[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:26

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:37

Het is ook geen doen om alle reglementen uit het hoofd te leren, wij zitten natuurlijk ook nog eens met dubbele reglementen wat de lrv en knhs verschillen nogal.

Was ik in elk geval op tijd om je een fijne vakantie te wensen Tia :D

Wij gaan helaas niet op vakantie, gaat niet met alle dieren.

Wij kunnen helaas niet Lielle. Trainingen van Rob zijn altijd leuk maar voor Daimler wordt dat te veel. Die heeft afgelopen weekend een cross gelopen en gaat komend weekend mee naar Merksplas. Zag jou ook op de deelnemerslijst staan :)

Vanavond gaat Daimler weer een paar dagen uit logeren bij Jan. Ze gaan werken aan de dressuur want dat is nog niet Daimler's favoriete bezigheid. Gaat wel beter gelukkig maar er is nog werk aan.

Gisteren heeft [naam] weer met Just gesprongen, 1.20cm. sprong hij gemakkelijk dus dat geeft hoop voor de toekomst. Het is echt een superlief paard en een knuffel.

Filmpje ziet er inderdaad al weer beter uit Rianne!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:30

Rianne, krijg je filmpjes niet geopend, denk dat dit komt omdat op de ipad en iphone geen flash op zit.
Percy, lekker bezig dus met de paarden!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:23

Ben nog nooit zo met wedstrijden bezig geweest als nu Neesa :D

Was altijd een pure hobbyruiter die wedstrijden reed maar had wel vrienden die professioneel bezig waren. Nu ben ik weer volop de wedstrijdsport ingezogen maar dan als moeder. Een paar jaar geleden had ik dit niet zien aankomen maar het is wel leuk. Kom deels mensen van vroeger tegen die nu ook met hun kinderen meegaan en leer ook weer nieuwe mensen kennen.

[naam] is gaan logeren bij Jan omdat anders een ander meisje daar alleen zou zitten. Samen is gezelliger natuurlijk :) Ik mag dus zo de paarden gaan voeren. Daimler is ook daar maar Shetan en Just zijn hier met de drie pony's. Mama is dus weer de pineut :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:48

Wow hoog gesprongen met just! Super leuk!

Ik kan helaas niet Lielle.

Wij zijn een weekend weg met de schoonouders, en day is ook mee :). Vond het erg spannend omdat ed nog nooit ergens alleen overnacht heeft, maar het gaat super! Hij heeft 3 paardjes naast zich staan. Vannacht wel veel regen gehad maar gelukkig kon ik een regendeken lenen van de eigenaar hier. Nu even ontbijten en dan de eerste rit maken. Gisteravond waren we ook op pad gegaan maar na 10 min barstte het noodweer kost dus toen maar weer omgedraaid ;)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:08

We zijn L1 + 1 *\o/*
Nog veeeeel verbetering nodig, maar dat weet ik. Ze moet sterker en constanter worden, komt vanzelf

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:18

Is er hier iemand die donderdagmiddag om 15.00 mee wil trainen in winterswijk bij h.ilde? Samen met mij en nog iemand. Wel graag ook zeker B niveau :)

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:06

jeej eerste wedstrijdjes zijn opgegeven :). Gisteren voor het eerst een parcoursje met balkjes gesprongen en dat pakt ze goed op, dus verder rustig aan doortrainen en hopen rond december een bb parcours te springen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:42

Fijne vakantie Madelein!

Spannend Francieen, komt vast goed.

Gefeliciteerd Tia *\o/*

Wij waren vandaag in Merksplas. Dressuur ging heel goed, stond [naam] zesde dus we hadden goede moed. In het springparcours kwamen veel mensen in de problemen met wegspringende paarden. Daimler sprong niet weg maar ging midden in het parcours opeens steil overeind, was eng om te zien. [naam] kreeg hem wel weer gecorrigeerd maar pakte toch daarna een balk. Steigeren werd als weigering gezien dus dat waren 8 strafpunten. Jammer want de cross pakte hij super aan en anders hadden ze gewonnen. Nu een zevende plek. Een paar crossbeschermers gewonnen :)

Wel twee winstpunten erbij dus de teller is nu M+4 en dat is genoeg om aan het Nederlands kampioenschap mee te mogen doen dus [naam] is blij.

Aan het eind van de dag gingen de sluizen open en ze hebben de Z moeten stoppen, was niet meer verantwoord. Wel zonde.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:34

Tia gefeliciteerd!!
Francieen, spannend goed dat je hebt op gegeven. Kan daar nog wat van leren ;)
Madelein, geniet van je vakantie!
Percy, wat fijn dat dressuur goed ging. Jammer van het steigeren, Vooral de strafpunten, anders had ze wel een mooie uitslag.
Rianne, klinkt leuk jammer moet werken.

