn. En als dat al kan, dan is het €10/uur minimaal.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:48

Jullie gaan allemaal wel hard hahaha :p

Tof dat het goed ging Varekaj. Als je wilt kom ik de volgende keer eens helpen, geen probleem. Ik woon er helemaal niet ver van :D
De meningen van de LRV zijn duidelijk verdeelt :-p

Ik ben zaterdag op jumping gegaan, zondag op dressuurwedstrijd.
Jumping ging aarzelend amai. Voor elke sprong twijfelde ze terwijl ze er al een miljoen keer geweest is. Op de eerste sprong 2x een weigering en de rest heel erg veel spanning :-( Dressuur wedstrijd gewonnen maar met geen al te hoge punten. Tegenstand was niet erg sterk :')

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:28

wow wat gaan jullie hard!
@Daphne leuke foto's ziet er top uit!
@prietpraat, zo netjes blijven zitten!

Wij zijn ook op jumping geweest 1m in h.ul.sterlo. was rampzalig -O-
Stond niet hoog wel wat wat moeilijke lijnen maar ik kreeg geen goed ritme te pakken waardoor ik een slechte afstand kreeg en een balk.
Mevrouw ging helemaal over de zeik hierdoor waarna een stop. parcours nogmaals gedaan maar weer moeilijk ritme waardoor ik slechte afstanden kreeg |o

het probleem is ook dat ze dan harder ben harder begint te springen (in de hoogte) en niet meer rekt ov er de oxers. waardoor er dus heel rare sprongen komen. hierdoor verlies ik dan weer mijn balans....

pff vanavond les ben benieuwd wat mijn lesgever er van vindt.
iemand hier nog tips?

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:29

@hifive misschien toch wat door het weer ook, had dit gevoel met mijn merrie ook. ze zijn wat heviger en zenuwachtiger met die lente kriebels :P <<)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:30

Nana_x0x schreef:

Stond niet hoog wel wat wat moeilijke lijnen maar ik kreeg geen goed ritme te pakken waardoor ik een slechte afstand kreeg en een balk.
Mevrouw ging helemaal over de zeik hierdoor waarna een stop. parcours nogmaals gedaan maar weer moeilijk ritme waardoor ik slechte afstanden kreeg |o

het probleem is ook dat ze dan harder ben harder begint te springen (in de hoogte) en niet meer rekt ov er de oxers. waardoor er dus heel rare sprongen komen. hierdoor verlies ik dan weer mijn balans....

iemand hier nog tips?
Ik heb hetzelfde met Twenty. Altijd heel veel lucht springen, maar niet vooruit. Ik train heel veel afwisselend. Lijntjes op verschillende afstanden, 6 baren proef, in/uitjes. Echt vanalles op verschillende afstanden zodat ze zowel terug als vooruit moeten springen.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:32

Laurievc schreef:
Nana_x0x schreef:

iemand hier nog tips?
Ik heb hetzelfde met Twenty. Altijd heel veel lucht springen, maar niet vooruit. Ik train heel veel afwisselend. Lijntjes op verschillende afstanden, 6 baren proef, in/uitjes. Echt vanalles op verschillende afstanden zodat ze zowel terug als vooruit moeten springen.

goeie tip! ga ook eens polsen bij mijn lesgever hierover!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:00

@Nana_x0x: ze ging voor geen meter vooruit :') De lentekriebels werken bij haar in de omgekeerde vorm :+
De tip van Laurievc is goed! Die ga ik ook eens uitproberen.

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:20

@hifive kan door hengstigheid zijn, lekker staan :D

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:24

Jammer voor haar dat er geen knappe hengsten achter mij reden :')

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:33

hahaha _O- nochtans bij br.eemeersen lopen er wel wat knappe rond <<) /3

nee nee ik ken er alles van, die merries....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:50

Als er iets is wat ik niet mis, dan is het de stank als een hengstige merrie staat te pissen :o En de streken die er soms bijhoren. Been there, done that, ikke blij met mijn mannen :Y)

Morgenavond nog eens privéles gepland, kijk er zo naar uit! Is van half november geleden geloof ik. Icaro heeft gisteren heel goed verteerd en de combinatie van recuptex met glucosamine (krijgt hij sedert paar weken) begint toch effect te tonen. Hij staat op als een normaal paard na het rollen, zet beter onder/is ruimer in zijn bewegingen en vandaag heb ik 'm voor het eerst in zijn leve een rodeo zien geven. Hoe zoiets banaals als een vrolijk rondbokkend paard zo'n gelukzalig gevoel kan geven.
Ik hoop alleen dat ie dat lolletje niet onder het zadel gaat uitproberen :))

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:16

@varekaj ja ik zit er wel mee -O-
Maar heb gisteren les gehad en ging echt top! heb voor de eerste keer een klein spoortje aangedaan. wat een verschil! ik kon eindelijk wat afstanden rijden.

hoe was jou les varekaj? leuk dat het beter gaat met Icaro!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:17

Varekaj: ik heb dat recuptex deken ook gekocht voor ferro omdat je er zo positief over was.

De paarden hier gaan weer de betere kant uit. De osteopaat is donderdag geweest voor hem en hij zat rechts inderdaad goed vast. Gisteren liep hij dan ook zeer ontspannen! Lang geleden dat hij zo was. Donderdag nog eens een checkup en erna gaan we nog eens een oefenjumping rijden. Normaal zou het staken en bokken naar mijn been in rechterbochten toch over moeten zijn.

Colorado gaat ook goed nu, we rijden 20 minuten. Hopelijk kunnen we opbouwen en in maart/april nog eens ergens niveau 2 of Z lrv starten.

En Iskander is meegeweest naar de indoor eventing in zeeland. We waren 0 in het springen en in de cross. We werden 5de, nog een klein beetje te traag in de cross zelf maar wel heel tevreden. Hij heeft er veel van geleerd :j

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:25

Nana: ik herken jouw probleem wel een beetje. Iskander heeft ook de neiging om als hij gespannen is wat korter te galopperen en in het voetje te kruipen en meer opwaarts te springen ipv voorwaarts.
Ik zoek ook naar tips....

Daaph: ga je wel nog jumpings rijden met Blits?

Antonius: dat filmpje zag er heel smooth uit vond ik! Zal een fijn weekend geweest zijn voor zowel jezelf als voor Ny.

Pp: ik vond dat echt een smerige stop, keivlotte galop en dan bam, alles dicht.