[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:59

Als er dan een stal vrij is, is daar vast een mouw aan te passen ;) Op dit moment staat alles vol bij ons! :)

Wat een mazzel Sannn!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:09

Goeiemorgen!
Ik had gisteravond toch nog mazzel. Hoefde weinig te doen met schoonmaken, dus ik was na 1,5 uur weer thuis. Ben echt gelijk mijn bed in gegaan. Nu gauw even een opdracht afmaken, dan 2 uur college en daarna weekend!!
Ik heb trouwens ook weer zin in vakantie :):) Misschien gaan we deze winter weer eens wintersporten! Vroeger gingen we elk jaar, maar ik ben de afgelopen 4 jaar niet meer geweest.
En over onreglementair doorrijden: Ik denk dat ik dat ook wel eens zou doen :o Ik weet dat het tegen de regels is, maar ik zou de consequenties gewoon accepteren. In de rush van de cross denk ik niet echt aan de reglementen, maar denk alleen maar aan foutloos aan het einde komen. Je leeft er zo naar toe dat ik het heel moeilijk vindt om te stoppen. Maar dat het fout is weet ik ook heel goed.

Mooi hotel PB! En fijn idd dat de shet van achter niets deed :+
Leuk dat je eerste dagje erop zit Lotte
Wat een vermoeiende dagen Kim! Gelukkig kan je bijna weer lekker bijkomen
Fijn dat Jer gelijk vol vertrouwen het water in ging Noor! Het gaat steeds beter :D
Lekker dat je les zo fijn ging Caro!
Gaaf dat je bij Johan gelest hebt Sannn! Lijkt me heel leerzaam!
Lekker dat Bam zo lekker liep Evie
Balen dat Corion steeds zo vervelend wordt als hij de sprong al een keer gedaan heeft Mootje! En arm paard van CB :D
Lekker dat Anoes weer zo goed aanpakte Benthe!
Wat leuk om te zien dat je zusje zo fijn gaat met Uk Tientjeh!
Drukke planning Vief!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 12:31

Snoekiej, Bevalt het gezin waar je nu in huis schoonmaakt? Bij mij in huis staat morgen 'schoonmaakdag' op het program :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:45

Ik heb nu 3 adressen: 2 via LekkerLeven en nog 1.
Die via LekkerLeven bevallen allebei goed. Ze zijn allebei om de week, dus ik hoef niet iedere week (wat ik best lekker vind) en bij die andertal is het 1x in de week alleen stofzuigen. Dus dan ben ik ook in een uurtje klaar. Ik vind het zo wel mooi geregeld. Als er nog eentje voor 1x in de twee weken komt, vind ik het prima, maar het hoeft niet per se. Ik moet alles zowiezo maar eens zien in te plannen met studie, Vorstin, fokvereniging, studentenvereniging, en dan werk. Vind dat al lastig zat :=

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:18

Verdiend dat een beetje shanouk? Ik kon een paar jaar geleden ook via de thuiszorg gaan schoonmaken, maar dat verdiende zo weinig dat ik dat niet ging doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:28

Het verdient echt heel goed! Ik ben nog nooit een baantje tegengekomen wat meer verdient dan dit werk. Het enige is dat je zelf je belastingaangifte moet regelen, en dat er dan dus 5% af gaat.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:35

Goede middag!!

Ik ben ook weer even op gevist! :o lekker vroeg op en vroeg op bed :=

Ik lees morgen bij ;) dan ga ik toch naar gorssel :D
Paard heeft nieuwe schoenen gehad vandaag dus die kan er weer flink tegen aan :)

Gaat nog even een dag feesten :wave:

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:39

Dat is wel fijn dan Shanouk, alleen jammer dat je zelf de belastingaangifte mag doen.

Corien: veel plezier nog!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 13:41

Shanouk, 5 % verschil tussen bruto en netto? Doe mij ook zo'n baan :=
Corien, Feestbeest :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:18

Grrr, je zou denken dat ik ondertussen wel genoeg pech gehad heb.
Net belt de staleigenaar of ik schroefgaten moest bij Midnight (nieuwe smid kwam vandaag voor het eerst) want er zaten al 3 ijzers onder, zonder gaten.
En ik had Midnight op het bord gezet, vierkant met schroefgaten! En ik heb crosstrainingen en concoursen deze maand dus heb ze echt nodig.
De smid begon al te grommen want dat is slecht voor zijn hoeven en die zijn al niks waard nu. Dus ben er een beetje bang voor wat ik straks aantref.
Maar ja ik kan toch niet meer doen dat het op het bord zetten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 14:20

Bijdehandte smid, Marjan ;( Daar word je niet heel vrolijk van!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:25

Als jij het duidelijk hebt aangegeven kun je inderdaad niet meer doen. De staleigenaar had vooraf op het bord moeten kijken en het moeten doorgeven aan de smit. Ik snap dat een nieuwe smid niet bekend is met dat bord. Wel knap vervelend zo!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:54