Hier nog een week werken dan 3 weken vrij. Zondag heb ik ons op valreep nog voor een endurance wedstrijd op geven. Na mijn vakantie gaan we kijken voor B proef dressuur, we gaan het aan. De laatste 3 keren hebben we super gereden. Onze dressuurles afgelopen woensdag heeft ons goed gedaan en weer veel geleerd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:02

Leuk Neesa, dat gaat vast allemaal lukken.

Het was inderdaad jammer van het steigeren. Dit heeft hij ook nog nooit gedaan. Normaal gezien blijft hij altijd foutloos maar vandaag zag hij blijkbaar spoken in het parcours en hij was niet de enige. [naam] nam het sportief op, vond het wel jammer maar hier kon ze zelf niets aan doen. Jan belde vanavond om te vragen hoe de uitslag was en die gaf wel een hardgrondige oliebol :D

We gaan nu voor Deurle, dat is op [naam]'s verjaardag dus ben benieuwd :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:59

@thia: gefeliciteerd!! Super!
@neesa: succes zondag, en fijne vakantie vast! Of duurt het nog even voor je gaat?
@rianne: ik kan niet helaas!
@percy: klinkt toch als wat spanning, jammer!! Maar wel weer een super cross gereden dus, gefeliciteerd!

Wij zijn gister weer terug gekomen uit Drenthe. Was echt super! Zaterdag 28 km gereden in 2 ritten. Heerlijk dwalen over de paden, en amper iemand tegen gekomen. Zondag een stap rit van 8 km gemaakt om de spierpijn van zaterdag eruit te rijden. Was heerlijk!!
Trouwens nog wel een andere ontwikkeling aan onze kant, we gaan in oktober beginnen met een vruchtbaarheidsbehandeling. Dat betekent hormonen spuiten en vaak naar het ziekenhuis voor controles. Spannende tijd dus.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:15

Spannend Madelein. Duimen dat het succes heeft. Klinkt als een heerlijke vakantie trouwens.

Spanning klopt maar bijna elk paard had spanning in de springring. De cross kwam er vlak langs en toen [naam] reed kwam er ook net een paard langsgevlogen. Denk dat dat er veel mee te maken had.

Dankzij een bokker en een kennisje zijn we geattendeerd op een televisie item waar [naam] als eerste in beeld is met Daimler in de waterbak in Merksplas. Wel heel leuk om haar zo tegen te komen :)

http://www.rtv.be/artikels/sport/sport- ... -merksplas

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:25

Neesa, lekker bijna vakantie !! Proef gaat helemaal goedkomen :)
Sanne, aardig stuk gereden _/-\o_ . Alles goed gegaan met Ed?
Caressa gaat lekker +:)+ . Met jou en je knie ook alles goed? Ga zo artikel kijken. Zit op telefoon, laptop is dood ;(

Vrijdag lekker crosstraining *\o/*

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:46

Perc: Zo ze heeft al hoog gesprongen zeg, gaan jullie niet te hard? :) Ben benieuwd naar foto's van hoe die nu is!
Super gedaan weer van Caressa! Zo he, hij vliegt erover heen zeg! +:)+

Madelein; Zag al foto's, zag er heerlijk uit!
Spannend zeg.. hoop zo voor je dat het nu een keer goed gaat!

Ik ga toevallig morgen mee met mijn broer en schoonzus naar een echo, is ook tevens de geslachtsbepaling dus krijg morgen te horen of ik een neefje of nichtje krijg. <3 Bij hun is het ook niet vanzelf gegaan, ook twee jaar geduurd. Bij jou nog veel langer volgens mij, maar blijf hoop houden :(:)

Tia: +:)+ Super zeg! Waar ga je trainen?

Neesa: Leuk dat je die stap hebt genomen!! Komt vast helemaal goed. :D

Ik ga donderdag trainen in winterswijk leuk!!! Planning komt eigenlijk niet heel goed uit want heb zaterdag overijsselse kampioenschappen, maar ach heb vrijdag nog een dressuurles en ga toch voor de fun en de ervaring. Tussen al dat dressuurgeweld maak ik toch geen kans haha.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 20:01

Ga lessen bij h.elene p.en. Ben ik ook die 2 weken geweest :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:32

Bedoel je E.laine Tia? Aan [naam] zie ik hoe super leerzaam het is om van een professionele eventer les te krijgen en er door begeleid te worden. Niet alleen leert ze heel veel over het rijden zelf maar ook over de verzorging. Paard gaat niet meer zonder ijspacks in de koelbox mee en gaat na de wedstrijd in de klei met kranten bijvoorbeeld :) Ook kalkoenen inzetten blijkt op een heel andere manier te kunnen en praktischer te zijn.

Loop zelf al 45 jaar tussen de paarden rond maar zie nu ook steeds nieuwe dingen. Nooit te oud om te leren zullen we maar zeggen :D

Tussendoor doen we rustig aan Rianne :) Wil wel weer eens foto's van Just neerzetten maar ben vorige keer nogal van een koude kermis thuis gekomen. Kon geen foto's maken van het springen omdat het toen net regende en ben een beetje zuinig op; mijn camera.
Daimler vliegt inderdaad over de cross hindernissen heen, hij geniet er ook echt van.