Ben je mooi klaar mee Marjan.... :(

Bijna weekend mensen. Bijna Gorssel! :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 17:42

Ik heb ook in de thuiszorg gewerkt. Verdiende idd heel goed! Vond het ook best wel fijn werk, je weet wat je moet doen en je bent ook zo klaar als je doorwerkt.
Dat is flink baalen Marjan. Meer doen dan het op het bord zetten kan je inderdaad niet.. :\

Jaa, bijna Gorssel! :D
Heb vanmiddag lekker geshopt!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:59

nou ik heb nu dus een paard met achter schroefgaten en voor niet...
Smid wilde de ijzers er niet weer onderuit halen want dan was al zijn herstelwerk voor niks geweest en lijden de hoeven er flink onder...
Blijkt dus dat iemand aan het vegen is geweest op het bord en het deels weggeveegd had...

Iemand van jullie wel eens in Dilrath geweest? Daar heb ik volgende week crosstraining en wil graag weten of je daar zonder schroeven veilig kunt trainen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:37

@ marjan als mijn smid dat zo deed dan was ik per direkt bij hem weg.

Mijn oude merrie is nog steeds zadelmak *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Zij is eerst even gelongeerd en toen is hij erop gestapt. Paardje was erg blij en liep keurig aan de teugel. Ze knalde er ook gelijk maar even een mega uitgestrekte draf uit haha dat belooft nog wat (kreeg er op CC meestal een 8 of 9 voor en dat met die korte pootjes van haar). Ik kon gelijk mijn startkaart aanvragen en starten volgens degene die er op is gestapt. Zij is ook erg soepel in haar lijf. Zondag ga ik erop want eerder heb ik geen tijd of ik moet morgen een kwartiertje vinden..
Heb al mijn spullen al klaargezet voor Gorssel want heb morgen niet veel tijd. Merrie moet ook door de wasserette want zij ziet er niet uit :( .

Las wat over wintersport..daar krijg je mij niet naar toe. Zelfs als ik een gratis vakantie krijg. Heb zo'n hekel aan kou. Niks voor mij.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:43

haha caro ik kan je de hand schudden! Wintersport brrrrr niets voor mij, veel te koud! Ik hou van zon en zomer.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:54

Marjan1984 schreef:
nou ik heb nu dus een paard met achter schroefgaten en voor niet...
Smid wilde de ijzers er niet weer onderuit halen want dan was al zijn herstelwerk voor niks geweest en lijden de hoeven er flink onder...
Blijkt dus dat iemand aan het vegen is geweest op het bord en het deels weggeveegd had...

CARO @ het is weggeveegd door iemand anders ?? lees ik hieruit, dus in hoeverre kan de smid er dan echt iets aan doen.??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:02

:O
Avond!

Paardjes allebei gelongeerd, morgen rij ik allebei nog een keer + alles schoonmaken voor Gorssel.
Heb er zin én vertrouwen in! Hopelijk denkt Jer er net zo over! :Y)

Ga bankhangen!

Fijn dat merrie zo braaf was Caro!

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:08

De smid kan er dus niks aan doen, hij kon het niet weten. En hij heeft het belang van mijn paard zijn hoeven voorop staan en daarom heeft hij niet de ijzers er weer onderuit getrokken om als nog de gaten te maken.
Hij vond het belangrijker om het gepruts van de vorige smid eerst te corrigeren.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:10

Marjan1984 schreef:
De smid kan er dus niks aan doen, hij kon het niet weten. En hij heeft het belang van mijn paard zijn hoeven voorop staan en daarom heeft hij niet de ijzers er weer onderuit getrokken om als nog de gaten te maken.
Hij vond het belangrijker om het gepruts van de vorige smid eerst te corrigeren.

Op zich goed natuurlijk, maar evengoed balen.
Moet je ook nog op SGW met deze ijzers of alleen trainen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:21

Marjan, Eventinggek traint volgens mij wel eens in Dilrath. Zij weet vast wel hoe het terrein is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:26

Oh dat had ik niet goed gelezen. sorry..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:31

Goedenavond!
Vorstin ging verbazingwekkend goed met rijden :D! De eerste 10 minuten was ze stijf, maar ze kwam al best snel los. Op een gegeven moment ging ze echt weer fijn sjouwen! Ik heb heel onverantwoord een wissel gesprongen :o, die sprong ze heel goed! Daarna was ze gelijk nog 10x zo heet :D

Balen Marjan van je ijzers. Daar zou ik dus echt niet blij mee zijn, gewoon maar gaten eronder! Ik snap wel dat het k*t is voor je hoeven, maar zonder gaten kun je niks.
Wat leuk dat je merrie het weer zo goed oppakt Caro!
Veel plezier met bankhangen Noor

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 20:47

Ik heb weekend! :D Ben zoooo blij. En ook gesloopt.
Morgen uitslapen en daarna lekker de paarden trainen en lekker relaxen :D.

Zal zo even bijlezen ;).