Spannend Rianne, wel leuk dat je zo close bent met broer en schoonzus. Alvast succes bij de Overijselse kampioenschappen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:45

@thia: Ja alles is prima gegaan! De eerste dag vond hij het wel raar dat hij alleen in een wei stond, maar er stonden paarden naast en dat was voldoende. Met rijden was hij braaf, lekker met touwhalster gereden. Voordeel als je alleen bent is dat je met niemand rekening hoeft te houden, dus als hij druk werd liet ik hem lekker een stuk draven en galopperen, en als hij moe was ben ik even 10 min gestopt en afgestapt om hem te laten grazen. Heerlijk! Veel plezier vast vrijdag!
@Percy: Het was inderdaad heerlijk! Leuk filmpje trouwens!
@Rianne: Ja idd spannend, vooral omdat het nog zo lang duurt voor we kunnen beginnen. Maar ja vakantie zit er tussen en dat is toch ook wel belangrijk. Even bijkomen. Wij zijn inmiddels bijna 4 jaar 'bezig' ja... Spannend vandaag, veel plezier!!
En veel plezier donderdag!

Ik ga me langzaamaan voorbereiden op onze regio kampioenschappen vrijdag. Vandaag krijgt ed nog een dagje vrij, hij heeft hard genoeg moeten werken afgelopen weekend, morgen weer een rustige training.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:14

Ik krijg een nichtje!! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:56

Hoihoi :)

Gefeliciteerd Rianne!
Madelein, spannend! Ik hoop op een succes voor jullie!
Lekker crosslessen hier, wij gaan hard bezig met het terrein deze week.
Percy leuk dat Caressa onverwachts in beeld kwam! Hoe bedoel je dat met die stiften inzetten?

Ik heb een heerlijke vakantie gehad en Chall was er ook op z'n plek. Hij moest gisteravond in de box wel even laten zien aan Beau dat hij toch echt de baas was, bokken, slaan en steigeren. Gelukkig hebben mijn paarden grote stallen zodat Beau aan andere zijde kon gaan staan en geen last had van dat machogedrag :+

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:28

Hallo,

Ik stap wat laat in maar ben ook pas sinds kort wat actief op bokt. Ik heb een 4 jarige merrie wittinger Vdl x corland x ahorn en gisteren meegedaan met de aanlegtest 4 jarige eventingpaarden. Hier scoorde ze echt helemaal top, als 2e geëindigd (was geen wedstrijd maar toch) met 82 punten Vd 100 waaronder een 9 voor algemene indruk als eventingpaard! Dus het najaar maar eens rustig aan beginnen!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:37

Welkom leentje

fotoooo *-:)

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:38

Eh moet eerst uitvinden hoe ik ze kan plaatsen haha

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:28

Welkom Leentje! Altijd leuk om weer iemands belevenissen te volgen.

Mistid: wij hebben altijd dezelfde kalkoenen ingezet maar blijkbaar is het effectiever om verschillende binnen en buiten te plaatsen. Kan dat helaas niet uitleggen maar zal het [naam] vragen.
Super dat je zo'n fijne vakantie had!

Klinkt geweldig Madelein, volgens mij hebben jij en Ed echt wel een hele goede band.

Gefeliciteerd met je nichtje Rianne, echt leuk!

Wij hadden vanavond ook wel een leuke avond. Daimler voor het eerst in tijden weer eens mee naar een dressuurwedstrijd en Shetan voor het eerst in zijn leven.

Werd [naam] dus met alle vier de proeven eerste. Daimler had in de L1 in twee proeven drie winstpunten, Shetan bleef net steken op twee. [naam] vond het wel heel leuk om vier oranje rozetten mee naar huis te nemen en heeft thuis Jan bedankt want die heeft hier zeker aan meegeholpen. Jan vond het ook heel leuk dat ze belde.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 08:44

@Rianne: Super! Gefeliciteerd!
@Mistid: Haha macho chall! Ed heeft maandag ook de ander even alle hoeken van de wei laten zien.. Boys...
@Leentje: Welkom!
@Percy: Klopt, Ed en ik hebben wel een hele sterke band. We zijn echt maatjes. Het is wel grappig, want krijg daar regelmatig commentaar op dat mensen dat zo duidelijk kunnen zien. We voelen elkaar enorm sterk aan, en dat is wat mij betreft echt goud waard.
Wauw wat een mooie resultaten voor Cares! Gefeliciteerd!!

Ik ga zo naar stal, kijken of ik kan trainen met Ed. Hij heeft maandag een kras op zn been opgelopen door zijn drukke gedoe, dus hij had gister natuurlijk weer een dik been... Pffff toch maar een aantal meters schuimrubber bestellen om hem in te wikkelen. Brokkenpilootje. Het zit gelukkig niet bij pezen in de buurt, zit op de binnen zijkant van zijn achterbeen 10 cm onder de sprong.